استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

نمای آجر نسوز سفید

نمای آجر سفید
نمای آجر نسوز سفید

نمای آجر نسوز سفید یکی از انواع شاخص نمای ساختمان است که با توجه به رنگ خاصی که به نما می دهد، ترکیب آن با مصالح و رنگ های دیگر بسیار مطلوب و زیبا خواهد بود. استفاده از این نما جلوه ی زیبایی به ظاهر ساختمان می دهد و نگاه رهگذران را به خود جذب می کند.

نما آجر سفید
نمای ساختمان با آجر نسوز سفید

اجرای نمای آجری سفید به دلیل رنگ روشنی که دارد ممکن است به نظر بیاید آلودگی ها را به سادگی به خود جذب می کند و پس از مدت کوتاهی نمای ساختمان به زیبایی اولیه نخواهد بود. اما باید توجه داشت نمای ساختمان با آجر سفید به راحتی قابل شستشو است و در هر زمان احساس کردید نما تیره شده، می توان با یک نماشویی ساده، نمای آجر نسوز سفید را مانند روز اول کرد. به علاوه اینکه، جنس آجر نسوز به نوعی است که از جذب آلودگی ها جلوگیری می کند و گرد و غبار یا ذرات معلق را به خود جذب نمی کند.

نمای آجر سفید

انواع آجرچینی نما با آجر نسوز

نمای ساختمان با آجر سفید در طراحی انواع نماهای ساختمان های مسکونی، بازسازی اداری، تفریحی و بازسازی تجاری قابل استفاده است. نمای آجر سفید در طراحی دکوراسیون داخلی نیز کاربرد دارد. دیوارهای داخلی منازل مسکونی، فضاهای اداری مانند شرکت های خصوصی یا مطب ها نیز می توانند با آجر سفید نسوز طراحی و اجرا شوند.

نمای آجر نسوز سفید

نما آجر سفید

برای تولید آجرهای مورد استفاده در نمای آجر نسوز سفید از خاک کائولن استفاده می شود. بهترین نوع کیفیت این خاک در برخی مناطق ایران مانند آذربایجان غربی و خراسان وجود دارد. چیزی که باعث سفید یا طوسی به نظر رسیدن این نوع آجر می شود، آهن و اکسید فلزهای دیگر مانند اکسید آهن، منگنز، تیتانیوم است که باید به مقدار بسیار کمی در خاک وجود داشته باشند. نمای ساختمان با آجر سفید از استحکام و مقاومت خوبی برخوردار است و تولید این نوع آجر نیاز به دانش خاصی دارد. زیرا همان طور که گفته شد میزان عناصر فلزی که تعیین کننده میزان استحکام آجر است، در این نوع آجر بسیار کم است و از طرفی باید مقاومت و استحکام آجر تضمین شود.

نمای ساختمان با آجر نسوز سفید

نمای آجر نسوز سفید مدرن

هزینه اجرای نمای آجر نسوز سفید

اولین و مهم ترین عامل تاثیرگذار بر هزینه اجرای نمای آجر نسوز سفید ، هزینه تمام شده مصالح آن است. آجرهای نسوز به علت تنوع در طرح و رنگی که دارند بازه های مختلفی از قیمت ها را نیز شامل می شوند. در کل هزینه اجرای نمای ساختمان با آجر سفید نسبت به سایر نماها، به علت خواص آن، بالاتر است. محاسبه هزینه نهایی اجرای نمای آجر سفید با چالش های خاصی رو به رو است. یکی از آن ها تقاضای بالا است. نمای ساختمان با آجر سفید طرفداران زیادی دارد و تقاضای آن نسبت به تولید بالا است.

نمای ساختمان با آجر سفید

ترکیب آجر نما سفید با مصالح شیشه

یکی دیگر از چالش ها مصرف بالای گاز و انرژی است که آجر نسوز سفید حین تولید مصرف می کند. اجرای نمای آجر نسوز سفید نیاز به آجر هایی دارد که در دمای ۱۲۵۰ تا ۱۲۸۰ درجه سانتی گراد داخل کوره قرار می گیرند. به قیمت تمام شده تولید آجر نسوز سفید باید اجرت نصب نمای آجر نسوز سفید را نیز اضافه کرده و همینطور هزینه حمل و نقل مصالح تا محل نیز در برآورد هزینه اجرای نمای آجر سفید موثر است.

نمای ساختمان با آجر نسوز سفید

نورپردازی نمای آجر نسوز سفید

ویژگی های نمای ساختمان با آجر سفید

اصلی ترین ویژگی نمای ساختمان با آجر نسوز سفید همان طور که از نامش پیدا است، مقاومت در برابر حریق است. انواع آجر های نسوز به علت ترکیبات خاص و شرایط تولید ویژه ای که دارند، در برابر حرارت مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می دهند. به خصوص نمای آجر نسوز سفید که در ترکیب آن مقدار زیادی آهک وجود دارد. یکی از ویژگی های نمای ساختمان با آجر سفید ، طبیعی بودن رنگ آن می باشد. رنگ آجر نسوز سفید نما کاملا طبیعی است و اگر یکی از آجر های نما برش بخورد و بتوان داخل آن را دید تفاوت رنگی بین لایه بیرونی و درونی وجود نخواهد داشت. نمای ساختمان با آجر سفید در برابر تغییرات آب و هوایی مانند تابش نور آفتاب و یا تغییرات جوی مانند باد و باران، تغییر رنگ نمی دهد و ترک نمی خورد.

نمای آجر نسوز سفید

اجرای نمای آجری با آجر نسوز سفید

دوام بالای نمای آجر نسوز سفید در طول زمان، یکی از ویژگی هایی است که استفاده از آن را در بازسازی نما محبوب کرده است. تولید آجر نسوز سفید نما تحت شرایط خاص و دمای بسیار بالا است بنابراین فرسایش آن کند تر و دوام آن بالاتر است. تخلخل و پوکی در نمای آجر سفید به ندرت یافت می شود. نما آجر سفید در برابر پوسته پوسته شدن بسیار مقاوم است و از آن می توان به عنوان عایق حرارتی نیز بهره برد.

نمای ساختمان با آجر سفید

انواع رنگ های آجر نسوز سفید

یکی از نکاتی که طراحان نما باید حتما مورد توجه قرار دهند قوانین شهرداری در خصوص استفاده از نمای ساختمان با آجر نسوز سفید است. استفاده از رنگ یکدست و یکنواخت در نما خصوصا رنگ سفید موجب خیرگی و آزار چشم می شود و در نمای شهر و محل باعث خستگی و کدری می شود. بنابراین در کنار این متریال حتما باید از متریال تیره رنگ مانند سنگ ، آجر نسوز شاموتی ، آجر نسوز انگلیسی یا متریال هایی مانند چوب استفاده کرد.

نمای آجر نسوز سفید

نمای آجر سفید در ترکیب با چوب

انواع نما آجر سفید

انواع نما آجر سفید در رنگ ها و ابعاد مختلف تولید می شود. ابعاد آجر های نسوز معمولا ۷ در ۳۲ ، ۷ در ۳۱ و ۷ در۳۳ است. اما ابعاد دیگر نیز در صورت نیاز و سفارش قابل تولید است. همچنین نمای آجر سفید در رنگ های مختلف تولید و عرضه می شود. انواع رنگ ها شامل نما آجر سفید صدفی ، نما آجر سفید معمولی ، نمای ساختمان با آجر طوسی ، نما آجر سفید دانه دار ، نما آجر سفید رندوم و … است که هرکدام از آن ها طرفداران خود را دارد. برای رعایت ترکیب رنگ نمای آجر نسوز سفید معمولا برای بندکشی ، از ملات سفید استفاده می شود. هم چنین انواع نمای آجر سنتی نیز با آجر سفید قابل اجرا است.

انواع آجرهای نسوز
نمای ساختمان با آجر طوسی

نمای ساختمان با آجر طوسی نسوز

نمای ساختمان با آجر طوسی

نمای ساختمان با آجر طوسی یکی از انواع روش های طراحی نمای ساختمان با آجر نسوز است. رنگ طوسی یکی از کدهای رنگی مجموعه آجر سفید است که طرفداران خاص خود را دارد. رنگ طوسی خنثی است و با کمک آن می توان طرح های خاص و منحصر به فردی را خلق کرد. نمای ساختمان با آجر طوسی نسوز نه تنها در نماسازی آجری بیرونی ساختمان ها بلکه در طراحی دکوراسیون های داخلی نیز کاربرد دارد. با تلفیق رنگ های دیگر با رنگ طوسی می توان خلاقیت های زیادی در طراحی نمای ساختمان با آجر طوسی ایجاد کرد.

نمای ساختمان با آجر سفید

طراحی نمای ساختمان با آجر نسوز طوسی

طراحی نمای ساختمان با آجر طوسی یکی از راه های آسان برای دستیابی به نمای آجری مدرن و به روز است. ترکیب رنگ طوسی نما با رنگ های گرمی مانند رنگ چوب یا آجر های قرمز و … طیف زیبا و چشم نوازی ایجاد می کند.

نمای آجر نسوز سفید

انواع نمای مدرن آجری نسوز

کاربردهای نمای آجر سفید

نمای آجر سفید نسوز همان طور که پیش تر نیز گفته شد هم در طراحی نماهای خارجی ساختمان و هم در طراحی دکوراسیون داخلی کاربرد دارد. اما آجر نما و دکوراتیو تفاوت هایی نیز دارند.

نمای ساختمان با آجر سفید

طراحی نمای خارجی ساختمان با آجر های نسوز سفید
  • نماهای خارجی: در اجرای نمای ساختمان با آجر نسوز سفید از مصالحی استفاده می شود که مقاومت بسیار بالایی در شرایط مختلف آب و هوایی اعم از سردسیر، یخ بندان، مرطوب و گرم دارد. به همین علت برای طراحی نمای خارجی ساختمان ها مناسب تر است.
آجر نما و دکوراتیو
نمای آجر سفید

آجر های باریک دکوراتیو طوسی رنگ

نماهای داخلی: آجر نمای دکوراتیو معمولا از نوع نسوز نیست و برای طراحی دیوار داخلی ساختمان و طراحی دکوراسیون کاربرد دارد. نمای آجر سفید داخلی نسبت به نوع نما خارجی، تردتر و شکننده تر است و مقاومت آن متناسب با نماهای داخلی است. هم چنین در طراحی نمای آجر سفید در داخل ساختمان از آجر هایی با ضخامت های کمتر استفاده می کنند.

نمای آجر نسوز سفید

نورپردازی نمای ساختمان با آجر نسوز سفید

نورپردازی نمای ساختمان با آجر سفید

نورپردازی نمای ساختمان موجب زیبایی و جذابیت ساختمان ها در شب می شود. نورپردازی نمای ساختمان با آجر سفید این زیبایی را دوچندان می کند. نور پردازی با کمک لامپ های رنگی برای نمای آجر سفید یکی از گزینه های محبوب و بسیار مورد توجه است. همچنین استفاده از نورپردازی در شب بافت نمای آجر سفید را به خوبی نمایان می کند. نورپردازی نمای ساختمان با آجر سفید در به روز نگه داشتن نمای ساختمان موثر است و نمایی مدرن و زیبا به وجود می آورد. طراحی نمای ساختمان با آجر طوسی یکی از راه های طراحی نمای مدرن و امروزی برای ساختمان ها است، حال استفاده از نورپردازی برای نمای ساختمان آجر طوسی در شب بر این زیبایی افزوده و توجه رهگذران را حتی در شب به خود جلب می کند.

برای مطالعه بیشتر:

آجر نسوز نما

نمای آجر سفال

اجر سفید

آجر شیل

انواع آجر چینی

قیمت آجر کوره ای

آجر قرمز

آجر نسوز

آجر رستیک

نمای ساختمان شیراز

قیمت نماکاری ساختمان در اصفهان

اجرای نمای ساختمان در کرج

اجرای نمای ساختمان در مشهد

نماکاری ساختمان در تبریز

نمای سرامیکی بیرون ساختمان

نمای سنگ ساختمان

آجر لعابی

نمای سیمانی ساختمان

نمای چوبی ساختمان

نمای فلزی ساختمان

خرید جکوزی

تعداد بلوک هبلکس در یک پالت

برای دریافت اطلاعات در مورد بلوک های هبلکس به لینک های زیر مراجعه کنید:

بلوک بتن سبک اتوکلاو شدهبتن هوادار اتوکلاو شدهبلوک سبک اتوکلاو شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.69 ( 7 نظر)

۲ نظر

  1. نمای ساختمان با آجر سفید زود به استهلاک نمیفته؟!

  2. نمای ساختمان با آجر سفید از چه جنسی استفاده بشه کمتر گرد و خاک رو نشون میده؟