استعلام قیمت
۰۲۱-۶۵۰۲۳۱۵۷
هوشمندسازی

قیمت کنتور برق در تهران

قیمت کنتور برق در تهران و تمامی شهرستان‌ها با توجه به امتیاز انشعابی که اداره توزیع برق می‌دهد در یک رنج قرار دارد. کنتور برق برای تمامی مصارف نظیر خانگی و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع خرید کنتور برق در تهران و تمامی شهرستان‌ها برای محاسبه میزان مصرف برق توسط اداره توزیع برق انجام می‌شود. قیمت کنتوربرق در تهران و تمامی شهرستان‌های ایران با توجه به مصارف کاربر از کنتوربرق در سال ۱۴۰۱ ، متفاوت می‌باشد. به عنوان مثال در مصارف صنعتی کنتور برق مورد استفاده با مصارف خانگی یا کنتور برق مورد استفاده برای آسانسور متفاوت می‌باشد. کنتور برق در تهران برای مصارف خانگی شامل یک کنتور تک فاز و در صورت وجود آسانسور یک کنتور برق سه فاز می‌باشد.

قیمت کنتور برق در تهران

کنتور برق مورد استفاده در تهران در سال‌های گذشته به صورت سنتی و مکانیکی بوده ولی امروزه با افزایش تکنولوژی کنتورهای برق سنتی با مدل‌های جدید “کنتور برق دیجیتال” جایگزین شده است. در خرید کنتور برق در تهران باید به موارد مختلفی نظیر نوع مصرف کاربر، تک فاز یا سه فاز و مدل قابل تایید یا عدم تایید اداره توزیع دقت کرد. در واقع استعلام قیمت کنتور برق در تهران باید توسط مصرف کننده انجام گیرد و نصب آن کاملا بر عهده خود کاربر می‌باشد و اداره توزیع‌برق مسئولیتی در قبال نصب آن بر عهده نمی‌گیرد.

انواع کنتور برق در تهران

قیمت کنتور برق برای مصارف گوناگون متفاوت می‌باشد. در مصارف خانگی متناسب با میزان جریان مصرفی، تعداد فاز تقسیم‌بندی می‌شود درحالی که در مصارف صنعتی که اغلب از سیستم سه فاز بهره می‌گیرند آمپر مورد استفاده بالاتر بوده و در نتیجه قیمت کنتور برق مورد استفاده افزایش می‌یابد. قیمت کنتور برق دیجیتال در تهران با مدل مکانیکی و سنتی متفاوت می‌باشد. از طرفی باید به این نکته توجه کرد که امروزه کنتورهای مورد تایید اداره توزیع برق فقط مدل های دیجیتال می‌باشد.

در زمان خرید کنتور برق (انشعاب) از اداره توزیع برای هر واحد از ساختمان نیاز به تابلو برق ساختمان وجود خواهد داشت که باید توسط خود کاربر تهیه شود. تلاش ما در شرکت عمران مدرن بر این است تا بهترین و با کیفیت ترین تابلو برق را برای کاربر فراهم کنیم. از دیگر خدمات موجود در شرکت عمران مدرن برای ساختمان می‌توان به تفکیک کنتور گاز ، تفکیک کنتور آب ، برق اضطراری اشاره کرد.

انواع کنتور برق در تهران

قیمت کنتور برق دیجیتال در تهران ۱۴۰۱

یکی از نمونه کنتورهای برق موجود در تهران ، کنتور برق دیجیتالی می‌باشد. این کنتور برق به کمک یک سیستم مداری الکتریکی کار می‌کند. درحالی که سیستم‌های سنتی مکانیکی از صفحه گرداننده و نمودار تشکیل شده است. این تکنولوژی سبب راحتی نصب و خوانایی در میزان مصرف‌برق کاربر شده و اختلاف ایجاد شده، در قیمت کنتور برق در تهران نسبت به مدل مکانیکی به همین دلیل می‌باشد. کنتورهای برق در تهران که به صورت دیجیتال کار می‌کنند به دو دسته تقسیم‌بندی می‌شوند که به شرح زیر است.

  • کنتور برق تک فاز با میزان آمپر ۵ تا ۱۰۰ آمپر
  • کنتور برق سه فاز ۸ تعرفه‌ای “این مدل از کنتورها در ساعات مختلف تعرفه‌های مختلفی داشته و در دو مدل دیماندی و غیردیماندی وجود دارند”.

قیمت کنتور برق دیجیتال در تهران

منظور از انشعاب دیماندی مصارفی است که قدرت کنتور نصب شده برای آن بیشتر از حد معمول بوده در نتیجه مشمول به پرداخت دیماند مصرف می‌شوند. بر این اساس قیمت کنتور برق دیجیتال در تهران با توجه به تک فاز و یا سه فاز بودن و همچنین دیماندی و غیردیماندی متفاوت خواهد بود.

توجه به این نکته که انتخاب کنتوربرق (انشعاب) برای مصرف واحدهای خانگی و صنعتی توسط اداره توزیع برق انجام می‌گیرد.

قیمت کنتور برق سنتی در تهران

اولین و ساده‌ترین مدل کنتور برق در تهران و تمامی مناطق کشور مدل سنتی یا همان مکانیکی کنتور بود. قیمت کنتور برق سنتی در تهران با توجه به مدل ساده و مکانیکی پایین بوده ولی با توجه به عدم تایید اداره برق استفاده از آن ممکن نمی‌باشد. مدل مکانیکی کنتور برق به کمک یک صفحه گرداننده و یک نمودار کار می‌کند. در این مدل توانایی تعریف محاسبه قیمت برق در ساعات مختلف وجود ندارد. در نتیجه استفاده از این مدل برای مصارف چند تعرفه‌ای ممکن نیست. عملکرد مدل مکانیکی کنتور برق به شرح زیر می‌باشد.

  1. سیم‌پیچ موجود در داخل کنتور به یک صفحه گردان متصل می‌شود.
  2. دو سر این سیم‌پیچ را به ورودی و خروجی برق متصل می‌کنیم.
  3. با اتصال سیم موجود در سیم‌پیچ یک جریان و به طبع یک میدان مغناطیسی در سیم‌پیچ به وجود می‌آید.
  4. با ایجاد میدان مغناطیسی، صفحه گرداننده شروع به چرخش کرده و در نتیجه عقربه‌های کنتور برق میزان مصرف را نمایش می‌دهند.

قیمت کنتور برق سنتی در تهران

کنتورهای برق در تهران که که قبلا به صورت سنتی کار می‌کردند به دو دسته تقسیم‌بندی می‌شدند که به شرح زیر است.

  • کنتور برق تک فاز با میزان آمپر ۵ تا ۲۵ آمپر
  • کنتور برق سه فاز غیردیماندی با میزان آمپر ۱۰ تا ۲۵ آمپر
  • کنتور برق سه فاز دیماندی با میزان ۵ آمپر

قیمت کنتوربرق تک فاز در تهران ۱۴۰۱

میزان جریان کنتور برق تک فاز برای مدل‌های مکانیکی و دیجیتالی متفاوت می‌باشد. در مدل مکانیکی میزان جریان قابل تحمل به شرح زیر است.

  • ۵ آمپری
  • ۱۵ آمپری
  • ۲۵ آمپری

قیمت کنتور برق تک فاز سنتی در تهران

درحالی که در کنتور برق دیجیتالی میزان جریان برق قابل تحمل در رنج بیشتر و با کیفت بهتری قرار دارد که این رنج در آمپراژ ۵ تا ۱۰۰ می‌باشد.

قیمت کنتور برق تک فاز دیجیتال در تهران

باید به این نکته هم توجه کرد که در مدل‌های سنتی میزان ولتاژ باید ۲۲۰ ولت باشد درحالی که در مدل‌های کنتور برق دیجیتالی رنج ولتاژ در بازه ۲۲۰ تا ۳۸۰ ولت است. قیمت کنتور برق در تهران برای مدل‌های تک فاز سنتی به مراتب از خرید کنتور برق مدل دیجیتالی ارزان‌تر خواهد بود. با این حال به دلیل تحمل میزان ولتاژ ثابت و جریان‌های پایین‌تر تهیه این نوع کنتور توصیه نمی‌شود.

قیمت کنتور برق سه فاز در تهران

میزان جریان و همچنین نوع دیماندی یا غیردیماندی بودن کنتور برق سه فاز برای مدل‌های مکانیکی و دیجیتالی متفاوت می‌باشد. در مدل مکانیکی میزان جریان برای مدل‌های دیماندی و غیردیماندی به شرح زیر است:

  • کنتور برق سه فاز مکانیکی غیردیماندی در رنج ولتاژ ۳۸۰/۲۲۰ ولت و میزان جریان ۱۰ و ۲۵ آمپر کار می‌کنند.
  • کنتور برق سه فاز مکانیکی دیماندی در رنج ولتاژ ۳۸۰/۲۲۰ ولت یا ۱۰۰/۱۰۰ ولت و میزان جریان ۵ آمپر کار می‌کنند.

قیمت کنتور برق سه فاز سنتی در تهران

درحالی که در کنتور برق دیجیتالی میزان برق (جریان و ولتاژ) قابل تحمل در رنج بیشتر و با کیفت بهتری قرار دارد. از طرفی مدل‌های کنتور برق دیجیتال در تهران و شهرستان‌ها به نحوی تولید می‌شوند که امکان سنجش همزمان انرژی‌های مصرفی اکتیو و راکتیو را به صورت هشت تعرفه‌ای دارا می‌باشند. در مدل کنتور برق دیجیتال هم دو نوع دیماندی و غیردیماندی وجود دارد که به شرح زیر می‌باشد.

  • کنتور برق سه فاز دیجیتال غیردیماندی در رنج ولتاژ ۴۰۰/۲۳۰*۳ ولت و میزان جریان اسمی ۲ تا ۱۰۰ آمپر کار می‌کند. این مدل از کنتور برق دیجیتال را می‌توان به صورت مستقیم یا به کمک یک ترانس جریان (در این صورت کنتور دیماندی می‌شود) به برق متصل کرد.
  • کنتور برق سه فاز دیجیتال غیردیماندی در رنج ولتاژ ۴۰۰/۲۳۰*۳ ولت و میزان جریان اسمی ۱ تا ۱۰ آمپر کار می‌کنند. این مدل از کنتور برق دیجیتال را می‌توان به کمک CT یا PT به برق متصل کرد.

قیمت کنتور برق سه فاز دیجیتال در تهران

لازم به ذکر است که در مدل‌های سنتی میزان ولتاژ کمتر بوده درحالی که در مدل‌های کنتور برق دیجیتالی رنج ولتاژ قابل تحمل بیشتر است. قیمت کنتور برق در تهران برای مدل‌های سه فاز سنتی به مراتب از خرید کنتور برق مدل دیجیتالی ارزان‌تر خواهد بود.

نحوه محاسبه مصرف کنتور برق در تهران

با این که قیمت کنتور برق در تهران برای مدل‌های دیجیتال بیشتر از مدل‌های ستنی می‌باشد ولی امروزه خرید و نصب کنتور برق سنتی منسوخ شده است. در مدل دیجیتالی محاسبه تعرفه‌ها برای ۲۴ ساعت شبانه روز متفاوت است. همچنین این تعرفه برای ۶ ماه ابتدایی سال با ۶ ماه دوم سال متفاوت می‌باشد. کنتور برق دیجیتال در یک شبانه روز دارای سه تعرفه میان‌باری، اوج بار و کم باری است. که به ترتیب هر کدام ضرایب زیر را دارا می‌باشند.

  1. ضریب ۱%
  2. ضریب ۵.۲%
  3. ضریب ۲۵%

نحوه محاسبه مصرف کنتور برق در تهران

خرید کنتوربرق در تهران

در زمان خرید کنتور برق در تهران ، پیش از استعلام قیمت از اداره توزیع برق لازم است نوع کنتور مورد نیاز توسط اداره برق مشخص شود. سپس با استعلام قیمت کنتور برق در تهران و یا شهرستان‌های کشور خرید کنتوربرق خود را نهایی کرده و نصب آن را انجام دهید. توجه به این نکته ضروری می‌باشد که کنتور برق و تابلو برق ساختمان خریداری شده باید مورد تایید اداره توزیع برق منطقه شهرستان مربوطه قرار گیرد. در همین راستا تابلوهای برق ساختمان تولید شده توسط شرکت عمران مدرن مورد تایید اداره توزیع استان‌ها می‌باشد. در صورت عدم تایید کنتور توسط اداره برق خرید و نصب آن با مشکل مواجه می‌شود.

برای مطالعه بیشتر:

خانه هوشمند

تابلو برق

سازنده تابلو برق صنعتی

سیم کشی برق ساختمان

نصب تابلو برق

هوشمند سازی ساختمان

پنل خانه هوشمند

دوربین مدار بسته هوشمند

قفل دیجیتال درب ورودی

ماژول خانه هوشمند

قیمت میلگرد ۱۲ در شیراز

دوربین اسپید دام هایک ویژن

برند هایک ویژن

قیمت دوربین مدار بسته دید در شب هایک ویژن

قیمت دوربین ۳ مگاپیکسل هایک ویژن

مشخصات فنی دوربین هایک ویژن

مشاهده نظرات

آخرین عناوین

ساندویچ پانل سوله

ساندوچ پانل سوله به ورق های سه لایه ی ساندويچ پانل گفته می شود. جنس…

2 روز پیش

برق اضطراری آسانسور

برق اضطراری آسانسور که با نام USP (منبع تغذیه بدون وقفه آسانسور) نیز شناخته می…

2 روز پیش

آسانسور پانوراما

آسانسور پانوراما یا شیشه ای به آسانسورهایی اطلاق می شود که حداقل یکی از وجوه…

2 روز پیش

کاتالوگ آسانسور

کاتالوگ آسانسور ، به منزله شناسنامه هر آسانسور است که اطلاعات کاملی را در مورد…

2 روز پیش

چراغ وال واشر نما

چراغ وال واشر نما ، یکی از رایج ترین تجهیزات مورد استفاده برای نورپردازی نمای…

2 روز پیش

ابعاد آسانسور

ابعاد آسانسور بسته به ظرفیت کابین متغیر بوده و هرچه ظرفیت یک آسانسور بیشتر باشد،…

3 روز پیش