استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

تفاوت وان و جکوزی چیست ؟

تفاوت وان و جکوزی

وان‌ها و جکوزی‌ها هر دو از امکاناتی هستند که برای آب درمانی و استراحت در خانه یا اسپا استفاده می‌ شوند. اما این دو وسیله تفاوت هایی با یکدیگر دارند. دانستن تفاوت وان و جکوزی به انتخاب بهتر آن، چه برای استفاده در اسپا و استخر و چه برای نصب در منزل، کمک خواهد کرد. تفاوت وان و جکوزی در قیمت، امکانات و ابعاد ارائه شده توسط هر یک از آنها خلاصه می شود.

وان حمام ساده از پرکاربردترین امکانات حمام است و برای شستشو استفاده می شود. وان‌ ها در اندازه ‌های مختلف در بازار موجود بوده و غالبا از جنس فایبرگلاس، آکریلیک، چوب یا سنگ ساخته می ‌شوند. وان جکوزی دار نیز نوعی وان حمامی بوده که نسبت به وان ساده، امکانات بیشتری دارد. در بخش بعد، تفاوت وان و جکوزی را به طور مفصل مورد بررسی قرار خواهیم داد.

تفاوت قیمت وان و جکوزی

در مورد تفاوت وان و جکوزی از لحاظ قیمت می ‌توان گفت که به طور کلی هزینه خرید، نصب و راه‌ اندازی یک دستگاه جکوزی نسبت به یک وان حمام معمولی، بسیار بالاتر و گران ‌تر است. دلیل اصلی فرق جکوزی و وان از نظر قیمت، در ساختار و قابلیت ‌های متفاوت این دو محصول نهفته است.

جکوزی ‌ها معمولاً دارای جت آب هستند که نصب و راه ‌اندازی آن ها هزینه‌ ی بسیار بالاتری نسبت به یک وان ساده دارد. همچنین برای نصب یک جکوزی، نیاز به زیرساخت ‌ها و تأسیسات بیشتر و پیچیده تری نظیر لوله‌ کشی و تأمین برق مناسب وجود دارد. در نتیجه فرق جکوزی و وان در نحوه نصب، در ایجاد تفاوت قیمت و هزینه تمام شده آن ها بسیار تأثیرگذار است. البته با توجه به برند، مدل و امکانات هر محصول، احتمال دارد در مواردی خاص، قیمت بعضی جکوزی‌ ها با وان ‌های بسیار لوکس و گران‌ قیمت، تفاوت چندان زیادی نداشته باشد.

قیمت وان و جکوزی
تفاوت قیمت وان و جکوزی

تفاوت‌ وان و جکوزی در استفاده و کاربرد

مهم ترین استفاده وان برای شستشو و آب تنی می باشد. در حالی که جکوزی علاوه بر استحمام، امکان ماساژ بدن با استفاده از سیستم هیدروماساژ را فراهم می ‌کند که اصلی ترین تفاوت وان و جکوزی است. جکوزی به دلیل داشتن جت های آب فشار قوی و نازل های هیدرو ماساژ، امکان ماساژ و آب درمانی بدن را در حین استحمام فراهم می کند. اما وان فاقد این قابلیت بوده و صرفا برای شستشوی بدن به کار می رود و این امر باعث فرق جکوزی با وان در کاربرد آن ها می شود.

تفاوت وان و جکوزی
تفاوت‌ وان و جکوزی در استفاده و کاربرد

تفاوت وان و جکوزی در قابلیت ماساژ

مهم‌ ترین فرق وان و جکوزی در قابلیت ماساژ بدن توسط جت‌ های آب فشار قوی جکوزی است که وان فاقد آن است. دلیل این تفاوت‌ وان و جکوزی ، وجود سیستم هیدروماساژ می باشد. جکوزی دارای جت‌ های آب و هوا در دیواره‌ ها و کف مخزن است که برای ماساژ بدن به کار می ‌روند و در واقع همان سیستم هیدرو ماساژ هستند. اما وان قابلیت هیدروماساژ نداشته و صرفاً برای شستشو مورد استفاده قرار می ‌گیرد. بنابراین، دیگر تفاوت وان و جکوزی در قابلیت ماساژ بدن است.

تفاوت وان و جکوزی
تفاوت وان و جکوزی در قابلیت ماساژ

تفاوت وان و جکوزی از لحاظ جنس بدنه

به عنوان دیگر تفاوت وان و جکوزی ، می توان به جنس آن ها اشاره کرد. وان‌ ها معمولاً از جنس ‌های مختلفی از جمله فایبرگلاس، آکریلیک، پلیمر و سنگ ساخته می شوند. هر کدام از این جنس ‌ها ویژگی ‌ها و مزایای خاص خود را دارند که تعیین کننده علت فرق وان و جکوزی در جنس آن ها هستند. برای مثال، وان‌ های آکریلیک سبک ‌تر بوده و می توانند دمای آب را برای مدت طولانی تری حفظ کنند. وان ‌های فایبرگلاس نیز سبک و مقاوم هستند و طول عمر بیشتری دارند.

جکوزی ‌ها نیز جنس ‌های مختلفی دارند، اما بیشتر جکوزی ‌ها از جنس آکریلیک ساخته شده و این دیگر تفاوت وان و جکوزی می باشد. دلیل استفاده بیشتر از جنس آکریلیک در تولید جکوزی، قابلیت حفظ دمای این نوع جنس می باشد.

فرق وان و جکوزی
تفاوت وان و جکوزی از لحاظ جنس بدنه

فرق وان و جکوزی از لحاظ امکانات

دیگر تفاوت وان و جکوزی می تواند در امکانات آن ها باشد. وان و جکوزی می توانند ابعاد یکسانی داشته باشند، اما تفاوت آن ها در امکاناتشان مانند گرمکن یا انواع جت ها خواهد بود. امکاناتی مانند جت ‌های آب و هوا که قابلیت ماساژ را فراهم می کنند، در جکوزی یافت می‌ شود ولی در وان وجود ندارد.

یکی دیگر از مهم‌ ترین تفاوت‌ ها این است که جکوزی معمولاً دارای گرمکن‌ آب است. در حالی که وان فاقد چنین آپشنی بوده و امکان تنظیم دمای آب در آن ها وجود ندارد. جکوزی‌ به کمک نیروی برق و پمپی که آب درون جکوزی را با فشار به درون گرمکن می راند، آب را گرم می کند. این گرمای آب می ‌تواند برای عضلات دردناک و خسته، بسیار آرام ‌بخش باشد. وان ‌ها فاقد این سیستم ‌های گرمایشی هستند. با این حال، وان نیز می ‌تواند با آب داغی که در آن ریخته می‌ شود، حس آرامش بخشی را القا کند. در کل، انتخاب بین وان و جکوزی بستگی به نیاز خریدار و هدف استفاده از آن توسط کاربر دارد.

تفاوت وان و جکوزی
تفاوت وان و جکوزی چیست

برای مطالعه بیشتر:

مزایای جکوزی

تفاوت سونا و جکوزی

روش ساخت جکوزی

فرق استخر و جکوزی

تبدیل وان به جکوزی

وان چوبی ، مکملی برای یک حمام شیک و زیبا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می دهید؟

0

امتیاز کاربران: 4.5 ( 6 نظر)