استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

ورق کامپوزیت ضد حریق

ورق کامپوزیت FR

ورق کامپوزیت ضد حریق یا در اصطلاح ورق کامپوزیتFR  ، جهت مقاومت و استقامت بیشتر در مقابل آتش سوزی ها و خطرات احتمالی تولید شده اند.

امروزه با گسترش علم، برای اغلب مشکلات بشری راه حلی پیدا شده اند. ورق های کامپوزیت نمونه ای نو ظهور در صنعت نمای ساختمان است که بسیاری از مشکلات و هزینه ها که در نما های سنتی دیده میشد، بر طرف نموده است.

ورق کامپوزیت ضد حریق که حاصل ترکیب چندین علم است، چند سالی در بازار نما بکار گرفته شده است. در تولید نمونه های اولیه این محصول مشکلاتی از قبیل عدم مقاومت در برابر حریق وجود داشت که به مرور زمان و تمرکز کارخانجات جهت بر طرف کردن آن، مرتفع گردید.

ورق کامپوزیت ضدحریق مقاوم در برابر آتش (FR) از هسته پلاستیکی نسوز به همراه دو لایه ورق آلومینیومی تشکیل شده است که نمونه جدیدی از ورق ها ی کامپوزیت آلومینیومی می باشد.

در واقع هسته پلاستیکی شامل عنصر مقاوم در برابر آتش بوده است

که سبب می گردد این ترکیب به سختی آتش گیرد،

همچنین این قابلیت توسط استاندارد GB8624 آزمایش شده و گواهی کیفیت درجه یک را دریافت نموده است.

ضمنا این ماده نسوزدارای ویژگی مناسبی بوده که در هنگام آتش سوزی هیچ گونه گاز مضری از خود متصاعد نمی نماید.

ورق کامپوزیت نسوز

اولین بار(سال۸۷) ورق کامپوزیت ساختمان راه آهن جمهوری اسلامی در شهر تهران دچار حریق شد و سال ۹۵ نیز نمای کامپوزیت برج سلمان مشهد بدلیل  عدم  استفاده از ورق کامپوزیت ضد حریق (ورق کامپوزیت نسوز) و وزش باد شدید دچار سوختگی گردید و دود سمی بسیار خطرناکی را در محل آتش سوزی ایجاد نمود که این مقدار از متصاعد شدن این گاز میتوانست آسیب های جبران ناپذیری را برای استنشاق کنندگان آن فراهم آورد.

ورق کامپوزیت ضد حریق ، ورق کامپوزیت نسوز یا در اصطلاح ورق کامپوزیت  FR، جهت مقاومت و استقامت بیشتر در مقابل آتش سوزی ها و خطرات احتمالی تولید شده اند .

انواع ورق کامپوزیت ضدحریق

البته استفاده از کلمه نسوز برای تعریف این نوع ورق ها بطور کامل می تواند درست نباشد.

تفاوت این نوع ورق کامپوزیت ضد حریق با ورق های معمولی در دیرتر مشتعل شدن آن ها می باشد در اصطلاح کند سوز می باشند و گاز سمی به مراتب کمتری از خود متصاعد می کنند

ورق کامپوزیت ضد حریق بصورت کلی دارای دو نوع بوده که شامل ورق کامپوزیت ضد حریق با هسته گرید A و ورق کامپوزیت نسوز با هسته گرید B می باشد.

نوع هسته گرید A دارای خلوص هیدرو کسید آلومینیوم و هیدروکسید منگنز به میزان ۸۸ تا ۹۰ % می باشد که دارای کمترین میزان گازهای سمی و بدون ذره های حامل حریق است.

نوع هسته گرید B دارای خلوصی برابر ۴۵ تا ۵۵ % می باشد.

ورق کامپوزیت ضد حریق سیگما باند A

1. مقاومت آن نسبت به ورقهای آلومینیومی بازار بیشتر است.

۲. از پلی اتیلن تشکیل گردیده است ورق سیگما باند نسبت به ورقهای آلومینیومی بازاراز نظر وزن سبکتر میباشد.

 از سه لایه آلومینیوم تشکیل گردیده است که نسبت به ورقهای آلومینیومی معمولی سبکتر نیز می باشد قیمت این کالا نسبت به ورقهای کامپوزیت FR a2 20% ارزانتر می باشد. و برای اولین بار توسط شرکت اختراع گردیده است.

ورق کامپوزیت FR چیست ؟

ورق های کامپوزیت fr که مخفف کلمه لاتین fire resistance ، به معنای مقاوم در برابر حریق می باشد.  ورق کامپوزیت ضدحریق از مواد معدنی ضد حریق تشکیل شده اند که می توان بعنوان یک نمای قابل اطمینان بکار برد.

 ورق کامپوزیت ضد حریق از استحکام و فرم پذیری بسیار مطلوبی برخوردار بوده و همواره می توانند در مقابل شرایط آب و هوایی گوناگون استقامت نشان دهند.

قیمت ورق کامپوزیت ضد حریق

قیمت ورق کامپوزیت ضد حریق نیز با توجه به برندهای مختلف، عددی متغییر دارد .

فولاد ، آهن و چوب متریال بیشتر ساختمان ها میباشد که در جوامع شهری مصرف میشود.

 این ساختارها ، صرف نظر از خصوصی یا تجاری و صرف هزینه ای که میشود ، باید به امنیت و سلامتی برای محافظت از جان انسانها در هنگام مشکلات جسمی و سلامتی ارزش قائل بود.

آتش سوزی یکی از این خطرات است که سالانه تعداد زیادی از افراد در کشورهای مختلف را از بین می برد و منجر به خسارت دارایی به میلیاردها تومان می شود.

البته که میشود این طبیعت را تغییر داد ، هم انسداد فوق العاده کم و نه دمای بالا ، دقیقاً به همان کیفیت فوق العاده نوار.

علاوه بر این ، یکنواختی سطح و نرمی آن دلایل تجویز انرژی این ماده برای استفاده در طیف وسیعی از مناطق استفاده می باشد.

 به طور خلاصه ، ماده ورق کامپوزیت ضد حریق با کالیبر بالا و ارزش معقول میباشد که از منطقه بزرگی برای استفاده برخوردار است.

طرح و رنگ بندی ضد حریق

ورق کامپوزیت FR به مانند سایر ورق های کامپوزیت در طرح ها و رنگ بندی های مختلفی تولید و عرضه می شود.

 به صورت کلی در ورق کامپوزیت ضد حریق محدودیت خاصی در رنگ بندی وجود ندارد و ورق های کامپوزیتی در طیف وسیعی از رنگ ها تولید و عرضه می شوند.

ویژگی های ورق کامپوزیت ضد حریق

استحکام بالا و وزن سبک : ورق کامپوزیت ضد حریق در برابر ضربه مقاوم میباشد.

سطح صاف و نصب آسان : ورق کامپوزیت آلومینیومی مقاوم در برابر آتش، سطح فوق العاده صاف و مطلوبی را ارائه می دهد و ظاهر ساختمان را جذاب نشان میدهد.

سهولت در کار و نظافت و نگهداری آسوده : ورق کامپوزیت ضد حریق به راحتی قابل برش، شکاف، پانچ، خم شدن به شکل های دایره ای، مستطیلی و شکل های دیگر است و همچنین می تواند مطابق ایده های شما برای مدل سازی های مختلف طراحی شود.

خصوصیات ورق کامپوزیت ضد حریق

ورق کامپوزیت ضد حریق  Fire Resistance(ضدحریق) آلوسوئیس باند A1تنها ورق هایی هستند که بخاطرهسته میانی انها بالاترین میزان مقاومت در برابر اتش را دارند ورق آلوسوئیس باند تنها ورق FRموجود در بازار است که بخاطر نسوز بودن ١٠٠درصد ورق، پلی اتیلن حذف گردیده و از ٣لایه الومینیوم به صورت مشبک تشکیل شده است همین عمل باعث شده است که ورق نیز استقامت بهتری در مقابل خم وبرش داشته باشد و در مقابل اتش سوزی به هیچ وجه شعله ور نشود .

وزن ورق آلوسوئیس باند نسبت به ورق هایFR معمولی موجود در بازار (درجه کیفیB1, B2A2 که از هسته معدنی تشکیل شده اند )به ۵٠درصد کاهش یافته است و همین امر باعث شده است که حتی در زمان اجرا بدون برش زدن ورق نیز شیت کامل را در نما نیز اجرا کرد .

مزایای ورق کامپوزیت ضد حریق

  • ورق کامپوزیت ضد حریق دارای هسته معدنی نسوز
  • ورق کامپوزیت ضد حریق بدون گاز سمی در زمان اتش سوزی است
  • وزن ورق کامپوزیت ضد حریق سبک است .
  • استحکام در خمش
  • سطح ورق کامپوزیت ضد حریق صیقلی است .
  • مقاوت بالا در برابر نور فرابنفش خورشید
  • ورق کامپوزیت ضد حریق در مقابل باران های اسیدی مقاوم است.
  • پایداری بالا در برابر پوسته شدن رنگ و مسطح بودن پوشش

برای مطالعه بیشتر:

مانیتور آتش نشانی

اطفا حریق ساختمان

اطفا حریق اتاق سرور

انواع سیستم های اعلام حریق

اینترفیس اعلام حریق چیست

سیستم اعلام و اطفا حریق هوشمند

ورق مسی

ورق کامپوزیت طلایی

ورق کامپوزیت طرح سنگ

ورق کامپوزیت طرح چوب

ورق کامپوزیت طرح آجر

ورق فلزی

ورق آلومینیوم رنگی

ورق آلومینیوم آجدار

ورق استیل آینه ای

وزن لوله داربست

قیمت درب و پنجره آلومینیوم در اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *