استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

ساندویچ پانل pvc

ساندویچ پانل pvc
ساندویچ پانل 6 لایه

ساندویچ پانل ها یکی از پیشرفته ترین محصولات در صنعت ساخت و ساز هستند که بیشتر برای عایق بندی فضا و کاهش دادن هزینه های انرژی مورد استفاده قرار می گیرند. ساندویچ پانل pvc یکی از انواع این ساندویچ پانل هاست که ویژگی ‌های منحصر به ‌فردی نیز دارد.

در این مقاله به بررسی ساندویچ پانل  pvc، ویژگی ها و کاربردها و مزایا و معایب آن خواهیم پرداخت.

هزینه نصب ساندویچ پانلpvc

نصب کردن ساندویچ پانل pvc نیز مانند سایر موارد در صنعت ساخت و ساز به عوامل زیادی بستگی دارد. هزینه نصب ساندویچ پانل در نیمه دوم سال 1403، از 50,000 تومان شروع می شود و تا 150,000 تومان نیز افزایش می یابد. هر یک از ساندویچ پنل های pvc با توجه به کیفیت و نوع مواد اولیه مصرفی قیمت متفاوتی دارد. هر چقدر که کیفیت ساندویچ پانل ها بالاتر باشد، هزینه آنها نیز بیشتر است. باید این نکته را نیز در نظر گرفت که ساندویچ پانل های باکیفیت عملکرد بهتر و دوام بیشتری دارند. عامل دیگر تاثیرگذار بر قمیت ساندویچ پانل ضخامت آن است. به طور مثال قیمت ساندویچ پانل برای ضخامت 4 سانتی بین 700,000 تومان تا 800,000 تومان قرار دارد.

ساندویچ پانل های pvc در ابعاد متفاوتی تولید می شوند. با توجه به مساحت کل پروژه و ابعاد هر یک از این ساندویچ پانل ها می توان تعداد آن ها را محاسبه نمود. هر چقدر که تعداد ساندویچ پانل pvc مورد نیاز بیشتر باشد، هزینه پروژه نیز افزایش می ‌یابد. علاوه بر هزینه تهیه این موارد باید دستمزد نصب پیمانکاران و کارگران را نیز در نظر بگیرید. هزینه کارگران و پیمانکاران با توجه به منطقه جغرافیایی و تجربه کاربری آنها متفاوت است.

یکی دیگر از موارد تاثیر گذار بر هزینه نصب ساندویچ پانل pvc میزان نیاز به سفارشی سازی آنها می باشد. در برخی موارد نیاز به برش دادن ساندویچ پانل ها یا نصب آنها در شرایط خاصی مانند ارتفاع زیاد داریم که این موضوع نیز می تواند باعث افزایش هزینه کلی شود. علاوه بر این‌ موارد، باید هزینه حمل و نقل و همچنین ابزارها و تجهیزات مورد نیاز برای نصب آنها را نیز در نظر بگیرید.

ساندویچ پانل pvc
ویژگی های ساندویچ پانل pvc

ساندویچ پانل pvc چیست

ساندویچ پانل pvc یکی از تجهیزات مدرن ساختمانی است که مانند یک ساندویچ از دو لایه بیرونی و یک هسته میانی تشکیل می شود. به طور معمول لایه های بیرونی ساندویچ پانل pvc از ورق های آلومینیوم یا فلزاتی مانند گالوانیزه ساخته می شود. هسته میانی نیز که نقش مواد عایق را بازی می کند به طور معمول از جنس  pvc سخت ساخته می شود. لایه میانی ساندویچ پانل pvc باعث می شود که این مصالح ساختمانی مدرن عایق حرارتی و صوتی خوبی باشد که استفاده از آن باعث کاهش هزینه های انرژی و عایق بندی مناسب محیط می شود. این ساندویچ پانل ها در برابر رطوبت نیز مقاوم هستند؛ که این مسئله باعث می شود از آسیب های ناشی از رطوبت جلوگیری نمایند.

ویژگی های ساندویچ پانلpvc

با توجه به ساختار ویژه، این مصالح ساختمانی مدرن دارای ویژگی های خاصی نیز است که در ادامه برخی از آنها را توضیح می دهیم.

ساندویچ پانل pvc
لایه های ساندویچ پانل

 عایق حرارتی و صوتی

 با توجه به هسته عایق ساندویچ پانل pvc ، می توان از آن به عنوان عایق حرارتی استفاده کرد. این ویژگی باعث می شود هزینه های مصرف انرژی در ساختمان کاهش پیدا کند. همچنین عایق صوتی بودن این پانل ها باعث ایجاد محیطی آرام می گردد.

مقاومت در برابر رطوبت

ساندویچ پانل ها به طور طبیعی و با توجه به ساختار خود در برابر رطوبت مقاوم هستند؛ پس می توان به راحتی از آنها در محیط های مرطوب مانند محیط های صنعتی، آشپزخانه و حمام استفاده نمود. این ویژگی باعث می‌ شود از آسیب ‌های ناشی از رطوبت جلوگیری شود.

سهولت نصب

 با توجه به وزن پایین ساندویچ پانل pvc می توان به راحتی آن را نصب نمود. این ویژگی باعث می ‌شود که پیمانکارانی که می ‌خواهند پروژه آنها زودتر به اتمام برسد بتوانند در زمان کمتری این کار را انجام دهند.

مقاومت بالا

 ساندویچ پانل pvc در برابر مواد شیمیایی و ضربه و سایش مقاوم است؛ که این مسئله باعث می شود تا بتوان از آن در محیط های صنعتی و پرتردد استفاده نمود.

تنوع طراحی

 ساندویچ پانل های پی وی سی را می توان در رنگ ها و طرح های متنوعی تولید نمود؛ که این امر باعث می ‌شود هر معمار و طراحی بتواند با توجه به پروژه خود از آن استفاده نماید.

کاربردهای ساندویچ پانل pvc

 ساندویچ پانل های پی وی سی را می توان در پروژه های مختلفی مورد استفاده قرار داد؛ از جمله:

  1. ساختمان های تجاری و اداری: می توان از ساندویچ پانل های pvc به عنوان سقف یا دیواره های ساختمان های تجاری و اداری استفاده نمود. زیبایی این ساندویچ پانل ها می تواند باعث بهبود نمای ساختمان شود.
  2. کارخانه ها و انبارها: در انبارها، کارخانه ها و محیط های صنعتی از ساندویچ پانل pvc به عنوان دیواره های عایق و جدا کننده استفاده می شود. با استفاده از این ساندویچ پانل ها می توان از اتلاف انرژی جلوگیری نمود و دما را در محیط های صنعتی حفظ کرد.
  3. فضاهای صنعتی: مقاومت و دوام ساندویچ پانل pvc باعث شده است که از آن به عنوان گزینه ای ایده آل در شرایط سخت کاری استفاده کرد.
  4. سالن های ورزشی: از ساندویچ پانل ها می توان به عنوان پوشش داخلی سالن های ورزشی نیز استفاده نمود.
  5.  مراکز درمانی: با توجه به مقاومت در برابر رطوبت و آسانی تمیز کردن ساندویچ پانل های پی وی سی می توان از آنها در فضاهای بهداشتی مانند بیمارستان ها و کلینیک ها استفاده نمود.
ساندویچ پانل pvc
نمونه ساندویچ پانل اجرا شده

معایب ساندویچ پانل PVC

با وجود مزایای فراوان ساندویچ پانل PVC، این مصالح ساختمانی معایبی نیز دارد که در هنگام انتخاب، باید این موارد را نیز در نظر بگیرید. یکی از این عوامل محدودیت در تحمل بار است. ساندویچ پانل‌های PVC ممکن است در برخی شرایط توانایی تحمل بارهای سنگین را ندارند؛ پس در مکان هایی که نیاز به تحمل بار زیاد دارند، باید با احتیاط از ساندویچ پانل پی وی سی استفاده نمود. ساندیچ پانل pvc ممکن است در اثر دمای بالا دچار تغییر شکل شود؛ پس باید قبل از استفاده از آن ظرفیت تحمل دمای آن را بررسی نمود. همچنین به دلیل هزینه اولیه بالا، ممکن است استفاده از ساندویچ پانل در پروژه های با بودجه محدود مقرون به صرفه نباشد.

از دیگر ویژگی های ساندویچ پانل ها میزان مقاومت آن ها در برابر مواد شیمیایی است. هر چند که به صورت کلی ساندویچ پانل های pvc در برابر مواد شیمیایی مقاوم هستند، اما باید در مکان هایی که مواد شیمیایی خاصی مورد استفاده قرار می گیرد میزان آسیب پذیری آن ها محاسبه گردد.

نصب ساندویچ پانل pvc

اولین قدم در نصب ساندویچ پانل pvc، آماده کردن سطح زیرین آن است. سطح زیرین باید صاف و خشک و بدون رطوبت باشد. سپس ابعاد فضا را اندازه گیری کنید و تعداد ساندویچ پانل های مورد نیاز را محاسبه نمایید. سپس پایه ها را در فواصل منظم و با ارتفاع یکسان در سطح زمین قرار دهید. ارتفاع یکسان پایه ها باعث افقی بودن سطح ساندویچ پانل ها می شود. سپس ساندویچ پانل ها را به صورت یکنواخت بر روی پایه ها قرار دهید. پس از نصب ساندویچ پانل ها بر روی تمام قسمت های آن راه بروید تا در صورت نصب غیرصحیح و شنیدن صداهای غیر عادی آن را برطرف کنید.

جمع بندی

ساندویچ پانل PVC یکی از راه ‌حل های مدرن و کارآمد در صنعت ساختمان ‌سازی است ساندویچ پانل های پی وی سی با توجه به ویژگی ‌ها، کاربردها، مزایا و معایب خود می‌ توانند به بهبود عملکرد و زیبایی فضاهای مختلف کمک نمایند. انتخاب ساندویچ پانل PVC  مناسب و نصب صحیح آن می ‌تواند باعث کاهش هزینه ‌ها و افزایش کارایی پروژه ‌های ساختمانی شود.

برای مطالعه بیشتر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 5 ( 2 نظر)