استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

انواع موتور آسانسور

انواع موتور آسانسور
انواع موتورهای آسانسور

انواع موتور آسانسور از نظر نوع، برند، توان و قدرت، ظرفیت و … قابل دسته بندی می باشند. از مهم ترین اجزای آسانسور، موتور آن است که تامین کننده نیروی محرکه آسانسور می باشد. از مهم ترین پارامترهای تاثیرگذار بر قیمت اسانسور ، موتور آن است. برای خرید انواع موتور اسانسور باید استاتیک لود، راندمان، مصرف انرژی، میزان صدا و لرزش آن و … را مدنظر قرار داد. قیمت انواع موتور آسانسور به پارامترهای متعددی وابسته می باشد که در ادامه به توضیح آنها پرداخته خواهد شد.

قیمت انواع موتور آسانسور

لیست قیمت انواع موتور آسانسور به کشور سازنده، برند، نوع، سرعت، قدرت، ظرفیت، میزان نویز و صدا و … وابسته است. ارزان ترین قیمت انواع موتور اسانسور معمولا متعلق به نمونه های ایرانی محصول می باشد. هرچه قدرت و ظرفیت بالاتر باشد، قیمت انواع موتور آسانسور بیشتر خواهد بود. موتورها بر اساس نحوه حرکتی در کابین منجر می گردند، به دو دسته تک سرعته و دو سرعته تقسیم بندی می گردند که قیمت انواع موتور آسانسور تک سرعته به دلیل عملکرد بهتر آن، بیشتر است.

گارانتی و خدمات پس از فروش نیز می تواند بر روی قیمت انواع موتور اسانسور تاثیرگذار باشد. در ادامه به معرفی بیشتر انواع موتور آسانسور و تفاوت قیمت آنها با یکدیگر پرداخته شده است.

انواع موتور آسانسور
موتور آسانسور

قیمت انواع موتور آسانسور بر اساس برند

موتور آسانسورهای موجود در بازار ایران در برندهای مختلفی موجود بوده و به فروش می رسند. انواع موتور اسانسور ایرانی، ایتالیایی، آلمانی، چینی و ساخت کشور ترکیه از پرکاربردترین انواع می باشند. از این میان، غالبا قیمت انواع موتور آسانسور آلمانی و ایتالیایی بیشتر از سایر انواع است. یکی از دلایل آن، کیفیت بالای محصول است که تضمین کننده دوام و طول عمر بالای این موتورها می باشد. بنابراین می توان گفت اگرچه قیمت انواع موتور آسانسور ایتالیایی و آلمانی بیشتر است، اما عملکرد قوی و طول عمر و بازدهی بالا، این موتورها را به انتخابی مقرون بصرفه مبدل نموده است. اما قیمت انواع موتور آسانسور ارزان را می توان از بین موتورهای ایرانی و چینی یافت. اگر پروژه با محدودیت بودجه همراه نیست، بهترین انتخاب انواع موتورهای آسانسور آلمانی و ایتالیایی می باشد.

از معروف ترین و بهترین انواع موتورهای آسانسور خارجی می توان به برند زیلابگ و آلبرتوساسی اشاره کرد. برند زیلابگ ساخت کشور آلمان بوده و جزو گرانترین موتورهای آسانسور می باشد. برند آلبرتوساسی هم ساخت کشور ایتالیا است که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. لازم به ذکر است که قیمت انواع موتور آسانسور خارجی به نرخ ارز وابسته بوده و با نوسانات آن قیمت هم تغییر می یابد.

انواع موتورهای آسانسور
موتور آسانسور گیرلس

انواع موتورهای آسانسور

انواع موتورهای آسانسور شامل دو دسته کلی گیربکسی و گیرلس می باشد. قدمت استفاده از انواع موتور اسانسور گیربکسی بیشتر بوده و برای آسانسورهای دارای موتورخانه مناسب هستند. موتورهای گیربکسی دارای ابعاد بزرگتری می باشند. این موتورها دارای کاهنده و چرخ دنده هستند.

موتورهای گیرلس انواع جدیدتر موتورهای آسانسور هستند که در جهت بهبود عملکرد موتورها ساخته شده اند و فاقد کاهنده می باشند. این موتورها در مقایسه با موتورهای گیربکسی فضای کمتری را اشغال می کنند و برای آسانسورهای بدون موتورخانه مناسب می باشند.

در مقایسه انواع موتور آسانسور گیرلس و گیربکسی باید گفت که، موتورهای گیرلس سر و صدای کمتری تولید می کنند. همچنین مصرف برق کمتری هم دارند و موجب صرفه جویی در مصرف انرژی می گردند. از دیگر تفاوت های این دو، در قدرت و سرعت آنها می باشد. انواع موتور اسانسور گیرلس از قدرت بالاتری برخوردار هستند. در نتیجه برای ساختمان های بلند، باید از موتورهای گیرلس استفاده کرد، چرا که موتورهای گیربکسی قدرت لازم برای جابجایی آسانسور تا ارتفاعات زیاد را دارا نیستند. همچنین سرعت انواع موتورهای آسانسور گیرلس بیشتر از گیربکسی است. قیمت انواع موتور آسانسور گیربکسی از گیرلس ارزان تر است.

انواع موتور اسانسور تک سرعته و دوسرعته

موتورهای گیربکس دار به دو دسته کلی تک سرعته و دوسرعته دسته بندی می شوند. موتورهای تک سرعته دارای یک سیم پیچ می باشند. این موتورهای باعث حرکت نرم کابین آسانسور می شوند. ما در انواع دوسرعته، شروع حرکت و توقف کابین کاملا احساس شده و با تکانه های کوچکی همراه است. به هنگام آغاز حرکت کابین، جریان برق موتور وصل شده و کابین با سرعت بالایی شروع به حرکت می نماید. برای توقف نیز سرعت پایین موتور فعال می گردد. قیمت انواع موتور آسانسور تک سرعته بیشتر از دوسرعته می باشد.

قیمت انواع موتور آسانسور
موتور اسانسور گیربکسی

انواع موتورهای آسانسور هیدرولیکی

موتورهای هیدرولیکی به دو نوع مستغرق در روغن و هواخنک تقسیم بندی می شوند. انواع موتورهای آسانسور مستغرق در روغن، سر و صدای کمتری تولید می کنند و مصرف برق پایین تری دارند. در این نوع موتورها، خنک کردن موتور با استفاده از روغن صورت می پذیرد. موتورهای هواخنک هم با برق تک فاز و هم برق سه فاز قابل راه اندازی می باشند. قیمت انواع موتورهای آسانسور هواخنک از مستغرق در روغن کمتر است.

انواع موتور اسانسور بر اساس توان

موتورهای اسانسور در توان و قدرت متفاوتی در بازار موجود هستند. برای انتخاب انواع مناسب آن باید سرعت و ظرفیت کابین و ارتفاع ساختمان را مدنظر قرار داد. هر چه سرعت مورد انتظار کابین بیشتر باشد، به موتور قوی تری نیاز خواهد بود. با افزایش ظرفیت کابین هم به موتورهای قوی تری نیاز است. پیش از اقدام به خرید، باید توان ایده آل موتور تعیین گردد. توان واقعی موتور آسانسور باید از توان محاسبه شده بیشتر باشد. لازم به ذکر است که با افزایش توان، قیمت انواع موتور آسانسور افزایش می یابد. موتورهای خارجی تا توان ۱۷/۶ کیلووات نیز موجود می باشند.

انواع سرعت موتورهای آسانسور

سرعت مورد انتظار آسانسور به ارتفاع و تعداد طبقات ساختمان وابسته است. برای ساختمان های بلندمرتبه، آسانسور باید از سرعت بالاتری برخوردار باشد تا زمان انتظار برای رسیدن کابین و همین طور رسیدن به مقصد به حداقل برسد. آسانسورها معمولا دارای سرعتی بین ۰/۶۳ متر بر ثانیه تا ۲/۵ متر بر ثانیه می باشند. قیمت انواع موتور آسانسور که بتوانند سرعت های بالاتری را تامین نمایند، بیشتر است.

برای مطالعه بیشتر:

شرکت موتور آسانسور بهران

فروش موتور آسانسور بهران

موتور گیربکس بهران

موتور بهران ۷.۳

قطعات آسانسور

موتور آسانسور

مشخصات موتور آسانسور بهران

موتور گیرلس بهران

موتور ایتالیایی آسانسور

قیمت موتور اسانسور هیدرولیکی

موتور گیرلس آسانسور

قیمت موتور آسانسور گیرلس

لیست قیمت موتور گیرلس آسانسور

قیمت موتور آسانسور الکو

موتور آسانسور فرشباف

بهترین موتور آسانسور

قیمت موتور آسانسور پرگاس

قیمت موتور آسانسور مونتاناری

موتور آسانسور موسی خانی

قیمت اسانسور چهار نفره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.57 ( 5 نظر)