استعلام قیمت
ثبت درخواست
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

محاسبه وزن میلگرد

محاسبه وزن میلگرد
محاسبه وزن میلگرد

محاسبه وزن میلگرد برای بدست آوردن وزن سازه و همچنین هنگام سفارش میلگرد از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. جداول اعلام وزن و ماشین حساب های آنلاین وزن میلگرد نیاز به محاسبه کردن دستی وزن میلگرد را از بین برده است. با این حال اطلاع از روش های بدست آوردن وزن میلگرد بسیار مفید و کاربردی می باشد. در این مقاله از عمران مدرن انواع روش های حساب نمودن وزن میلگرد را آموزش داده ایم.

محاسبه وزن میلگرد
میلگرد آجدار

روش های محاسبه وزن میلگرد

محاسبه وزن میلگرد به سادگی با استفاده از هر یک از روش های زیر قابل محاسبه می باشد. بدست آوردن وزن میلگرد از طریق روش های زیر به شما این امکان را می دهد تا وزن میلگرد با سایزهای متفاوت حتی سایزهای غیر استاندارد را بدست آورید.

متداول ترین و دقیق ترین فرمول برای بدست آوردن وزن میلگرد، فرمول زیر می باشد.

وزن میلگرد = (شعاع * شعاع * ۳.۱۴ * ۷.۸۶ * طول) / ۱۰۰۰

مطابق با این فرمول، برای محاسبه وزن میلگرد کافیست تا مساحت سطح مقطع میلگرد را محاسبه کرده و آن را در طول میلگرد و چگالی فولاد یعنی ۷.۸۶ ضرب نمایید و عدد بدست آمده را بر ۱۰۰۰ تقسیم کنید.

یکی دیگر از روش های محاسبه وزن میلگرد ، استفاده از فرمول زیر است. در این فرمول نیازی به محاسبه مساحت سطح مقطع نمی باشد.

وزن میلگرد = (قطر * قطر * طول * ۰.۰۰۶۱۷)

به عبارتی برای حساب کردن وزن میلگرد کافیست تا قطر میلگرد را به توان ۲ رسانده و سپس آن را در طول میلگرد و عدد ۰.۰۰۶۱۷ ضرب نمایید.

آخرین روش برای بدست آوردن وزن میلگرد که مخصوص محاسبه وزن هر متر میلگرد می باشد، به شرح زیر است.

وزن هر متر میلگرد = (قطر * قطر) / ۱۶۲.۲

 در این روش کافیست تا قطر هر شاخه میلگرد را به توان ۲ رسانده و عدد حاصل شده را بر ۱۶۲.۲ تقسیم کنید تا وزن هر متر میلگرد حساب شود. در آخر نیز برای بدست آوردن وزن هر شاخه میلگرد می توانید طول هر شاخه را در عدد بدست آمده ضرب نمایید.

تمامی روش های بالا دقت مناسبی داشته و برای بدست آوردن وزن میلگرد کاربردی می باشند. با این حال آخرین روش آموزش داده شده به دلیل ساده بودن، گزینه مناسبی برای حساب نمودن سریع وزن میلگردها می باشد.

دقت روش های محاسبه وزن میلگرد

محاسبه وزن میلگرد
میلگرد شاخه ای

روش های محاسبه وزن میلگرد دقت بالایی دارند و وزن میلگرد را مطابق با استاندارد اشتال محاسبه می کنند. در این تمامی این روش ها چگالی فولاد نرم برابر با ۷۸۶۰ کیلوگرم بر متر مکعب یا ۷.۸۶ گرم بر سانتی متر مکعب در نظر گرفته می شود. این در حالی است که چگالی فولاد میلگرد کارخانه های مختلف به دلیل تفاوت در آلیاژ آن ها با هم متفاوت می باشد.

این موضوع سبب می شود تا وزن میلگرد کارخانه ها با وزن میلگرد بدست آمده از طریق فرمول تفاوت داشته باشند. این تفاوت ها اغلب بسیار جزئی می باشند اما همین تفاوت های جزئی در حجم های بالا، مقادیر فراوانی می شود. بنابراین بهتر است تا وزن میلگرد کارخانه ها را از کارخانه مورد نظر استعلام نمایید.

برای مطالعه بیشتر:

جدول وزن بندیل میلگرد

فرمول محاسبه وزن میلگرد

جدول وزن میلگرد

وزن هر شاخه میلگرد

وزن هر متر میلگرد

هر شاخه میلگرد چند کیلو است

وزن انواع میلگرد

هر شاخه میلگرد چند متر است

وزن مخصوص میلگرد

وزن واحد طول میلگرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: اولین نفر باشید!