استعلام قیمت
۰۲۱-۶۵۰۲۳۱۵۷
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

ارتفاع نصب دوربین مداربسته

دوربین مدار بسته
دوربین مدار بسته

تنظیم ارتفاع نصب دوربین مداربسته بعد ار خرید دوربین مناسب در عملکرد صحیح آن نقش حیاتی دارد. دوربین مداربسته یکی از راه های تأمین امنیت مکان مورد استفاده است. اگر ارتفاع استاندارد نصب دوربین مدار بسته رعایت نشود، ممکن است پوشش مورد نظرمان ایجاد نشود و یا خود دوربین مدار بسته دردسترس افراد مختلف قرارگیرد و منجر به تخریب یا تغییر در تنظیمات آن شود.

در حالی که نمی توان یک الگوی ثابت برای تمامی شرایط در نظر گرفت، اما ما به طور کلی توصیه می کنیم دوربین را بین ۲.۴ تا ۲.۶ متر ارتفاع (حدود ۸ فوت) نصب کنید زیرا دوربینی که پایین‌تر قرار می‌گیرد، زاویه دید وسیع‌تری را ارائه می‌کند. این بدیهی است که ارتفاع نصب دوربین مدار بسته به نوع ملک، و هر نوع رندر، کاشی یا تزئینات دیگری که ممکن است در ساختمان آشکار باشد بستگی دارد. نوع دوربین مورد استفاده، از جمله اندازه لنز را فراموش نکنید.

                                                                            

دوربین مدار بسته
دوربین مدار بسته

ارتفاع استاندارد نصب دوربین مداربسته

پیدا کردن ارتفاع استاندارد نصب دوربین مداربسته نقش کلیدی در کار کرد صحیح دوربین امنیتی دارد. نصب دوربین در پایین تر از حد استاندارد می‌تواند باعث خرابکاری شود، در حالی که نصب آن‌ در ارتفاع زیاد، میدان دید و همچنین کارایی مادون قرمز را کاهش می‌ دهد. حالت ایده آل این است که دو دوربین داشته باشیم، یکی در بالای دیوار برای ثبت کل رویداد و دیگری برای ثبت چهره مجرمان، اما کسانی که فقط قادر به تهیه ی یک دوربین هستند باید دوربین مدار بسته را در سطح چشم قرار دهند، زیرا گرفتن تصاویر از بالای سر افراد برای تشخیص چهره چندان مفید نیست؛ بنابراین بعد از تهیه ی دوربین، محل و ارتفاع استاندارد نصب دوربین مداربسته مورد توجه قرار میگیرد.

نوع نصب دوربین مداربستهمحل قرار گیری دوربین مداربسته
خانهورودی اصلی، ورودی جانبی، ورودی پشتی، تمام پنجره ها و درها، پارکینگ برای ماشین ها، انباری
راهرو های فروشگاهقفسه ها، یخچال ها، فریزرها، محوطه صندوق، ورودی و خروجی
ادارهراه پله ها، محوطه آسانسور ، ورودی و خروجی، مکان های مشترک مانند غذاخوری و اتاق سرور، اتاق ارتباط
پمپ بنزینورودی و خروجی، بخش های خرده فروشی داخل مغازه، صندوق
انبارمحل بارگیری، ورودی و خروجی، خروجی های آتش نشانی، مناطق عملیاتی ماشین آلات تحت پوشش برای سلامت و ایمنی، مناطق کمپرسور خارجی یا ذخیره سازی روغن. مناطق اشتراکی، مناطق کار برای سلامت و ایمنی، به عنوان مثال: مناطق تولید و بسته بندی
ارتفاع استاندارد دوربین مداربسته
ارتفاع استاندارد دوربین مداربسته

ترسیم نقشه برای نصب دوربین مداربسته

هنگام کار در مورد محل قرارگیری و ارتفاع نصب دوربین مداربسته  ترسیم نقشه ملک خود مانند شکل زیر بسیار مفید است. این امر قبل از شروع کار مشخص می کند که دوربین ها باید کجا قرار گیرند تا امنیت و کارایی سیستم دوربین مدار بسته به حداکثر برسد.

                                            

نقشه خانه و دوربین های مداربسته
نقشه خانه و دوربین های مداربسته

نحوه نصب دوربین مدار بسته

  • اهداف خود را مشخص کنید و در مورد آنچه می خواهید به آن برسید شفاف باشید. به عنوان مثال، آیا می خواهید دوربین مداربسته ورودی ملک شما، فضای بزرگتر یا منطقه خاصی را پوشش دهد.
  • بر اساس اهداف خود، مکان و ارتفاع نصب دوربین مدار بسته را انتخاب کنید.
  • سپس با مداد محل قرارگیری سه پیچ را برای براکتی که همراه دوربین است مشخص کنید.
  • سپس سه سوراخ برای پیچ ها دریل کنید و یک دوشاخه خام را وارد کنید، براکت را سوار کنید و سپس دوربین را وصل کنید.
  • اتصال دوربین مداربسته: کابلی که در بخش قبل اجرا کردیم نزدیک دوربینی است که شما نصب کرده اید. برای دوربین های IP، Cat 5 یا Cat 6 را به دوربین و برای آنالوگ HD، کابل های ویدئو و برق را به دوربین وصل کنید. سپس سر دیگر کابل دوربین را به DVR/NVR وصل کنید. پس از اتصال دوربین به DVR، همین روش را برای دوربین های دیگر تکرار کنید.
نحوه قرارگیری سیستم دوربین امنیتی
نحوه قرارگیری سیستم دوربین امنیتی

                                                                   

ارتفاع نصب دوربین مداربسته در فضای داخلی

 ارتفاع نصب دوربین مداربسته در محیط هایی مانند شرکت، اتاق و… یا همان indoor وابسته به ارتفاع دیوارها و سقف می باشد. ارتفاع استاندارد نصب دوربین مداربسته داخلی بین ۲.۴ تا ۳ متر است. این دوربین ها معمولا به سقف متصل می شوند، اگر سقف محیط مورد نظر شما بیشتر از ۳ متر است می توانید دوربین را بر روی دیوار یا ستون نصب کنید. در صورت نصب دوربین مدار بسته در ارتفاع بیشتر از ۳متر با افت کیفیت و اختلال در عملکرد دوربین مدار بسته روبرو شوید.

دوربین مدار بسته داخلی
دوربین مدار بسته داخلی

                                                                

ارتفاع نصب دوربین مداربسته در فضای خارجی

دوربین های مدار بسته خارجی در محیط هایی مانند حیاط، پارکینگ روبازو… یا همان outdoor استفاده می شوند. ارتفاع نصب دوربین مداربسته در این مکان ها علاوه بر پوشش و کیفیت تصاویر، از عوامل طبیعی مانند نور خورشید و یا وزش باد نیز تاثیر می پذیرد. ارتفاع نصب در این دوربین ها بیشتر از دوربین های داخلی بوده؛ از این رو ارتفاع استاندارد نصب دوربین مدار بسته خارجی معمولا بین۳ الی ۴ متر است. در کمتر و بیشتر از این ارتفاع امکان آسیب دیدن دوربین و کاهش در کیفیت دیده شدن جزییات وجود دارد.

دوربین مدار بسته خارجی
دوربین مدار بسته خارجی

برای مطالعه بیشتر:

نصب دوربین مداربسته

دوربین امنیتی

لیست قیمت اعلام حریق آپولو

پنل اعلام حریق سنس

دوربین بولت هایک ویژن

اعلام حریق gst

پک دوربین مداربسته هایک ویژن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می دهید؟

امتیاز کاربران: 4.52 ( 6 نظر)