استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دور دوشی فریم لس ، تحولی در ساخت و ساز لاکچری

دور دوشی فریم لس
دور دوشی فریم لس

دور دوشی فریم لس ، یکی از انواع تجهیزات مخصوص حمام است که به دلیل ویژگی‌ های منحصر به ‌فرد خود، بین کاربران بسیار محبوب شده است. دور دوشی با طراحی بدون قاب باعث ارتقا دکوراسیون داخلی حمام می‌ شود. همچنین، استفاده از مواد با کیفیت در ساخت این محصولات، باعث افزایش راحتی کاربران در استفاده از آنها شده است.  

از آنجایی که قابلیت تنظیم اندازه و تغییر طرح دور دوشی فریم لس نیز بسیار آسان است، این مدل‌ ها توانسته ‌اند توجه بسیاری از مشتریان را جلب کنند و به گزینه‌ محبوبی در بین تجهیزات حمام تبدیل شوند. با توجه به این موارد، در ادامه شما را با انواع دور دوشی بدون فریم، عوامل تاثیر گذار بر قیمت و ویژگی های آن آشنا می کنیم.

قیمت دور دوشی فریم لس

قیمت دور دوشی فریم لس با توجه به نوع و ضخامت شیشه، ابعاد، برند و نوع درب از ۱۶,۵۰۰,۰۰۰ تا حدود ۵۶,۰۰۰,۰۰۰ تومان متغیر است. قیمت دور دوشی فریم لس معمولا بر حسب متر مربع کابین مشخص می‌ شود. اما به عوامل مختلف دیگری هم وابسته است. این عوامل شامل رنگ و نوع شیشه سکوریت، کیفیت و تعداد یراق آلات، نوع دستگیره کابین دوش و غیره است.

دور دوشی فریم لس
دوردوشی فریم لس

انواع دور دوشی فریم لس

دور دوشی فریم لس را می توان بر اساس نوع شیشه استفاده شده و درب های کابین دسته بندی کرد. برای نمونه برخی از افراد ترجیح می دهند به جای استفاده از شیشه ساده و شفاف، دور دوشی سندبلاست را در نظر بگیرند که از شیشه‌ های سکوریت مات ساخته شده است. این نوع کابین دوش جلوه ‌ای مات به فضای داخلی کابین می ‌دهد و از دیده شدن افراد جلوگیری می کند.

این نوع شیشه با طرح‌ های مختلفی از جمله ساده، راه‌ راه و غیره تولید شده است. بخش‌ های مات شده شیشه توسط سندبلاست ‌هایی مانند الماس و کریستال پرداخته و کدر می‌ شوند. علاوه بر این، چنین شیشه ‌هایی قابلیت اجرای طرح ‌های مختلف را دارند. بنابراین شما می‌ توانید طرح ‌های دور دوشی فریم لس مورد نظر خودتان را نیز سفارش دهید.

ضمنا استفاده از دور دوشی سندبلاست به ایجاد فضای شیک و لوکس در حمام شما کمک زیادی می‌ کند. علاوه بر جنبه زیبایی، این نوع شیشه می‌ تواند حریم خصوصی افراد را هنگام استحمام و دوش گرفتن حفظ کند.

دور دوشی فریم لس
دوردوشی فریم لس سندبلاست

در کنار این مورد، می توانید انواع دور دوشی فریم لس زیر را هم در نظر داشته باشید.

  • کابین‌ های دوش بدون فریم ساده: این نوع کابین ‌های دوش به صورت مربع و مستطیل، با طراحی‌ های صاف و زاویه‌ دار (۱۳۵ درجه) قابل تولید و نصب هستند.
  • کابین دوش بدون فریم ریلی: در این مدل، درب کابین به صورت کشویی باز و بسته می‌ شود.
  • کابین دوش بدون فریم کشویی ال شکل: این نوع دور دوشی فریم لس برای مکان ‌هایی با فضای محدود مناسب است.

ویژگی های کابین دوش فریم لس

یکی از ویژگی ‌های بارز دور دوشی فریم لس ، استفاده از انواع شیشه ضد بخار است. بسیاری از افراد تصور می‌ کنند که بخار ناشی از دوش گرفتن روی این نوع شیشه ‌ها نیز ایجاد می ‌شود و ممکن است فضایی ناخوشایند به وجود آورد. اما حتی در صورت بخار کردن شیشه، بهتر است از اسپری ‌های ضد بخار استفاده کنید تا از مزایای این نوع شیشه به مدت طولانی ‌تری بهره ببرید.

از دیگر مزایای دور دوشی فریم لس می‌ توان به استحکام بالا و مقاومت شیشه‌ های آنها اشاره کرد که به سادگی شکسته یا ترک نمی‌ خورند. ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که چگونه این شیشه ‌ها بدون یراق و فریم محکم در حمام نصب می‌ شوند. در این نوع کابین ‌ها، سیستم زهکشی وجود دارد که کابین را به سیستم فاضلاب متصل می کند.

به دلیل عدم وجود فریم در دور دوشی فریم لس ، تمیز کردن آن ساده‌ تر بوده و از زیبایی بیشتری برخوردار است. عدم استفاده از فریم باعث می‌ شود عبور وسایلی مانند ویلچر از داخل کابین آسان تر شود. این موضوع برای افرادی که دارای ناتوانی جسمی هستند، بسیار مفید است.

با این حال، دور دوشی فریم لس دارای آب‌ بندی مناسبی نیست و حتما باید از سکو یا لبه خاصی برای نصب آن استفاده کرد. تعداد لولا ها، بست ‌ها و آبگیر ها در کابین دوش فریم ‌لس بر قیمت آن تأثیر گذار است.

دور دوشی فریم لس
دوردوشی فریم لس مستطیلی

اجرای کابین دوش

همان طور که اشاره کردیم به دلیل عدم وجود فریم، برای نصب دور دوشی فریم لس باید یک لبه یا زیر دوشی استفاده شود و کابین دوش روی آن قرار گیرد. زمانی که عرض محیط برای نصب درب کم است، از دستگیره ‌های توکار استفاده می‌ شود تا درب به طور کامل ثابت شده و فضای بیشتری برای رفت و آمد ایجاد کند. در برخی موارد هم به دلیل کمبود عرض کابین دوش، انجام این کار فایده‌ ای ندارد و به جای آن از درب‌ های ریلی استفاده می ‌شود.

ضمنا زمان ساخت دور دوشی فریم لس ، معمولا از شیشه سکوریت ۱۰ میلی متری استفاده می‌ شود. زیرا از شیشه سکوریت ۶ میلی متری سنگین ‌تر و مقاوم‌ تر است. همچنین یراق‌‌‌‌‌‌ آلات مورد استفاده در این نوع از کابین‌ های دوش، معمولا از جنس استیل بوده و دارای آب ‌کاری‌ های متنوع (نقره‌ ای مات، نقره ‌ای براق و طلایی براق) هستند. در نتیجه، کاملا ضد زنگ و ضد آب خواهند بود.

با این تفاسیر، زمان خرید دور دوشی فریم لس می ‌توان با توجه به رنگ‌ های دیگر وسایل حمام، مانند شیر آلات، کاشی‌ کاری دیوار ها و سقف کاذب حمام، رنگ یراق ‌آلات را هم به آسانی انتخاب کرد.

دور دوشی فریم لس
دوردوشی فریم لس گوشه

دور دوشی فریم لس یا کابین دوش با فریم؟

ممکن است به دلیل قیمت بالای یراق‌‌‌‌‌‌ آلات دور دوشی فریم لس ، بسیاری از افراد تمایل داشته باشند کابین‌ های دوش فریم دار را خریداری کنند. زیرا این نمونه کابین دوش ارزان ‌تر بوده و دارای طرح های متنوع‌ تر هستند. همچنین مدل های فریم دار دارای آب ‌بندی بهتری خواهند بود. اما دور دوشی فریم لس به خاطر عدم وجود فریم و یکپارچگی‌ خود، زیبایی و جذابیت بیشتری نسبت به مدل های فریم‌ دار دارد. اگر تمایل دارید که این محصول مقاومت بالاتر و عایق بهتری داشته باشد، ضروری است از شیشه سکوریت با ضخامت ۱۰ میلی ‌متر در ساخت آن استفاده نمایید.

برای مطالعه بیشتر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.7 ( 3 نظر)