استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

گیاهان مناسب روف گاردن

گیاهان مناسب روف گاردن

گیاهان مناسب روف گاردن با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه ی مورد نظر انتخاب می شود. مثلا اگر روف گاردن مورد نظر در منطقه شمال کشور در حال ساخت و اجراست، گیاه مناسب همان منطقه باید استفاده شود. اگر گیاه مناسب منطقه گرم و خشک جنوب در هوای معتدل و مرطوب شمال استفاده شود دوام زیادی نمی آورد و سریعا از بین می رود. از این رو شناخت گیاهان مناسب روف گاردن حائز اهمیت است. وجود گیاهان در طراحی روف گاردن باعث طراوات و شادابی محیط می شود. معمولا در طراحی روف گاردن از گیاهانی استفاده می شود که سازگاری بالایی دارند، یکی از گیاهان پتوس است. استفاده از روف گاردن در معتدل کردن دمای ساختمان نقش دارد. این گیاهان هستند که در روف گاردن باعث اعتدال دمای ساختمان می شوند.

در ساختمان هایی با استقامت بالا پوشش گیاهی روف گاردن کامل تر است. در چنین حالتی امکان کاشت درختچه در فضای روف گاردن امکان پذیر است.درختچه های راست ریشه که آب را برای مدت طولانی در خود نگه می دارند گزینه خوبی برای روف گاردن هستند. برای آبیاری گیاهان می توان از اجرای سیستم آبیاری محوطه استفاده نمود.

 با توجه به مطالب ذکر شده در انتخاب گیاهان مناسب برای روف گاردن نباید تنها به جنبه زیبایی آن دقت کرد. قیمت گیاهان مناسب روف گاردن با توجه به نوع آن، اندازه فضای سبز متغیر است.

گیاهان مناسب برای روف گاردن

انتخاب گیاهان مناسب برای روف گاردن نیازمند دانش و تجربه است. برای انتخاب گیاهان مناسب روف گاردن باید فاکتورهایی مثل : نیازهای آبی گیاه و زمان بندی مورد نیاز، اقلیم محل پروژه، ریشه دوانی گیاه، عمق خاک مورد نیاز هر گیاه، دوام گیاه در دماهای مختلف، طیف رنگی برگها و گلهای گیاهان روف گاردن، نیاز گیاه به نگهداری و هرس کردن و تغذیه و میزان حساسیت به باد و … را در نظر گرفت.

گیاهان مناسب روف گاردن
کاشت درختچه در فلاورباکس

لازم به ذکر است از بین فاکتورهای نامبرده نور و آبیاری از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. بدیهی است هر چه فاکتور های بیشتری برای انتخاب گیاه در نظر گرفته شود هزینه های جانبی نگهداری گیاه کمتر شده و طول عمر گیاه بیشتر می شود. این دقیقا همان موضوعی است برای پیمانکاران اهمیت دارد.

انتخاب گیاهان مناسب روف گاردن همانند انتخاب گل و گیاه برای هر فضای سبز دیگری باید حساب شده و بر اساس اصول خاص خودش پیش برود. کاشت گیاه از نظر زیبایی نباید تنها الویت ما برای انتخاب آنها باشد. شرکت عمران مدرن با حضور متخصصین حوزه های مرتبط با اجرای روف گاردن و انتخاب گیاهان مناسب روف گاردن، مشاوره رایگان ارائه می دهد.

گل و گیاهان مناسب روف گاردن

چهار گروه اصلی گیاهان مناسب برای روف گاردن به شرح زیر می باشد.

  • گیاهان پوششی

این گیاهان ارتفاع کم و رشد زیادی دارند. باعث پوشیده شدن سطح روی خاک می شوند. مثل ناز ژاپنی، یال اسبی، لیزوماکیا و ..

  • گیاهان بالا رونده

این گیاهان به صورت طولی رشد می کنندو علاوه بر روفگاردن مناسب دیوار سبز نیز هستند. انواع پیچ ها مثل پیچ امین الدوله، پیچ گلیسین در این گروه قرار می گیرند.

  • گیاهان سوزنی برگ

بهترین گیاه مناسب روفگاردن گیاهان همیشه سبز سوزنی برگ هستند. این گیاهان به راحتی با شرایط موجود سازگار شده و مقاومت بالایی دارند. گیاهان سوزنی برگ رشد خوبی دارند، در تمام طول سال سبز هستند.

  • گیاهان معطر و خوشبو

با استفاده از گیاهان معطر می توان فضای دلنشینی هنگام نشستن فراهم کرد. از جمله این گیاهان لاوندر یا اسطوخودوس است.

گیاهان مناسب روف گاردن

تاثر گیاهان بر زیبایی روفگاردن

در مجموع گیاهانی مناسب روف گاردن هستند که ریشه های کم عمق داشته باشند.

خرید گیاهان مناسب روف گاردن

برای خرید گیاهان مناسب روف گاردن باید اول نوع روف گاردن را شناسایی کرد. به طور کلی انواع روف گاردن را می توان به سه دسته متمرکز، گسترده و ترکیبی تقسیم بندی کرد. در اجرای روف گاردن متمرکز (فشرده)، پراکندگی گیاهان بسیار متراکم است. باید توجه داشت که ساخت روف گاردن متمرکز به دلیل نیاز به یک سری شرایط خاص، در هر سقفی امکان پذیر نیست و نیازمند طراحی خاص می باشد. ضخامت خاک لایه گیاهی در این نوع روف گاردن کمتر است. در ساخت روف گاردن ترکیبی نیز از دو سبک متمرکز و گسترده استفاده می شود. تنوع فضایی این نوع از روف گاردن بالا بوده و درنتیجه امروزه رواج زیادی یافته است. با بررسی نوع روف گاردن گیاه مناسب به آن را می توان انتخاب و تهیه کرد.

برای روف گاردن های کوچک بهتر است به جای کاشت گیاهان روی سطح پشت بام از فلاور باکس بتنی که نوعی مبلمان بتنی به شمار می رود، استفاده کرد. به دلیل اینکه نگهداری گیاه در فضای گلدان و فلاور باکس راحت تر است، انتخاب گیاه مناسب روف گاردن محدودیت کمتری نسبت به حالت عادی دارد. در مقایسه با روف گاردن متمرکز، اجرای روف گاردن گسترده آسان تر بوده و نگهداری آن نیز راحت تر است.

علاوه بر گیاهان گفته شده انواع کاکتوس ها نیز مناسب فضای روفگاردن هستند. کاکتوس مقاومت زیادی در بربر کم آبی از خود نشان می دهد و نیاز به مراقبت خاصی ندارد.

برای مطالعه بیشتر:

دیوار سبز طبیعی

فلاورباکس بتنی

لوازم دیوار سبز

آلاچیق

قیمت وان جکوزی دو نفره

کانکس ویلایی

مجری روف گاردن

اجرای روف گاردن در اصفهان

دیوار سبز اصفهان

طراحی و اجرای روف گاردن

طرح روف گاردن

جکوزی خانگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.69 ( 5 نظر)