استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

بازسازی اتاق خواب

بازسازی اتاق خواب
بازسازی اتاق خواب

بازسازی اتاق خواب یکی از مهم ترین انواع تعمیرات و نوسازی می باشد. اتاق خواب مکانی است که ساکنین بیشتر زمان استراحت خود را در آن می گذرانند. از همین جهت بازسازی آن از اهمیت ویژه ای برخوردار می شود. برای بازسازی اتاق خواب راه ها و شیوه های گوناگونی وجود دارد. هر اتاق خوابی شامل چند بخش می شود. فضای خواب یا استراحت، فضای کمد دیواری و نگهداری پوشاک و وسایل و در مواردی نیز سرویس های مستر در طراحی اتاق خواب در نظر گرفته می شوند.

بازسازی اتاق خواب
بازسازی اتاق خواب

برای بازسازی اتاق خواب قدیمی می توان به سراغ اضافه کردن کمد دیواری رفت. برای بازسازی اتاق خواب کوچک نیز تعویض کفپوش ها، دیوار پوش ها و یا طراحی دکوراسیون داخلی مانند ست تخت و کمد می تواند ایده خوبی باشد. در ادامه به بررسی نکات مربوط به انواع اتاق های خواب در بازسازی ساختمان پرداخته می شود.

بازسازی اتاق خواب
بازسازی اتاق های قدیمی

هزینه بازسازی اتاق خواب

هزینه بازسازی اتاق خواب به موارد گوناگونی وابسته است. مواردی مانند تعمیرات و تعویض کفسازی ها و پوشش دیوار ها، هزینه تعویض مبلمان و … که در ادامه به طور مفصل مورد بررسی قرار گرفته اند می تواند در برآورد هزینه ها موثر باشد. علاوه بر تمامی این هزینه ها ، هزینه های بالاسری مانند هزینه های حمل و نقل، دستمزد کارگران و استادکار و … بر محاسبه هزینه بازسازی اتاق خواب موثر خواهد بود.

بازسازی اتاق خواب
قبل و بعد طراحی اتاق

بازسازی اتاق خواب قدیمی

برای بازسازی اتاق خواب قدیمی باید به تغییرات اساسی تری فکر کرد. اگر متراژ اتاق زیاد باشد، می توان از  طراحی سرویس مستر در اتاق خواب پروسه بازسازی را آغاز نمود. تعویض کفسازی ها و دیوار پوش ها نیز در بازسازی اتاق خواب قدیمی می تواند تا حد زیادی کمک کننده باشد.

اگر فضای اتاق خواب بزرگ باشد می توان بخشی از آن را به اتاق مطالعه یا اتاق کار اختصاص داد که در این صورت باید میز تحریر و کتابخانه ای دیواری را تهیه نموده تا در این فضای کوچک و در عین حال کاربردی قرار داد. همچنین امکان جداسازی فضای مطالعه به کمک پارتیشن ایده خوبی است.

بازسازی اتاق خواب
بازسازی اتاق خواب بزرگ

بازسازی اتاق خواب کوچک

نکات مهمی در طراحی داخلی و به خصوص طراحی داخلی اتاق های خواب وجود دارد. برای بازسازی اتاق خواب کوچک نیز نکات مهمی وجود دارند که باید در نظر داشت. یکی از این نکات نصب دیوارپوش ها می باشد. برای اتاق های خواب کوچک بهتر است از دیوارپوش هایی با رنگ های تیره و جنس سنگین استفاده نکرد زیرا فضای اتاق را کوچک تر نشان می دهد. دیوار پوش هایی مانند دیوار پوش فومی با رنگ های روشن و یا کاغذ دیواری هایی با رنگ های روشن می تواند در بهبود فضای اتاق خواب کوچک موثر باشد.

بازسازی اتاق خواب کوچک
بازسازی اتاق خواب کوچک

در بازسازی اتاق خواب کوچک بهتر است از متریال های سنگین مانند چوب یا بتن استفاده نکرد. برای تخت خواب می توان از طرح های مینیمال و ساده و در رنگ های روشن استفاده کرد. در کل هر چه طراحی ساده تر و مینیمال تر باشد، نتیجه بهتری را در بازسازی اتاق خواب کوچک شاهد خواهیم بود.

بازسازی اتاق خواب کوچک
استفاده از مبلمان کم جا در بازسازی اتاق خواب کوچک

در بازسازی اتاق خواب کوچک معمولا جا برای گذاشتن میز آرایش و یا دراور نیست. در نتیجه بایستی قسمتی از فضای کمد دیواری برای ایجاد میز آرایش و کشوهای مناسب برای نگهداری انواع لباس‌‌ها اختصاص پیدا کند. کشوها در بازسازی اتاق خواب کوچک می توانند به صورت مخفی با عمق زیاد باشند و هرکدام برای نگهداری خرده وسایل استفاده شوند.

بازسازی اتاق خواب کوچک
طراحی داخلی کمد دیواری برای اتاق کوچک

برای نصب آینه‌ی قدی در اتاق می شود از درب کمد دیواری ، از شکستگی دیوار و یا حتی کنج‌ها استفاده کرد تا حداکثر استفاده را از همه فضاها نمود.

بازسازی اتاق خواب کوچک
درب ریلی در بازسازی کمد اتاق های کوچک

انواع بازسازی اتاق خواب

برای نوسازی اتاق ها ، راه های گوناگونی وجود دارد. گاهی تنها با تعویض مبلمان، می توان به نتیجه مطلوب رسید اما گاهی لازم است تا کفسازی ها ، پوشش دیوار ها و حتی کمد دیواری نیز بازسازی شود. انواع راه های بازسازی اتاق خواب کوچک یا قدیمی در ادامه بررسی شده است.

کمد دیواری

یکی از بخش های اصلی هر اتاقی، کمد دیواری آن است. از آن جایی که کمد دیواری بخش مهم و زیادی از اتاق را اشغال می کند، در طراحی آن باید نهایت دقت و ظرافت را به خرج داد. طرح و متریال و رنگ کمد دیواری از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین باید به هم خوانی کمد دیواری با سایر اجزای فضا توجه نمود. قبل از هر چیز باید محل قرارگیری و ابعاد کمد دیواری توجه شود. اگر بازسازی اتاق خواب کوچک مد نظر ما باشد، برای اشغال فضای کمتر می توان از درب های ریلی استفاده کرد.

بازسازی اتاق خواب
تعویض دیوارپوش ها

دیوارپوش ها

یکی دیگر از راه های بازسازی اتاق خواب تغییر شکل دیوار های آن است. دیوار های بیشترین دید و نما را در اتاق های خواب دارند و تعویض پوشش آن ها یکی از بهترین راه های تغییر شکل اساسی در اتاق خواب می باشد. دیوارپوش ها در انواع جنس ها و مدل و رنگ تولید می شوند و انتخاب درست آن ها می تواند تاثیر زیادی در بهبود فضای اتاق خواب داشته باشد.

بازسازی اتاق خواب قدیمی
بازسازی دیوارپوش ها

علاوه بر این ها در بازسازی اتاق خواب می توان از نصب تابلو ها و تزئینات دکوری دیواری نیز استفاده نمود که می تواند تاثیر زیادی در زیبایی محیط داشته باشد.

بازسازی اتاق خواب
استفاده از موکت در بازسازی اتاق

کفپوش ها

یکی دیگر از راه های بازسازی اتاق خواب تعویض یا ترمیم کفسازی است. از راه های آسان و سریع تعویض موکت یا فرش است که می تواند تغییری محسوس در اتاق ایجاد کند. راه دیگر تعویض کفسازی یعنی سرامیک ها می باشد. پارکت کردن کف در تعمیرات نیز از دیگر راه های نوسازی است که برای بازسازی اتاق خواب قدیمی توصیه می شود و ظاهر زیبا و جذابی به محیط می دهد.

بازسازی اتاق خواب
استفاده از پارکت در بازسازی اتاق

مبلمان

برای بازسازی اتاق خواب گاهی لازم است از دست وسایل و مبلمان قدیمی راحت شویم. به جهت هماهنگی بهتر اجزا و عناصر محیط با یکدیگر، می توان از وسایل و مبلمان همخوان با کفپوش ها و دیوارپوش ها استفاده نمود. تعویض پرده، روتختی ها، میز و صندلی اتاق خواب و … از دیگر اقداماتی است که در بازسازی اتاق خواب می توان به آن ها توجه نمود.

بازسازی اتاق خواب
استفاده از پارتیشن در طراحی داخلی اتاق

یکی از راه حل های استفاده از فضاهای پرت در بازسازی اتاق خواب ، نصب شلف دیواری  یا کتابخانه است. این کتابخانه ها می توانند به صورت سفارشی و برای هندسه اتاق مورد نظرشما طراحی و ساخته شوند تا امکان استفاده بهینه و حداکثری از اتاق را فراهم کند.

بازسازی اتاق خواب کوچک
استفاده از شلف برای فضاهای پرت

تخت خواب یکی از مهم ترین وسایل در فضای اتاق خواب به شمار می رود. تعویض سرویس خواب تاثیر بسیار زیادی در تغییر فضا دارد. در صورت عدم تمایل به صرف هزینه بالا، تنها تعویض تخت خواب قدیمی می تواند ایده خوبی باشد.

نورپردازی

طراحی نورپردازی در بازسازی اتاق خواب از اهمیت زیادی برخوردار است. با کمک طراحی نورپردازی دیواری و سقفی می توان تغییرات قابل توجهی در فضای اتاق خواب ایجاد نمود. می توان چند لامپ دیواری یا لامپ آویز سقفی را در فضای اتاق خواب نصب کرد.

آینه کاری

یکی دیگر از مراحل بازسازی اتاق خواب ، آینه کاری آن است. استفاده از آینه و آینه کاری نکات و ملاحظات به خصوصی دارد. به عنوان مثال می توان از آینه در طراحی درب کمد دیوار استفاده کرد و یا در کنج ها و فضاهای پرت اتاق از آینه های قدی استفاده نمود. یکی از ملاحظات استفاده از آینه ، این است که باید از نصب آن روبه روی تخت پرهیز نمود.

بازسازی اتاق خواب
استفاده از آینه در طراحی اتاق خواب

بازسازی اتاق خواب کودک

کودکان روحیه بسیار متفاوتی با بزرگسالان دارند و از همین رو باید نکات مخصوصی در طراحی اتاق آن ها را رعایت نمود. رنگ یکی از فاکتور های مهم است. برای بازسازی اتاق خواب کودک بهتر است از رنگ های شاد و روشن و در عین حال روشن استفاده نمود. رنگ های تند و با شدت زیاد در آرامش ساکنین اتاق اختلال ایجاد می کند. بازسازی اتاق خواب کودک اغلب با خلاقیت های زیاد همراه است به عنوان مثال می توان در طراحی دیوارپوش ها از طرح ها و فرم های کودکانه و سه بعدی استفاده کرد.

بازسازی اتاق خواب
استفاده از رنگ های ملایم در اتاق خواب کودک

نکات بازسازی اتاق خواب کودک

برای بازسازی اتاق خواب کودکان نکات قابل توجهی وجود دارد که پیش از شروع تغییرات باید به آن ها توجه کرد.

نور اتاق خواب

نورپردازی یکی از فاکتور های مهم طراحی داخلی اتاق خواب می باشد. و این موضوع برای کودکان از اهمیت ویژه ای برخوردار می شود زیرا محیط کم نور و تاریک در کاهش انرژی و روحیه کودک موثر است. سعی کنید اتاق کودک در ضلع جنوبی ساختمان باشد تا نورگیری بهتری داشته باشد.

بازسازی اتاق خواب
نورگیری اتاق کودک

 ایده پردازی کودکان

حتما پیش از شروع بازسازی اتاق خواب با خود کودک مشورت کنید و از ایده ها و خلاقیت های خود او نیز در این زمینه کمک بگیرید.

بازسازی اتاق خواب
طراحی اتاق کودک

مبلمان اتاق

برای طراحی و خرید مبلمان اتاق خواب کودک مانند میز بازی، میز تحریر، تخت خواب و وسایل بازی بهتر است از جنس چوب استفاده شود.

بازسازی اتاق خواب
طراحی مبلمان چوبی در بازسازی اتاق کودک

رنگ آمیزی

رنگ آمیزی نقش بسیار مهمی در طراحی اتاق کودک دارد. سعی کنید از رنگ های روشن و ملایم و در عین حال شاد و زنده برای بازسازی اتاق خواب کودک استفاده شود.

بازسازی اتاق خواب
استفاده از کرکره برای پنجره های اتاق خواب کودک

بازشوهای اتاق کودک

یکی دیگر از موارد قابل توجه، طراحی بازشو و پنجره ها می باشد. برای اتاق کودک می توانید به جای پرده از شاتر ها یا کرکره استفاده کنید. به این ترتیب میزان نور و جریان هوا راحت تر قابل کنترل است.

بازسازی اداری تبریز بازسازی اداری بجنورد بازسازی اداری کرمانشاه بازسازی اداری ارومیه بازسازی اداری اهواز بازسازی اداری یاسوج بازسازی اداری اردبیل بازسازی اداری زنجان بازسازی اداری گرگان بازسازی اداری اصفهان بازسازی اداری سمنان بازسازی اداری رشت بازسازی اداری کرج بازسازی اداری زاهدان بازسازی اداری خرم آباد بازسازی اداری ایلام بازسازی اداری شیراز بازسازی اداری ساری بازسازی اداری بوشهر بازسازی اداری قزوین بازسازی اداری اراک بازسازی اداری شهرکرد بازسازی اداری قم بازسازی اداری بندرعباس بازسازی اداری بیرجند بازسازی اداری سنندج بازسازی اداری همدان بازسازی اداری مشهد بازسازی اداری کرمان بازسازی اداری یزد بازسازی اداری تهران

برای مطالعه بیشتر:

آینه دکوراتیو

سقف اتاق خواب

بازسازی ساختمان های قدیمی

پیمانکار تخریب ساختمان

هزینه بازسازی آپارتمان

قرارداد پیمانکاری بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان در کرج

سقف کناف آشپزخانه

پارتیشن شیشه ای

روش های تخریب ساختمان

سقف کاذب کناف

فسخ قرارداد مشارکت در ساخت

قرارداد جامع و حرفه ای مشارکت در ساخت

انقضای مدت قرارداد مشارکت در ساخت

جکوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.62 ( 6 نظر)