استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

چگونه روف گاردن ارزان و ساده طراحی کنیم؟

روف گاردن ساده و ارزان
روفگاردن

ساخت روف گاردن ساده و ارزان به منظور تفریح و ایجاد فضایی برای گذراندن وقت در پشت بام، انجام می شود. امروزه طراحی و اجرای روف گاردن ساده و ارزان در کلان شهرهایی مثل تهران، که از فضای سبز طبیعی دور هستند بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. اجرای رو گاردن مزایای زیادی از جمله متعادل شدن دمای ساختمان، بالا رفتن ارزش ملک و کاهش آلودگی هوا دارد. ساخت روف گاردن ساده و ارزان می تواند شامل چند فلاور باکس و باربیکیو باشد.

تعیین هزینه اجرا و طراحی روفگاردن تحت تاثیر عوامل زیادی می باشد. امروزه با افزایش جمعیت و افزایش ساخت وساز، فضای سبز طبیعی در دسترس کمتر شده است. از این رو تقاضای سازندگان و پیمانکاران برای طراحی روف گاردن بیشتر شده و شرکت های زیادی در این زمینه فعال هستند. در سایت عمران مدرن بهترین طراحان روف گاردن ساده و ارزان در اختیار مشتریان قرار گرفته است.

از پر هزینه ترین مراحل ساخت روفگاردن می توان به ساخت فضای سبز آن اشاره کرد. فضای سبز روف گاردن معمولا حدود ۳۰ درصد فضای کلی بام سبز را در بر می گیرد. برای ساخت روف گاردن ساده و ارزان می توان به جای کاشت فضای سبز از فلاور باکس های آماده استفاده کرد.

طراحی روف گاردن ساده و ارزان

طراحی روف گاردن ساده و ارزان اهمیت خیلی زیادی دارد زیرا یک خطای کوچک باعث نازیبا شدن سطحی و همچنین نشست زمین می‌شود. بنابراین، پیش از هرگونه اقدام در ارتباط با طراحی بام سبز باید با یک مشاور مشورت کرد تا با انجام محاسبات لازم ایده‌های طراحی را با شما در میان بگذارد. شرکت عمران مدرن با حضور متخصصین حوزه های مرتبط با اجرای روف گاردن ساده و ارزان، مشاوره رایگان ارائه می دهد.

هزینه ساخت روفگاردن به طراحی آن بستگی دارد. به عبارتی هر چه طرح روفگاردن پیچیده تر باشد هزینه ساخت آن بیشتر می شود. طراحی بام سبز می تواند شامل استخر، آلاچیق، آبنما و .. باشد و یا در بام سبز های کوچک طراحی روف گاردن ساده و ارزان باشد و به چند فلاورباکس و مبلمان ختم شود.

روف گاردن ساده و ارزان
روفگاردن ساده

اجرای روفگاردن به صورت ساده و ارزان یا پیچیده و گران نیارمند استقامت بالای ساختمان است. به همین دلیل در ساختمان هایی که بازسازی شده اند و به این موضوع در آنها توجه نشده باشد، اجرای بام سبز در زمان نوسازی و بازسازی ساختمان امکان پذیر نخواهد بود. شرکت های زیادی در زمینه طراحی بام سبز فعالیت می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران عمران مدرن تماس حاصل فرمایید.

طراحی پشت بام ارزان با روف گاردن

یکی از روش های زیباسازی فضای پشت بام طراحی روف گاردن ساده و ارزان می باشد. امروزه به دلیل افزایش تراکم شهر ها، فضاهای سبز بسیار کمتر دیده شده و کمبود آن احساس می شود. پشت بام ها فضاهای مناسبی برای ایجاد فضای سبز و کاشت گیاهان می باشند. طراحی روف گاردن ساده و ارزان در پشت بام علاوه بر آن که نمای زیبایی برای ساختمان ها و شهر به وجود می آورد، فضای مناسبی برای استراحت ساکنین ساختمان و بهبود روحیه آن ها نیز می باشد. در طراحی پشت بام ارزان با روف گاردن می توان از انواع المان ها مانند صندلی ها، باکس های گل و گیاه، دیوار های سبز، آبنما ها، نورپردازی کف و دیوار و … استفاده کرد.

راهکار های طراحی روف گاردن ساده و ارزان

یکی از روش های اجرای روف گاردن ساده و ارزان محدود کردن سطح پشت بام برای اجرا است. به این ترتیب که در یک ساختمان یک قسمت و محدوده از بام را به عنوان فضای طراحی در نظر گرفته و با توجه به متراز مورد نظر، طراحی و اجرای روفگاردن ساده و ارزان انجام می شود. یکی دیگر از روش های کمتر شدن هزینه های اجرای روفگاردن و ساخت یک روف گاردن ساده و ارزان استفاده از اقلام پرتابل است. مثلا به جای کاشت گیاهان طبیعی می توان از چمن مصنوعی استفاده کرد.

روف گاردن ساده و ارزان
روفگاردن ساده

یکی دیگر از روش های اجرای روف گاردن ساده و ارزان استفاده از مبلمان دست دوم است. به جای هزینه های گزاف و اضافی برای خرید مبلمان نو، می توان از مدل های دست دوم استفاده کرد. همچنین استفاده از پالت های چوبی به همراه تشک ها پارچه ای در عین زیبایی و سادگی جایگزین اقتصادی خوبی برای مبلمان روفگاردن می باشد. در واقع خلاقیت حرف اول را در اجرای روف گاردن ساده و ارزان می زند.

اجرای روف گاردن ساده و ارزان

با بالا رفتن هزینه های ساخت و ساز، اجرای روفگاردن ساده و ارزان به یکی از دغدغه های اصلی پیمانکاران تبدیل شده است. البته باید دقت کرد برای کمتر شدن هزینه ها، استفاده از روش های غیر اصولی و غیر استاندارد پیامد های جبران ناپذیری دارد. به عنوان مثال آلاچیق یکی از مواردیست که نیازمند اجرای اصولی و دقیق است. پس بهتر است برای در اختیار داشتن یک روفگاردن ساده و ارزان از تجهیزات کم هزینه تر استفاده کرد.

روف گاردن ساده و ارزان
طراحی شیک روفگاردن

به طور کلی هزینه اجرای روف گاردن به عواملی مانند هزینه فضای سبز، مبلمان، هزینه های اجرا، کفسازی و … وابسته است. در نتیجه برای ساخت یک روف گاردن ارزان باید هزینه های ذکر شده را به حداقل ممکن رساند. برای محاسبه هزینه ساخت بام سبز نیز باید به دستمزد مجریان و مهارت و تجربه آنان توجه نمود. هم چنین قیمت اجرای روف گاردن به مراحل ساخت روفگاردن و ظرافت ها و پیچیدگی های کار نیز بستگی دارد.

هر چه فضای بام کوچکتر باشد هزینه های ناشی از اجرای بام سبز کمتر می شود. به همین دلیل همانطور که پیشتر گفته شد محدود کردن فضای بام یکی از راهکارهای ساخت یه روفگاردن ارزان است.

مزایای طراحی روف گاردن ساده و ارزان

طراحی پشت بام ارزان به کمک روف گاردن مزایای و ویژگی های مثبت زیادی دارد که در ادامه مورد بررسی قرار می گیرند.

  • ایجاد نمای زیبا و دل انگیز
  • بهبود روحیه افراد
  • ایجاد فضای مناسب برای استراحت
  • تصفیه هوا توسط گیاهان
  • افزایش فضای سبز در محیط های شهری

برای مطالعه بیشتر:

فلاورباکس بتنی

آلاچیق

جکوزی خانگی

کانکس ویلایی

تجهیزات دیوار سبز

مجری روف گاردن

اجرای روف گاردن در اصفهان

دیوار سبز اصفهان

طراحی و اجرای روف گاردن

طرح روف گاردن

بام سبز

قیمت جکوزی ۴ نفره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.59 ( 5 نظر)