استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

وان چوبی ، مکملی برای یک حمام شیک و زیبا

وان چوبی ، مکملی برای یک حمام شیک و زیبا

داشتن یک وان حمامی مناسب و لوکس از مواردی است که به زیباتر شدن و کاربرد بهینه تر فضای حمام کمک خواهد کرد. وانی که از جنس چوب ساخته شده باشد، نسبت به وان حمام ساده این زیبایی را چند برابر خواهد کرد. وان چوبی ، مکملی برای یک حمام شیک و زیبا محسوب می شود و توانسته است المانی از طبیعت را به فضای خانگی بیاورد.

طراحی‌ های متنوع این نوع وان‌ ها، در طیف های مختلف سنتی و مدرن در دسترس هستند. این امکان برای خریداران وجود دارد که با توجه به سلیقه خود و دکوراسیون حمام اقدام به خرید وان چوبی نمایند. علاوه بر جلوه ظاهری کلاسیک و زیبا، می توان با استفاده از وان چوبی از خواص طبیعی چوب برای انسان و محیط زیست نیز بهره ‌برداری نمود. وان های چوبی با ویژگی های ضد ‌آب و مقاوم در برابر رطوبت طراحی شده ‌اند. در نتیجه، مقاومت آن ها در برابر خوردگی و تغییرات دمایی نیز بیشتر خواهد بود. در ادامه این متن، به بررسی استفاده از وان چوبی  ، مکملی برای یک حمام شیک و زیبا می پردازیم.

زیبایی استفاده از چوب در دکوراسیون حمام

استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی، از راهکارهایی است که باعث زیباتر شدن فضای داخلی مورد نظر می شود. استفاده از چوب یا لوازم طرح چوب، به فضاهای داخلی حالت کلاسیک تری داده و می تواند مکمل خوبی برای افزایش جلوه فضاهای داخلی باشد. با فضای گرمی که استفاده از وان چوبیایجاد خواهد کرد، به حمام جلوه ی زیباتر و بااصالت تری بخشیده خواهد شد.

مدل ها، جنس ها و نقوش متنوع چوب، از ساده و کلاسیک تا مدرن و هنری و حتی مدل های سنتی تر، این امکان را فراهم می کند تا بتوان آزادانه و با هر سلیقه ای بخشی از طبیعت را به محیط داخل خانه آورد. همچنین، چوب می تواند با مواد دیگر ترکیب شده و تنوع خاصی را در محیط مد نظر ایجاد نماید. استفاده از چوب در دکوراسیون حمام با ایجاد ظاهر دلپذیر و طبیعی تجربه ی منحصر به فردی را برای کاربران حمام به ارمغان می آورد. در نتیجه، وان چوبی ، مکملی برای یک حمام شیک و زیبا خواهد بود.

وان چوبی ، مکملی برای یک حمام شیک و زیبا
وان چوبی مدرن

راهنمای انتخاب وان چوبی مناسب برای حمام

انتخاب وان چوبی مناسب برای حمام به چند فاکتور وابسته است. ابتدا باید اندازه وان چوبی بر اساس فضای موجود در حمام و تعداد افرادی که قرار است از آن استفاده کنند، تعیین گردد. همچنین شکل وان مربعی، بیضی شکل یا دایره ای نیز باید با دقت انتخاب شده تا با طراحی کلی حمام در تضاد نباشد. این نکته نیز باید در نظر گرفته شود که آیا انتخاب وان چوبی به عنوان مکملی برای یک حمام شیک و زیبا گزینه ی هوشمندانه ای برای استفاده می باشد یا خیر. علاوه بر آن، جنس چوب بکار رفته در وان باید مرغوب، بادوام و ضدآب باشد که در قسمت بعد این موضوع را بیشتر مورد بررسی قرار خواهیم داد. توجه به این نکات به انتخاب وان چوبی‌ مناسب برای حمام کمک می نماید.

وان چوبی ، مکملی برای یک حمام شیک و زیبا
وان چوبی لوکس

جنس مناسب چوب برای ساخت وان حمام

برای انتخاب نوع چوب مناسب برای ساخت وان چوبی، عوامل مختلفی مانند سلیقه شخصی، بودجه و محیط حمام تاثیرگذارند. با این حال، برخی از چوب‌ ها برای استفاده در حمام و ساخت وان چوبیمناسب تر هستند. در این بخش، تعدادی از این چوب ‌های پرکاربرد را بررسی خواهیم کرد:

  1. چوب سدر: از مواردی که چوب سدر به آن معروف است، مقاومت خوب آن در برابر رطوبت و طول عمر بالای این نوع چوب می باشد. این چوب دارای ساختاری مقاوم نسبت به پوسیدگی بوده و مانند اغلب چوب های دیگر، با پوشش مخصوص ضد رطوبت، محافظت می ‌شود.
  2. چوب تیک یا ساج: چوب تیک یا همان چوب ساج یکی از محبوب ‌ترین انتخاب ‌های افراد علاقه مند به داشتن وان چوبی می باشد. این چوب به طور طبیعی در برابر رطوبت زیاد و آب مقاوم بوده و به دلیل ظاهر زیبا و بافت چوبی خاص خود، بسیار محبوب است.
  3. چوب راش: چوب راش نیز برای وان چوبی مورد استفاده قرار می‌ گیرد. این چوب دارای ظاهری صاف است و با رنگبندی‌ های مختلف در بازار موجود می باشد.

علاوه بر چوب های ذکر شده، انواع چوب های دیگر نیز برای ساخت وان چوبی ، مکملی برای یک حمام شیک و زیبا در بازار موجود هستند. برای حفظ و نگهداری درست وان چوبی، معمولاً لازم است از روغن ‌کشی، صیقل زدن و پوشش‌ های ضد رطوبت استفاده شود. بهتر است قبل از خرید وان چوبی، با فروشنده یا تولید کننده مشورت شود تا بهترین نوع چوب متناسب با وان و حمام انتخاب شود.

وان چوبی ، مکملی برای یک حمام شیک و زیبا
استفاده از چوب در دکوراسیون حمام

نکاتی برای نگهداری از وان چوبی در حمام

برای داشتن یک وان چوبی ، مکملی برای یک حمام شیک و زیبا نکاتی وجود دارند که باید به آن ها توجه نمود. این نکات به افزایش دوام و طول عمر وان چوبی و استفاده بهینه از آن کمک شایانی می نماید. وان چوبی حمام نیازمند مراقبت و نگهداری است تا بتواند زیبایی و کارایی خود را در طول مدت زمان حفظ کند.

پس از هر بار استفاده از وان چوبی، شستشوی کامل و خشک کردن وان کمک می کند تا از رشد قارچ، باکتری و حتی رسوب در وان جلوگیری شود. همچنین، استفاده مرتب از روغن های مخصوص چوب برای جلوگیری از جذب رطوبت توصیه می گردد. باید به طور منظم وان مورد بررسی قرار گیرد تا در صورت وجود خرابی، تعمیر شود. استفاده از موادی مانند واکس مخصوص چوب نیز می تواند براق بودن چوب را حفظ کند. علاوه بر این موارد، کنترل دما و رطوبت حمام و ضد عفونی منظم وان نیز ضروری است.

برای مطالعه ی بیشتر:

تفاوت وان و جکوزی

تبدیل وان به جکوزی

ساخت وان با کاشی

ابعاد وان در پلان

ساخت وان با اجر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می دهید؟

0

امتیاز کاربران: 5 ( 1 نظر)