استعلام قیمت
ثبت درخواست
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

بهترین برنامه ها برای معماران در سال ۲۰۲۲: باید داشته باشید!

برنامه های معماری ابزاری عالی برای آن دسته از افراد حرفه ای است که نیاز به انجام پروژه های خود دارند، چه برای ساخت خانه، ساختمان یا زیرساخت های شهری.

بهترین نرم افزار معماری در سال ۲۰۲۲

دوران استفاده از کاغذ برای ایجاد یک پروژه گذشته است. با این برنامه های معماری می توانید کار خود را ساده کنید و نتایج دقیقی به دست آورید تا ایده های شما به واقعیت تبدیل شود. در این لیست بهترین گزینه ها را به شما نشان خواهیم داد تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید که با نیازهای شما مطابقت دارد.

اتوکد، بیشترین استفاده را برای طراحی های دو بعدی و سه بعدی دارد. طراحان سه بعدی به اسپانیایی (disenador 3d) می باشد.

اتوکد یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های معماری در صنعت است، زیرا ابزارهای مختلفی را برای ساخت پلان‌ها به صورت دو بعدی و سه بعدی ارائه می‌دهد. این با هر دستگاهی سازگار است و به شما امکان می دهد حساب های خود را برای دسترسی از هر نقطه همگام سازی کنید.

اکنون نسخه ای از اتوکد برای دانشگاهیان وجود دارد که در آن دانش آموزان می توانند اصول معماری را بیاموزند، حاشیه نویسی کنند و ایده های خود را برای دقت بیشتر پیگیری کنند.

اگر دانشجو یا معلم هستید، اتوکد را به صورت رایگان از سایت رسمی اتودسک دریافت کنید. فقط باید یک حساب کاربری ایجاد کنید و مراحل ثبت نام را دنبال کنید. اما اگر قبلاً حرفه ای هستید، نسخه آزمایشی ۳۰ روزه را دانلود کنید و آن را با قیمت ۱۶۱۰ دلار در سال خریداری کنید تا به استفاده از برنامه ادامه دهید.

Archicad، برنامه مدل سازی اطلاعات ساختمان

Archicad یک نرم افزار مهندسی و معماری قدرتمند است که در آن می توانید اطلاعات دقیقی در مورد سازه های سازنده هر سازه، از تعداد تیرهای مورد استفاده گرفته تا مواد مورد استفاده، به دست آورید.

علاوه بر آن، می‌توانید فایل‌های خود را در زمان واقعی رندر کنید تا تصویری فوق واقعی از پروژه‌های خود به دست آورید و تعیین کنید که آیا آنها می‌توانند در واقعیت انجام شوند یا خیر. همچنین اگر یک تیم کاری از راه دور دارید و نیاز به بررسی های مربوط به ساخت و ساز دارید، به شما امکان می دهد فرآیندهای خود را در زمان واقعی همگام سازی کنید.

اگر دانش آموز یا معلم هستید، می توانید یک نسخه آزمایشی رایگان و کاربردی به مدت ۳۰ روز درخواست کنید و برنامه خود را برای سال ها تمدید کنید. اگر حرفه ای هستید یا یک موسسه آموزشی دارید، توصیه می کنیم از وب سایت Archicad دیدن کنید و مجوزهای مختلف موجود را پیدا کنید.

۳DS Max، برای ایجاد گرافیک سه بعدی و انیمیشن

گاهی اوقات یک معمار به نرم افزار معماری نیاز دارد که به او توانایی ایجاد پروژه های ساختمانی پویا را بدهد. اینگونه بود که ۳DS Max پدیدار شد، که ابزارهای انیمیشن سه بعدی را برای ایجاد صحنه ها و مناظر متنوع فراهم می کند.

برخی از کارکردهای آن عبارتند از طراحی هندسه با ابزارهای spline، درج بافت ها و سایه زدن به اشیا برای واقع گرایی بیشتر، اصلاح درزهای قابل مشاهده برای مخلوط نقشه های بافت و سایر تغییرات مدل سازی در جزئیات.

اگر دانشجو یا معلم معماری هستید، می توانید با ایجاد حساب کاربری در سایت رسمی اتودسک، مجوز رایگان بخش دانشگاهی را دریافت کنید. اما اگر یک فرد حرفه ای یا تجاری هستید، یک دوره آزمایشی رایگان ۳۰ روزه را دانلود کنید و سپس آن را با قیمت ۱۵۴۵ دلار در سال خریداری کنید تا همچنان از ویژگی های آن لذت ببرید.

Revit، نرم افزار مدل سازی BIM

اگر به کار در فرمت های BIM عادت دارید، ممکن است علاقه مند به خرید Revit از وب سایت ۳d house design باشید. این یکی از بهترین برنامه ها برای معماری است که به شما امکان می دهد مفاهیم خود را هنگام ایجاد یک پروژه ساختمانی توسعه دهید.

ماژول معماری شامل قابلیت هایی مانند ایجاد مدل های رایگان، مطالعه توده ها، تجزیه و تحلیل عملکرد یک ساختمان، قرار دادن عناصر معماری در یک سازه و اتصال اسکنر لیزری به فرآیند BIM برای به دست آوردن یک ماکت است.

اگر یک معمار حرفه ای هستید، می توانید یک دوره آزمایشی رایگان ۳۰ روزه را دانلود کنید تا Revit را امتحان کنید. پس از آن زمان، برای ادامه استفاده از برنامه باید سالانه مبلغ ۲۳۱۰ دلار بپردازید. اگر معلم یا دانش آموز هستید، می توانید با ایجاد حساب کاربری در سایت اتودسک، مجوز رایگان دریافت کنید.

Lumion، بهترین نرم افزار رندر سه بعدی

برای یک معمار، تصاویر مداد یا پلان های ایستا همیشه کافی نیستند، به همین دلیل است که این نرم افزار معماری قادر است مدل های سه بعدی را برای به دست آوردن تجسم واقعی یک ساختمان ارائه دهد.

Lumion یک برنامه معماری عالی است که می تواند به شما کمک کند ایده های خود را در واقعیت پیاده سازی کنید. به این صورت است که به شما امکان می دهد ۳۶۰ نمای پانوراما از یک محیط معماری ایجاد کنید، سرعت رندر سریع را فراهم می کند و ابزارهای طراحی را برای اصلاح کار شما ارائه می دهد.

Lumion را می توانید از وب سایت رسمی آن با قیمت ۱۴۹۹ یورو خریداری کنید که دارای مجوز نامحدود مناسب برای یک کلید است. همچنین می توانید قبل از خرید کامل نرم افزار، برای آزمایش ویژگی های آن به مدت ۱۴ روز یک دمو رایگان درخواست کنید.

اسکچاپ: برای مدل سازی سه بعدی

اسکچاپ یکی از برنامه های معماری است که در کنار اتوکد بیشتر مورد استفاده دانشجویان و متخصصان قرار می گیرد، با این تفاوت که هزینه اسکچاپ برای استفاده شخصی و حرفه ای قابل دسترس تر است.

از جمله کارکردهای آن ایجاد ساختارها با دست، ادغام برنامه های افزودنی برای سفارشی کردن فضای شما به صورت سه بعدی و مستندسازی هر فرآیندی است که پروژه شما بر آن دلالت دارد.

برای ایجاد مدل های سه بعدی می توانید از Sketchup به صورت رایگان استفاده کنید. فقط باید در وب سایت رسمی آن ثبت نام کنید و شروع به آزمایش عملکردهای آن کنید. همچنین می‌توانید برای خرید فضای ذخیره‌سازی ابری نامحدود، یک برنامه پولی ۱۱۹ دلاری در سال انتخاب کنید یا برنامه‌های مختلف را برای متخصصان، دانشجویان و موسسات دانشگاهی بررسی کنید.

Unreal Engine: نه فقط برای بازی های ویدیویی

Unreal Engine به طور کلی برای ساخت بازی های ویدیویی استفاده می شود. با این حال، این یک برنامه عالی برای معمارانی است که به دنبال ایجاد مناظر یا محیط های سه بعدی در زمان واقعی و انجام رندر واقعی اشیاء مختلف هستند.

Unreal دارای یک ویرایشگر رندر زمان واقعی است که به شما امکان می دهد جلوه های پویا، انیمیشن واقعی، ترجمه داده ها و موارد دیگر را درج کنید تا پروژه های شما در دنیای واقعی قابل اجرا باشد.

می توانید لایسنس سازنده را به صورت رایگان در سایت رسمی Unreal Engine خریداری کنید که شامل مطالب آموزشی و پشتیبانی است. اگر نیاز به استفاده تجاری از آن دارید، باید مجوز را به قیمت ۱۵۰۰ دلار در سال خریداری کنید که شامل پشتیبانی حق بیمه و توزیع بدون حق امتیاز است.

فتوشاپ برای معماران

اگرچه این برنامه به عنوان یک نرم افزار ویرایش عکس شناخته می شود، اما فتوشاپ نیز برای معمارانی وجود دارد که به دنبال جایگزین های ارزان تری نسبت به اتوکد یا اسکچاپ برای ادامه کار خود هستند.

از جمله ابزارهای آن می توان به ایجاد تصاویر سه بعدی، نسبت اشیا، طراحی لایه ای، انتخاب اشیا، تغییر شکل تصویر و غیره اشاره کرد. و با یکپارچه شدن با Creative Cloud، می توانید تغییرات خود را در فضای ابری ذخیره کنید و فایل ها را برای زمانی که می خواهید آنها را چاپ کنید دانلود کنید.

کد فعال سازی ادوبی فتوشاپ در آمازون موجود است و یک سال دوام دارد. برای درخواست آن باید وارد پلتفرم شوید و در مجموع ۲۹۰.۲۵ یورو خرید خود را انجام دهید یا ماهیانه اقساط ۳۰.۳۱ یورو را پرداخت کنید. پس از فعال شدن کد، می توانید از این برنامه برای پروژه های معماری خود استفاده کنید.

Ms Project، برای مدیریت پروژه های خود

اگر از کاربران مکرر محصولات مایکروسافت هستید، اکنون گزینه هایی برای معمارانی مانند Microsoft Projetc وجود دارد. برای مدیریت پروژه های معماری از یک رابط کاربری ساده و آسان استفاده می شود.

هر معمار به برنامه ای نیاز دارد که به او اجازه سازماندهی و نظم را بدهد و در MS Project شما قادر خواهید بود از طریق پنل های تعاملی و ابزارهای مدیریت پروژه از وضعیت پروژه خود مطلع شوید.

می توانید از MS Projetc به صورت آنلاین از ۸.۴۰ یورو در ماه استفاده کنید یا با خرید یکباره ۸۴۰ یورویی که شامل آپدیت ها و مجوز معتبر برای یک کاربر می شود، نرم افزار را روی رایانه خود نصب کنید.

منبع: house design 3d app

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک نظر

  1. Good post. I certainly appreciate this site. Thanks!