استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

آسانسور هیدرولیک شیشه ای

آسانسور هیدرولیک شیشه ای
آسانسور هیدرولیک شیشه ای

آسانسور هیدرولیک شیشه ای به آسانسوری گفته می شود که یک یا چند طرف کابین را با شیشه پوشانده اند. این آسانسورها به گونه ای طراحی شده اند که هنگام حرکت بین طبقات، منظره ای خیره کننده از محیط اطراف را ارائه می دهند. آسانسور شیشه ای هیدرولیک اغلب در ساختمان های تجاری و لوکس مانند هتل ها، مراکز خرید و ساختمان های مسکونی با کیفیت بالا استفاده می شوند. پانل های شیشه ای به کار رفته در این آسانسورها در انواع شفاف یا دودی موجود بوده و می توان از آنها برای مصارف تزئینی استفاده کرد.

امروزه اسانسور شیشه ای هیدرولیک عنصر اساسی در طراحی معماری است. آسانسور شیشه ای یک اثر هنری متحرک در ساختمان است. ساختار درونی زیبا و پر نور دارد. این نوع آسانسور علاوه بر اینکه به مسافران اجازه می دهد تا از مناظر بیرونی در حین کار آسانسور لذت ببرند، سبک دکوراسیون را با سبک معماری ترکیب می کند تا به ساختمان شخصیت و سرزندگی ببخشد.

آسانسور هیدرولیک شیشه ای
آسانسور شیشه ای هیدرولیک

قیمت آسانسور هیدرولیک شیشه ای

عوامل زیادی در تعیین قیمت آسانسور هیدرولیک شیشه ای تاثیر گذار است که در ادامه به مهم ترین این عوامل می پردازیم.

بر اساس اینکه مدل طراحی آسانسور شیشه ای هیدرولیک از نوع مربعی یا گرد باشد ، قیمت نهایی متفاوت خواهد بود. هزینه لوازم آسانسور شیشه ای گرد، نسبت به سایر مدل ها مقداری بیشتر است.

عواملی مانند ضخامت شیشه لمینت بکار رفته و تعداد لایه های آن ، قدرت موتور، ارتفاع محل نصب و دیزاین داخلی آسانسور مانند کف پوش کابین ، در تعیین قیمت آسانسور هیدرولیک شیشه ای موثر هستند.

اسانسور شیشه ای هیدرولیک به دلیل داشتن مواد اولیه گران و اجرت نصب بالاتر ، نسبت به انواع دیگر آسانسورها گران تر است اما یک وسیله با کیفیت و لوکس به حساب می آید.

قدرت موتور بکار رفته در آسانسورهای شیشه اهمیت بالایی دارد. به این دلیل که هم ظرفیت و هم قدرت آسانسور وابسته به قدرت موتور هستند و آسانسورهایی که کابین بزرگ تر و ظرفیت بیشتری دارند، دارای موتور قوی تر و در نتیجه قیمت بیشتری نیز هستند.

 هر چقدر تعداد طبقات ساختمان بیشتر باشد، توقف گاه آسانسور نیز بیشتر است و باید توان آسانسور بیشتر باشد.همچنین اگر بخواهید یک طبقه به تعداد طبقات ساختمان اضافه کنید، به لوازم بیشتری برای نصب نیاز است. علاوه بر این، زمان نصب طولانی تر خواهد بود که باعث می شود قیمت آسانسور هیدرولیک شیشه ای افزایش یابد.

در مدل هایی از آسانسور شیشه ای هیدرولیک که کابین با دور آسانسور یکی می باشد ، به دلیل اینکه مقدار شیشه کمتری مورد استفاده قرار گرفته است ، قیمت اسانسور کاهش می یابد.

آسانسور شیشه ای هیدرولیک
آسانسور هیدرولیک شیشه ای

انواع آسانسور شیشه ای هیدرولیک بر اساس ساختار

اسانسور شیشه ای هیدرولیک به سه صورت فیکس پوینت، اسپایدر و کرتین وال قابل اجرا می باشد. در روش فیکس پوینت، ابتدا اتصال فیکس پوینت به چارچوب فلزی آسانسور وصل می شود و بعد از آن سمت دیگر به شیشه متصل می گردد.

در روش دوم با استفاده از اتصال اسپایدر، اتصال شیشه به چارچوب فلزی صورت می گیرد. روش کرتین وال هم روشی است که هیچ گونه اتصالی در ظاهر اسانسور شیشه ای هیدرولیک قابل مشاهده نیست و تنها یک چهارچوب فلزی در کنار شیشه دیده می شود.

انواع آسانسور هیدرولیک شیشه ای بر اساس سبک طراحی

آسانسور شیشه ای هیدرولیک بر اساس سبک طراحی به دسته های زیر تقسیم می شود:

  • تمام شیشه ای
  • با بدنه فلزی و درب های شیشه ای
  • با بدنه فلزی و پنجره های شیشه ای
  • با بدنه فلزی و سقف شیشه ای
  • با بدنه فلزی و دیواره های شیشه ای

شرکت عمران مدرن علاوه بر آسانسور مجری انواع بالابر خانگی نیز می باشد. به منظور استعلام قیمت بالابر خانگی می توانید با کارشناسان عمران مدرن در ارتباط باشید.

انواع اسانسور شیشه ای هیدرولیک بر اساس طرح شیشه

آسانسورهای هیدرولیک شیشه ای بر اساس طرح شیشه به دو دسته اسانسور شیشه ای گرد و مربعی (یا مستطیلی) تقسیم می شوند. در دسته اول، کابین های شیشه ای شکل گرد و یا نیم گردی دارند. در حال حاضر کابین های انحنا دار شیشه ای اغلب وارداتی می باشند. اما در صورتی که از جنس پلی کربنات (مشابه طلق) باشد در داخل کشور بدون مشکل یافت می شود. از آسانسور شیشه ای هیدرولیک با کابین گرد، اغلب در داخل فروشگاه های زنجیره ای چند طبقه و خانه های دوبلکس استفاده می شود. مسافران در این آسانسور به تمامی جهات دید دارند.

آسانسورهای شیشه ای مربعی در واقع دیگر حالت گرد یا نیم گرد نیستند. معمولا در ساختمان ها و شرکت هایی با تعداد طبقات کم که ظاهر مدرن برایشان اهمیت دارد، آسانسور هیدرولیک شیشه ای مربعی طراحی و استفاده می شود.

آسانسور هیدرولیک شیشه ای
آسانسور هیدرولیک شیشه ای مربعی

مزایای آسانسور هیدرولیک شیشه ای

ظاهر زیبا و جذاب، نورپذیری بالا، افزایش دید و چشم انداز، ایمنی مناسب و افزایش ارزش ساختمان از جمله مزایای آسانسور هیدرولیک شیشه ای می باشند.

استفاده از شیشه در ساخت آسانسور، به آن ظاهری زیبا و جذاب می بخشد. علاوه بر این در آسانسور  هیدرولیک شیشه ای به دلیل عدم نیاز به وزنه تعادل و سیم بکسل ، تجهیزات کمتری در معرض دید قرار می گیرند که موجب زیبایی بیشتری در اسانسور می شود.

بکار بردن شیشه به عنوان یک جزء اصلی در طراحی آسانسور، به نورپذیری بالایی در داخل آسانسور منجر می شود. این امر باعث افزایش روشنایی و تجربه مطلوب تر برای مسافران می شود. همچنین استفاده از شیشه در آسانسور، به مسافران این امکان را می دهد تا از منظره و چشم انداز خارجی لذت ببرند.

آسانسور هیدرولیک شیشه ای با استفاده از شیشه مقاوم در برابر ضربه ساخته می شود و دارای ضریب امنیتی بالاست. نصب اسانسور شیشه ای هیدرولیک در ساختمان، به عنوان یک ویژگی منحصر به فرد و جذاب، ارزش ساختمان را افزایش می دهد. این امر می تواند در بازار ملک، به عنوان یک عامل مثبت برای خرید واحد باشد. می توان با مدیریت هزینه ها آسانسور ارزان تری را اجرا نمود.

آسانسور شیشه ای هیدرولیک در هنگام سقوط به دلیل دارا بودن جک و فشار روغن اسانسور، با سرعت کمی حرکت می کند و از ایمنی بیشتری برخوردار است.

از سایر مزیت های اسانسور شیشه ای هیدرولیک می توان از دوام، قابلیت شستشو، نصب آسان، تنوع سبک طراحی و حرکت آهسته و بی صدای آن نام برد. این آسانسورها برای حمل و نقل افراد، به ویژه کودکان، سالمندان یا معلولان مناسب هستند.

آسانسور هیدرولیک شیشه ای
آسانسور شیشه ای

مشخصه های اصلی آسانسور شیشه ای هیدرولیک

آسانسورهای شیشه ای هیدرولیک اغلب دارای ظرفیت باربری ۴۰۰ کیلوگرم تا ۱۰۰۰ کیلوگرم می باشند. ارتفاع مسیر حرکت آنها تا ۱۵ متر، سرعت حرکت ۰.۲ متر بر ثانیه تا ۰.۵ متر بر ثانیه است. این آسانسورها دارای موتور هیدرولیک ۴۵۰ وات تا ۷۵۰ وات، سیستم کنترل دستی و یا اتوماتیک با استفاده از سنسورهای حرکت و فشار و امکانات اضافی مانند نورپردازی داخل کابین، سیستم خودکار برای برگشت به طبقه اولیه در صورت قطعی برق هستند. در ادامه به پارامترهای اصلی آسانسور هیدرولیک شیشه ای پرداخته شده است.

جنس شیشه آسانسور هیدرولیک شیشه ای

در آسانسور هیدرولیک شیشه ای ، معمولا جنس شیشه ، لمینت سکوریت می باشد. این جنس شیشه کیفیت بسیار بالایی دارد و از تمامی استانداردها برخوردار است. بخش های اصلی این آسانسور یعنی کابین، چاه، دیواره و درب آسانسور بر اساس استاندارد ملی می توانند فشار ۳۰۰ نیوتن بر ۵ سانتی متر را تحمل کنند.

جنس لته درب آسانسور هیدرولیک شیشه ای

زمانی که درب ها و طبقات اسانسور شیشه ای هیدرولیک به سمت بیرون نما داشته باشند، معمولا از لته ها استفاده می شود. جنس لته ها معمولا کاملا شیشه ای یا با کلاف استیل است. لته های شیشه ای به لته های بدون فریم نیز معروف هستند. جنس شیشه مورد استفاده معمولا از نوع سکوریت است که استحکام و دوام زیادی دارد.

ابعاد آسانسور شیشه ای هیدرولیک

اندازه آسانسور شیشه ای هیدرولیک معمولا بر اساس نوع و فرم ظاهری آن ها تعیین می شود. ابعاد دقیق کابین به چاله آسانسور، ارتفاع و تعداد افرادی که قرار است از آن استفاده کنند بستگی دارد. اندازه کابین آسانسور شیشه ای خانگی معمولا از ۷۰ سانتیمتر تا حداکثر ۱۴۰ سانتی متر می رسد. قدرت موتور مورد استفاده، در ابعاد آسانسور هیدرولیک شیشه ای تأثیر می گذارد.

آسانسور شیشه ای هیدرولیک
آسانسور لوکس شیشه ای

استانداردهای آسانسور هیدرولیک شیشه ای

استاندارد آسانسور شیشه ای هیدرولیک شامل استاندارد EN 81-2 و استاندارد ASME A17.1 می باشد. این استانداردها شامل مواردی از جمله طراحی، ساخت، نصب، تست و نگهداری آسانسور هیدرولیک شیشه ای می باشند. به عنوان مثال، استاندارد EN 81-2 شامل مواردی مانند سیستم تهویه، سیستم اعلام و اطفاء حریق و … است. استاندارد ASME A17.1 نیز شامل مواردی مانند نصب سیستم اضطراری برای خروج از آسانسور در صورت قطعی برق و … می باشد.

در صورتی که قسمت های شفاف کابین ، از جنس شیشه باشد، باید پاراشوت آن را از نوع تدریجی انتخاب کرد. اما اگر از جنس طلق باشد و سرعت آسانسور از یک متر بر ثانیه بیشتر نباشد، می توان از نوع پاراشوت لحظه ای استفاده نمود.

چاه آسانسور نیز در طبقاتی که امکان دارد در دسترس عموم قرار بگیرد، باید دارای پوششی شیشه ای باشد. ارتفاع دیواره ها باید از سمت ورودی آسانسور حداقل ۵.۳ متر و از سطح هر دسترسی حداقل ۵.۲ متر باشد. در پایین ترین طبقه نیز فضایی برای دسترسی سرویس کار با حداقل فاصله افقی ۴۵ سانتیمتر وجود داشته باشد.

اگر کابین آسانسور هیدرولیک شیشه ای گرد یا نیم گرد باشد، با توجه به اینکه کابین از حالت تخت خارج شده است، از تست آونگی به منظور کنترل میزان تحمل فشار در شیشه های اسانسور استفاده می شود. پس از انجام تست توسط کارشناسان و تایید آن، می توان نشان استاندارد شیشه های کابین را از سازمان مربوطه دریافت کرد.

برای مطالعه بیشتر:

نصب آسانسور در راه پله

هزینه استاندارد ادواری آسانسور

استاندارد آسانسور چیست

لیست قیمت آسانسور هیدرولیکی

قیمت کابین آسانسور ۶ نفره

کابین اسانسور

آسانسور شیشه ای

قیمت موتور آسانسور ایتال

معایب آسانسور هیدرولیکی

قیمت آسانسور ۴ نفره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.41 ( 4 نظر)