استعلام قیمت
ثبت درخواست
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

نصب سرامیک با چسب روی موزاییک

نصب سرامیک با چسب روی سرامیک
ملات چسباندن سرامیک پرسلان روی موزاییک

نصب سرامیک با چسب روی موزاییک ، یک روش مقرون به صرفه و کم هزینه با مقاومت بسیار بالا است. ساختمان سازان و مالکان به دنبال راهی آسان، کم هزینه با حداقل تخریب برای بهبود ظاهر و زیبا سازی و بازسازی ساختمان ها هستند. این روش به علت هزینه پایین و نصب راحت از روش پر کاربرد و محبوب بازسازی به شمار می آید.

نصب سرامیک با چسب روی سرامیک یا موزاییک برای کف خانه ها و مکان های قدیمی که سطح آنها یکپارچه و صاف نیست مورد استفاده قرار می گیرد و باعث زیبایی ظاهر و یکپارچگی و هم سطح شدن کف می گردد.

با گذشت زمان و قدیمی شدن و استهلاک موزاییک ها، تعویض کفپوش و نوسازی کف به زیبایی محیط کمک می کند. به وسیله ی ملات چسباندن سرامیک پرسلان روی موزاییک ، دیگر نیازی به کندن و تخریب موزاییک های قدیمی نیست. بهترین و کم هزینه ترین روش این است که سرامیک را با چسب روی موزاییک بچسبانند.

نصب سرامیک با چسب روی موزاییک

هزینه نصب سرامیک با چسب روی موزاییک

هزینه تهیه، اجرا و نصب سرامیک با چسب روی موزاییک به عوامل زیادی از جمله نوع سرامیک، نوع ملات چسباندن سرامیک پرسلان روی موزاییک ، مدل نصب سرامیک به صورت ساده یا لوزی و … وابسته است. ولی به طور کلی هزینه نصب و دستمزد نصاب برای اجرا تقریبا بین متر مربعی ۱۲۵,۰۰۰ تومان تا ۲۰۰,۰۰۰ تومان تخمین زده می شود.

نصب سرامیک با چسب روی موزاییک
طریقه پهن کردن چسب

مراحل نصب سرامیک با چسب روی موزاییک

در هنگام نصب سرامیک با چسب روی موزاییک به ابزارآلاتی همچون فرز، ماله، دستکش، کاردک و غیره احتیاج است که قبل از شروع کار باید تهیه شوند. سپس اقدام به صاف کردن موزاییک می نمایند. در این مرحله به رفع ایرادات موزاییک پرداخته شده و اگر شکستگی یا فرورفتگی در سطح موزاییک وجود داشته باشد آن را برطرف می کنند. در مرحله بعد، برای هم سطح شدن سطح موزاییک های قدیمی، برآمدگی های اضافی روی موزاییک را تراشیده و سطح صافی ایجاد می کنند. قدم بعدی تمیز کردن سطح موزاییک است که برای حفظ چسبندگی سرامیک روی موزاییک بسیار حائز اهمیت می باشد. پس از پایان این مراحل، ملات چسباندن سرامیک روی موزاییک را آماده کرده و با کاردک شیار دار روی موزاییک اعمال نموده و در نهایت سرامیک ها را روی موزاییک ثابت می کنند.

نصب سرامیک با چسب روی موزاییک
نحوه استفاده از ابزار

نصب سرامیک با چسب روی سرامیک

نصب سرامیک با چسب روی سرامیک دقیقا مانند نصب سرامیک با چسب روی موزاییک است. انتخاب چسب به جای ملات برای نصب سرامیک روی سرامیک یا موزاییک علاوه بر کم هزینه بودن، از کثیف کاری و سر و صدای تخریب جلوگیری می کند. هنگام نصب سرامیک با چسب روی موزاییک ، اگر بخواهید موزاییک های قدیمی را کنده و سرامیک را با ملات های سیمانی به کف بچسبانید، تخریب کف زمان بر و پر سر و صدا بوده و باعث برهم خوردن آرامش ساکنین می شود. پس از تخریب، کثیف کاری به جای مانده و جمع آوری و حمل نخاله نیز شامل هزینه و دردسر های مربوط به خود می شود که بر این اساس سازنده ها ترجیح می دهند برای جلوگیری از این مسائل از ملات چسباندن سرامیک پرسلان روی موزاییک و سرامیک استفاده کنند.

روش نصب سرامیک با چسب روی سرامیک

هنگام نصب سرامیک با چسب روی سرامیک ، ابتدا باید سرامیک های قدیمی را تمیز و عاری از خاک و سنگ کرد که بعد از نصب سرامیک ، دچار لغزندگی و صدای اضافه هنگام راه رفتن روی سرامیک های جدید نشود. در ادامه با ابزار مخصوص چسب را روی سرامیک های قدیمی پهن کرده و پس از آن سرامیک جدید را روی سرامیک قدیمی نصب می نمایند. پایان کار بند کشی را با ملات مخصوص انجام داده و سطح کار را تمیز می کنند. در اجرا و نصب سرامیک با چسب روی سرامیک باید نکاتی که پیش تر بیان شد را در نظر داشت. زیرا مراحل اجرا و نصب سرامیک با چسب روی سرامیک با چسباندن آن روی موزاییک یکسان است.

مزایای نصب سرامیک با چسب روی موزاییک

این روش ترمیمی جایگزین مناسبی برای تعویض و تخریب و بازسازی های زمان بر و هزینه بر است. مزایای این روش ترمیمی شامل کاهش هزینه ها، کاهش تخریب، عدم نیاز به کندن موزاییک، عدم نیاز به کارگر اضافه و عدم نیاز به تمیز کاری است. از موارد دیگری که این کار را مورد توجه عموم قرار می دهد، می توان به رفع هزینه های زیرسازی، صرفه جویی در زمان، کوتاه بودن زمان اجرا و عدم ایجاد نخاله اشاره کرد.

نصب سرامیک با چسب روی سرامیک
نصب سرامیک با چسب روی کفپوش قدیمی

معایب ملات چسباندن سرامیک پرسلان روی موزاییک

هر روش نوسازی علاوه بر کاربرد ها و مزایایی که دارد شامل مواردی می شود که اگر به آنها واقف نبوده و آنها را شناسایی نکنید دچار دردسر و مشکل می شوید. نصب سرامیک روی موزاییک جزو مواردی است که علاوه بر راحتی و پر فایده بودن شامل معایبی است. اگر در هنگام نصب سرامیک با چسب روی موزاییک نکات اجرا رعایت نشود در فضای خالی بین سرامیک و موزاییک امکان رشد باکتری وجود دارد.

با استفاده از چسب نامرغوب احتمال جدا شدن سرامیک از موزاییک پیش می آید. افزایش ضخامت یکی دیگر از مسائلی است که بعد از چسباندن سرامیک روی موزاییک ممکن است با آن روبرو شوید.

برای مطالعه بیشتر:

بهترین چسب سرامیک

چسب سرامیک کف

چسب پودری پرسلان

قیمت چسب کاشی ۵ کیلویی

چسب کاشی آریا شیمی

چسب سرامیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 3.88 ( 17 نظر)

یک نظر

  1. با سلام و ادب و احترام . آیا امکان استفاده از این متریالها در فضای آزاد که در معرض برف و باران و شستشو هست هم کاربرد دارد ؟ با تشکر