استعلام قیمت
ثبت درخواست
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

قیمت آهن قوطی

قیمت آهن قوطی
قیمت قوطی

پروفیل به جسمی با مقطع ثابت و طول زیاد گفته می شود. معمولا پروفیل قوطی با سطح مقطع بسته و طول ۶ یا ۱۲ متری تولید می شود. برای بررسی قیمت آهن قوطی باید انواع متفاوت پروفیل ها را به صورت جداگانه بررسی نمود. نمودارهای تغییر قیمت هر پروفیل به صورت روزانه ارائه می شود. در بازار می توان سه مدل پروفیل تیرآهن پیدا کرد. تیرآهن نیم پهن IPE ، تیر آهن عریض IPB و تیرآهن باریک INP ، علاوه بر این پروفیل نبشی L ، ورق، تسمه، ناودانی U و سپری T نیز در بازار موجود است.

علاوه بر این‎ها، پروفیل های قوطی به صورت جداگانه قیمت  گذاری می شوند.

قیمت آهن قوطی

عوامل موثر بر تعیین قیمت آهن قوطی

قیمت آهن قوطی بر اساس عوامل متعددی تعیین می شود. عوامل تاثیرگذار بر قیمت آهن قوطی به دو دسته عوامل ثابت و عوامل متغیر تقسیم بندی می شود. عوامل ثابت موثر بر نرخ قوطی پروفیل، شامل جنس، ضخامت، طول، شکل و سطح مقطع آن می باشد. از نظر جنس نیز انواع آلومینیومی و آهنی در بازار موجود است. برای تعیین نرخ قوطی آهن لازم است ابتدا شیوه محاسبه وزن قوطی آلومینیوم یا آهن را بیاموزید.

عوامل متغیر بیشتر به شرایط اقتصادی و شرایط ساخت و ساز بازمی گردد. برای تعیین دقیق قیمت لازم است لیست قیمت قوطی آهن مربوط به بازار آهن را بررسی کنید. معمولا قیمت روز قوطی پروفیل به صورت مستمر در وب سایت‎ها به روز رسانی می شود.

عوامل موثر بر تعیین قیمت آهن قوطی

در این بخش تفاوت قیمت پروفیل بر اساس نوع، وزن و ضخامت بررسی خواهد شد. به طور کلی پروفیل قوطی به ۴ دسته تقسیم بندی می شود:

پروفیل معمولی

خریداران معمولا به دنبال سه اندازه مرسوم ۴۰×۴۰، ۷۰×۷۰ و ۱۰۰×۱۰۰ هستند. همان طور که ذکر گردید یکی از عوامل موثر بر قیمت آهن قوطی ، ضخامت آن می باشد. ضخامت ۲ میلیمتر، ضخامت ۲.۵، ضخامت ۳ و ضخامت ۴ میلیمتر، ۴ دسته پروفیل قوطی را شامل می شود. تفاوت در ضخامت موجب تفاوت در وزن قوطی نیز می گردد.

باید دقت نمود که قیمت ها بر اساس هر کیلوگرم ارائه می شود. به طور مثال نرخ قوطی آهن با هر ۴ ضخامت یاد شده، حدود ۱۰۸.۵۰۰ تومان قرار داده شده است. اما اگر شما قصد تهیه یک شاخه ۶ متری با ضخامت ۲ میلیمتر داشته باشید وزن آن نسبت به ضخامت ۴ میلیمتری بسیار کمتر است. بنابراین قیمت آهن قوطی در هر شاخه افزایش می یابد.  

پروفیل صنعتی

پروفیل صنعتی به دلیل نوع کاربرد از سایز ۶۰×۶۰ وجود دارد تا اندازه ۴۰۰×۴۰۰ و از نظر ضخامت نیز از ۵ میلیمتر شروع می شود تا ۱۶ میلیمتر. این پروفیل ها در هر دو شاخه ۶ و ۱۲ متری تولید می شوند. ضخامت های بالا بیشتر به صورت ۱۲ متری تولید می شوند. نرخ در واحد کیلوگرم برای تمام ضخامت ها و شاخه ها تغییر چندانی نمی کند، اما بالا رفتن ضخامت باعث بالا رفتن وزن و قیمت آهن قوطی صنعتی خواهد شد.

قیمت قوطی آهن

پروفیل مبلی

متریال مورد استفاده برای پروفیل مبلی و شیوه ساخت آن متفاوت است و اساسا گران تر است. پروفیل مبلی از اندازه ۲۰×۱۰ و ضخامت ۰.۷ میلیمتر شروع می شود تا ضخامت ۱.۵ میلیمتر و ابعاد ۴۰×۸۰. اما از نظر قیمت، نسبت به پروفیل صنعتی و ساده گران تر است. شاخه های این نوع پروفیل اغلب ۶ متری است.

پروفیلZ     

این مدل از پروفیل در ضخامت ۲.۵ میلیمتر و ۳ میلیمتر تولید شده و قیمت بالایی ندارد. پروفیل Z را از ارتفاع آن می شناسند. Z14 به معنای ۱۴۰ میلیمتر است که از این رقم شروع می شود و تا میزان Z30 که همان ۳۰۰ میلیمتر است ادامه می یابد. اغلب در طول ۶ متر یا سفارشی به دست مشتری می رسد.

پنج عامل اصلی موثر بر تغییر قیمت آهن قوطی

عامل اول موثر بر قیمت قوطی : شرایط تقاضا و عرضه

مانند هر محصول دیگری در بازار بحث عرضه و تقاضا بر روی نرخ قوطی آهن تاثیرگذار است. تقاضای بالا و عرضه پایین قیمت را افزایش خواهد داد. این روزها کشور چین که خریدار عمده آهن از ایران است با کاهش میزان تولید به دلیل شیوع بیماری کرونا، چند ماه از بازارها غایب بوده و به این ترتیب تقاضا کاهش پیدا کرده بود و دلیلی بر کاهش نرخ آهن قوطی شد. اما همزمان به دلیل تعطیلی کارخانه ها و تولیدی ها، عرضه نیز کاهش پیدا کرد. به این ترتیب هم کاهش عرضه و هم کاهش تقاضا اتفاق افتاد. هنگام خرید آهن بهتر است که با تحلیل گران بازار آهن مشورت نمود، این افراد تخصص بالایی در زمینه تعیین قیمت پروفیل دارند.

عامل دوم موثر بر قیمت آهن قوطی : شرایط تولید و صنعت در کشور

برای پروفیل های صنعتی، در صورتی که کارخانه های اتومبیل سازی و مواردی از این دست رونق پیدا کند، تقاضا بالا خواهد رفت و بالا رفتن تقاضا با عرضه ثابت به معنای بالا رفتن قیمت است. در مورد صنعت ساختمان سازی نیز همین مورد صدق می کند. اگر ساخت و سازهای کلان رونق داشته باشد و مهم تر آنکه دولت بودجه های کلان در این زمینه تصویب کند، شاهد بالا رفتن یکباره قیمت ها خواهیم بود.

قیمت پروفیل

عامل سوم موثر بر قیمت آهن قوطی: هزینه های تولید و مواد اولیه

دو ماده اصلی تشکیل دهنده پروفیل قوطی فلز قراضه و سنگ آهن است. عدم دسترسی به منابع و استخراج محدود باعث کم شدن مواد اولیه در بازار شده و دست تولیدکنندگان را می بندد و به تبع آن قیمت آهن قوطی افزایش پیدا خواهد کرد. علاوه بر این مواد محدودی نیز در کارخانه ها استفاده می شوند که وارداتی بوده و در نتیجه بحث باز بودن مرزها و واردات مواد اولیه اهمیت پیدا می کند.

عامل چهارم موثر بر قیمت آهن قوطی: بحث هزینه های حمل و نقل

علاوه بر قیمت سوخت، مدیریت صحیح کارخانه، مدیریت وسایل نقلیه، حجم تولیدات و … می تواند بر قیمت آهن قوطی تاثیر داشته باشد. بالا رفتن قیمت بنزین و گازوئیل مستقیما بر قیمت تمام شده آهن تاثیر خواهد داشت.

عامل پنجم موثر بر قیمت آهن قوطی: زمان تولید و شرایط فروش

یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت قوطی آهن، فصل تولید آن می باشد. در فصول مختلف شاهد نوسان قیمت خواهید بود. در فصولی مانند بهار و تابستان که ساخت و ساز رونق داشته باشد، تقاضا برای آهن افزایش پیدا کرده و قیمت بالا خواهد رفت. به یاد داشته باشید که شرایط فروش نیز بر قیمت تاثیر دارد. شرایط بازار بورس نیز اهمیت دارد. تحلیل گران بازار بورس و فروش آهن، در تعیین قیمت آهن قوطی موثر اند.

برای مطالعه بیشتر:

قیمت و وزن سپری

قیمت میلگرد

خم کن میلگرد

کاشت آرماتور

قیمت میلگرد بافق یزد

قیمت میلگرد ۱۴

خرید میلگرد از کارخانه ذوب آهن اصفهان

خرید میلگرد از کارخانه

قیمت روز میلگرد بناب

قیمت میلگرد نیشابور

فروش میلگرد نیشابور

قیمت میلگرد بناب

قیمت میلگرد میانه

قیمت میلگرد اصفهان

فروش میلگرد صادراتی

فروش میلگرد

خرید میلگرد از کارخانه

لیست قیمت میلگرد

میلگرد کامپوزیت

سایت فروش میلگرد

فروش میلگرد چکی

میلگرد اقساطی

خرید میلگرد از بورس

خرید آنلاین میلگرد

قیمت آنلاین میلگرد

قیمت آرماتور

قیمت تیرآهن

وزن تیرآهن

تیرآهن هاش

تیرآهن-قیمت و انواع

قیمت پروفیل

وزن میلگرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲۷ نظر

  1. قیمت آهن قوطی در طول سال ۱۴۰۰ افزایش زیادی داشته؟

  2. آهن قوطی در چه سازه ای استفاده میشه؟

  3. در حال حاضر نرخ قیمت پروفیل های به کار رفته در اهن قوطی چقدر هست و با توجه به اون قیمت اهن قوطی چقدر افزایش پیدا میکنه

  4. با توجه به قیمت آهن قوطی آیا خرید در چنین شرایطی رو پیشنهاد میکنید یا قیمت شکسته میشه

  5. سلام ، چرا قیمت گازوئیل مستقیما روی قیمت آهن قوطی تاثیر میذاره؟

  6. سلام قیمت آهن قوطی در بازار برای آهن قوطی دست دوم چقدره و چقدر با آهن قوطی نو فرق داره و قیمت آهن قوطی در ضایعات آهن رو هم قرار بدید لطفا؟

  7. چرا در فصولی مانند بهار و تابستان قیمت آهن قوطی بیشتره و نوسان قیمت هم در این دو فصل بالاست؟؟!

  8. نموداری هست که نشون بده در چند سال اخیر قیمت به چه صورت افزایش یا کاهش داشته

  9. قیمت آهن قوطی صنعتی به روز رو از کجا میتونم استعلام بگیرم؟؟

  10. کارخانه های تولید کننده ی اهن قوطی رو با ذکر قیمتشون معرفی کنین

  11. قیمت آهن قوطی برای هر شهری و هر منطقه ای که یکی نیست میشه در این مورد هم توضیحاتی رو روی سایت بزارید؟

  12. لطفا قیمت بقیه پروفیل هارو هم بذارید

  13. ممنون از سایت خوبتون. خیلی جامع و کامل هست.

  14. من خیلی مدت بود دنبال این قیمتا بودم، ممنون از سایت خوبتون برای این اطلاعات.

  15. امکانش هست تعدادی فروشنده معتبر پروفیل مبلی در مشهد رو بهم معرفی کنید،به صورت خیلی عمده

  16. مناسبترین قیمت ها رو برای خرید قوطی آهن میدونید از کجا میتونم پیدا کنم در تهران؟

  17. قیمت قوطی آهن سال ۱۴۰۰ رو میشه بذارید؟ قیمت هر کیلو قوطی آهن روز

  18. قیمت به روز و هزینه حمل رو میتونید بگید؟ باید تماس بگیرم؟