استعلام قیمت
ثبت درخواست
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

نور مخفی نمای ساختمان

نور مخفی نمای ساختمان
نور مخفی نمای ساختمان

نور مخفی نمای ساختمان ، روشی نوین در دنیای نورپردازی نما است. در این روش، منبع نور پنهان شده و به طور مستقیم قابل مشاهده نیست. بلکه تنها اثر غیرمستقیم روشنایی و نور ساطع شده از آن ها بر روی نمای ساختمان مشاهده می شود. این تکنیک، با برجسته سازی ظریف المان های معماری و ایجاد عمق و بعد در نما، فضایی جادویی و منحصر به فرد ایجاد می کند. در نتیجه، نمای ساختمان را به زیبایی به نمایش گذاشته و ارزش آن را به طور چشمگیری افزایش دهد. نور مخفی نما ، در صورت انتخاب نوع مناسب نور مخفی و تجهیزات باکیفیت، انتخابی ایده آل برای نورپردازی نماهای مختلف است.

برای نور مخفی نما از انواع ریسه‌های شلنگی، خطی و نئون فلکسی دارای لامپ های LED، SMD و یا COB استفاده می شود. قیمت این ریسه‌ها بسته به نوع و مشخصات فنی، دارای مقادیر مختلفی خواهد بود. در ادامه متن به بررسی بیشتر عوامل موثر بر قیمت نور مخفی نمای ساختمان، بیان حدود قیمت هر کدام از انواع ریسه‌ها و کاربرد نور مخفی نما خواهیم پرداخت.

نور مخفی نما
نور مخفی نما

قیمت نور مخفی نمای ساختمان

یکی از مهم ترین نکات در انتخاب و خرید نور مخفی نما ، قیمت و هزینه آن است. انتخاب لامپ و تجهیزات مناسب برای نور مخفی نمای ساختمان ، از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که این امر نه تنها بر کیفیت نورپردازی و زیبایی نما تاثیر می گذارد، بلکه بر طول عمر و کارایی سیستم نورپردازی نیز اثر گذار خواهد بود. به همین دلیل بهتر است در هنگام خرید نور مخفی نمای ساختمان ، به کیفیت تجهیزات بیشتر از قیمت آن توجه کرد.

نورپردازی نما
نورپردازی نما

در نیمه اول سال ۱۴۰۳، قیمت ریسه‌های‌ شلنگی موجود در بازار از حدودا متری ۴۸ هزار تومان تا ۱۲۰ هزار تومان متغیر است. همچنین قیمت ریسه‌های نئون فلکسی نیز از حدودا متری ۱۱۴ هزار تومان تا ۱۸۰ هزار تومان می باشد. عواملی همچون نوع لامپ، تراکم، رنگ نور مخفی، درجه حفاظتی، برند و همچنین توان و ولتاژ لامپ ها در تعیین قیمت نهایی نور مخفی نما نقش موثری دارند. هرچه تراکم لامپ ها (تعداد لامپ ها در واحد طول)، توان و ولتاژ لامپ های ریسه بیشتر باشد، قیمت نهایی نور مخفی نمای ساختمان بیشتر خواهد بود. همچنین در حالت کلی، قیمت ریسه‌های نئون فلکسی نسبت به ریسه‌های شلنگی معمولی گران تر است.

ریسه‌هایی که برای نور مخفی نمای ساختمان استفاده می شوند، غالبا از نوع لامپ های SMD یا LED هستند. لامپ های SMD ، پخش نور، شدت نور و همچنین قیمت بیشتری نسبت به لامپ های LED دارند. برخی از ریسه‌هایی که برای نور مخفی نمای بیرون ساختمان یک طبقه و چند طبقه به کار می روند، موسوم به ریسه‌های مینی LED یا مینی SMD بوده که قیمت پایین تری نیز دارند. این ریسه‌های مینی، دارای لامپ هایی با ولتاژ، توان و میزان روشنایی پایین تر بوده و به همین دلیل از قیمت کمتری برخوردارند.

نور مخفی نما
ریسه‌های نئون فلکسی و شلنگی برای نور مخفی نما

نکات مهم طراحی نور مخفی نمای ساختمان

برای طراحی صحیح و اجرای زیبای نور مخفی نمای ساختمان ، باید نکات متعددی را مورد نظر قرار داد. نور مخفی برای نورپردازی نماهای مسکونی، تجاری، اداری و فرهنگی با معماری های متنوع، کاربرد گسترده ای دارد. به همین دلیل آشنایی با نکات طراحی نور مخفی نما ، اهمیت و تاثیر بسیاری بر زیبایی بصری ساختمان ها می گذارد.

نور مخفی نمای ساختمان
نور مخفی نمای ساختمان

توجه به سبک معماری در طراحی نور مخفی نما

اولین و مهم ترین نکته در انتخاب طرح نور مخفی نمای ساختمان ، توجه به سبک معماری و طرح المان ها و اجزای مختلف نما است. اغلب از نور مخفی نمای ساختمان ، برای ایجاد عمق در لبه ها و برجسته نمودن خطوط و المان های عمودی و افقی نما استفاده می شود. در ساختمان هایی که معماری به سبک مدرن دارند، خطوط صاف و یا منحنی نما، محل مناسبی برای اجرای نور مخفی نمای بیرون ساختمان یک طبقه و چند طبقه هستند. سادگی و ظرافت نور مخفی، هماهنگی بسیاری با سبک مدرن و مینیمال دارد. همچنین در ساختمان های کلاسیک، نور مخفی نما می تواند شکوه و عظمت نماهای کلاسیک را با ظرافت و زیبایی هرچه تمام تر، به نمایش بگذارد.

نور مخفی نمای ساختمان
نور مخفی نمای ساختمان سه طبقه

انتخاب توان و تراکم ریسه‌های نور مخفی نما

توان لامپ های نور مخفی نما ، بر شدت و برد نور آن تاثیر می گذارد. به طور کلی، برای نورپردازی نماهای با ارتفاع کم، از نور مخفی با توان پایین (۳ تا ۱۰ وات) و برای نورپردازی نماهای با ارتفاع بالاتر، از نور مخفی با لامپ های توان بالا (۱۰ تا ۲۰ وات) استفاده می شود. همچنین هرچه عدد تراکم ریسه  نور مخفی نما ساختمان بیشتر باشد، یعنی در واحد مشخصی از طول، تعداد لامپ های بیشتری وجود دارد. در نتیجه، میزان روشنایی نور مخفی بیشتر خواهد بود.

نور مخفی نمای بیرون ساختمان یک طبقه
نور مخفی نمای بیرون ساختمان یک طبقه

مقاومت نور مخفی نما در برابر شرایط جوی مختلف

در هنگام خرید نور مخفی نمای ساختمان ، باید به درجه حفاظتی (IP) و میزان مقاومت لامپ ها در برابر گرد و غبار و رطوبت توجه نمود. چرا که اگر به درجه حفاظت آن ها توجه نشود، طول عمر لامپ ها کوتاه بوده و موجب اتلاف هزینه خواهد شد. لامپ ها و ریسه‌هایی که دارای IP65 به بالا هستند، دارای مقاومت خوبی در برابر شرایط جوی بوده و انتخاب مناسبی برای نورپردازی نما هستند.

برای مطالعه بیشتر:

اجرای نورپردازی نمای ساختمان

قیمت جت لایت نما

چراغ وال واشر نما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می دهید؟

امتیاز کاربران: اولین نفر باشید!