استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

روف گاردن چوب پلاست

روف گاردن چوب پلاست
روف گاردن چوب پلاست

روف گاردن چوب پلاست نوعی از بام سبز است که در اجرا و طراحی آن بیشتر از هر متریال دیگری از چوب پلاست استفاده می شود. چوب پلاست جایگزین بسیار مناسبی برای چوب طبیعی می باشد. از مزایای آن می توان به وزن کم تر، ظاهر جذاب و رنگ های متنوع تر، امکان تولید در انواع فرم ها و شکل ها بدون آسیب دیدن به بافت متریال و قیمت مناسبی تری که نسبت به چوب دارد، اشاره نمود. از این متریال می توان در اجرای سقف هم استفاده کرد که در این صورت قیمت سقف کاذب چوبی کاهش می یابد.

روف گاردن چوب پلاست
طراحی روف گاردن چوب پلاست در انواع طرح ها

روف گاردن چوب پلاست در موارد مختلفی چون طراحی کفپوش ها، طراحی آلاچیق ها، طراحی مبلمان، پرگولا ها، طراحی فلاورباکس ها و طراحی کفپوش سکوها کاربرد دارد. نکته ای که وجود دارد این است که دست طراحان در طراحی آن کاملا باز است و با کمک انواع مدل ها و طرح های چوب پلاست نمای زیبایی را در عین کاربردی بودن برای رووف گاردن به وجود می آورند.

قیمت روف گاردن چوب پلاست

چوب پلاست نسبت به چوب ارزان تر است. خریداری متریال چوب پلاست بسیار به صرفه بوده و علاوه بر این صرفه اقتصادی از معایبی مانند پوسیدن در برابر رطوبت، انبساط و انقباض و … که جزو ویژگی های چوب طبیعی است، مبرا می باشد. روف گاردن چوب پلاست این ویژگی ها را نداشته و در برابر رطوبت مقاوم بوده و ماندگاری و طول عمر بالایی دارد.

روف گاردن چوب پلاست

 

چوب پلاست مورد استفاده در طراحی پشت بام سبز

نصب روف گاردن چوب پلاست بسیار ساده است. قطعات آن از پیش در کارگاه ها و کارخانه ها ساخته شده و به علت وزن کم، حمل و نقل آسان تری نیز دارند. بنابراین برای نصب و حمل عناصر چوب پلاست لازم نیست هزینه های گزافی پرداخته شود و از این جهت هزینه های زیادی متوجه کارفرما نیست.

روف گاردن چوب پلاست

 

رنگ های مختلف چوب پلاست

جنس اصلی متریال چوب پلاست از فیبر چوب و ترموپلاستیک ها می باشد. نام دیگر ایم متریال پلی وود است و با دورریز های چوب مانند خورده چوب ها، پسماند های کشاورزی و پسماند های پلاستیکی تهیه می شود. به همین علت اجرای روف گاردن چوب پلاست هزینه های مناسب تری نسبت به انواع بام سبز با چوب طبیعی و یا فرآورده های آن دارد.

اجزای روف گاردن چوب پلاست

برای اجرای روف گاردن عناصر مختلفی طراحی و به کار گرفته می شود. عناصری که در دسته مبلمان قرار می گیرند مانند فضاهای نشستن، سکوها، میز ها و … ، عناصر کفسازی مانند تایل های کفپوش چوب پلاست و فلاورباکس ها یا هم چنین پوشش دیوار ها نیز می توانند با متریال چوب پلاست باشد.

روف گاردن چوب پلاست

 

استفاده از چوب پلاست در طراحی مبلمان روف گاردن

از مزایای روف گاردن چوب پلاست می توان به حذف مناظر زشت و خاکستری شهری و به جای آن ها به وجود آوردن یک منظر سبز به همراه گرمی و دلنشینی متریال چوب است. مقاومتی که چوب پلاستیک در برابر فرسایش دارد باعث می شود، عمر مبلمان و اجزای روف گاردن بیشتر شده و در طولانی مدت بتوان استفاده بهینه و بهتری از آن ها داشت.

مبلمان روف گاردن چوب پلاست

پشت بام ها اصطلاحا نمای پنجم ساختمان ها هستند. بنابراین اجرای مبلمان چوب پلاست می تواند نمای زیبا و جذابی برای ساختمان ها ایجاد کند. از جمله مزایایی که استفاده از متریال چوب پلاست برای مبلمان بام سبز دارد، زیبایی و تنوع محصولات آن است. تنوع در طرح و رنگ باعث شده بتوان انواع طرح ها و فرم های مبلمان را برای روف گاردن اجرا کرد.

روف گاردن چوب پلاست

 

استفاده از متریال چوب پلاست در کفسازی روف گاردن

کفسازی روف گاردن چوب پلاست

همواره اجرای طرح چوب برای کفسازی جزو گزینه های محبوب و در دسترس بوده است. زیبایی که رنگ گرم چوب به کف می دهد با هیچ متریال دیگری قابل جایگزینی نیست. چوب پلاست نیز به دلیل بافت نزدیکی که به چوب که دارد، برای کفسازی بام سبز مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله ویژگی های کفسازی روف گاردن چوب پلاست می توان به ضد آب بودن و مقاومتی که در برابر سایش و ضربه دارد اشاره نمود.

روف گاردن چوب پلاست

 

آلاچیق از جنس چوب پلاست

آلاچیق چوب پلاست در روف گاردن

نصب آلاچیق های چوب پلاست برای بام سبز جدا از ویژگی زیبایی ظاهری و جذابیتی که دارد، به علت سبک بودن و حمل و نقل آسان، هزینه های جابه جایی کمتری برای انتقال به پشت بام دارد. بنابراین استفاده از آلاچیق ها و ساخت سایبان های چوب پلاست برای بام سبز گزینه مناسبی است.

روف گاردن چوب پلاست

 

فلاور باکس های جنس چوب پلاست مورد استفاده در روف گاردن

فلاورباکس چوب پلاست

امروزه استفاده از انواع فلاورباکس برای اجرای روف گاردن در اصفهان بسیار مرسوم بوده و طرفداران زیادی دارد. فلاور باکس های چوب پلاست بام سبز به دلیل تنوع فرم، کاربری زیادی داشته و برای انواع دکوراسیون های بام سبز مورد استفاده قرار می گیرند. چوب پلاست متریال منعطفی است که می توان در کارگاه ها و کارخانه ها آن را به فرم های گوناگون و مختلف درآورد. بنابراین طراحی فلاورباکس های روف گاردن چوب پلاست دست طراحان را در طراحی انواع مدل های بام سبز باز می گذارد.

روف گاردن چوب پلاست

 

طراحی سایبان برای روف گاردن چوب پلاست

دیوارپوش چوب پلاستیک در روف گاردن

گاهی برای پوشش دیوار های پشت بام نیاز به خلاقیت و نوآوری های خاصی است. یکی از این مصالح مدرن، چوب پلاست می باشد. چوب پلاست از خاصیت عایق رطوبتی و حرارتی بالایی برخوردار بوده و استفاده از آن برای پوشش دیوار های بام سبز گزینه بسیار مناسبی می باشد. هم چنین دیوارپوش روف گاردن چوب پلاست در برابر ساییدگی و فشار مقاوم است و تغییر شکل نمی دهد.

روف گاردن چوب پلاست

 

کفپوش روف گاردن چوب پلاست

اجرای روف گادرن چوب پلاست

برای اجرای بام سبز چوب پلاستیک باید مراحل مختلفی طی شود تا بهترین نتیجه به دست بیاید. ترتیب این مراحل و رعایت نکات و استاندارد های موجود در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. اولین مرحله از مراحل اجرای روف گاردن چوب پلاست ، محاسبات سازه ای است. باری که توسط بام سبز قرار است به سازه سق تحمیل شود باید به طور دقیق محاسبه شده و تحمل این بار توسط سازه تضمین گردد.

روف گاردن چوب پلاست

 

آهن کشی روف گاردن چوب پلاست

مرحله دوم آهن کشی و اجرای تاسیسات است. اجزای روف گاردن به سبب کاربری هایی که دارند، به تاسیسات به خصوصی نیازمند هستند که باید به طور کامل اجرا گردد. در مرحله اجرای تاسیسات می توان اسکلت و سازه فلاورباکس های بتنی و یا بعضی از مبلمان های روف گاردن که به سازه و اسکلت به خصوصی نیاز دارند، ساخته شوند.

روف گاردن چوب پلاست

 

اجرای زیرسازی ها در نصب روف گاردن چوب پلاست

بعد از انجام دقیق عایق کاری و پایان زیرسازی ها نوبت به اجرای اجزای روف گاردن چوب پلاست است. مواردی مانند کفسازی چوب پلاست، مبلمان و یا آلاچیق و … در این مرحله نصب می شوند. برای کاشت انواع گیاهان و درختچه ها نیز از قبل و در مرحله زیرسازی تمهیداتی اندیشیده شده است که در ادامه به توضیح بیشتر عایق کاری در اجرای روف گاردن چوب پلاست پرداخته شده است.

عایق کاری روف گاردن چوب پلاست

همان طور که می دانید آبیاری گیاهانی که در روف گاردن یا بام سبز کاشته و نگهداری می شوند همواره دغدغه بزرگی بوده است. برای آبیاری باید مسائلی همچون جنس کفسازی ها و محفظه های نگهداری گیاه، نوع گیاهان و میزان نیاز آن ها به آبیاری و … مشخص شود. در این قسمت از اجرای روف گاردن چوب پلاست ، عایق کاری و زهکشی از اهمیت بالایی برخوردار می شود.

روف گاردن چوب پلاست

 

بام سبز چوب پلاستیک

برای عایق کاری بام سبز چوب پلاستیک باید جزئیات به خصوصی مشخص شود. در ابتدا باید طراحی مسیر در نظر گرفته شود. طوری که آب های سطحی به طور کامل کنترل شوند و مسیر آن ها مشخص باشد. آب باران نیز بر اساس شیبی که برای کفسازی در نظر گرفته شده است به سمت چاه هدایت شوند.

روف گاردن چوب پلاست

 

مقاومت کفسازی چوب پلاست در برابر رطوبت

برای کفسازی چوب پلاست بام سبز می توان از رنگ های نانو عایق رطوبتی استفاده نمود. این رنگ ها مانع از رسیدن آب و رطوبت به لایه های زیرین کف شده و از آن ها در برابر پوسیدگی محافظت می کند.

روف گاردن چوب پلاست

 

هدایت آب های سطحی روی کفپوش های چوب پلاست

مزایای روف گاردن چوب پلاست

  • سهولت در نصب: به علت وزن کم، چوب پلاست حمل آسانی دارد و از آن جایی که قطعات آن پیش ساخته است، اجرای آن در محل حتی توسط افراد غیر متخصص نیز قابل انجام است.
  • مقاوم در برابر شرایط جوی: مبلمان و عناصر بام سبز چوب پلاست در هوای آزاد و باز قرار دارند به همین علت باید در برابر شرایط بد جوی از خود مقاومت نشان دهند و تغییر نکنند.
  • مقاوم در برابر نفوذ حشرات و کپک زدن: روف گاردن چوب پلاست در برابر عوامل خارجی مانند کپک و جانوران مقاوم بوده و به همین علت ماندگاری بالا و طول عمر زیادی دارد.
روف گاردن چوب پلاست

 

روف گاردن چوب پلاست
  • دوست دار محیط زیست: از آن جایی که در اجرای چوب پلاست بام سبز از مواد دورریز و قابل بازیافت استفاده می شود، می توان این شیوه اجرا را دوست دار محیط زیست و یا طرفدار محیط زیست نامید. هم چنین خود چوب پلاست بعد از استفاده قابل بازیافت دوباره بوده و آسیبی به محیط اطراف نمی رساند.
روف گاردن چوب پلاست

 

اجرای آسان روف گاردن چوب پلاست
  • مقاوم در برابر سایش و ضربه: کفپوش های بام سبز چوب پلاست به طور مداوم در معرض سایش های متوالی قرار می گیرند، بنابراین لازم است نهایت مقاومت را در این شرایط از خود نشان دهند.
  • تنوع در طرح و رنگ: یکی از مواردی که در خرید چوب پلاست برای کاربری های گوناگون، مورد توجه قرار می گیرد، تنوع طرح و رنگی می باشد که در مقایسه با چوب طبیعی یا فرآورده های آن، دارا است. این تنوع طرح ها و موجود بودن در رنگ های مختلف این امکان را به مشتری می دهد تا هماهنگی رنگ چوب پلاست با عناصر مختلف بام سبز را نیز در نظر گرفته و انتخاب دقیق تری داشته باشد.
روف گاردن چوب پلاست

 

بافت متفاوت و مقاوم چوب پلاست

معایب بام سبز چوب پلاست

در صورت نگهداری نامناسب از چوب پلاست ، ممکن است به مرور زمان رنگ و شفافیت خود را از دست داده و به اندازه روز اول زیبایی و کارایی نداشه باشد. در کل معایب چوب پلاست برای استفاده در بام سبز، نسبت به مزایای آن بسیار کمتر بوده و قابل چشم پوشی است

برای مطالعه بیشتر:

سقف متحرک روف گاردن

نورپردازی روف گاردن

روف گاردن چیست

روف گاردن کوچک

طرح روف گاردن

طراحی و اجرای روف گاردن

اجرای روف گاردن در تهران

اجرای روف گاردن در اصفهان

مجری روف گاردن

قیمت روف گاردن

رووف گاردن

شرکت طراحی روف گاردن

جکوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.64 ( 7 نظر)