آزمایش خاک ساختمان در اصفهان

آزمایش خاک ساختمان در اصفهان

دسته بندی

تست خاک

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده

توضیحات قیمت

قیمت آزمایش مکانیک خاک اصفهان برای احداث ساختمان به نوع آزمایش، جنس خاک، تعداد تست خاک، متراژ و نوع حفاری و ... وابسته است. هزینه آزمایش خاک ساختمان در اصفهان که توسط آزمایشگاه مکانیک خاک اصفهان انجام می شود، در مناطق مختلف متفاوت می باشد. در برآورد هزینه انجام آزمایش خاک (آزمایش ژئوتکنیک) باید هزینه برگه سبز ژئوتکنیک را نیز مدنظر قرار داد. لیست آزمایشگاه های مکانیک خاک اصفهان مورد تایید نظام مهندسی به همراه قیمت ازمایش خاک ۱۴۰۳ در سایت عمران مدرن ارائه شده است.
intro
comment
bookmark
share

شهر

اصفهان x

آزمایش خاک نظام مهندسی (برگه سبز ژئوتکنیک)

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

اصفهان

phone۰۹۱۰۱۹۱۰۵۳۲
ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

آزمایشگاه مکانیک خاک اصفهان

یکی از مدارک لازم جهت اخذ جواز ساخت ساختمان ، انجام ازمایش خاک می باشد. اهمیت آزمایش خاک برای احداث ساختمان به این علت است که وزن ساختمان و اثرات نیروهای طبیعی به خاکی که ساختمان بر روی آن قرار دارد، منتقل می شود. از این رو جهت بررسی ویژگی های خاک نظیر مقاومت ، نفوذپذیری ، تیپ خاک و ... لازم است قبل از احداث سازه ، آزمایشگاه خاک اصفهان مشخصات خاک محل احداث را مورد بررسی قرار دهد.

آزمایشگاه خاک اصفهان به جهت تعیین مقاومت خاک بستر در پروژه های ساختمان سازی ، خدمات مختلفی نظیر تعیین عمق و تعداد گمانه های لازم بر اساس مقررات و استاندارد های موجود، حفاری گمانه های شناسایی ، انجام انواع آزمایش صحرایی خاک و نمونه گیری در اعماق مختلف گمانه ها به صورت دستخورده و دست نخورده را ارائه می دهد.

 

ازمایش خاک
آزمایش خاک ساختمان CBR

 

لیست آزمایشگاه های مکانیک خاک اصفهان

شرکت خدمات فنی آزمایشگاهی به اشخاص حقوقی دارای پروانه اشتغال به کار از وزارت مسکن و شهرسازی در امور آزمایشگاه خاک و بتن ، گفته می شود. حدود صلاحیت و ظرفیت اشتغال به کار شرکت های خدمات فنی آزمایشگاه خاک اصفهان بر اساس پایه پروانه اشتغال به کار اعضای هیات مدیره و شاغلین تعیین می شود. پروانه اشتغال به کار ازمایشگاه خاک ، به صورت پایه سه ، دو ، یک و ارشد صادر می گردد.

آزمایشگاه مکانیک خاک در اصفهان

آزمایشگاه مکانیک خاک از پرکاربردترین آزمایشگاه ها جهت بررسی رفتار و ویژگی های خاک به ویژه در پروژه های عمرانی می باشد. آزمایش خاک ساختمان اطلاعات مفیدی را در خصوص مکانیزم رفتاری انواع مختلف خاک مانند سیلت ، رس ، شن و ماسه ارائه می دهد.

از طرفی با توجه به وابستگی رفتار سازه در برابر زلزله به تیپ خاک ، شناسایی تیپ خاک محل احداث ساختمان به کمک تست خاک و ژئوتکنیک پیش از ساخت برای ساختمان های بلند مرتبه ضروری است. از طرفی هزینه خدمات آزمایشگاه مکانیک خاک در مناطق مختلف متفاوت است. همان طور که پیشتر بیان شد، پارامترهایی که در هزینه آزمایش خاک نظام مهندسی ساختمان تاثیرگذارند شامل محل احداث پروژه ، متراژ ساختمان ، شیوه انجام حفاری ، تعداد و عمق گمانه ها، تعداد و انواع آزمایش صحرایی خاک و آزمایشگاهی می باشند.

به جهت تحلیل رفتار خاک محل احداث ساختمان، آگاهی از پارامترهای خاک محل پروژه امری حیاتی به حساب می آید و برای تعیین و بدست آوردن این پارامترها، نیاز به مطالعات ژئوتکنیک و ازمایش خاک است که در این راستا آزمایشگاه ژئوتکنیک می تواند خدمات مورد نیاز را ارائه دهد. به عبارتی آزمایش ژئوتکنیک و در نهایت گزارش ژئوتکنیک ، اطلاعات مفیدی را در زمینه شناسایی و ارزیابی نمونه های خاک و برآورد دقیق تر رفتار سازه فراهم می نماید.

آزمایش خاک اصفهان

آزمایش خاک نظام مهندسی ساختمان و دریافت برگه سبز ژئوتکنیک با توجه به وابستگی رفتار سازه در برابر زلزله به تیپ خاک و شناسایی تیپ خاک محل احداث ساختمان، بسیار حائز اهمیت است. در صورت عدم انجام ازمایش خاک نظام مهندسی ساختمان معمولا تیپ خاک را نوع ۳ یا ۴ فرض می­ کنند که منجر به هزینه بالای ساخت می ­شود. لازم به ذکر است که انجام آزمایشات خاک برای اخذ جواز الزامی است و سازمان نظام مهندسی بر صحت نتایج گزارش شده توسط آزمایشگاه خاک نظارت دارد.

آزمایش های مکانیک خاک ساختمان به صورت صحرایی و آزمایشگاهی انجام می ­شود. در آزمایش ژئوتکنیک آزمایشگاهی ، خاک نمونه ­برداری شده را تحت تنش برشی قرار داده و واکنش آن ثبت می گردد. سپس براساس نتایج به دست آمده از ازمایش خاک اصفهان ، تیپ خاک تعیین می ­شود. لازم به ذکر است که خاک تیپ یک سخت ­تر بوده و نسبت به سایر تیپ ­های خاک کیفیت بالاتری دارد.

 

آزمایش خاک
آزمایشگاه مکانیک خاک

قیمت بالابر ساختمانی                                                                                                                      بلوک هبلکس                                                                                        قیمت میلگرد 14 شاهین بناب

هزینه آزمایش خاک اصفهان

پارامتر هایی که در هزینه آزمایش خاک ساختمان تاثیرگذار است، شامل محل احداث پروژه ، متراژ ساختمان ، شیوه انجام حفاری تست خاک ساختمان ، تعداد برگه تعهد (برگه سبز ژئوتکنیک)، هزینه تهیه دفترچه گزارش خاک و اخذ تاییدیه از نظام مهندسی می باشد. بدیهی است که پیش از انجام آزمایش، نیاز به استعلام قیمت آزمایش خاک برای احداث ساختمان است. آزمایشگاه خاک با توجه به نوع آزمایش، تعداد نمونه ها و سایر پارامترهای ذکر شده، هزینه آزمایش خاک و ژئوتکنیک را تعیین می نماید.

 

قیمت آزمایش خاک برای احداث ساختمان در اصفهان

یکی از اقدامات اساسی پیش از احداث سازه ، استعلام قیمت آزمایش خاک برای احداث ساختمان و انجام آزمایش است. چراکه آزمایش ژئوتکنیک جهت سنجش مقاومت و سایر مشخصات خاک بستر مورد استفاده قرار می گیرد.

هزینه آزمایش خاک و انجام مطالعات ژئوتکنیک بر مبنای تعرفه سازمان برنامه و بودجه مشخص می گردد. قیمت آزمایش خاک برای احداث ساختمان تابع عواملی همچون متراژ حفاری ، هزینه برگ سبز و نوع و تعداد آزمایش های مکانیک خاک آزمایشگاهی و صحرایی است. جنس لایه های خاک نیز بر روی هزینه ازمایش خاک موثر است به طوری که قیمت هر متر حفاری در مناطق مختلف به سبب تفاوت جنس خاک ، متغیر می باشد. در نتیجه هزینه آزمایش خاک ساختمان نیز تغییر می یابد.

 

آزمایش خاک برای احداث ساختمان
آزمایش خاک برای احداث ساختمان

 

لازم به ذکر است که فرآیند اخذ تاییدیه خاک بستر شامل بررسی های میدانی پروژه ، انجام آزمایش صحرایی خاک ، تهیه مستندات ، انجام آزمایش های مکانیک خاک فیزیکی، شیمیایی و مقاومتی، مطالعات دفتری و در نهایت تدوین مطالعات ژئوتکنیک و اخذ تاییدیه از سازمان نظام مهندسی می باشد.

 

آزمایشگاه خاک و بتن در اصفهان

برای احداث ساختمان نیاز به انجام آزمایش های مختلفی است که به کمک آزمایشگاه خاک و بتن و یا جوش انجام می شود. بنابراین شناخت آزمایشگاه خاک و بتن در سطح منطقه محل اجرای پروژه می تواند به پیشبرد بهتر اهداف کمک شایانی نماید. عمران مدرن ارائه دهنده خدمات آزمایشگاه خاک و بتن در سراسر ایران می باشد.

 

انواع آزمایش خاک اصفهان

رایج ترین آزمایش های خاک نظام مهندسی ساختمان شامل تست خاک نفوذ استاندارد (SPT) ، آزمایش مکانیک خاک بارگذاری صفحه (PLT) ، ازمایش خاک هم ارز ماسه ای ، آزمایش درون چاهی دانهول ، ازمایش خاک تحکیم ، انواع آزمایش خاک دانه بندی و هیدرومتری ، آزمایش سه محوری خاک ، آزمایش های مکانیک خاک تراکم و ... است.

 

مدت زمان آزمایش خاک اصفهان

مدت زمان آزمایش خاک نظام مهندسی شامل پروسه اداری ، مدت زمان حفاری و مدت زمان آزمایش در آزمایشگاه خاک می­ باشد. با توجه به این که آزمایش مکانیک خاک بخشی از زمان انجام پروژه را به خود اختصاص می­ دهد، بنابراین تعیین مدت زمان تقریبی آزمایش ژئوتکنیک می ­تواند به مدیر پروژه در زمان­ بندی دقیق­ تر کمک کند.

حفاری آزمایشات خاک بر حسب نوع ساختمان به دو صورت حفاری دستی و حفاری ماشینی انجام می ­شود. حفاری دستی برای هر حلقه چاه به عمق ۳۰ متر، عمدتا یک هفته تا ۱۰ روز بر حسب سختی خاک زمان لازم دارد. مدت زمان لازم برای حفاری با دستگاه برای هر حلقه چاه عمدتا ۳ الی ۴ روز است.

 

آزمایشگاه خاک
ازمایشگاه مکانیک خاک

 

ساختمان های معاف از آزمایش خاک اصفهان

انجام آزمایش خاک اصفهان برای شناسایی تیپ خاک برای ساخت ساختمان های بلند مرتبه ضروری است. برخی از ساختمان ها از انجام آزمایش ژئوتکنیک پیش از احداث ساختمان معاف هستند. طبق مبحث هفتم مقررات ملی ساختمان در صورتی که تمام شرایط ذیل برقرار باشد نیاز به انجام عملیات گمانه زنی نمی باشد و جمع آوری اطلاعات و بازدید محلی کفایت می نماید.

 

تست خاک
نمونه آزمایش خاک

 

  • سازه‌ هایی که داده‌ های زمین ‌شناسی محل احداث ساختمان برای آن ‌ها در دسترس و مشخص باشد.
  • ساختمان ‌های با اهمیت کم و یا با اهمیت متوسط و با حداکثر ۴ طبقه باشد.
  • در صورتی که سطح آب ‌های زیرزمینی بالا نباشد.
  • ساختمان‌ های که زیربنای آن کم تر از ۳۰۰ متر مربع باشد.
  • ساختمان ‌هایی که برای ساخت آن‌ ها کم تر از ۲ متر گودبرداری شده باشد.
  • تعداد ساختمان ها زیاد (بیش از ۳ ساختمان مشابه و نزدیک به یکدیگر مانند شهرک ها، پروژه های انبوه سازی و غیره) نباشد.
  • نوع زمین طبق مبحث ششم مقررات ملی ساختمان (استاندارد 2800)، از نوع ۱ و ۲ نباشد.
  • احتمال وجود خاک‌ های متورم شونده و روان­ گرا وجود نداشته باشد.
  • در صورتی که سازه ‌ای در مجاورت زمین مورد نظر وجود نداشته باشد که احتمال وارد شدن خسارت به آن وجود داشته باشد.
  • در صورتی که محل مورد نظر در منطقه گسل اصلی نباشد.

 

ازمایشگاه خاک
تجهیزات آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک

 

هزینه ازمایش خاک در اصفهان

هزینه آزمایش خاک نظام مهندسی در مناطق مختلف متفاوت است. پارامترهایی که در هزینه آزمایش خاک تاثیرگذارند شامل محل احداث پروژه ، متراژ ساختمان ، شیوه انجام حفاری آزمایش های مکانیک خاک ، تعداد و عمق گمانه ­ها، تعداد و نوع آزمایش صحرایی خاک و آزمایشگاهی می باشند.

به عبارتی قیمت آزمایش خاک نظام مهندسی شامل قیمت حفاری دستی و قیمت حفاری با دستگاه می ­باشد. لازم به ذکر است که هزینه حفاری در نقاط مختلف براساس سختی خاک توسط پیمانکار تعیین می ­شود. همچنین بخشی از هزینه آزمایش خاک نظام مهندسی مربوطه به هزینه برگه سبز ژئوتکنیک، هزینه تهیه دفترچه گزارش خاک و اخذ تاییدیه از نظام مهندسی است.

 

آزمایش خاک ساختمان
آزمایش خاک ساختمان

 

آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در اصفهان

آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بزرگترین شرکت کنترل کیفی فعالیت های عمرانی زیر بنایی در سطح کشور است و ضمن اینکه در پروژه های زیرساخت و مسکن و حمل و نقل به عنوان عامل کنترل کیفی حضور دارد، در دیگر پروژه های عمرانی هم فعال بوده و ماموریت مهم کنترل کیفیت مصالح مصرفی ، نحوه اجراء و ارزیابی سازه های ساخته شده را با انجام آزمایشات مختلف مخرب و غیر مخرب به انجام می رساند.

کنترل کیفیت، کلیه فعالیت ها و تکنیک های اجرایی است که برای رسیدن به مشخصات کیفی تعیین شده صورت می پذیرد. سازه ها و پروژه های عمرانی لازم است بر اساس طراحی انجام شده اجرا شوند تا ضمن حفظ کارایی و کیفیت خود در طول دوره عمر، ایمنی و مقاومت لازم را در مقابل بارهای وارده، باد، زلزله و سیل را داشته باشند تا ایمنی و آسایش لازم را برای استفاده کنندگان تامین نماید.

 

آزمایشگاه ژئوتکنیک
آزمایش ژئوتکنیک

 

بطور کلی یکی از مهم ترین اهداف کنترل کیفیت در ساخت و ساز را می توان جلوگیری از هدر رفتن سرمایه ها و منابع دانست که این امر، فقط با یافتن پارامترهای مورد نیاز طراحی سازه و مقایسه و تطبیق ویژگی های مصالح با استاندارد و مشخصات فنی لازم برای آن ها، میسر و محقق می گردد.

از این رو نیل به اهداف و مأموریت های حساس آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ، برنامه ای مستقل و راه و روشی روشن و متقن می طلبد که ضمن اینکه شرکت در راستای سیاست ها و برنامه های توسعه ای کشور گام بر می دارد، بتواند نقش فعال و تأثیر گذار بر ارتقاء سطح کیفی پروژه های عمرانی ایفا نماید.

 

آزمایشگاه خاک
 آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک

 

هزینه انجام آزمایش خاک ساختمان در اصفهان

هزینه انجام آزمایش خاک نظام مهندسی ساختمان با توجه به اهمیت بررسی مشخصات خاک محل احداث ساختمان و تاثیر آن بر روی هزینه های آتی فرآیند ساخت ساز نظیر هزینه ساخت فونداسیون و تامین مقاومت مورد نیاز خاک بستر ، بسیار مقرون به صرفه است.

 

آزمایش خاک
انجام آزمایش خاک

 

هزینه آزمایش خاک اصفهان به فاکتور های مختلفی وابسته است که از مهترین این عوامل می توان به میزان مساحت زیربنای ساختمان اشاره کرد. شرکت های ارائه دهنده خدمات آزمایشگاه خاک ، ارائه دهنده هزینه انجام آزمایش خاک در شهرهای مختلف می باشند.

آزمایشگاه مکانیک خاک اصفهان، آزمایش خاک ساختمان در بن رود، آزمایش خاک ساختمان در بهارستان، آزمایش خاک ساختمان در جرقویه سفلی، آزمایش خاک ساختمان در جرقویه علیا، آزمایش خاک ساختمان در جلگه، آزمایش خاک ساختمان در سپاهان شهر، آزمایش خاک ساختمان در قهجاورستان، آزمایش خاک ساختمان در کوهپایه، آزمایش خاک ساختمان در آران و بیدگل، آزمایش خاک ساختمان در کویرات، آزمایش خاک ساختمان در اردستان، آزمایش خاک ساختمان در زواره، آزمایش خاک ساختمان در برخوار، آزمایش خاک ساختمان در حبیب آباد، آزمایش خاک ساختمان در تیران و کرون، آزمایش خاک ساختمان در کرون، آزمایش خاک ساختمان در چادگان، آزمایش خاک ساختمان در چنارود، آزمایش خاک ساختمان در خمینی شهر، آزمایش خاک ساختمان در خوانسار، آزمایش خاک ساختمان در خور و بیابانک، آزمایش خاک ساختمان در دهاقان، آزمایش خاک ساختمان در سمیرم، آزمایش خاک ساختمان در پادنا، آزمایش خاک ساختمان در شاهین شهر، آزمایش خاک ساختمان در میمه، آزمایش خاک ساختمان در شهرضا، آزمایش خاک ساختمان در فریدن، آزمایش خاک ساختمان در بوئین و میاندشت، آزمایش خاک ساختمان در فریدونشهر، آزمایش خاک ساختمان در فلاورجان، آزمایش خاک ساختمان در پیربکران، آزمایش خاک ساختمان در کاشان، آزمایش خاک ساختمان در برزک، آزمایش خاک ساختمان در قمصر، آزمایش خاک ساختمان در نیاسر، آزمایش خاک ساختمان در گلپایگان، آزمایش خاک ساختمان در لنجان، آزمایش خاک ساختمان در باغ بهادران، آزمایش خاک ساختمان در فولادشهر، آزمایش خاک ساختمان در مبارکه، آزمایش خاک ساختمان در گرکن جنوبی، آزمایش خاک ساختمان در نائین، آزمایش خاک ساختمان در انارک، آزمایش خاک ساختمان در نجف آباد، آزمایش خاک ساختمان در مهردشت، آزمایش خاک ساختمان در نطنز، آزمایش خاک ساختمان در امام زاده.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۳ از ۵ - از مجموع ۴ رای

نظرات کاربران

علی طریقت

سلام ، انجام تست خاک نظام مهندسی و دریافت برگه سبز ژئوتکنیک برای چه گروه ساختمان و یا سازه هایی الزامی است و بدون دریافت برگه سبز ژئوتکنیک مجوز آنها صادر نمی شود؟!

علی طریقت

سلام ، انجام تست خاک نظام مهندسی و دریافت برگه سبز ژئوتکنیک برای چه گروه ساختمان و یا سازه هایی الزامی است و بدون دریافت برگه سبز ژئوتکنیک مجوز آنها صادر نمی شود؟!

علی طریقت

سلام ، انجام تست خاک نظام مهندسی و دریافت برگه سبز ژئوتکنیک برای چه گروه ساختمان و یا سازه هایی الزامی است و بدون دریافت برگه سبز ژئوتکنیک مجوز آنها صادر نمی شود؟!

علی طریقت

سلام ، انجام تست خاک نظام مهندسی و دریافت برگه سبز ژئوتکنیک برای چه گروه ساختمان و یا سازه هایی الزامی است و بدون دریافت برگه سبز ژئوتکنیک مجوز آنها صادر نمی شود؟!

علی طریقت

سلام ، انجام تست خاک نظام مهندسی و دریافت برگه سبز ژئوتکنیک برای چه گروه ساختمان و یا سازه هایی الزامی است و بدون دریافت برگه سبز ژئوتکنیک مجوز آنها صادر نمی شود؟!

علی طریقت

سلام ، انجام تست خاک نظام مهندسی و دریافت برگه سبز ژئوتکنیک برای چه گروه ساختمان و یا سازه هایی الزامی است و بدون دریافت برگه سبز ژئوتکنیک مجوز آنها صادر نمی شود؟!

علی طریقت

سلام ، انجام تست خاک نظام مهندسی و دریافت برگه سبز ژئوتکنیک برای چه گروه ساختمان و یا سازه هایی الزامی است و بدون دریافت برگه سبز ژئوتکنیک مجوز آنها صادر نمی شود؟!

علی طریقت

سلام ، انجام تست خاک نظام مهندسی و دریافت برگه سبز ژئوتکنیک برای چه گروه ساختمان و یا سازه هایی الزامی است و بدون دریافت برگه سبز ژئوتکنیک مجوز آنها صادر نمی شود؟!

علی طریقت

سلام ، انجام تست خاک نظام مهندسی و دریافت برگه سبز ژئوتکنیک برای چه گروه ساختمان و یا سازه هایی الزامی است و بدون دریافت برگه سبز ژئوتکنیک مجوز آنها صادر نمی شود؟!

علی طریقت

سلام ، انجام تست خاک نظام مهندسی و دریافت برگه سبز ژئوتکنیک برای چه گروه ساختمان و یا سازه هایی الزامی است و بدون دریافت برگه سبز ژئوتکنیک مجوز آنها صادر نمی شود؟!

پدرام حسینی

آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک چه آزمایش‌هایی رو انجام میدن؟

رضا علویان

سلام ، تست خاک نظام مهندسی چقدر هزینه برداره؟!

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما