استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

جکوزی در بالکن

جکوزی در بالکن

امروزه استفاده از جکوزی در بالکن یا تراس منازل و ویلاها بسیار رایج شده است. در اغلب خانه ها، جکوزی در فضاهای داخلی یا حیاط خانه ها و ویلاها نصب می شود. اما قرار دادن جکوزی در بالکن نیز می ‌تواند ایده ای جذاب و خاص برای طراحی یک فضای لاکچری با چشم اندازی زیبا باشد. نصب جکوزی در بالکن به دلیل مناظر زیبا مانند منظره شهر یا طبیعت، نسبت به استفاده از جکوزی در فضای داخل خانه، لذت متفاوتی خواهد داشت. این ایده با ایجاد تناقضی میان فضای داخلی و خارجی و بهم زدن پیش فرض ها، می‌ تواند تجربه‌ منحصر به فرد و آرامش‌ بخشی را برای کاربران فراهم کند. در این مقاله قصد داریم به بررسی نکات مهم برای نصب جکوزی در تراس بپردازیم.

انتخاب جکوزی مناسب برای نصب در بالکن

می دانیم که هر نوع از جکوزی مناسب نصب داخل تراس نیست. به عنوان مثال جکوزی ویلایی و جکوزی تو کار مناسب تراس نبوده اما جکوزی مربعی و جکوزی روباز می توانند مناسب باشند. جکوزی ای که در بالکن نصب می شود باید ویژگی های خاصی داشته باشد که آن را از جکوزی های داخل خانه متمایز می کند. جکوزی در بالکن باید ابعاد مناسبی داشته باشد تا در فضای محدود تراس یا بالکن به خوبی جای گذاری شود. فضای مناسب برای ورود و خروج از جکوزی باید فراهم شود تا افراد بتوانند به راحتی از آن استفاده نمایند. نکته بعدی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که جکوزی انتخاب شده، باید در برابر عوامل جوی، مانند دمای هوا و نور خورشید مقاوم باشد. مورد دیگر، وزن جکوزی است. وزن جکوزی باید متناسب با قابلیت تحمل وزن تراسی باشد که در آن قصد نصب جکوزی را داریم.

در ضمن، مانند تمامی جکوزی های دیگر، سیستم تصفیه آب جکوزی باید قوی و کارآمد باشد تا آب کاملا تمیز در هر زمان وجود داشته باشد. بدین ترتیب، وضعیت بهداشت آب دچار مشکل نخواهد شد و سلامت کاربر تضمین خواهد بود. علاوه بر این، اگر کاربر قصد استفاده از جکوزی در فصول سرد سال را داشته باشد، باید به سیستم گرمایشی جکوزی توجه دو چندان نمود تا امکان استفاده از آن در هوای سرد نیز وجود داشته باشد. در نهایت، جکوزی باید دارای سیستم کنترل قابل استفاده و ساده باشد تا کاربران بتوانند به راحتی تنظیمات مورد نیاز خود را انجام دهند.

جکوزی در بالکن
جکوزی در تراس

آماده سازی تراس برای نصب جکوزی در بالکن

پیش از نصب جکوزی در بالکن یا جکوزی در تراس باید کارهای مربوط به آماده سازی نصب انجام شود. برای آماده سازی نصب جکوزی در تراس ، مراحل مختلفی باید انجام شود تا از آمادگی کامل فضای تراس برای نصب جکوزی اطمینان حاصل گردد. همانطور که ذکر شد، یکی از مهم ترین مراحل، چک کردن قابلیت های تراس ساختمان است. پیش از هر چیز لازم است ظرفیت تحمل وزن تراس یا بالکن ساختمان مورد بررسی دقیق قرار گیرد تا مشخص شود آیا تراس یا بالکن قادر به تحمل وزن جکوزی پر شده با آب و علاوه بر آن وزن افرادی که قرار است همزمان از آن استفاده کنند می باشد یا خیر.

پس از اطمینان از این امر، باید سطح تراس را که قرار است نصب جکوزی در بالکن در آن انجام شود، تمیز نموده و عاری از هرگونه گرد و غبار و آلودگی باشد تا مراحل نصب بر روی سطح دچار اختلال نشوند. علاوه بر این، لوله کشی مناسب برای تخلیه آب جکوزی، درست کردن اتصالات برقی، انجام عایق بندی های لازم برای لوله ها، توجه به لوازم ایمنی مانند نصب نرده و حفاظ برای بالکن و همچنین فراهم کردن مسیر مناسب برای انتقال جکوزی به محل نصب از موارد دیگری هستند که باید مد نظر قرار داده شوند.

جکوزی در بالکن
نصب جکوزی پیش ساخته در تراس

نکات ایمنی برای نصب جکوزی در تراس

داشتن جکوزی در بالکن یک امکان لاکچری بوده که می تواند تجربه ‌ای بسیار لذت ‌بخش باشد. اما برای داشتن یک محیط ایمن و لذت‌ بخش برای استفاده، باید به بعضی از نکات ایمنی توجه شود. از آنجایی که احتمالا بالکن در ارتفاع بوده و در فضای باز قرار دارد، نکات ایمنی باید بسیار دقیق رعایت شوند. گفته شد که پیش از هر چیز، باید اطمینان حاصل نمود که بالکن قادر به تحمل وزن جکوزی در تراس می باشد و ایمنی افراد در جکوزی به خطر نمی افتد. همچنین، سیستم آب‌ گرمکن و سیستم های الکتریکی جکوزی باید به درستی نصب شده باشند. سیم ها در جایی تعبیه شده باشند که احتمال خطر به صفر برسد. زیرا در صورت عدم دقت کافی، احتمال اتصالی سیم ها وجود دارد.

جکوزی در بالکن
نصب جکوزی در بالکن

علاوه بر موارد ذکر شده، باید به مواردی مانند کف ضد لغزش، لوازم مورد نیاز برای حفاظت کودکان و بررسی های متعدد و سالانه ی جکوزی توجه شود. استفاده از دفترچه راهنمای جکوزی به جهت رعایت دستور العمل ‌های تولید کننده و پیش رفتن طبق قوانین آن ها نیز از اهمیت ویژه برخوردار است. در پایان، مشورت با متخصصان هنگام نصب جکوزی در بالکن به امنیت بیشتر افراد کمک نموده و می ‌تواند فضای آرامش بخش تری را برای استفاده از جکوزی در تراس فراهم کند.

برای مطالعه ی بیشتر:

وان جکوزی مخصوص ویلچر

بزرگترین جکوزی دنیا

جکوزی کنار استخر

جکوزی بادی

تفاوت وان و جکوزی

گرانترین جکوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می دهید؟

0

امتیاز کاربران: 5 ( 1 نظر)