استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

روف گاردن چیست؟

روف گاردن چیست
روف گاردن چیه

برای آنکه بدانیم روف گاردن چیست اینگونه بیان می کنیم که روف گاردن یا بام سبز بخشی از فضای پشت بام است که توسط گیاهان پوشش داده شده و فضای سرسبز و با نشاطی ایجاد کرده است. بنابراین به هر نوع فضای سبزی که بر روی بام ساخته شود، روف گاردن گفته می شود. روف گاردن مجموعه ایست شامل اجرای گیاهان سبز، اجرای آبنما، آلاچیق ، مبلمان بتنی، سایبان و سایر امکانات دیگر با توجه به مساحت موجود می باشد.

روف گاردن یعنی چه
اهمیت مبلمان در طراحی روف گاردن

طراحی و اجرای روف گاردن نیازمند مهارت و تخصص خاصی است، بنابرین بهتر است برای اجرا از متخصصین ماهر در این زمینه کمک گرفته شود.

انواع روف گاردن با توجه به نوع اجرا به نام های روف گاردن گسترده، روف گاردن متمرکز و روف گاردن پرتابل و مدولار نامگذاری می شود. از لحاظ قیمت گذاری روف گاردن متمرکز گران ترین نوع باغ بام است و تنها در ساختمان های خاص و بزرگ قابل اجرا می باشد.

یکی از با اهمیت ترین مواردی که در طراحی روف گاردن به آن پرداخته می شود، عملیات ایزولاسیون است. در واقع با ایزولاسیون امکان ورود یا عدم ورود آب به زیر روف گاردن فراهم می شود. با توجه به ابعاد روف گاردن می توان از قیر و گونی برای ایزولاسیون روف گاردن استفاده کرد. قیمت روف گاردن تحت تاثیر عوامل زیادی مثل ابعاد روف گاردن، نوع طراحی و .. است.

گیاهان مناسب روف گاردن چیست؟

گیاه مناسب روف گاردن چیست ، این سوالی است که ذهن صاحب خانه ها و پیمانکاران این حوزه را مشغول کرده است. برای پاسخ به این سوال اصلی ترین موضوع اقلیم و ناحیه ای است که باغ بام در آن قرار دارد. به عنوان مثال گیاهانی که مناسب منطقه شمال هستند با هوای گرم و خشک جنوب سازگاری ندارند. با توجه به این موضوع گیاهانی مناسب روف گاردن هستند که در برابر تغییرات هوا مقاوم اند، نیاز آبی کمی دارند و طول عمر آنها طولانی است. گیاهانی چون پتوس، سانسوریا مناسب فضای روف گاردن هستند. یکی از گیاهانی که در روف گاردن پشت بام ها خیلی استفاده می شود گل کاغذی است. گل کاغذی یکی از گیاهان رونده است که در تمام فصول سال گل می دهد و مقاومت نسبتا خوبی دارد.

روف گاردن چیست

نورپردازی روف گاردن

معنی روف گاردن چیست؟

یکی از سوالاتی که می تواند مهم باشد این است که معنی روف گاردن چیست ، روف گاردن به زبان ساده به مکانی گفته می شود که فضای سبز بر روی سقف (پشت بام، حیاط، تراس و …) اجرا شود و بستر فضای سبزی، در ارتفاعی بالاتر از سطح خاک زمین بر روی بستر مصنوعی ایجاد کند. نکته مهم در طراحی و اجرای باغ بام میزان مقاومت و تحمل وزن ساختمان است. در ساختمان هایی که امکان طراحی فضایی برای گیاهان طبیعی وجود ندارد می توان از فلاورباکس هایی برای جلوه بخشیدن به فضای روف گاردن استفاده کرد. استفاده از چمن مصنوعی نیز برای طراحی روف گاردن مرسوم است.

روف گاردن چیست

استفاده از وسایل دور ریختنی در طراحی روف گاردن

طراحی و اجرای روف گاردن مزایای زیادی دارد که از اصلی ترین آن کم شدن دمای هوا و کمک به سالم سازی هوا خصوصا در کلان شهرهایی مثل تهران است. برای اینکه بدانیم معایب روف گاردن چیه ، مواردی چون نگهداری از گیاهان و بالا رفتن هزینه سالانه آب ساختمان و بررسی سالانه باغ بام مورد توجه است.

روف گاردن در ساختمان چیست؟

در بخش دیگری برای پاسخ به پرسش روف گاردن در ساختمان چیست ، به تعریف عامیانه روف گاردن پرداخته شده است. باغ بام فضای سبزی است که روی پشت بام یک سازه قرار دارد. طرح روف گاردن یا بام سبز می تواند به چند فلاورباکس و باربیکیو خلاصه شود یا در نمونه های مدرن تر شامل آلاچیق شیشه ای، استخر، اجرای آبنما و .. باشد.

برای پاسخ بهتر به این سوال که روف گاردن چیه ، بهتر است انواع باغ بام را بررسی کنیم. همانطور که پیش تر ذکر شد، انواع مختلف روف گاردن شامل: روف گاردن گسترده، روف گاردن متمرکز، پرتابل و مدولار می باشد. در روف گاردن گسترده پوشش گیاهی کمتری وجود دارد و برای خانه هایی استفاده می شود که مقاومت کمتری دارند. هم چنین برای آبیاری آن ها از اجرای سیستم آبیاری محوطه اتوماتیک و نیمه اتوماتیک می توان استفاده نمود.

در طراحی روف گاردن گسترده المان های پرتابل کاربرد بسزایی دارد. چمن مصنوعی از المان های پرکاربرد در این مدل طراحی است. روف گاردن متمرکز برای ساختمان های امروزی و مدرن کاربرد دارد. کاشت گیاهان در این مدل نیاز به بستر خاک مناسب دارد و پوشش گیاهی عمیق است.

روف گاردن چیه

اهمیت گل و گیاه در طراحی روف گاردن

روف گاردن متمرکز از پر هزینه ترین نوع روف گاردن است و طراحی و اجرای آن نیازمند تخصص و هزینه بیشتری نسبت به مدل های گسترده، پرتابل و مدولار است. در روف گاردن مدولار از جعبه های کشتی استفاده می شود که می توانند ثابت یا متحرک باشند. سرعت اجرای این مدل بسیار بالاست و برای ساختمان های قدیمی قابل اجراست.

عوامل موثر بر هزینه اجرای روف گاردن چیست؟

برای آگاهی بهتر روف گاردن چیست بهتر است عوامل موثر بر قیمت روف گاردن مورد بررسی قرار گیرد.

در هنگام ساخت و ساز برآورد هزینه هر سازه ای بسیار مهم است. تعیین هزینه روف گاردن به عوامل متعددی بستگی دارد. کیفیت مواد استفاده شده در کف سازی، گونه های گیاهی، کیفیت مبلمان استفاده شده در روف گاردن بر قیمت نهایی روف گاردن تاثیر گذار هستند. پارامتر های دیگری که در تعیین قیمت بام سبز تاثیر گذار هستند نوع آلاچیق و نوع ایزولاسیون است. مثلا اجرای آلاچیق چوبی یا آلاچیق شیشه ای قیمت های متفاوتی دارند.

روف گاردن چیست

استفاده از باربیکیو در طراحی روف گاردن ساده

در میان مدل های روف گاردن که پیش تر ذکر کردیم مدل متمرکز پر هزینه ترین و مدولار کم ترین نوع روف گاردن هستند. ساخت روف گاردن با توجه به هزینه ی نیروی انسانی و کارشناسی و خرید المان های مختلف مانند نوع صندلی ها و مبلمان و … می تواند قیمت های متغیری را دارا باشد. از این رو نمی توان برای آن قیمت ثابتی را مطرح کرد زیرا با توجه به موارد ذکر شده، می تواند قیمت پایین تا قیمت های متوسط تا به بالا را در برگیرد.

برای مطالعه بیشتر:

شرکت طراحی روف گاردن

دیوار سبز اصفهان

فلاورباکس بتنی

آلاچیق

وان حمام جدید

جکوزی اماده ۴ نفره

ابعاد استاندارد جکوزی ۶ نفره گرد

مجری روف گاردن

اجرای روف گاردن در اصفهان

طراحی و اجرای روف گاردن

اجرای روف گاردن در شمال

روف گاردن ویلا

آلاچیق روف گاردن

گیاهان مناسب روف گاردن

روف گاردن ساده و ارزان

روف گاردن چوب پلاست

نورپردازی روف گاردن

نمای دیوار حیاط ارزان

دیوار سبز طبیعی

رووف گاردن

روف گاردن کوچک

شرکت دیوار سبز

اجرای روف گاردن در تهران

طرح روف گاردن

بام سبز

جکوزی خانگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.42 ( 7 نظر)