استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

کابین دوش ریلی ، مناسب حمام های کوچک لوکس

کابین دوش ریلی
کابین دوش ریلی

کابین دوش ریلی یک نوع محفظه شیشه ‌ای است که به ‌طور خاص برای استفاده در حمام‌ های کوچک طراحی شده است. این کابین ‌ها از شیشه‌ های مستحکم ساخته می شوند که ضخامتی حدود ۵ میلی ‌متر دارند.

نصب کابین دوش ریلی باعث تغییر شکل مدرن و زیبای حمام شما خواهد شد و امکان بهره ‌برداری بیشتر از فضای محدود را به همراه دارد. خرید کابین دوش با درب ریلی یکی از تصمیمات مهم در طراحی و زیبایی حمام است. این کابین ‌ها نه تنها به حفظ تمیزی و خیس نشدن فضای حمام کمک می ‌کنند، بلکه می ‌توانند به شما امکان دهند تا از یک حمام مدرن و زیبا برخوردار باشید.

با توجه به این نکات در این مقاله، به شما کمک می‌ کنیم تا با در نظر گرفتن فاکتور های مهم، بتوانید بهترین کابین دوش ریلی را برای حمام خودتان انتخاب کنید.

کابین دوش ریلی
کابین دوش با درب ریلی

قیمت کابین دوش ریلی

قیمت کابین دوش ریلی در نیمه دوم سال ۱۴۰۳ بر اساس نوع و امکانات آن از حدود ۶,۵۰۰,۰۰۰ تومان تا ۷۶,۰۰۰,۰۰۰ تومان متغیر است. در واقع قیمت انواع کابین دوش ریلی به چند عامل مهم وابسته است. اولین عامل فریم دار بودن یا نبودن آن است. کابین ‌های دوش با فریم معمولا قیمت بالاتری دارند. ضمنا متریال استفاده شده در ساخت کابین نیز تأثیر زیادی بر قیمت آن دارد. کابین ‌های ساخته شده از شیشه‌ های مستحکم و با کیفیت بالا قیمت بیشتری خواهند داشت.

سایز و ابعاد کابین هم از جمله عوامل تعیین ‌کننده قیمت کابین دوش ریلی هستند. کابین ‌های بزرگ تر نسبت به کابین‌ های کوچک ‌تر معمولا قیمت بیشتری دارند. سایر عواملی که ممکن است بر قیمت تأثیر بگذارند شامل امکانات اضافی نظیر روشنایی LED، وجود قفل ایمنی و نحوه نصب و اجرای کار هستند.

بنابراین، برای خرید کابین دوش ریلی مناسب بهتر است به نوع فریم، متریال ساخت، سایز و ابعاد و سایر امکانات مورد نیاز خود توجه کنید تا قیمت منطبق بر نیاز های خودتان را مد نظر داشته باشید.

کابین دوش ریلی
کابین دوش کشویی

انواع کابین دوش ریلی

همان طور که اشاره کردیم کابین دوش ریلی را می توان در دو نوع اصلی با فریم و یا بدون فریم خریداری کرد. همچنین این نوع کابین به صورت کابین دوش های اوپن یا باز (Open shower cabins) و یا کابین دوش های بسته یا جعبه دوش (Closed shower cabins or shower boxes) هم ساخته شده اند.

کابین دوش های اوپن یا باز

کابین ‌های دوش اوپن، بدون سقف طراحی شده ‌اند و فضای آنها تنها از چهار طرف محدود می‌ شود. در این طرح، دو یا سه طرف کابین دوش ریلی به دیوار های حمام محدود می ‌شوند و بقیه وجوه آن دارای دیوار های شیشه‌ ای هستند.

از آنجا که این کابین ‌ها بدون سقف هستند، این امکان وجود ندارد که از آن‌ ها برای فعالیت‌ هایی مانند آروماتراپی، دوش آب گرم یا حمام بخار استفاده شود. اما کابین دوش ریلی بدون سقف به عنوان راه کاری ارزان و ساده برای طراحی داخلی مدرن و زیبای حمام شناخته می ‌شود.

برای نصب این نوع کابین دوش ریلی ، لازم است فضای حمام را به‌ طور کامل ضد آب کنید تا از مشکلات احتمالی در آینده جلوگیری شود. انتخاب درب شفاف و بدون فریم برای کابین دوش می‌ تواند به بزرگ نشان دادن فضا کمک کند. این کابین‌ ها با قابلیت نصب مستقیم روی کف حمام، گزینه مناسبی برای فضاهای محدود هستند.

کابین دوش ریلی
کابین دوش کشویی بدون سقف

کابین دوش های بسته یا جعبه دوش

کابین دوش ریلی فریم دار یا بسته به دلیل داشتن سقف و احاطه شدن از هر چهار طرف توسط دیواره‌ ها محبوب است. این کابین‌ ها را می ‌توان در هر مکانی که دارای چاهک فاضلاب و خروج آب است نصب کرد.

کابین دوش ریلی سقف دار، دارای تفاوت‌ های خاصی نسبت به سایر انواع کابین ‌ها است. این کابین ‌ها عملکرد های منحصر به فردی دارند و دو نوع کابین ساده و چند منظوره را شامل می ‌شوند. این کابین ‌ها با اشکال و ابعاد متنوعی عرضه می ‌شوند، شامل:

  • اشکال گرد و نیمه گرد
  • مستطیل و مربع
  • گوشه‌ ای

تفاوت‌ های دیگر این نمونه کابین دوش ریلی شامل ارتفاع دوش، جنس سینی کف و متریال درب و دیواره‌ ها است. امکانات اضافی این کابین ‌ها شامل قابلیت هیدروماساژ است که به صورت افقی و عمودی ارائه می ‌شود. ضمنا قاب ‌هایی که در این نوع کابین دوش استفاده می ‌شوند، صیقل خورده و در برابر پوسیدگی بسیار مقاوم هستند. این امر به ایمنی بیشتر کاربران در حمام کمک می‌ کند.

کابین دوش ریلی
کابین دوش بسته

مزایای کابین دوش ریلی

یکی از مهم ترین مزایای کابین دوش ریلی ، استفاده از درب های کشویی است. این نمونه درب‌ ها، جایگزینی مناسب برای درب های معمولی هستند و از فضا های محدود حمام به صورت بهینه استفاده می ‌کنند. در نتیجه باعث می شوند این کابین ‌ها برای افرادی که در فضا های کوچک زندگی می‌ کنند و به دنبال راه حل کار آمد و زیبا برای بهبود حمام خود هستند، ایده ‌آل باشند.

همچنین انواع کابین دوش ریلی از مواد با کیفیت ساخته شده اند و با مراقبت و حفاظت مناسب می ‌توانید به مدت طولانی (بدون نیاز به تعویض اجزا و یا جایگزینی کابین) از آن ‌ها استفاده کنید.

نکات مهم خرید کابین دوش ریلی

اگر برای خرید کابین دوش ریلی دچار تردید هستید و نمی دانید کدام نمونه از موارد معرفی شده را تهیه کنید، بهتر است مزایا و ویژگی های گفته شده برای هر مدل را مد نظر داشته باشید. در اصل، انتخاب بین کابین‌ های دوش با فریم و بدون فریم با درب ریلی بستگی به نیاز ها و ترجیحات شخصی شما دارد.

کابین دوش ریلی بدون فریم ظاهری مدرن‌ تر و تمیز تر دارد و به طور معمول برای حمام‌ های کوچک مناسب است. این مدل به راحتی تمیز می ‌شود و نیاز بیشتری به نگهداری دارد. در مقابل، کابین ‌های با فریم مقاوم‌ تر و پایدار تر هستند و می‌ توانند در محیط‌ های با رطوبت بالا بهتر عمل کنند.

با این وصف، اگر دنبال ظاهر زیبا و مدرن هستید و برای تمیز کردن مکرر کابین دوش ریلی نگرانی ندارید، کابین بدون فریم برای شما مناسب‌ تر است. اما اگر ترجیح می ‌دهید کابین شما مقاوم و پایدار باشد و ممکن است در محیط با رطوبت بالا قرار بگیرد (به طور مثال برای خانواده های پر جمعیت تر که به تبع تعداد دفعات استفاده از کابین دوش بیشتر است)، کابین با فریم را انتخاب کنید.

برای مطالعه بیشتر:

کابین دوش چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌‌دهید؟

امتیاز کاربران: 5 ( 1 نظر)