استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

نمای ساختمان با آجر نسوز

نمای ساختمان با آجر نسوز
نمای ساختمان با آجر نسوز

نمای ساختمان با آجر نسوز یکی از پرطرفداران ترین انواع شیوه های طراحی نما است. اجرای آجر نسوز در مقایسه با انواع دیگر نماها از زیبایی و ظرافت بالایی برخوردار است. از با کیفیت ترین متریال در طراحی بهترین مدل نمای ساختمان آجر نسوز استفاده می شود. برای سنجش کیفیت آجر به کار رفته در نمای ساختمان دو آجر پس از برخورد به یکدیگر باید صدای زنگ بدهند. این صدا در آجر های نسوز بلند تر از آجر های معمولی است.

نمای آجر نسوز ساختمان
اجرای نمای ساختمان با آجر نسوز قرمز

 سطح نمای آجری از جنس نسوز باید تا جای ممکن یکدست باشد. این یکدست بودن تنها از لحاظ بافت و یکپارچگی است. یکدست نبودن رنگ به معنای عدم کیفیت نیست بلکه در زیبایی نمای ساختمان آجر نسوز نقش مهمی را ایفا می کند. نمای آجری مدرن نسوز ساختمان در طراحی نماهای منازل مسکونی، فروشگاه ها و پاساژ ها، رستوران ها و کافی شاپ ها، موزه ها یا فرهنگسراها استفاده می شود. هم چنین نمای آجر نسوز ویلا نیز بسیار محبوب است.

نمای آجر نسوز ساختمان

چیدمان های مختلف نمای آجری نسوز ساختمان

هزینه اجرای آجر نسوز

هزینه اجرای آجر نسوز به عوامل مختلفی وابسته است. یکی از مهم ترین آن ها جنس خود آجر است. آجر به کار رفته در طراحی نما با آجر نسوز از خاک چینی یا خاک رس و خاک نسوز تهیه می شود. در تولید آن از برخی فلزات و مواد معدنی استفاده می شود. مهم ترین مورد تاثیرگذار در کیفیت طراحی نما با آجر نسوز ، نسبت مواد به کار رفته در تولید آن است. این تناسب ترکیبات نه تنها بر کیفیت نهایی اجرا موثر است بلکه تعیین کننده رنگ نمای ساختمان با آجر نسوز نیز هست.

اجرای آجر نسوز

انواع چیدمان آجر نسوز ساختمان

جدای از تاثیر کیفیت آجر بر هزینه اجرای آجر نسوز ، دستمزد آجر نسوز نما نیز بسیار مهم است. نصب نمای اجر به دقت بالایی نیاز دارد و برای انجام آن باید از افراد متخصص و با تجربه کمک گرفت. هرچه نصاب با تجربه تر و ماهر تر باشد، دستمزد آجر نسوز نما نیز بیشتر خواهد بود. اتصالات نمای آجر نسوز ساختمان با روش اسکوپ نما نیز امکان پذیر است. هزینه حمل و نقل تا محل نیز بر برآورد نهایی هزینه اجرای آجر نسوز موثر است.

نمای ساختمان با آجر نسوز

ترکیب رنگ های مختلف آجر نسوز در نما

معایب نمای آجر نسوز

معایب نمای آجر نسوز نسبت به مزایای آن کمتر بوده و قابل چشم پوشی هستند. یکی از معایب نمای آجر نسوز تیرگی است که به مرور زمان روی سطح آجر ایجاد می شود. آجر به دلیل داشتن سولفور آهن یا پیریت در معرض زنگ زدگی قرار دارد و با گذشت زمان ممکن است ظاهر آن تیره شود یا لکه های قوه ای روی آن ظاهر شود.

طراحی نما با آجر نسوز

نمایی از شوره آجر

یکی دیگر از معایب نمای آجر نسوز که مربوط به ظاهر آن است، وجود حفره های بسیار ریز روی سطح نمای اجر نسوز ساختمان است. این حفره ها به مرور باعث تجمع آلودگی و ذرات گرد و غبار می شود و نمای ساختمان با آجر نسوز را تحت تاثیر قرار می دهد.  در اجرای آجر نسوز در ساختمان های بلند مرتبه باید به وزن آجر دقت داشت. درست است که آجر جزو مصالح سنگین نیست ولی استفاده از آن در ارتفاع زیاد توصیه نمی شود.

نمای ساختمان با آجر نسوز

انواع مدل نمای ساختمان آجر نسوز

مزایای نمای آجر نسوز ساختمان

استفاده از نمای اجر نسوز ساختمان به دلیل کیفیت مصالح به کار برده شده در آن و ظرافت اجرا، از مزایای زیادی برخوردار است. در ادامه به مهم ترین ویژگی های نما ساختمان با آجر نسوز اشاره شده است.

نما اجر نسوز

نمای مرکز آتشنشانی با آجر مشکی نسوز
  • نمای اجر نسوز ماندگاری بالا دارد و زیبایی خود را در طولانی مدت حفظ می کند.
  • مقاومت در برابر حرارت و آتش سوزی از دیگر ویژگی های نمای ساختمان آجر نسوز است.
  • سرما یا یخبندان تاثیری در تغییر کیفیت نمای ساختمان اجر نسوز ندارد.
  • نما با آجر نسوز به خوبی به عنوان یک عایق صوتی عمل کرده و از اتلاف انرژی ساختمان جلوگیری می کند.
  • نما آجر نسوز ساختمان تنوع رنگی بالایی دارد و انواع رنگ های نما با این نوع آجر قابل اجرا است.
  • نمای اجر نسوز ساختمان در برابر اشعه خورشید مقاوم است و تغییر رنگ نمی دهد.
  • در طراحی نما با آجر نسوز به ندرت شاهد جلبک یا سفیده و رفع شوره آجر نما هستیم.
  • امکان اجرای انواع مدل های متنوع در سایز ها و ابعاد مختلف امکان پذیر است.
  • نما اجر نسوز دچار فرسایش نشده و شاهد افتادگی نما نخواهیم بود.
  • نمای آجر نسوز ساختمان در برابر ضربه و خراشیده شدن بسیار مقاوم است.
  • نما با آجر نسوز جذب آب پایینی دارد و رطوبت را درون خود نگه نمی دارد.
  • انواع مدل نمای ساختمان با اجر نسوز با چیدمان های گوناگون قابل اجرا است و دست طراح را در ایجاد طرح های خلاقانه و متفاوت باز می گذارد.
  • آجر جزو مصالح بومی ایرانیان است و به همین دلیل طراحی نما با آجر نسوز با هنر ایرانیان عجین است.
اجرای آجر نسوز

کاربرد نما آجر نسوز برای کافی شاپ ها و رستوران ها
  • آجر به سادگی با نما اتصال پیدا می کند و نصب نسبتا ساده ای دارد.
  • در طراحی نما اجر نسوز می توان از آجر های شکسته و نیمه شکسته نیز استفاده کرد.
  • وزن کم و سبک بودن از دیگر مزایای مدل نمای ساختمان با آجر نسوز است.
  • مصالح مصرفی با محیط زیست سازگار بوده و نخاله های آن به طبیعت آسیب نمی رساند.
  • حمل و نقل آجر های نما آجر نسوز ساختمان نسبت به سایر مصالح آسان تر بوده و در نتیجه باعث پایین آمدن قیمت نهایی نما می شود.
  • نصب نمای آجری کاملا ایمن است و امکان جدا شدن آجر ها و ریزش آن ها به روی سر عابرین بسیار کم است.

انواع نما اجر نسوز از لحاظ رنگ

همان طور که پیش تر نیز گفته شد عامل تعیین کننده در رنگ نما اجر نسوز تناسبات ترکیب خاک است.

نمای آجر نسوز

انواع رنگ های آجر نسوز

نمای ساختمان با آجر نسوز سفید

یکی از شیک ترین و پرطرفدارترین رنگ ها از بین رنگ های نما با آجر نسوز ، سفید است. نمای ساختمان با آجر نسوز سفید ظاهر شکیل و زیبایی دارد. به علت رنگ خنثی سفید این نما را می توان به راحتی با هر نوع متریال دیگری ترکیب کرد. نمای ساختمان با آجر نسوز سفید شاید به نظر عده ای نمای ساختمان را بی روح جلوه دهد، اما می توان در تولید آجر نسوز سفید رگه هایی از رنگ قهوه ای یا مشکی را نیز ایجاد کرد. خاک مورد استفاده در تولید آجر های نمای ساختمان با آجر نسوز سفید از ترکیب خاک نسوز و خاک سنگ است.

برای طراحی نمای ساختمان با آجر نسوز سفید مدرن می توان از ترکیب متریال شیشه و یا رنگ های دیگر نما اجر نسوز مانند قرمز، قهوه ای و … یا چوب و یا حتی بتن استفاده کرد و تاثیر آن را در زیبایی و جذابیت نمای ساختمان دید.

نمای ساختمان با آجر نسوز سفید

نورپردازی زیبای نمای ساختمان با آجر نسوز سفید در شب

نمای ساختمان با آجر نسوز مشکی قهوه ای

این نمای آجری به ندرت اجرا می شود. یکی از دلایل آن عدم اجازه شهرداری برای اجرای نمای تیره است و دوم قیمت بالای آن است. از نما ساختمان با آجر نسوز تیره در طراحی ویلاهای لوکس و مدرن، ساختمان های شخصی غیر مرتفع و مانند آن استفاده می شود و طراحی نما با آجر نسوز تیره برای آپارتمان های معمولی توصیه نمی شود.

نمای ساختمان با آجر نسوز

اجرای نماهای آجری با آجر های قهوه ای

نمای ساختمان با آجر نسوز قرمز

یکی از محبوب ترین، به صرفه ترین و با کیفیت ترین انواع نما اجر نسوز با آجر نسوز قرمز اجرا می شود. خاک مورد نیاز این آجر از معادن سمیرم یافت می شود. طیف این جنس خاک قرمز است و در چهار کد رنگی قرمز، قرمز روشن، قرمز جگری و قرمز تیره تولید می شود.

مدل نمای ساختمان با آجر نسوز

نمای ساختمان با آجر نسوز قرمز

نمای ساختمان با آجر نسوز شاموتی

خاک مورد استفاده در تولید این نوع آجر از معادن شاموت در طبس برداشت می شود. نما آجر نسوز ساختمان اجرا شده با این نوع خاک در طیف نارنجی، پرتقالی تا کرمی قرار می گیرد. در کل بیس رنگ نمای ساختمان آجر نسوز با آجر شاموتی زرد رنگ است.

نمای ساختمان با آجر نسوز

انواع مدل نمای ساختمان با اجر نسوز شاموتی

انواع نما اجر نسوز از لحاظ مدل و بافت

  • نما ساختمان با آجر نسوز آنتیک : بافت روی سطح مدل نمای ساختمان با آجر نسوز آنتیک دارای خلل و فرج های بسیاری است تا طرح طبیعی سنگ را روی آن پیاده کند. این نوع بافت به زیباتر شدن طراحی نما با آجر نسوز کمک می کند و حتی در طراحی نماهای دکوراتیو داخلی نیز کاربرد دارد.
نما آجر نسوز

اجرای نمای ساختمان با آجر نسوز آنتیک
  • نما ساختمان با آجر نسوز سنتی : یکی از انواع پرطرفدار، طراحی نما با آجر نسوز سنتی است که در طراحی نمای آجر نسوز ویلا نیز کاربرد دارد. برای اجرای این نمای آجر سنتی ، از رنگ های مختلف آجر نسوز در کنار هم استفاده می شود تا ترکیب رنگ های سنتی و زیبایی ایجاد شود.
  • نما ساختمان با آجر نسوز کرکره ای : عرض آجرهای نسوز کرکره ای بسیار کم است و معمولا به صورت عمودی در طراحی نما با آجر نسوز استفاده می شود. هم چینن مدل نمای ساختمان با آجر نسوز کرکره ای در انواع رنگ های گلبهی، طوسی، سفید، قهوه ای و … قابل اجرا می باشد.
نما آجر نسوز

آجر های نسوز کرکره ای نمای ساختمان
  • نما ساختمان با آجر نسوز رستیک : آجر های نسوز رستیک با طرح های ناهموار و نامتقارن و رنگ های زیبایش شناخته می شود. از آجر نسوز رستیک بیشتر در طراحی نمای داخلی استفاده می شود. استفاده از آجر رستیک در طراحی نمای اجر نسوز ساختمان به ندرت انجام می شود. از آجر نسوز رستیک در طراحی نمای ویلا با آجر نسوز استفاده می شود.

طراحی نما با آجر نسوز

طراحی نما با آجر نسوز تکنیک های مختلفی دارد. دستمزد آجر نسوز نما نیز متناسب با میزان پیچیدگی طرح و مدل اجرا، متغیر است.

شبکه سوراخ دار

در این مدل نمای ساختمان با آجر نسوز از نظمی تکرار شونده استفاده می شود. چیدمان آجر در این روش شکاف های کوچکی در نما ایجاد می کند تا عبور نور را فراهم سازد. بازی نور و سایه در فضاهای داخلی که با پوسته سوراخ دار کار می شوند، زیبایی خیره کننده ای ایجاد می کند.

نمای ساختمان با آجر نسوز

تکنیک شبکه سوراخ دار نمای آجر نسوز ساختمان

پوسته مواج

در طراحی نما ساختمان با آجر نسوز مواج به خوبی می توان تاثیر شیب در ایجاد سایه و عبور نور به داخل ساختمان را مشاهده کرد. از این تکنیک در طراحی نمای ویلا با آجر نسوز می توان بهره برد.

نما آجر نسوز ساختمان

تکنیک پوسته مواج نما آجر نسوز

پوسته پیچ خورده

در نمای خارق العاده ای که با این تکنیک ایجاد می شود، از ویژگی انعطاف پذیری آجر ها به خوبی استفاده می شود. این روش امکان تهویه مناسب را فراهم می کند و برای سایه اندازی در تابش های شدید آفتاب مناسب است. استفاده از این روش نماسازی در اقلیم هایی که در معرض تابش های مستقیم خورشید قرار دارند و هم چنین نماهای روبه جبهه هایی با نورهای مزاحم مانند جبهه غرب، توصیه می شود.

نمای ساختمان با آجر نسوز

تکنیک پوسته پیچ خورده نمای ساختمان با انواع آجر نسوز

الگوهای وصله دار

طراحی نما با آجر نسوز با تکنیک الگوی وصله دار نمایی سنتی ایجاد می کند. استفاده از رنگ های مختلف آجر نسوز در کنار یکدیگر از ویژگی های این تکنیک است. دست طراح در ایجاد انواع طرح ها و مدل ها در این روش طراحی نما باز است و می تواند مدل های مختلف و جذابی را با شیوه الگوهای وصله دار به وجود بیاورد.

فاصله گذاری مجزا

در طراحی نما اجر نسوز ساختمان با روش فاصله گذاری، عرض بندکشی ها زیاد است و به همین علت بافت نما از فواصل دورتر نیز قابل تشخیص است.

پوسته پیکسلی

در طراحی نمای اجر نسوز ویلا از این روش به وفور استفاده می شود. در این روش آجرهای نسوز حسی بسیار ملموس از مقیاس را به بیننده القا می کنند. تمیزی و مرتب بودن چینش آجر ها و هم چنین استفاده از آجر هایی بدون بافت و تا حد امکان صیقلی در این روش حرف اول را می زند.

اجرای آجر نسوز

تکنیک پوسته پیکسلی برای اجرای نمای ساختمان آجر نسوز

نمای ویلا با آجر نسوز

بازسازی ویلا بر خلاف بازسازی آپارتمان های شهری که تنها در یک یا دو نما اهمیت پیدا می کنند، از همه جهات نما حائز اهمیت هستند. نمای ویلا با آجر نسوز یکی از بهترین متریال ها برای نمای ویلا است. نمای خانه های ویلایی نباید به گونه ای باشد که آن ها را از محیط پیرامون خود جدا کند. بنابراین استفاده از متریال های طبیعی مانند آجر انتخاب مناسبی است. محبوبیت زیاد از دیگر ویژگی های نمای آجر نسوز ویلا است، زیرا متریال آن از دل طبیعت است و به محیط زیست آسیب نمی رساند.

نمای آجر نسوز ویلا

نمای آجر نسوز ویلا

نمای ویلا با آجر نسوز دست معماران و طراحان را در چیدمان و طراحی باز می گذارد و امکان اجرای طرح های مدرن و زیبا با آجرهای نسوز وجود دارد. نمای آجر نسوز ویلا از تنوع رنگی بالایی برخوردار است و تقریبا همه نوع رنگ آمیزی نما را می توان با این نوع آجر طراحی کرد. نمای ویلا لازم است طول عمر بالایی داشته باشد و به راحتی در مقابل آفتاب رنگ نبازد. نمای ویلا با آجر نسوز تمامی این ویژگی ها را دارد و ماندگاری نما در طول زمان را تضمین می کند.

نمای ویلا با آجر نسوز

نمای ویلا با آجر نسوز

یکی دیگر از دلایل نمای آجر نسوز ویلا ، خوش ترکیب بودن آن با مصالح دیگر است. اگر لازم است در نمای ویلا از شیشه، اجرای نمای چوب پلاست، بتن اکسپوز یا هر متریال دیگری استفاده شود، آجر نسوز بهترین گزینه خواهد بود.

اجرای آجر نسوز

زیبایی اجرای آجر نسوز به پارامترهای زیادی وابسته است. یکی از آن ها ترکیب رنگ آجر های چیدمان شده است. آجر ها هر چقدر هم در شرایط مشابه و با مواد اولیه یکسان تولید شوند، باز هم شاهد تفاوت رنگ روی سطح آجر ها خواهیم بود. این تفاوت رنگ به معنی عدم کیفیت نما اجر نسوز نیست، بلکه با کمک همین تفاوت رنگ ها می توان انواع مدل نمای ساختمان با آجر نسوز را اجرا کرد.

طراحی نما با آجر نسوز

اجرای نمای ساختمان با آجر مشکی نسوز

مناسب ترین زمان برای اجرای آجر نسوز نمای ساختمان ، فصل های گرم سال است. اجرای نمای ساختمان با اجر نسوز در فصول سرد به علت یخ زدگی امکان شوره زدن سطح آجر را افزایش می دهد. در کل اجرای آجر نسوز نما با سه روش قابل انجام است و به طبع دستمزد آجر نسوز نما نیز برای هر روش متفاوت است. در ادامه به توضیح آن ها پرداخته می شود.

نما آجر نسوز ساختمان

ترکیب نمای آجری نسوز با سبزینگی

اجرای نمای ساختمان آجر نسوز به روش خشک

روش اجرای خشک برای بسیاری از نماها از جمله اجرای نما آجر نسوز ساختمان کاربرد دارد. در این روش از ملات یا چسب و … استفاده نمی شود. آجر های نسوز با کمک تجهیزات اتصال فلزی که شامل پیچ و ریل می شود، بر روی نمای خارجی ساختمان نصب می شوند. برای اجرای نمای ساختمان آجر نسوز با روش خشک به اجزایی مانند عایق حرارتی، چهارچوب نگهدارنده، فضای خالی تهویه و اتصالات نیاز است. در اجرای آجر نسوز با روش خشک ابتدا عایق کاری حرارتی به روی دیوار نصب می شود، سپس چهارچوب نگهدارنده با اتصلات لازم به روی آن قرار گرفته و آجر ها با کمک ریل ها روی چهارچوب مستقر می شوند. در این روش ضایعات ساختمانی کمتری تولید می شود و سرعت اجرای آن نیز بالاست. دستمزد آجر نسوز نما با روش خشک با توجه به کیفیت اجرای آجر ها به روی چهارچوب و میزان تجربه استادکار متفاوت است.

نمای آجر نسوز ساختمان

روش خشک اجرای نمای آجر

اجرای نما آجر نسوز ساختمان با کمک ملات ماسه سیمان

روش استفاده از ملات سنتی ترین روش اجرای آجر نسوز است و هنوز هم طرفداران خود را دارد. در این روش همانطور که از نامش پیدا است، اتصالات نما اجر نسوز با کمک ملات ماسه و سیمان است و هیچ واسطه دیگری بین آن ها قرار ندارد. این روش یعنی اجرای نما آجر نسوز ساختمان با کمک ملات ماسه سیمان مزایایی نسبت به دیگر روش ها دارد، از جمله: اتصال محکم آجر نسوز با بدنه ساختمان، بدون نیاز به محاسبات پیچیده قبل از اجرا، پوشاندن عیوب دیوار خارجی ساختمان با سیمان قبل از اجرای نما. اما باید توجه داشت که اجرای نمای ساختمان آجر نسوز با ملات نسبت به روش های دیگر زمان بیشتری نیاز دارد و ملاک های تعیین دستمزد آجر نسوز نما در این روش با روش خشک فرق می کند. در اجرای ملات و دوغاب باید نهایت دقت را به کار برد تا نمای ساختمان ظاهر کثیفی پیدا نکند. همچنین این روش ضایعات ساختمانی زیادی تولید می کند و هزینه حمل ضایعات ساختمانی را نیز افزایش می دهد.

اجرای آجر نسوز

ترکیب متریال شیشه با آجر نسوز

اجرای نمای اجر نسوز ساختمان به کمک چسب مخصوص

برای اجرای نما ساختمان با آجر نسوز به کمک چسب ، از انواع چسب ها می توان استفاده کرد. نکته ای که باید به آن توجه نمود نوع چسب مورد استفاده و همخوانی آن با شرایط محیطی و فنی نمای ساختمان است. در مرحله اول انتخاب نوع چسب و در مرحله دوم اجرای پلاستر سیمانی از اهمیت زیادی برخوردار است. اجرای پلاستر سیمانی به روی سطح زیرین نما کمک می کند تا هیچ نقطه ای از سطح بدون پوشش چسب باقی نماند. مرحله آخر بندکشی است که باید با دقت کامل توسط استادکاران انجام شود تا به هیچ وجه امکان نفوذ آب به سطح زیرین وجود نداشته باشد. پایین ترین میزان دستمزد آجر نسوز نما مربوط به این روش است زیرا اجرای نسبتا ساده ای دارد.

نمای ساختمان با آجر نسوز

جزئیات اجرای نمای آجر ساختمان با آجر نسوز مشکی

بندکشی آجر نسوز نما

بندکشی آجر نسوز نما از اهمیت زیادی برخوردار است. اجرای بندکشی در تضمین زیبایی ظاهری ساختمان و هم چنین در ماندگاری بالای نمای ساختمان بسیار موثر است. پیش از اجرای بندکشی آجر نسوز نما باید سطح مرطوب باشد. ملات بندکشی باید از قبل به اندازه کافی ورز داده شده و آماده اجرا شود.

نمای اجر نسوز

بند کشی آجر نسوز نما

زمان مناسب برای اجرای بندکشی آجر نسوز نما حدود دو هفته پس از اجرای نما آجر نسوز ساختمان است. به این علت که ملات نصب آجر ها به طور کامل خشک شده و آماده اعمال ملات بندکشی باشد. برای بندکشی از پودر بندکشی استفاده می شود که از ترکیبات سیمانی و معدنی تهیه می شود و نسبت آن به آب حدود ۱۵ درصد است. ملات بندکشی باید مستقیما روی قلم بندکشی قرار بگیرد و از تخته ماله استفاده نشود. کمترین ضخامت بندکشی آجر نسوز نما ۵ میلی متر است.

برای مطالعه بیشتر:

آجر سفال

بازسازی نما

اجر سفید

آجر قزاقی نما

انواع آجر چینی

آجر نسوز نما

آجر قرمز

نمای فلزی ساختمان

نمای شیشه ای

آجر شیل

آجر نسوز

اجرای نمای فلزی

اجرای نمای ساختمان در کرج

نمای ساختمان شیراز

نماکاری ساختمان در تبریز

قیمت نماکاری ساختمان در اصفهان

اجرای نمای ساختمان در مشهد

نمای آجر نسوز سفید

جکوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.69 ( 5 نظر)