استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

سقف هالوکور چیست

سقف هالوکور چیست
سقف هالوکور چیست

شاید به این سوال فکر کرده باشید که سقف هالوکور چیست و چه مزایایی دارد. برای درک این مسئله به یاد بسپارید که این نوع سقف در کارخانه ساخته شده و معمولا از بتن تهیه می شود. ضمنا با نام دال های بتنی تو خالی هم شناخته می شوند. سقف بتنی پیش ساخته به طور گسترده در ساخت و ساز ساختمان برای اهداف ساختاری مختلف استفاده می شوند.

این سقف ها دارای کانال های تو خالی هستند که به صورت طولی اجرا می شوند و وزن کلی ساختمان را کاهش می دهند. در عین حال یکپارچگی سازه را هم به خوبی حفظ می کنند. وقتی به دنبال این مسئله هستیم که مزیت هالوکور چیست متوجه می شویم این نوع سقف از نظر وزن سبک تر از نمونه های تو پُر با دهانه یکسان هستند.

برای آشنایی بیشتر با این نوع سقف های کاربردی و بررسی بیشتر سوال سقف هالوکور چیست ، با ما همراه باشید.

سقف هالوکور چیست
سقف هالوکور

قیمت سقف هالوکور

اگر به دنبال خرید دال بتنی پیش تنیده هالوکور هستید، به یاد بسپارید که امروزه تعداد زیادی کارگاه و کارخانه صنعتی در زمینه ساخت سقف هالوکور فعالیت می ‌کنند. این امر ناشی از تقاضای بالای بازار است.

ویژگی ‌های فرآیند تولید این دال ‌ها تأثیر زیادی بر تعیین قیمت هالوکور دارد. برای ساخت دال ‌های بتنی پیش ساخته هالوکور از تجهیزات و ماشین ‌آلات خاصی استفاده می‌ شود. همچنین محاسبات مهندسی متعددی انجام می‌ گیرد. به همین دلیل، عوامل زیادی برای قیمت‌ گذاری سقف hollow core تاثیرگذار هستند.

جنس سقف هالوکور چیست

برای اینکه بدانید متریال مورد استفاده در تولید سقف هالوکور چیست ، به این موضوع توجه کنید که هالوکورها از دو ماده ساخته شده اند که خواص آنها بسیار ارتقا یافته است.

بتن

اگر می خواهید بدانید بهترین جنس سقف هالوکور چیست ، بتن را در نظر بگیرید. سقف هالوکور با استفاده از بتن مسلح پیش ‌تنیده یا بتن مسلح معمولی در کارخانه ساخته می شود. سپس به محل اجرای پروژه منتقل می ‌گردد. در مقطع طولی این سقف ‌ها (برای کاهش بار مرده)، حفره هایی به صورت طولی در نظر گرفته شده است.

رشته های پیش تنیدگی از فولاد

اما برای سوال جنس سقف هالوکور چیست ، پاسخ دیگری هم وجود دارد که در ایران زیاد مورد استفاده نیست. رشته های پیش تنیدگی از فولاد هم برای ساخت این نوع سقف قابل استفاده هستند. البته این نوع فولاد به سختی به دست می آید. نقطه شکست اسمی فولاد تقویت شده در حد استاندارد ۵۵۰ مگاپاسکال است. از این رو، رشته پیش تنیدگی بیش از سه برابر قوی تر از تیتانیوم یا فیبر کربن خواهد بود.

هالوکور چیست
کاربرد هالوکور

کاربرد هالوکور چیست

برای اینکه بدانیم کاربرد های سقف هالوکور چیست ، در نظر داشته باشید که هیچ محدودیتی برای استفاده از این نوع سقف پیش ساخته وجود ندارد. با این حال، اگر بخواهیم دقیق ‌تر بگوییم، این نوع سقف بیشتر در پروژه ‌هایی مورد استفاده قرار می‌ گیرد که زمان اجرای آن‌ ها اهمیت بالایی دارد و ابعاد پروژه نیز بزرگ است.

به عنوان مثال، در ساخت پروژه ‌های ساختمانی نظیر مراکز خرید، فروشگاه‌ های زنجیره ای، سالن ‌های ورزشی، برج‌ ها، فرودگاه ‌ها، مجتمع ‌های تجاری و … می‌ توان از سقف هالوکور پیش ‌ساخته بهره برد.

با این اوصاف برای اینکه بدانید موارد کاربرد سقف هالوکور چیست می توان به موراد زیر اشاره کرد:

  • سقف انواع ساختمان‌ های بتنی و فولادی
  • ساخت پل‌ ها
  • پوشش پارکینگ ‌ها و سوله ‌ها

البته دال های تو خالی همیشه به عنوان سازه های افقی برای سقف سازی استفاده نمی شوند. افرادی که به دنبال کاربرد سقف هالوکور چیست هستند، باید بدانند که این سازه ها می توانند به صورت عمودی به عنوان دیوار های بیرونی، دیوار های جدا کننده و موانع صوتی هم نصب شوند. این کار با اجرای دهانه های بلند و ساختار با دوام امکان پذیر است.

از این رو، آنها به ویژه برای ساختمان های صنعتی (که در آن به فضای یکپارچه نیاز است)، مفید هستند. از سوی دیگر، وقتی به بررسی بیشتر سقف هالوکور چیست می پردازیم متوجه خواهیم شد که این نمونه دال ها در برابر تغییرات آب و هوایی بسیار مقاوم هستند. ضمن اینکه کاهش نویز کارآمدی دارند که باعث می شود سدهای صوتی ایده آلی در نظر گرفته شوند.

هالوکور چیست
تولید هالوکور

روش اجرای سقف هالوکور چیست

در این بخش قرار است به این مسئله بپردازیم که روش اجرای سقف هالوکور چیست . برای این کار در ابتدا، نصب فونداسیون و ستون ‌های بتنی مطابق با نقشه انجام می شود. سپس مراحل لازم برای اتصال تیر های بتنی به پانل ‌های پیش ‌ساخته، اجرای تیر های بتنی با میلگرد های U شکل در قسمت بالایی تیرها و همچنین بتن ‌ریزی مجدد انجام می‌ گیرد.

اگر می خواهید بدانید اهمیت بتن‌ ریزی در نصب سقف هالوکور چیست ، در نظر داشته باشید که این کار به منظور ایجاد کلاف پیرامونی انجام می‌ شود. لازم است بدانید تعداد میلگرد ها باید به گونه ‌ای باشد که اصطکاک و چسبندگی کافی را فراهم کرده و از حرکت پانل‌ های سقف جلوگیری کند. همچنین، می ‌توان تیر ها و ستون ‌ها را به ‌صورت پیش ‌ساخته هم اجرا کرد.

سقف هالوکور چیست
اجرای سقف هالوکور

مزایای هالوکور چیست

با توجه به اینکه متوجه شدید سقف هالوکور چیست و چه کاربردهایی دارد، خوب است مزایای این نوع سقف سازی را در هم در نظر بگیرید. یکی از مهم‌ ترین ویژگی‌ های این نوع سقف، استفاده بهینه از مصالح است که منجر به کاهش وزن ساختمان می ‌شود. در نتیجه، فشار کمتری به اسکلت ساختمان وارد می ‌کند. این موضوع باعث افزایش ایمنی سازه در برابر زلزله می‌ شود. چرا که سازه‌ های سبک‌ تر رفتار بهتری در برابر نیرو های جانبی دارند.

علاوه بر این، خوب است توجه کنید که ضخامت سقف هالوکور چیست و چه اهمیتی دارد. سقف هالوکور دارای ضخامت کمتری نسبت به سایر انواع سقف‌ ها است. این امر به کاهش ارتفاع ساختمان کمک می‌ کند و فضای بیشتری را در اختیار طراحان قرار می ‌دهد. ضمنا سرعت بالای اجرا، به طوری که می ‌توان تا ۳۰۰ مترمربع در روز اجرا داشت هم از دیگر مزایای این سیستم است. همچنین، فرآیند نصب بدون نیاز به جک‌ های نگهدارنده و قالب ‌بندی انجام می ‌شود که از دغدغه ‌های اجرایی می ‌کاهد و نکته مهمی در نظر کسانی است که می خواهند بدانند مزیت هالوکور چیست .

سقف هالوکور همچنین به دلیل طراحی خاصی که دارد، امکان عبور تأسیسات مکانیکی و الکتریکی از داخل سوراخ ‌های خود را فراهم می ‌آورد و عایق ‌بندی مناسبی نیز ارائه می ‌دهد. در کل برای درک این مسئله که مزایای سقف هالوکور چیست ، در نظر بگیرید که این نوع سقف با کیفیت بالا و استحکام فوق ‌العاده خود، گزینه ‌ای مناسب و کارآمد برای پروژه ‌های ساختمانی محسوب می‌ شود.

سقف های هالوکور یا سقف های قدیمی؟

زمانی که بررسی سقف هالوکور چیست به پایان می رسد، متوجه تفاوت های اصلی این نوع سازه با سقف های قدیمی در معماری ساختمان ها می شویم. اصلی ‌ترین دلیل برتری این نوع سقف‌ ها، پیش ‌ساخته بودن آنها است که به معنای آماده بودن سقف برای نصب در محل پروژه بدون نیاز به ساخت و فرآیند های زمان ‌بر دیگر است.

با این وصف، زمان مورد نیاز برای نصب آن به طور قابل توجهی کاهش می‌ یابد. اما سقف‌ های معمولی معمولا نیاز به زمان خشک شدن دارند و روند کار را طولانی تر می کنند. همچنین استفاده از این نوع سقف‌ ها نیاز به قالب‌ بندی و جک‌ زنی که در سقف‌ های سنتی لازم است را از بین می‌ برد. به همین دلیل است که پیشنهاد می کنیم با بررسی این مسئله که تفاوت اجرایی سقف های سنتی با سقف هالوکور چیست ، گزینه مناسب پروژه خود را انتخاب نمایید.

برای مطالعه بیشتر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌‌دهید؟

امتیاز کاربران: اولین نفر باشید!