استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
تجهیزات حمام و سرویس بهداشتی

فواید جکوزی برای پوست چیست؟

فواید جکوزی برای پوست پرسش بسیاری از افرادی است که علاوه بر لذت بردن از استراحت در جکوزی، به سلامتی پوست خود اهمیت می دهند. در سال های اخیر، وان و جکوزی ها راه خود را به درون خانه ها، حیاط ویلاها و سالن های ورزشی و اسپا باز کرده اند. هیچ چیز آرامش بخش تر از استراحت در گرمای آب جکوزی در پایان یک روز طولانی و سخت، نیست. محبوبیت روز افزون جکوزی ها به دلیل مزایا و فوایدی است که برای جسم و ذهن انسان دارند.

از جمله مزایا و فوایدی که در منابع برای جکوزی ذکر می شود، فواید جکوزی برای پوست است. اما آیا این ادعا درست است؟ جکوزی برای پوست، مفید است یا مضر؟ در این مطلب قصد داریم تا با دیدی روشن و شفاف، تاثیری که جکوزی بر پوست می گذارد را بررسی کنیم. در نتیجه، به توضیح فواید جکوزی برای پوست و همچنین خطرات احتمالی آن، خواهیم پرداخت.

بهبود گردش خون از فواید جکوزی برای پوست

با استراحت در وان آب گرم یا جکوزی، گرمای آب موجب گشاد شدن عروق خونی یا همان رگ ها و مویرگ ها می شود. با انبساط رگ ها در اثر گرما، خون رسانی با سرعت بیشتری انجام شده و خون بیشتری در مویرگ های زیر پوست جریان می یابد. بهبود و تسریع گردش خون باکمک جکوزی علاوه بر مزایایی که برای عضلات بدن دارد، یکی از فواید جکوزی برای پوست نیز شمرده می شود. با افزایش گردش خون در مویرگ های نزدیک سطح پوست، اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به سلول های پوستی می رسد. در نتیجه سلامت کلی پوست ارتقا می یابد.

بهبود گردش خون از فواید جکوزی برای پوست

پاکسازی از فواید جکوزی برای پوست

یکی از راهکارهای موثر و ضروری برای حفظ سلامت و لطافت پوست، لایه برداری سطح پوست می باشد. از جمله فواید جکوزی برای پوست ، کمک به فرایند لایه برداری و پاکسازی پوست است. به طور طبیعی، طی چرخه نوسازی و بازسازی پوست، سلول های قدیمی پوست توسط سلول های جدید جایگزین می شوند. این سلول های مرده یا قدیمی بر روی پوست انباشته شده و با بستن منافذ سطح پوست، باعث ایجاد آکنه و جوش می شوند. لایه برداری، به معنای پاکسازی سطح بیرونی پوست از سلول های مرده می باشد. انجام صحیح و کامل لایه برداری و پاک کردن کامل منافذ پوست از سلول های مرده، بسیار مهم است.

گرمای آب موجود در جکوزی، به پاکسازی پوست کمک می کند. با استراحت در جکوزی یا وان گرم، گرما باعث بزرگ تر شدن منافذ سطح پوست می شود. هنگامی که منافذ پوست بزرگ تر می شوند، سلول های مرده و سایر آلودگی هایی که درون منافذ انباشته شده بودند، آزاد شده و سطح پوست تمیز می شود. برای لایه برداری کامل پوست، می توانید هنگامی که منافذ پوست بر اثر گرما منبسط شده اند، با استفاده از یک پارچه لطیف تمام آلودگی ها را از سطح پوست پاک کنید. به طور خلاصه می توان گفت گرما موجب راحتتر شدن فرایند پاکسازی پوست شده و بدین ترتیب، از فواید جکوزی برای پوست شمرده می شود.

پاکسازی از فواید جکوزی برای پوست

کاهش استرس از فواید جکوزی برای پوست

یکی دیگر از فواید جکوزی برای پوست ، آرامش یافتن و کاهش استرس است. استرس تاثیر بسیار قابل توجهی بر پوست و سلامت آن می گذارد. در زندگی امروزه استرس به یک تجربه روزمره تبدیل شده است. در مواقعی که شخص احساس استرس دارد، میزان ترشح هورمون های کورتیزول افزایش می یابد. این هورمون ها، میزان ترشح چربی غدد سطح پوست را افزایش می دهند. در نتیجه افزایش چربی کنترل نشده سطح پوست، موجب بسته شدن منافذ پوست و ایجاد آکنه می شود. از دیگر تاثیرات مخرب استرس می توان به ایجاد چروک و همچنین تشدید احتمال ابتلا به بیماری های پوستی مانند رزاسه و اگزما اشاره کرد.

اگر می خواهید به این بیماری ها و مشکلات پوستی دچار نشوید، می توانید با استراحت در جکوزی، استرس خود را کاهش دهید. گرما و فشار ملایم آبی که از جت های جکوزی خارج شده و به پوست بدن برخورد می کند، تمام خستگی و استرس را ازبین برده و احساس آرامش می دهد. به همین دلیل می توان گفت کاهش استرس، از فواید جکوزی برای پوست است.

کاهش استرس از فواید جکوزی برای پوست

رطوبت رسانی از فواید جکوزی برای پوست

رطوبت رسانی به پوست، از دیگر فواید جکوزی برای پوست محسوب می شود. استراحت در جکوزی، رطوبت پوست را تامین می کند. اما باید این موضوع را در نظر داشته باشید که بالا بودن دمای آب و یا استفاده طولانی مدت از جکوزی، می تواند موجب خشکی و یا حساسیت پوستی شود. به همین دلیل دمای آب را بر روی حداکثر ۳۸ درجه سانتی گراد تنظیم کرده و بیشتر از نیم ساعت از جکوزی استفاده نکنید. برای حفظ طولانی مدت رطوبت پوست، پس از استفاده از جکوزی دوش بگیرید و تا زمانی که پوست هنوز مرطوب است، از کرم ها و لوسیون های مرطوب کننده استفاده کنید. همچنین قبل و بعد از استفاده از جکوزی، نوشیدن مقدار کافی آب را فراموش نکنید.

رطوبت رسانی از فواید جکوزی برای پوست

خطرات احتمالی جکوزی برای پوست

همان طور که از فواید جکوزی برای پوست گفتیم، ممکن است در برخی شرایط آسیب هایی نیز به همراه داشته باشد. برای آنکه بدانید در چه شرایطی استفاده از جکوزی به پوست شما آسیب می زند و موارد احتیاط را رعایت کنید، مطلب زیر را بخوانید.

  • رعایت اعتدال در استفاده از جکوزی بسیار مهم است. قرار گرفتن بیش از حد مجاز در جکوزی گرم می تواند منجر به خشکی و تحریک پوست شود.
  • افرادی که دارای مشکلات پوستی هستند، ممکن است استفاده از جکوزی برای آن ها مناسب نباشد. به همین علت بهتر است قبل از استفاده از جکوزی با پزشک خود مشورت کنند.
  • پس از استفاده از جکوزی، به دلیل حساسیت پوست، بدن خود را به آرامی با یک حوله خشک کنید. از کشیدن محکم حوله بر روی پوست خودداری کنید؛ زیرا این کار موجب تحریک، قرمزی و خشک شدن پوست می شود.
  • تمیز کردن و حفظ بهداشت آب درون جکوزی اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر جکوزی مجهز به اسکیمر باشد، باید پس از هربار استفاده، فیلترهای آن را تمیز کنید. در جکوزی های معمولی نیز می توانید از جاروهای مخصوص و محلول های ضدعفونی کننده آب استفاده کنید.

برای مطالعه بیشتر:

جکوزی در بارداری

خرید جکوزی ۴ نفره

فواید جکوزی برای دیسک کمر

وان چوبی ، مکملی برای یک حمام شیک و زیبا

کاتالوگ جکوزی خانگی

جکوزی در بالکن

آخرین عناوین

آموزش هیدرولیک و پنوماتیک pdf

جزوه هیدرولیک و پنوماتیک به عنوان یک منبع آموزشی جامع، به بررسی اصول و کاربردهای…

17 ساعت پیش

دستورالعمل اجرای ملات مسلح شده با مش الیاف شیشه برای مهار دیوار (والمش)

برای دانلود دستورالعمل طراحی و اجرای ملات مسلح شده با مش الیاف شیشه برای مهار دیوارهای…

2 روز پیش

بلوک گلدانی

بلوک گلدانی که از آن با نام های دیگری چون فلاورباکس یا بلوک شیب بندی…

2 روز پیش

کانیو بتنی چیست

کانیو بتنی چیست؟ این پرسشی است که به احتمال زیاد در هنگام آشنایی با فرآورده…

2 روز پیش

بهترین بلوک سبک در ساختمان سازی چیست؟

امروزه بلوک های سبک یکی از پرکاربردترین و بهترین بلوک ها در صنعت ساختمان سازی…

2 روز پیش

بررسی بلوک های عایق در ساختمان سازی، مقایسه چند بلوک پرطرفدار

امروزه در صنعت ساخت و ساز، پیشرفت های چشمگیری در تولید مصالح نوین صورت گرفته…

2 روز پیش