استعلام قیمت
۰۹۲۲۶۶۳۴۶۷۲
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

قیمت پوکه معدنی در مازندران

قیمت پوکه معدنی در مازندران
قیمت پوکه معدنی در مازندران

قیمت پوکه معدنی در مازندران تحت تاثیر عوامل مختلفی است. در این مطلب توضیح مختصری در خصوص پوکه معدنی مازندران و عوامل موثر بر قیمت پوکه معدنی در مازندران داده شده است. قیمت پوکه معدنی در مازندران به کیفیت، وزن، میزان خرید و … وابسته است. هر چه پوکه وزن مخصوص پایین تری داشته باشد، قیمت آن بیشتر خواهد بود. زیرا وزن مخصوص کم، یکی از موارد تعیین بهترین نوع پوکه معدنی می باشد. خرید به صورت عمده و یا خرد از دیگر موارد موثر بر قیمت پوکه معدنی در مازندران است. قیمت عمده فروشی کمتر از قیمت خرده فروشی محصول است. بنابراین در پروژه های بزرگ، خرید عمده پوکه معدنی مقرون به صرفه تر خواهد بود. واحدهای فروش پوکه معدنی مترمکعب، کیلوگرم و تن می باشد. البته رایج ترین واحد، مترمکعب است.

قیمت پوکه معدنی در مازندران با توجه به تغییرات نرخ ارز و تورم دارای نوساناتی می باشد علاوه بر این اندازه، کیفیت، نوع خرید و شرایط بازار هم روی قیمت پوکه معدنی در مازندران تاثیر گذار هستند. برای کسب اطلاعات دقیق در خصوص قیمت پوکه معدنی در مازندران با مشاوران عمران مدرن تماس حاصل فرمایید.

بهترین قیمت پوکه معدنی درمازندران

چگالی بر اساس نسبت جرم به حجم بدست می آید. با کاهش وزن و افزایش حجم،‌ چگالی کاهش می یابد. پوکه معدنی پوکه ای که که چگالی کمتری داشته باشد جزو بهترین ها محسوب می شوند و قیمت آن ها بیشتر خواهد شد. این ویژگی از این محصول به ساخت سازه ها و مصالح سبک تر کمک شایانی می نماید. همانطور که پیش تر ذکر شد وزن پوکه یکی از عوامل موثر بر قیمت پوکه معدنی درمازندران است. وزن پوکه معدنی به قدری کم است که بر روی آب شناور می ماند. البته وزن مخصوص پوکه معدنی های مختلف با یکدیگر متفاوت می باشد.

وزن مخصوص به وزن پوکه در یک متر مکعب (واحد حجم) اطلاق می گردد. به عبارتی وزن مخصوص به معنی وزن ماده در واحد حجم می باشد. یکی از دلایل افزایش کاربرد پوکه معدنی، به دلیل وزن مخصوص کم آن است، زیرا در سبک سازی تاثیر بسزایی دارد. کاهش وزن سازه به ویژه در هنگام وقوع زلزله حائز اهمیت بوده و موجب مقاومت سازه در برابر نیروهای وارده می گردد. علاوه بر وزن کم، سختی و استحکام این پوکه ها بسیار بالا است. از دوام و طول عمر بالایی نیز برخوردار می باشند. وزن مخصوص پوکه معدنی یکی از عوامل تعیین کننده کاربرد آن در صنایع می باشد. این تفاوت از نحوه تشکیل و معادن استخراج پوکه معدنی ناشی می شود.

یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت پوکه معدنی درمازندران میزان تخلخل پوکه است. تخلخل به معنی وجود فضای خالی در سنگ پوکه می باشد. حفره ها در اثر شرایط تشکیل پوکه به وجود می آیند. پوکه تحت حرارت و فشار بالا ایجاد می شود و به هنگام سرد شدن حفره ایجاد می گردد.

پوکه معدنی مازندران

پوکه معدنی به دانه های سبکی گفته می شود که دارای وزن بسیار کمی بوده و از فعالیت های آتشفشانی بدست می آیند. سبک بودن وزن پوکه معدنی موجب کاهش وزن سازه می شود. این امر سبب می گردد که استحکام ساختمان در برابر نیروی زلزله بیشتر شده و آسیب نبیند. از دیگر فواید پوکه معدنی متخلخل بودن آن در عین دارا بودن درجه سختی بالا است. به پوکه معدنی اسکوریا یا پومیس نیز گفته می شود. از ترکیب پوکه معدنی مازندران، سیمان و آب، بتن سبک تولید می شود. پوکه معدنی به ندرت دچار فرسایش و دگرگونی شده و از دوام و طول عمر بالایی برخوردار است.

قیمت پوکه معدنی در مازندران
پوکه معدنی سیاه

از ویژگی های پوکه می توان به خنثی بودن از نظر شیمیایی و مقاوم بودن در برابر حمله موریانه و حشرات موذی اشاره کرد. یکی از خصوصیات مهم در خصوص پوکه معدنی میزان تخلل آن است وجود تخلخل در سنگ پوکه سبب محبوس شدن هوا درون آن می گردد و به همین دلیل پوکه معدنی را به عایق صدا و حرارت تبدیل می کند. بر اساس این پارامتر، بهترین پوکه معدنی پوکه ای خواهد بود که ضمن دارا بودن تخلخل بیشتر از درجه سختی بالایی برخوردار باشد.

پوکه مازندران

پوکه مازندران بر اساس اندازه دانه ها به انواع بادامی، فندقی، ماسه ای، عدسی، نخودی و مخلوط دسته بندی می شوند. هر یک از این اندازه ها برای مصارف خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. این دانه ها دارای وزن مخصوص متفاوتی می باشند. در واقع هم بر اساس معدن استخراجی و هم بر اساس اندازه دانه ها، وزن مخصوص پوکه های معدنی متفاوت می باشد. این پوکه در رنگ های مختلفی همچون سیاه، سفید، خاکستری، قهوه ای و … عرضه می گردند.

کوچک ترین اندازه پوکه های معدنی مازندران متعلق به پوکه ماسه ای می باشد. حداکثر اندازه این پوکه ها ۵ میلیمتر است. پوکه عدسی اندازه ای بین ۳ تا ۷ میلیمتر دارد. از این پوکه می توان در ساخت بلوک سبک استفاده کرد. پوکه بادامی که اندازه ای بین ۱۵ تا ۳۰ میلیمتر دارد جزو پوکه های دانه درشت می باشد. پوکه فندقی دانه بندی ۱۰ تا ۲۰ میلیمتر دارد. اندازه دانه های پوکه نخودی هم بین ۵ تا ۱۵ میلیمتر است. قیمت پوکه معدنی در مازندران در ابعاد و انواع مختلف متفاوت است.

قیمت پوکه معدنی در مازندران
انواع پوکه معدنی

ویژگی های پوکه معدنی مازندران

پوکه معدنی مازندران تخلخل بسیار بالایی دارند و از چگالی کمی برخوردار هستند. چگالی از نسبت وزن به حجم بدست می آید. به عبارتی وزن این مصالح نسبت به حجم آن کم است، به طوری که بر روی آب شناور می مانند. پوکه ها دمای ذوب بالایی دارند که مقدار آن به نوع پوکه معدنی بستگی دارد.

پوکه مازندران استحکام و مقاومت بالایی دارند و در برابر تراکم پذیری مقاوم هستند. تراکم پذیری پایین آن از نشست تحت شرایط مختلف جلوگیری می نماید. علاوه بر این مقاومت فشاری بالایی دارند و در برابر ضربه مقاوم می باشند. همان طور که پیشتر نیز بیان شد، پوکه معدنی عایق صوتی و حرارتی می باشد که این ویژگی ناشی از حفره های زیاد موجود در آن می باشد.

استفاده از پوکه معدنی مازندران در شیب بندی سبب کاهش مصرف سیمان می گردد. در واقع عدم نفوذ ملات در پوکه مازندران باعث کاهش حدود ۳۰ درصدی مصرف سیمان در شیب بندی می شود. بنابراین از این نظر قیمت پوکه برای شیب بندی مقرون بصرفه است. پوکه معدنی دوام و طول عمر بالایی دارند. به طور کلی این مصالح در بسیاری موارد سبب کاهش هزینه ها می گردند.

برای مطالعه بیشتر:

بهترین پوکه معدنی

پوکه بادامی

قیمت پوکه معدنی در تهران

پوکه معدنی دماوند

وزن پوکه معدنی

قیمت پوکه معدنی در کرج

پوکه معدنی چیست

قیمت پوکه معدنی تبریز

پوکه بستان آباد

پوکه قروه

فروش پوکه معدنی تهران

پوکه صنعتی شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.79 ( 7 نظر)