استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

طراحی داخلی دفتر کار

طراحی داخلی دفتر کار
طراحی داخلی دفتر کار

طراحی داخلی دفتر کار با توجه به اصول و قوانینی انجام می‌شود که تنها با دانستن این اصول و قواعد می توانید یک چیدمان زیبا و شیک و در عین حال کاربردی را داشته باشید.  محل کار به عنوان محیطی شناخته می ‌شود که تنها زیبایی آن، ملاک نیست و باید در عین حال که با توجه به نوع کاربرد فضا، تمام وسایل مورد نیاز در دسترس کارمندان و کارکنان یک محیط باشد ، دارای نظم و ترتیب و آرامش بخش نیز باشد تا راندمان کار در محیط کار بالاتر برود. در نظر داشته باشید که دفتر کار شما مانند خانه نیست که بتوانید برای طراحی داخلی دفتر کار از انواع مختلف دکوری ها و وسایل تزیینی استفاده کنید ،  و برای طراحی داخلی دفتر کار و تزئین آن می توانید نهایتا از گلدان‌ های گل طبیعی در قسمت های مختلف استفاده کنید ، تا هم حس طبیعت و سرزندگی در محیط وجود داشته باشد و هم زیباتر باشد و در عین حال محیط شما از حالت رسمی خارج نشود.

المان های لازم در طراحی داخلی دفتر کار
طراحی داخلی دفتر کار

اهمیت طراحی داخلی دفتر کار

به زبان ساده طراحی داخلی دفترکار ایجاد فضایی است که کار تولیدی و هدفمند را تسهیل کند و در عین حال فضایی آرامش بخش و شیک را برای کارمندان فراهم کند . بسیاری از عوامل طراحی داخلی دفتر کار وجود دارد که به یک فضای کاری مثبت کمک می کند که بهره وری را بالا ببرد مانند : روشنایی ، رنگ مناسب ، صندلی ، میز و غیره فضای کاری تاثیر زیادی بر روی عوامل مختلفی مانند سلامتی ، روحیه ، فراگیری ، خلاقیت ، همکاری ، بهره وری و هدف دارد. انتخاب مبل اداری مناسب یکی از موارد مهم در طراحی داخلی دفتر کار است زیرا بیشتر اوقات کاری پشت میز سپری می شود بنابراین تهیه میز و صندلی ارگونومیک اولین اصل طراحی داخلی دفتر کار محسوب می شود.

طراحی داخلی دفتر کار

توجه به نورپردازی مناسب در طراحی داخلی دفتر کار

علاوه بر انتخاب رنگ مناسب طراحی نورپردازی نیز از دیگر عوامل مهمی است که باید در هنگام طراحی داخلی دفتر کاربه آن توجه داشته باشید.  نور دفتر کار باید به اندازه کافی باشد تا چشم ها خسته نشود و هر یک از کارکنان از کار کردن طولانی مدت خسته نشوند همچنین نبود نور کافی موجب ضعف در بینایی و چشم درد می شود.

 طراحی داخلی دفتر کار مدرن
استفاده مناسب از نور طبیعی و مصنوعی در طراحی دفتر کار

طراحی داخلی دفتر کار به سبک کلاسیک

طراحی داخلی اتاق کار به این سبک معمولا از تجهیزات مختلفی نظیر چوب، شیشه، سقف کاذب، کاغذ دیواری، نور پردازی، پرده های رنگارنگ، آبجکت ها و دکور های ساده و شیک، تابلوهای انتزاعی و نورپردازی های تاریک استفاده می شود. طراحی داخلی اتاق کار کلاسیک نیاز به صرف هزینه کمی دارد البته به میزان فضا هم بستگی دارد.  هر چه فضای اتاق کار شما بزرگتر باشد نیاز به خرید تجهیزات دکوری، تزئینات مبلمان اداری و نور پردازی بیشتری خواهید داشت. عمده ترین هزینه برای ایجاد دکور محیط کار یکبار انجام می شود و در تغییرات بعدی می توانید جزئیات را تغییر بدهید و دکوراسیون خاص ایجاد کنید. گاهی تغییر جزئیات دکوراسیون می تواند باعث ایجاد زیبایی های چشم گیری بشود.

طراحی کلاسیک دفتر کار
دفتر کار کلاسیک

طراحی داخلی دفتر کار کوچک

طراحی داخلی دفتر کار و یا شرکت های بزرگ کار راحتی است. اما طراحان داخلی معتقدند که طراحی داخلی دفتر کار کوچک نیاز به دقت و دانستن نکات کاربردی است. اولین گام انتخاب رنگ دیوار، سقف و کفپوش ها است. بهتر است برای بزرگ تر نشان دادن فضای کاری، از رنگ هایی مانند سفید، کرم و یا لیمویی استفاده کنید. انتخاب از بین این سه رنگ کاملا سلیقه ای است. رنگ وسایلی مانند میز، صندلی و یا مبلمان را تیره انتخاب کنید. سعی کنید میز ها به رنگ چوب باشند. این تضاد رنگ بین دیوار و وسایل موجب می شود تا علاوه بر زیبایی، فضای داخلی محل کار بزرگ تر به نظر برسد. در انتخاب وسایل هم باید در نظر داشت که ظریف و کاربردی باشند و فضای کمی را اشغال کنند. با توجه به برای طراحی داخلی دفتر کار کوچک از ترفندهایی استفاده کرد که بتوان از فضا به صورت بهینه استفاده کرد.  یکی از این ترفندها در دکوراسیون اتاق کار کوچک طراحی قفسه و شلف‌های توکار است. با اینکار می‌توانید از حداکثر فضا استفاده کنید و به آن نظم بدهید. متراژ دفتر کارتان، ابعاد میز و صندلی را انتخاب کنید.

استفاده از قفسه در طراحی دفتر کار
استفاده از شلف تو کار در طراحی داخلی دفتر کار

طراحی داخلی دفتر کار مدرن

طراحی داخلی دفتر کار به شکلی مدرن و امروزی اهمیت بسیار زیادی در جذب افراد دارد و همچنین باعث ایجاد فضایی مناسب برای کارکنان می باشد تا باعث تحریک بیشتر آن ها برای همکاری، خلاقیت و ارتباط شود.

 طراحی داخلی دفتر کار مدرن
استفاده از شلف ها در طراحی دفتر کار مدرن

نکات مهم در طراحی داخلی دفتر کار

پس به صورت خلاصه وار برای طراحی دکوراسیون شیک در محل کار خود بهتر است موارد زیر را در نظر بگیرید :

  • رعایت تناسب رنگ در طراحی داخلی دفتر کار
  • رعایت نظم در چینش میز و صندلی‌های موجود در اتاق کار
  • برقراری نظم و ترتیب با استفاده از دکور و قفسه و فایل اداری
  • قرار دادن قسمت مشخص برای نصب نت و یادداشت ‌های مهم
  • بهره وری از نور طبیعی و نورپردازی مناسب در اتاق کار
  • استفاده از گیاهان آپارتمانی در داخل محل کار
بهینه سازی فضا در طراحی داخلی دفتر کار
بهینه سازی فضا در طراحی داخلی دفتر کار

گام به گام طراحی داخلی دفتر اداری

طراحی دفتر کار را می توان به سه مرحله اصلی و اساسی تقسیم کرد.

  • بررسی امکانات و شرایط موجود
  • تعریف نیازها
  • شروع طراحی داخلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: اولین نفر باشید!