استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دیوار سبز شبکه ای

دیوار سبز شبکه ای
دیوار سبز شکه ای

دیوار سبز شبکه ای یکی از انواع دیوار سبز است که علت نامگذاری آن به ساختار شبکه ای بر می گردد که بستر رشد گیاه را فراهم می کند. ساختار شبکه ای این نوع دیوار سبز معمولا از جنس فولاد است.

گیاهان پوششی رونده بهترین گزینه برای دیوار سبز شبکه ای به شمار می آیند. نگهداری از دیوار سبز شبکه ای اهمیت زیادی دارد و شرط اول نگهداری آبیاری منظم است. معمولا برای نگهداری این نوع دیوار سبز از سیستم آبیاری هوشمند استفاده می شود.

دیوار سبز شبکه‌ای، مانند سایر دیوارهای سبز، در محیط بالکن و تراس قابل اجرا است، اما به دلیل پرپشتی و نوع پوشش گیاهی، به طور عمده در نمای ساختمان و دیوارهای خارجی استفاده می‌شود. برای نصب دیوار سبز شبکه‌ای، به محیطی بزرگ نیاز است، زیرا گیاهانی که در آن کاشته می‌شوند، می‌توانند تا ۵ متر رشد کنند و به محیطی برای رشد و پوشش کامل نیاز دارند. در نتیجه، محیطی که برای نصب دیوار سبز شبکه‌ای انتخاب می‌شود، باید از ابعاد مناسب و مناسب برای پوشش کامل گیاهان باشد.

دیوار سبز شبکه ای
اجرای دیوار سبز شبکه ای خارج از ساختمان

در ساختار شبکه ای دیوار سبز گیاهان هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی قابلیت رشد کردن را دارند. این ویژگی برای سرسبز کردن دور تا دور محل زندگی یا باغ یا تراس گزینه مناسبی به شمار می رود.

قیمت دیوار سبز شبکه ای

قیمت دیوار سبز شبکه ‌ای به عوامل مختلفی بستگی دارد، در ذیل مهمترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت دیوار سبز شبکه ای به صورت مختصر بررسی شده است.

اندازه دیوار: قیمت دیوار سبز شبکه ‌ای با توجه به اندازه و ابعاد آن متفاوت است. دیوارهای بزرگتر هزینه بیشتری نسبت به دیوارهای کوچکتر دارند.

مواد ساخت دیوار: موادی که برای ساخت دیوار سبز شبکه ‌ای استفاده می‌شود نیز تأثیر بسیاری در قیمت نهایی دارند. برای مثال، اگر قاب‌ها از فولاد ساخته شوند، هزینه بیشتری نسبت به قاب‌های ساخته شده از پلاستیک دارند.

نوع گیاهان: نوع گیاهانی که در دیوار سبز شبکه ‌ای کشت می‌شوند نیز به قیمت آن تأثیر می‌گذارد. برای مثال، گیاهان خاصی مانند کاکتوس‌ها و گیاهان آکواریومی بیشترین هزینه را دارند و پنل های پرتقالی و پتوس باعث خرید گرین وال ارزان تر می شوند.

دیوار سبز شبکه ای

 مشخصات فنی: امکاناتی مانند سیستم آبیاری، سیستم نورپردازی، و دستگاه‌های مختلف دیگری که به دیوار سبز شبکه ‌ای اضافه شوند، می‌توانند قیمت را افزایش دهند.

بنابراین، به دلیل تأثیر بسیاری از عوامل مختلف بر قیمت دیوار سبز شبکه‌ ای، بهتر است با کارشناسان عمران مدرن تماس گرفته و قیمت را بررسی کنید.

ساختار دیوار سبز شبکه ای

بستر رشد: بستر رشد می‌تواند شامل یک لایه ضخیم معمولی از خاک باشد یا از روش‌هایی مانند هیدروپونیک که در آن، گیاهان بدون خاک و مستقیماً در آب و محلول غذایی رشد می‌کنند، استفاده شود.

 قاب‌های عمودی: قاب‌های عمودی، چارچوبی است که گیاهان در آن‌ها پرورش داده می‌شوند. این قاب‌ها معمولاً از فلزاتی مانند فولاد یا آلومینیوم ساخته شده‌اند و در دیوارهای سبز شبکه‌ای برای نگه داشتن گیاهان استفاده می‌شوند.

جعبه‌های کشت: جعبه‌های کشت، کانتینرهایی هستند که درون قاب‌های عمودی قرار می‌گیرند و به گیاهان کمک می‌کنند تا رشد کنند. این جعبه‌ها معمولاً شامل دفترچه‌های زیرینی هستند که به گیاهان کمک می‌کنند تا ریشه‌هایشان را در بستر رشد ثابت کنند.

سیستم آبیاری: سیستم آبیاری، شامل لوله‌های آب و سیستم هیدروپونیک است که به گیاهان آب و محلول غذایی را تأمین می‌کند.

سیستم نورپردازی: سیستم نورپردازی می‌تواند شامل نورهای ال ای دی و لامپ‌های خاصی باشد که به گیاهان نور لازم را برای رشد و توسعه می دهد.

قیمت دیوار سبز شبکه ای
نورپردازی دیوار سبز برای زیبایی بیشتر

مزایا

استفاده از دیوار سبز شبکه ای مزایای زیادی دارد:

  • استفاده بهینه از فضای عمودی، به خصوص در محیط‌هایی که فضای سبز کمی دارند.
  • بهبود کیفیت هوا در داخل ساختمان و حفظ محیط زیست شهری.
  • کاهش دما و افزایش رطوبت در داخل ساختمان.
  • تصفیه هوا از گازهای آلاینده و ذرات معلق.

در کل، دیوار سبز شبکه ای یک راهکار خلاقانه و مفید برای زیباسازی فضا و حفظ محیط زیست است.

برای مطالعه بیشتر:

دیوار سبز مصنوعی دیجی کالا

دیوار سبز در منزل

طرح دیوار سبز

مزایای دیوار سبز

گیاهان مناسب دیوار سبز

دیوار سبز پتوس

تولید کننده دیوار سبز

دیوار سبز حیاط

نمای دیوار حیاط ارزان

گرین وال تراس

اجرای گرین وال مصنوعی

ساخت گرین وال

دیوار سبز عمودی

انواع دیوار سبز

دیوار سبز مدولار

دیوار سبز تبریز دیوار سبز ارومیه دیوار سبز اردبیل دیوار سبز اصفهان دیوار سبز کرج دیوار سبز ایلام دیوار سبز بوشهر دیوار سبز شهرکرد دیوار سبز بیرجند دیوار سبز مشهد دیوار سبز بجنورد دیوار سبز اهواز دیوار سبز زنجان دیوار سبز سمنان دیوار سبز زاهدان دیوار سبز شیراز دیوار سبز قزوین دیوار سبز قم دیوار سبز سنندج دیوار سبز کرمان دیوار سبز کرمانشاه دیوار سبز یاسوج دیوار سبز گرگان دیوار سبز رشت دیوار سبز خرم آباد دیوار سبز ساری دیوار سبز اراک دیوار سبز بندرعباس دیوار سبز همدان دیوار سبز یزد دیوار سبز تهران

ابعاد وان یک نفره

ابعاد وان دونفره

قیمت وان ساده

قیمت جکوزی دونفره

جکوزی پرشین استاندارد قیمت

وان جکوزی خانگی

جکوزی چیست

وان حمامی قیمت مناسب

وان حمام کوچک

قیمت آندوویلا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: اولین نفر باشید!