استعلام قیمت
۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۱
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شرکت مازند چوب آریا

مازند چوب آریا
شرکت مازند چوب

اولین و تنها تولید کننده چوب ترمو، ترمووود استاندارد در ایران

شرکت مازند چوب آریا ( MCA ) سابقه ای بیست ساله با برند بازرگانی انصاری در صنعت چوب دارد بطوریکه با دارا بودن یکی از مدرن ترین کارخانه های چوب بری در کشور روسیه تحت نام OOO PARSA در شهر کتلاس استان آرخان گلسک قادر به تولید ماهانه ۴ تا ۵ هزار متر مکعب انواع چوب آلات سوزنی بوده که این محصولات (انواع تخته نراد روسی) تحت نام تجاری MM به بازار عرضه می گردد.

تماس با شرکت مازند چوب آریا

شرکت مازند چوب آریا (MCA) پس از چندین سال تحقیق و بررسی در راستای بهبود صنعت ملی چوب با ایجاد یک چرخه تکمیلی برای اولین بار در ایران اقدام به عقد قرارداد و خرید فناوری برتر و انحصاری چوب ترمو با تکنولوژی فنلاند نمود. سپس کارخانه در ابتدای سال ۱۳۹۶ با مونتاژ و راه اندازی خط تولید مذکور توسط متخصصین فنلاندی، به بهره برداری رسید.
در اینجا لازم به ذکر است که مواد اولیه این مجموعه در همان ابتدا از بهترین درختان برگزیده از جنگلهای تایگا برداشت، دسته بندی و تامین می شود و با استفاده از بهترین ماشین آلات و برترین فنون برش، چوب مخصوص ترمو تهیه و برای کارخانه این شرکت ارسال می گردد. خط تولید احداث شده دارای فن آوری روز دنیا در این صنعت می باشد بطوریکه کل سامانه تمام خودکار و به طریق هوشمند عمل کرده و بستگی به نوع چوب (سوزنی و پهن برگ) با انواع سایز و با انواع دانسیته برای مصارف و کاربرد های گوناگون آن در (نما، دیوار، سونا، کف، محوطه استخر، جکوزی، محوطه سازی و آلاچیق، ستون و درب و پنجره) با ویژگی فرآیند خاص مورد نیاز خود فرآوری، تولید و با بهترین کیفیت به بازار عرضه می گردد. عضویت شرکت مازند چوب آریا در موسسه بین المللی ترمووود فنلاند (ITWA) به عنوان اولین و تنها عضو رسمی ایرانی این موسسه، دلیل دیگریست بر صحت مطالب مذکور و افتخاری برای ایران زمین است. ضمنا با توجه به توان حجم تولید سالانه بیش از ۱۹ هزار متر مکعب این مجموعه قادر است تا تمام نیاز بازار داخلی و بخشی از منطقه را نیز تامین نماید.

ترمو وود یا چوب ترمو چیست؟

چوب ترمو یا ترمو وود که محصول نهایی فرآیند ترمو و یا اصلاح حرارتی چوب (Wood thermo modification) می باشد، از حدود سال ۲۰۰۰ میلادی در مقیاس تجاری وارد بازار دنیا گردید.
در این فرایند چوب در حضور مقادیر کم اکسیژن، در معرض دماهای بالا قرار گرفته و طی این فرایند، دیواره سلولی اصلاح حرارتی می شود.
تخریب اجزای دیواره سلولی (عمدتا همی سلولز) ساماندهی مجدد مولکولی (عمدتا لیگنین) باعث کاهش رطوبت جذب شده و واکشیدگی آن تا میزان ۵۰ درصد کاهش می یابد. در نتیجه، چوب ترمو ثبات ابعادی مناسبی داشته و در شرایط مختلف جوی نسبت به چوب آلات فرآوری نشده ماندگارتر خواهد بود. علاوه برآن، براثر فرایند ترمو، مقاومت چوب در برابر قارچهای چوبخوار افزایش می یابد، این در حالیست که ویژگی های مکانیکی چوب ترمو بعلت تصعید برخی مواد چوبی تضعیف می شود که لازم است موارد اخیر در هنگام کاربرد چوب آلات ترمو شده مدنظر قرار گیرد.

کاربرد ترموود

  • آلاچیق
  • خانه های چوبی
  • نمای بیرونی
  • در و پنجره
  • کف و محوطه
  • دور استخر

محصولات شرکت مازند چوب آریا

  • پروفیل ساده
  1. SHP16
  2. SHP 19
  3. SHP 22
  4. SHP 26
  5. SHP 42
  • پروفیل لمبه
  1. UTS 19 . UTV 19
  2. UTS 16 . UTV 16
  • پروفیل کف
  1. SHP 26
  2. SHP 22
  • پروفیل ستون
  1. Glulam

آدرس دفتر مرکزی: تهران ،خیابان نلسون ماندلا(جردن)،خیابان ناهید شرقی،پلاک ۱۴،واحد۱۶ و ۱۸

آدرس کارخانه: تهران، اتوبان آزدگان، احمدآباد مستوفی، بلوار ابوالقاسم، میدان پارسا، صنوبر چهارم شمالی، شهرک صنعتی بهسازی صنایع چوب ایران، سالن ۲۴

تلفن: ۷۵۴۶۳(۲۱)۹۸+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *