استعلام قیمت
ثبت درخواست

میکروسیلیس ماده ای معدنی با خاصیت واکنش پذیری بالا بوده که استفاده از آن در مقادیر کم می تواند موجب افزایش خواص بتن شود. میکروسیلیس از محصولات جانبی تولیدات فلزی مانند فلز سیلیسیم یا آلیاژ های فروسیلیسیم است که در کوره های دوار الکتریکی تولید می شود.

 در موسسه بتن آمریکا این ماده را به عنوان سیلیس غیر بلوری و در اندازه بسیار کوچک تعریف می کنند. میکروسیلیس در شکل های مختلف خود به صورت پودری و یا ژل در بازار موجود است که هر یک در جای خود مورد استفاده قرار می گیرند. قرارگیری میکروسیلیس در گروه مواد مکمل سیمانی به این معنا است که از آن به همراه سیمان پرتلند در بتن استفاده می شود. 

مواد مکمل سیمانی دارای خواصی هستند که هر یک را با اصطلاح تخصصی خود تعریف می کنند. میکرو سیلیس و خاکستر های بادی با درصد کلسیم پایین را در گروه مواد پوزولانی قرار می دهند که دلیل آن نیز مقاومت پایین این مواد پس از مخلوط شدن با آب است.

این محصولرا با نام  های دیگری نیز معرفی می کنند که شامل میکروسیلیس چگال شده، میکروسیلیس تبخیر شده و دوده سیلیس می شود. 

میکروسیلیس

کاربرد

کاربرد میکروسیلیس در خمیر سیمان و بتن به شکل های پودری، سیمانی و ژل وجود دارد که پس از ترکیب این مواد با سیمان و بتن، ترکیبات جدیدی به وجود خواهد آمد که موجب افزایش مقاومت بافت جدید خواهد شد. از آنجایی که میکرو سیلیس نرم بوده و به راحتی با مواد مورد نظر ترکیب می شود، می تواند تمام حفره های میکروسکوپی موجود در خمیر سیمان را پر کرده و بتن را به شکل توپر و با دوام بالا در بیاورد. 

کاربرد های میکرو سیلیس بسیار گسترده بوده و از آن در ساخت سازه های آبی و سد ها، سیلو های ذخیره، انواع سازه ها و تاسیسات فرودگاهی، کف های صنعتی و ساخت بتن هایی با مقاومت بالا برای استفاده در ستون های ساختمان های مرتفع استفاده می شود. 

استفاده از میکروسیلیس تاثیرات محسوسی را در افزایش مقاومت بتن و دوام آن دارد. در کنار این ویژگی ها، تاثیر در فرسایش کمتر آب، تاخیر در واکنش قلیایی دانه ها، افزایش مقاومت بتن و سیمان در برابر سولفات، کاهش خاصیت نفوذپذیری و افزایش پیوستگی از جمله تاثیرات این ماده محسوب می شود.

قیمت میکروسیلیس

قیمت پودر میکروسیلیس بستگی به درجه کیفیت و میزان خرید آن دارد که در شرکت های بزرگ تولیدی با قیمت های مناسب و مقرون به صرفه از نظر اقتصادی برای مشتریان تولید می شود. این ماده را در کیسه های ۲۵ و ۴۰ کیلوگرمی تولید و روانه بازار می کنند.

قیمت میکروسیلیس بتن نیز بر اساس وزن خریداری شده این محصول و نوع آن از لحاظ پودری یا ژل مانند مشخص می شود، بنابراین می توان گفت که قیمت نهایی در زمان خرید میکروسیلیس از سایت ها و مراکز فروش این محصول تعیین می شود.

قیمت میکروسیلیس را می توان با خرید از کارخانه ها و مراکز فروش بی واسطه ی این محصول تا حد زیادی پایین آورد تا ضمن خرید محصول با کیفیت، بتوان آن را با قیمت پایین تری خریداری نمود. 

قیمت ژل میکروسیلیس با توجه به درجه کیفیت و برند آن تعیین می شود که در خرید های با مقاصد مختلف، قیمت نیز متغیر خواهد بود. اما آنچه که مسلم است، مقرون به صرفه بودن قیمت خرید این ماده می باشد که به دلیل کاربرد های گسترده و نیاز به آن در ساخت بتن های مقاوم، خرید ژل میکروسیلیس با استقبال بالایی انجام می شود. 

 

کاربرد میکروسیلیس

میزان مصرف میکروسیلیس در بتن

میزان مصرف این ماده در بتن و خمیر سیمان بستگی به هدف نهایی از افزودن آن دارد، به این صورت که اگر برای کسب دوام بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد می باست بین ۷ تا ۸ درصد افزوده شود. در صورتی که بخواهیم مقاومت ماده مورد نظر را بالاتر ببریم، از میکرو سیلیس تا ۱۰ درصد و یا بیشتر استفاده می کنیم. 

اگر پس از افزودن آن بهماده، محصول دچار تفرق و اختلاط نامناسب شد، می توان از روان کننده های مناسب یا ژل میکروسیلیس برای کاهش انرژی مورد نیاز برای اختلاط مواد بهره برد.

آنچه که در کسب نتیجه ی درست از استفاده از محصول نهایی در سازه ها موثر است، اجرای درست و دقیق مصالح در سازه ها و دانش و تخصص افرادی است که در پروسه ی تولید و اجرای این مواد نقش دارند. 

 

میزان مصرف میکروسیلیس

ژل میکروسیلیس

همانطور که قبلا نیز اشاره شد، استفاده از ژل میکروسیلیس در بالا بردن مقاومت و دوام بتن و ملات سیمان رواج گسترده ای دارد. 

 این ژل نیز نوعی افزودنی بتن اصلاح شده از نوع پیشرفته و بر پایه ی روانسازهای بتن، میکروسیلیس، الیاف پلی پروپیلن و سیلیس می باشد. استفاده از این محصول برای ساخت بتن توانمند و نفوذ ناپذیر به ویژه در برابر آب انجام می شود.

 در شرایط آب و هوایی سخت مانند هوای بسیار خشک کویری یا آب و هوای مرطوب مناطق ساحلی، نیاز به ساخت و استفاده از بتن های قدرتمند و مقاوم است تا در برابر آسیب های محیطی دوام بالایی داشته باشند.

 این ژل ها در ترکیبات خود دارای مقادیر قابل توجهی از روان کننده ها می باشند و این خصوصیت در آنها موجب می شود تا از مصرف مجدد روان کننده ها پس از افزودن میکرو سیلیس جلوگیری شود.

استفاده از این ژل در مقایسه با به کاربردن پودر میکروسیلیس بسیار آسان تر بوده و بسیاری از مشکلات و آلودگی های ناشی از مصرف شکل پودر را نیز نخواهد داشت.

مصرف استاندارد میکروسیلیس برای اضافه نمودن آن به ترکیبات بتنی و سیمانی موجب می شود تا محصول نهایی دارای استاندارد های لازم برای مورد استفاده قرار گرفتن در سازه های مختلف باشد و بتواند در برابر خوردگی و ساییدگی و دیگر عوامل مخرب شیمیایی دوام بالایی داشته باشد. 

دانه بندی میکروسیلیس نیز به معنای مشخص نمودن اندازه ی دانه های این ماده است که می تواند تا ۸۰ میلی متر نیز باشد. تعیین دانه بندی این ماده و دسته بندی آن براساس اندازه ی دانه های تشکیل دهنده، کمک می کند تا خرید و استفاده از هریک از انواع میکروسیلیس در دانه بندی های مختلف به آسانی انجام شود تا در جای مناسب خود نیز مورد استفاده قرار گیرد.

 

ژل میکروسیلیس

برای مطالعه بیشتر:

اجرای سازه بتنی

آزمایش بتن

بتن ریزی

بتن الیافی

بتن اکسپوز

بتن رنگی

بتن سخت چیست؟

مجری بتن سخت

قیمت پمپ بتن

بتن اکسپوز

بتن رنگی

فوم بتن

اسپیسر آرماتور بندی

واش بتن

زودگیر کننده بتن

تست غیر مخرب بتن

دیوار پیش ساخته بتنی

ضد یخ بتن

کندگیر کننده بتن

واتراستاپ

قیمت بتن

روان کننده بتن

قالب بتن

افزودنی بتن

بتن آماده

بتن آماده رشت

بتن آماده قزوین

قیمت بتن آماده در شیراز

خرید بتن آماده در کرج

بتن آماده اردبیل

قیمت بتن آماده در اصفهان

قیمت بتن آماده در مشهد

بتن آماده تبریز

مشاهده نظرات

  • این درسته که همه میکروسیلیس های موجود در بازار کار خارج از کشوره و هنوز تو ایران برندی برای ارائه و استفاده از اون موجود نمیباشد

  • ماده ای وجود داره که بشه اون رو جایگزین میکروسیلیس کرد ولی همون کیفیت رو با قیمت مناسب تری و طرز استفاده راحت تر به کارکنان ارائه بده

    • خیر کاربردهای دیگری هم دارد، ولی استفاده در بتن و محصولات بتنی به علت نتایج مناسبی که داشته بسیار عمومی تر و مورد استقبال بیشتری قرار گرفته

  • سلام
    مقدار استفاده از میکروسیلیس در ترکيبات بتنی و سیمانی از روی چه معیاری تعیین میشه؟

    • برای دوام و آب بندی، بین 3 تا 10 درصد وزن سیمان : ترجیحا 7 درصد
      برای افزایش مقاومت، بین 5 تا 15 درصد وزن بتن : ترجیحا 12 درصد

  • سلام ، یک سوال در مورد میکرو سیلیس داشتم و اون اینکه دانه بندی میکرو سیلیس بر چه اساسی صورت میگیره و مقیاس برای دانه بندی میکرو سیلیس چیه و در مورد انواع دانه بندی میکروسیلیس هم توضیح بدید لطفا اینکه هر مدل دانه بندی کجا و به چه صورتی استفاده میشه و آیا خواص میکروسیلیس بر اساس دانه بندی هست یا خیر ؟؟

    • همانگونه که از نام این ماده پیداست، در اندازه های میکرو موجود هستند و حاوی 90 درصد دانه بندی زیر میکرو میباشند و به همین علت مکان هایی را که حتی سیمان هم پر نمی کند را پوشش می دهند
      در بازار به شکل های پودر میکروسیلیس - دوغاب میکرو سیلیس - ژل میکروسیلیس موجود است

  • میکروسیلیس در خمیر سیمان و بتن به شکل های پودری، سیمانی و ژل وجود دارد یعنی همه این ها باهم وجود دارند هر سه مدل یا نه مقصود این هست که در این سه مدل متفاوت میکروسیلیس می‌توانیم داشته باشیم در خمیر سیمان و بتن!!!

  • سلام استفاده از میکرو سیلیس در هر مقیاسی امکان پذیره و بالا و پایین شدن این مقدار در بتن مشکلی رو برای بتن به وجود نمیاره؟؟

آخرین عناوین

چراغ دکوراتیو نما

چراغ دکوراتیو نما ، ابزاری نوین و موثر برای افزایش زیبایی و جذابیت نمای ساختمان…

2 روز پیش

تری دی پانل چیست

تری دی پانل که با نام پانل سه بعدی نیز شناخته می شود یکی از…

2 روز پیش

اگر در آسانسور گیر کردیم چیکار کنیم

گیر افتادن در آسانسور یکی از ترس های شایع می باشد و بسیاری از افراد…

2 روز پیش

چراغ ریلی مگنتی

چراغ ریلی مگنتی یکی از جدیدترین و مدرن ترین سیستم های روشنایی است که امکانات…

2 روز پیش

هالوژن نما

هالوژن نما ، یکی از ساده ترین و در عین حال موثرترین راه های نورپردازی…

3 روز پیش

مشخصات فنی آسانسور

اطلاع از مشخصات فنی آسانسور برای نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه از آن ضروری می باشد.…

3 روز پیش