استعلام قیمت
۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۱
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

ساندویچ پانل دکوراتیو

ساندویچ پانل دکوراتیو
ساندویچ پانل دکوراتیو

ساندویچ پانل دکوراتیو از جمله مصالح پیش ساخته و آماده است که در طرح و رنگ های مختلف تولید می شود. از ساندویچ پانل دکوراتیو در ساخت و طراحی نما، سقف، دیوار های داخلی و خارجی و … استفاده می شود. علاوه بر زیباسازی فضا با طرح ها و مدل های مختلف، این محصول عایق خوب صوت و حرارت نیز به شمار می رود و می توان از آن به عنوان پوشش دیوار های خارجی نیز استفاده نمود.

قیمت ساندویچ پانل دکوراتیو

قیمت ساندویچ پانل دکوراتیو به عوامل زیادی بستگی دارد. ابعاد ساندویچ پانل، ضخامت آن، شیوه های نصب، نوع ساندویچ پانل، جنس روکش ها، نوع هسته میانی و کیفیت عایق، محل اجرای پروژه و … همگی بر برآورد قیمت ساندویچ پانل دکوراتیو تاثیرگذار هستند. هزینه نصب و اجرای آن نیز به صورت جداگانه بررسی و برآورد می شود. ساندویچ پانل دکوراتیو به دلیل مزایایی همچون سبکی، آسانی حمل و نقل، کاهش هزینه های نصب و اجرا، عایق خوب صوت و حرارت و … طرفداران زیادی در عرصه ساخت و ساز پیدا کرده است.

ساندویچ پانل دکوراتیو
رنگ های متنوع ساندویچ پانل دکوراتیو

اجزای ساندویچ پانل دکوراتیو

برای شناخت بهتر ساندویچ پانل دکوراتیو لازم است با اجزای مختلف این محصول و لایه های مختلف آن آشنا شویم. ساندویچ پانل دکوراتیو از سه لایه تشکیل می شود. لایه های روکش زیرین و رویی که در دو سمت پانل قرار گرفته و لایه میانی یا عایق که با ضخامت های مختلف و متریال متنوع تولید می شود. معمولا عایق میانی از جنس فوم پلی یورتان است. این نوع فوم نسبت به عایق های دیگر مانند پلی استایرن، پشم شیشه یا پشم سنگ، مقاومت بالاتری در برابر انتقال حرارت و صوت دارد. روکش پانل ها نیز از جنس ورق گالوانیزه طرح دار و در رنگ های مختلف یا ورق آلومینیوم و آلوزینک است.

ساندویچ پانل دکوراتیو
انواع ساندویچ پانل دکوراتیو در طرح های مختلف

کاربرد ساندویچ پانل دکوراتیو

از ساندویچ پانل دکوراتیو در ساخت دیوار های داخلی منازل، سقف، پارتیشن، کانکس، نمای بیرونی و درونی و … استفاده می شود. ساندویچ پانل دکوراتیو همچنین در برابر ضربه و فشار بسیار مقاوم است و دچار پوسیدگی و خوردگی نمی شود. پارتیشن های اداری برای جداسازی بخش های مختلف در فضای پلان باز اداری، علاوه بر نمای زیبایی که به وجود می آورد، به نوعی یک عایق مناسب بین سطوح به شمار می رود. روکش های ساندویچ پانل دکوراتیو به گونه ای است که در برابر باران های اسیدی، اشعه های مضر خورشید و عوامل جوی بسیار مقاوم هستند؛ به همین جهت برای پوشش نمای ساختمان ها و فضاهای بیرونی نیز بسیار مناسب هستند. ساندویچ پانل های دکوراتیوی که برای نما مورد استفاده قرار می گیرند، در دو دسته جای می گیرند. ساندویچ پانل دکوراتیو که لایه رویی آن ها دارای طرح های مختلف مانند طرح سنگ، چوب یا … است و دسته دوم ساندوچ پانل های دیواری معمولی است که به صورت تک رنگ و بدون طرح های دکوراتیو تولید می شوند.

ساندویچ پانل دکوراتیو
طرح های متنوع ساندویچ پانل دکوراتیو

نصب ساندویچ پانل دکوراتیو

قبل از هر اقدامی پیش از نصب ساندویچ پانل دکوراتیو لازم است زیرسازی های لازم صورت گیرد. زیرسازی شامل پروفیل های فلزی است که به عنوان یک قالب مناسب برای پنل ها در نظر گرفته می شود. تعیین ضخامت مورد نیاز پانل ها، دومین گام نصب ساندویچ پانل دکوراتیو می باشد. معمولا برای ساندویچ پانل های سقفی از پانل هایی با ضخامت بیشتر استفاده می کنند. نوع اتصالات پانل ها در انواع نر و مادگی، پیچ مخفی و قفل دار می باشد. برای نصب ساندویچ پانل دکوراتیو اطراف درب ها و پنجره ها از پروفیل های آلومینیومی استفاده می کنند.

ساندویچ پانل دکوراتیو
اتاقک نگهبانی ساخته شده با ساندویچ پانل دکوراتیو

مزایای ساندویچ پانل دکوراتیو

  • سبک بودن سازه: یکی از مزایای استفاده از ساندویچ پانل دکوراتیو سبک بودن سازه آن است. سبک بودن پانل ها باعث می شود علاوه بر حمل و نقل و جابه جایی آسان ها، دستمزد کارگران نیز تا حدی کاهش یابد. هم چنین سرعت ساخت و ساز افزایش پیدا می کند و ساختمان در زمان کوتاه تری آماده بهره برداری می شود.
  • قیمت مناسب: هزینه خرید ساندویچ پانل با مصالح دیگر مانند آجر و بلوک های سیمانی قابل رقابت است. قیمت ساندویچ پانل دکوراتیو با توجه به مزایا و ویژگی های مثبتی که دارد، بسیار مقرون به صرفه بوده و تهیه آن باعث کاهش هزینه ها در طولانی مدت می شود.
ساندویچ پانل دکوراتیو
ساندویچ پانل دکوراتیو طرح آجر
  • مقاوم در برابر رطوبت: ساندویچ پانل دکوراتیو در برابر رطوبت و آب باران و برف بسیار مقاوم بوده و استفاده از آن به عنوان پوشش بیرونی نما در مناطق بارانی و مرطوب نیز مشکلی به وجود نمی آورد.
  • عایق خوب حرارت و صوت: یکی از ویژگی های اصلی ساندویچ پانل دکوراتیو ، هسته میانی آن است. هسته میانی یا همان عایق تعیین کننده ضخامت پانل ها و میزان عایق بودن آن ها می باشد. معمولا برای لایه میانی از فوم پلی یورتان استفاده می کنند که عایق مناسب حرارت و صوت به شمار می رود.
  • تنوع طرح و رنگ: برای تولید ساندویچ پانل دکوراتیو از روکش هایی با طرح های مختلف استفاده می شود که از تنوع بالایی برخوردار بوده و در رنگ های مختلف نیز تولید می شود.
  • دوستدار محیط زیست: در ساخت ساندویچ پانل دکوراتیو از متریالی استفاده می شود که در پروسه تولید آن آسیبی به طبیعت وارد نشده و پس از نصب و اجرا نیز می توان آن ها را دوباره در پروژه ای دیگر مورد استفاده قرار داد.

برای مطالعه بیشتر:

ساندویچ پانل اتاق تمیز

قیمت ساندویچ پانل دیجی کالا

ابعاد ساندویچ پانل

ساندویچ پانل تبریز ساندویچ پانل ارومیه ساندویچ پانل اردبیل ساندویچ پانل اصفهان ساندویچ پانل کرج ساندویچ پانل ایلام ساندویچ پانل بوشهر ساندویچ پانل شهرکرد ساندویچ پانل بیرجند ساندویچ پانل مشهد ساندویچ پانل بجنورد ساندویچ پانل اهواز ساندویچ پانل زنجان ساندویچ پانل سمنان ساندویچ پانل زاهدان ساندویچ پانل شیراز ساندویچ پانل قزوین ساندویچ پانل قم ساندویچ پانل سنندج ساندویچ پانل کرمان ساندویچ پانل کرمانشاه ساندویچ پانل یاسوج ساندویچ پانل گرگان ساندویچ پانل رشت ساندویچ پانل خرم آباد ساندویچ پانل ساری ساندویچ پانل اراک ساندویچ پانل بندرعباس ساندویچ پانل همدان ساندویچ پانل یزد ساندویچ پانل کیش ساندویچ پانل قشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.64 ( 5 نظر)