استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
تجهیزات مکانیکی و برقی

وزن کابین آسانسور

وزن کابین آسانسور بر اساس طراحی و مشخصات کابین اسانسور متغیر است. به طور کلی وزن آسانسور از حدود ۴۵۴ تا ۲۷۲۲ کیلوگرم است. ابعاد کابین اسانسور ، مواد و ساختار تکیه گاهی از عوامل موثر بر وزن کابین آسانسور می باشند. در ادامه به معرفی مختصر انواع آسانسور و وزن آن ها پرداخته شده است.

وزن کابین آسانسور ۶ نفره

وزن کابین آسانسور با توجه به اجزای مختلف آن و وزن نفرات حمل‌ شده در داخل آن قابل محاسبه است. وزن کابین آسانسور ۶ نفره به شرح زیر می‌ باشد:

  1. وزن کابین آسانسور بدون تزئینات: ۲۲۰ کیلوگرم
  2. اضافه وزن با تزئینات کابین: ۵۱۰ کیلوگرم
  3. وزن نفرات داخل کابین: ۶ نفر * ۷۵ کیلوگرم/نفر = ۴۵۰ کیلوگرم

حالا می‌توان وزن کلی کابین آسانسور را محاسبه کرد:

وزن کلی کابین آسانسور = وزن کابین بدون تزئینات + وزن تزئینات + وزن سنگ + وزن یوک کابین + وزن درب + وزن نفرات داخل کابین

وزن کلی کابین آسانسور = ۲۲۰ کیلوگرم + ۵۱۰ کیلوگرم + (سنگ) ۷۵ کیلوگرم + ۲۶۰ کیلوگرم + ۹۰ کیلوگرم + ۴۵۰ کیلوگرم

مجموع وزن کابین آسانسور = ۱۶۰۵ کیلوگرم

وزن کابین آسانسور ۴ نفره

طبق استانداردهای معتبر در طراحی آسانسورها، وزن کابین آسانسور ۴ نفره معادل ۳۰۰ کیلوگرم می‌باشد. کابین آسانسور به طور معمول با ابعادی به عرض ۹۰۰ میلیمتر و عمق ۱۰۰۰ میلیمتر طراحی می‌ شود. ارتفاع کابین برای ۴ نفره باید حدود ۲۲۰۰ میلی متر باشد. این پارامترها به‌طور گسترده در صنعت طراحی و اجرای آسانسورها به‌کار می‌ رود تا اطمینان حاصل شود که آسانسور‌ها بر اساس استانداردها عمل کرده و ایمنی مسافران را تضمین می‌کنند.

وزن کابین آسانسور کششی

رایج ترین نوع آسانسور، آسانسور کششی (که به عنوان آسانسور برقی نیز شناخته می شود) است. تمامی آسانسورهای کششی دارای یک قاب وزنه می باشند که مانند الاکلنگ با حرکت در کنار کابین آسانسور باعث حرکت کابین می شود. آسانسورهای کششی شامل دو نوع دنده ای و بدون دنده می باشند. وزن کابین آسانسور کششی در حالت خالی حداقل بین ۲۰۰۰ تا ۷۰۰۰ کیلوگرم است.

آسانسور کششی

وزن کابین آسانسور کششی دنده ای

آسانسورهای کششی دنده ای توسط موتورهای الکتریکی جریان متناوب (AC) یا جریان مستقیم (DC) تغذیه می شوند. این آسانسورها دارای یک جعبه دنده هستند که به موتور الکتریکی متصل شده و شیار بالابر را می چرخاند و طناب را حرکت می دهد.

سرعت آسانسور کششی دنده ای استاندارد بین ۳۸ تا ۱۵۲ متر در دقیقه است و می تواند تا ۱۳۶۰۰ کیلوگرم بار را تحمل کند. وزن کابین آسانسور کششی دنده ای هنگامی که خالی باشد، حدود ۳۸۰۰ تا ۸۰۰۰ کیلوگرم است.

آسانسور کششی دنده ای

وزن کابین آسانسور کششی بدون دنده

این آسانسورها با استفاده از کابل سیم که به قسمت بالابر متصل شده و از یک انتها به دور میله پیچیده شده است، کار می کنند. انتهای دیگر کابل به وزنه تعادل متصل می شود که از طریق بالابر بالا و پایین می شود. وزن کابین آسانسور و وزنه تعادل، کابل را می کشد و سپس شیار را چرخانده و اسانسور شروع به حرکت می کند. وزن کابین آسانسور کششی بدون دنده وقتی خالی باشد حدود ۴۰۰۰ تا ۷۰۰۰ کیلوگرم است.

وزن کابین آسانسور هیدرولیک

آسانسورهای هیدرولیک سیستم های بالابری هستند که کابین آسانسور را با استفاده از پیستون هیدرولیک بالا و پایین می کنند. وزن کابین آسانسور هیدرولیک حدود ۱۸۰۰ کیلوگرم می باشد. همچنین وزن ظرفیت این کابین ها بیش از ۲۷۰۰ کیلوگرم است.

آسانسور هیدرولیک

وزن کابین آسانسور هیدرولیک بدون موتورخانه

آسانسور هیدرولیک بدون موتورخانه مشابه آسانسور هیدرولیک معمولی است. این آسانسور در پایین گودال دارای پیستون های تلسکوپی می باشد که به کمک این پیستون ها، کابین آسانسور ممکن است حداکثر مسافت ۱۵ متر را طی کند. وزن کابین آسانسور هیدرولیک بدون موتورخانه معادل ۱۳۶۰ کیلوگرم و ظرفیت حمل آن ۹۰۰ تا ۱۸۰۰ کیلوگرم است. این آسانسور یک انتخاب ایده آل برای ساختمان های متوسط و کم ارتفاع می باشد.

آسانسور هیدرولیک بدون اتاق

وزن کابین آسانسور هیدرولیک بدون موتورخانه

آسانسور هیدرولیک بدون موتورخانه یا  MRLسیستم های آسانسور کششی مدرنی هستند که کابین آسانسور را با استفاده از یک دستگاه بالابر برقی که در بالای چاه آسانسور قرار دارد بالا می برند. این آسانسور در مصرف انرژی صرفه جویی کرده و فضای کمتری را در طول ساخت و ساز اشغال می نماید. به همین دلیل انتخابی مناسب برای ساختمان های با زیربنای متوسط می باشد. وزن کابین آسانسور هیدرولیک بدون موتورخانه بین ۵۹۰ تا ۱۵۹۰ کیلوگرم بوده و ظرفیت حملشان تا ۱۸۰۰ کیلوگرم متغیر است.

آسانسور هیدرولیک بدون موتورخانه

وزن کابین اسانسور خانگی وکیوم

آسانسورهای وکیوم بدون استفاده از کابل یا سیستم قرقره کار می کنند. اصول طبیعی فیزیک بر عملکرد این آسانسورهای هوا محور حاکم است. این سیستم بالابر فقط یک لوله در یک خلا مهر و موم شده می باشد که از مواد پلی کربنات و آلومینیوم ساخته شده است. وقتی دکمه حرکت به سمت بالا فشرده شود، سیستم فشار بالای لوله را کاهش داده و به فشار هوای زیر اجازه می دهد که آن را بالاتر براند. با این حال، فشار پایین با پایین آمدن شما کاهش یافته و آسانسور را به سمت پایین هدایت می نماید.

وزن کابین آسانسور خانگی وکیوم بین ۱۶۰ تا ۴۱۰ کیلوگرم بوده و می تواند باری به وزن ۱۸۰ تا ۳۸۵ کیلوگرم را حمل کند.

آسانسور خانگی وکیوم

وزن کابین اسانسور تجاری

آسانسورهای تجاری اغلب برای حمل و جابه جایی تعداد بیشتری از افراد نسبت به آسانسورهای مسکونی ساخته می شوند. آسانسورهای مسافربر بر اساس اندازه و ظرفیت کابین و سرعت آسانسور طبقه بندی می شوند. وزن کابین آسانسور تجاری در دسته بندی وزن کابین در رده ۹۵۰ تا ۲۳۰۰ کیلوگرم طبقه بندی می شود.

آسانسور تجاری

وزن کابین اسانسور باربری

آسانسورهای باربری آسانسورهای بزرگی هستند که برای حمل اقلام بین طبقات یک ساختمان استفاده می شوند. در نتیجه، اغلب بزرگ تر از آسانسورهایی هستند که برای حمل مسافران در نظر گرفته شده است. این آسانسورها اغلب از سیستم کششی استفاده می کنند. البته آسانسورهای حمل و نقل هیدرولیک نیز وجود دارند. وزن کابین آسانسور باربری به طور متوسط ۲۵۰۰ کیلوگرم می باشد و معمولا بین ۲۳۰۰ تا ۴۵۰۰ کیلوگرم بار را جابجا می کنند.

آسانسور باربری

وزن وزنه تعادل آسانسور = نصف حداکثر وزن ظرفیت آسانسور + وزن کابین آسانسور

وزن وزنه تعادل کابین آسانسور

کابین آسانسور توسط یک وزنه تعادل عظیم متعادل می شود که وزن آن طبق فرمول زیر محاسبه می گردد.

برای مثال اگر ظرفیت وزن کابین آسانسور ۸ نفره را ۶۰۰ کیلوگرم در نظر بگیریم (به ازای هر نفر ۷۵ کیلوگرم)، نصف این مقدار ۳۰۰ کیلوگرم خواهد بود. حاصل جمع این مقدار با وزن کابین آسانسور ، برابر با وزن کلی است که می تواند در قاب وزنه وجود داشته باشد.

وزنه تعادل کابین آسانسور
وزن حدودی کابین آسانسور چقدر است؟

به طور کلی وزن آسانسور از حدود ۴۵۴ تا ۲۷۲۲ کیلوگرم است.

وزن کابین آسانسور هیدرولیک بدون موتورخانه چقدر است؟

وزن کابین اسانسور هیدرولیک بدون موتورخانه بین ۵۹۰ تا ۱۵۹۰ کیلوگرم بوده و ظرفیت حملشان تا ۱۸۰۰ کیلوگرم متغیر است.

میانگین وزن کابین آسانسور باربری چقدر است؟

وزن کابین آسانسور باربری به طور متوسط ۲۵۰۰ کیلوگرم می باشد و معمولا بین ۲۳۰۰ تا ۴۵۰۰ کیلوگرم بار را جابجا می کنند.

برای مطالعه بیشتر:

عکس کابین آسانسور جدید

ظرفیت کابین آسانسور

بهترین کابین اسانسور

مشخصات کابین آسانسور

نمونه کابین آسانسور

مدل کابین آسانسور

پله برقی گرد

کابین سازی آسانسور

تولید کابین آسانسور

کابین آسانسور لاکچری

کابین اسانسور جدید

قیمت موتور گیرلس ویتور

نحوه محاسبه ظرفیت کابین آسانسور

انواع کابین آسانسور

آسانسور شیشه ای قیمت

آخرین عناوین

مزایا و معایب تری دی پنل

مزایای تری دی پنل به قدری گسترده است که کاربرد آن در مهندسی عمران و…

9 ساعت پیش

چراغ نما رومی

برای روشنایی نمای رومی از کدام چراغ ها استفاده می شود ؟ پیش از خرید…

1 روز پیش

پروژکتور ریلی

پروژکتور ریلی امروزه یکی از بهترین و پرطرفدارترین منابع روشنایی است. این پروژکتورها در فضاهای…

1 روز پیش

چراغ دکوراتیو نما

چراغ دکوراتیو نما ، ابزاری نوین و موثر برای افزایش زیبایی و جذابیت نمای ساختمان…

4 روز پیش

تری دی پانل چیست

تری دی پانل که با نام پانل سه بعدی نیز شناخته می شود یکی از…

4 روز پیش

اگر در آسانسور گیر کردیم چیکار کنیم

گیر افتادن در آسانسور یکی از ترس های شایع می باشد و بسیاری از افراد…

4 روز پیش