استعلام قیمت
ثبت درخواست
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دوربین مدار بسته مخفی

دوربین مدار بسته مخفی

دوربین مدار بسته مخفی که با نام دوربین مدار بسته کوچک و یا دوربین جاسوسی نیز شناخته می ‌شود، ‌به دلیل اندازه بسیار کوچکی که دارد، در مکان های مختلفی قابلیت نصب دارد.

قانون استفاده از دوربین مدار بسته مخفی

طبق اصل ۲۵ قانون اساسی هرگونه استراق سمع و نظارت بر زندگی دیگران خلاف قانون است. طبق این قانون، نصب و استفاده از « دوربین مدار بسته مخفی » جرم محسوب می ‌شود. همچنین تصاویری ضبط شده، قابل استناد نبوده و صاحب آن نیز، مجرم شناخته می ‌شود.

در این میان تنها اگر صاحب یک ملک شخصی یا اداری (کارفرما) بخواهد از وقوع یک جرم بزرگ پیشگیری کند، می ‌تواند با تهیه مجوز از مراجع قانونی، در یک بازه زمانی کوتاه، دوربین مداربسته مخفی در محل مورد نظر نصب نماید.

انواع دوربین مدار بسته مخفی
انواع دوربین مدار بسته مخفی

همچنین فیلم ‌های تهیه شده به ‌وسیله دوربین ‌های مدار بسته، نباید در اختیار شخص ثالث قرار گیرد، چراکه این عمل نقض قانون به شمار می‌ رود.

کاربرد دوربین مدار بسته مخفی

دوربین مدار بسته مخفی معمولا در محیط هایی که نیاز به مشاهده تصاویر به صورت غیر محسوس وجود داشته باشد، استفاده می گردد. این دوربین‌ به گونه‌ ای نصب می ‌شود که از دید افراد پنهان بماند، به طوری که گاها در درون وسیله ‌ای دیگر قرار می گیرد، تا قابل شناسایی نباشد. چراکه لنز این دوربینها به اندازه ای کوچک است که معمولا می توان از طریق ایجاد سوراخی کوچک، دوربینها را مخفی نمود.

همچنین دوربینهای مداربسته را می‌ توان داخل گوشی ‌های تلفن همراه، عروسک، خودکار، لوازم جانبی تلوزیون و … جاسازی نمود. از طرفی ممکن است طی یک فعالیت صنعتی، امکان دسترسی و مشاهده برخی از قسمت های فرایند وجود نداشته باشد، در این شرایط دوربین مداربسته مخفی به علت اندازه کوچکی که دارد، گزینه مناسبی برای نظارت می باشد. ویترین مغازه ها و کنترل رفتار پرستار کودک در غیاب والدین، گزینه های دیگری برای کاربرد این دوربینها است.

همچنین به دلیل هزینه پایین دوربین های مداربسته مخفی نسبت به سایر دوربین های مدار بسته، در مکان هایی که بودجه کافی برای نصب دوربین مداربسته حرفه ای وجود ندارد، می توان از این دوربین ها استفاده شود.

نصب دوربین مدار بسته مخفی کوچک در منزل

مکان های مناسب برای نصب دوربین مخفی کوچک در منزل عبارتند از درب ورودی ، اتاق نشیمن ، اتاق کار ، درب حیاط یا تراس ، محل نگه داری وسایل با ارزش که ادامه توضیح داده می شوند.

درب ورودی

درب ورودی ساختمان، پر رفت و آمد ترین قسمت خانه است. با استفاده از دوربین مداربسته مخفی در درب ورودی می توان ورود و خروج افراد را به صورت نامحسوس زیر نظر گرفت.

دوربین جاسوسی

 

دوربین جاسوسی

اتاق نشیمن

اتاق نشیمن اصلی ترین قسمت یک خانه است و اکثر فعالیت های اعضای خانواده در این اتاق انجام می گیرد. همچنین وسایل گران قیمت زیادی در اتاق نشیمن وجود دارد. بر همین اساس نصب دوربین مداربسته مخفی در اتاق نشیمن، جهت افزایش امنیت منزل پیشنهاد می گردد.

اتاق کار

با نصب دوربین مدار بسته مخفی در اتاق کار، می توان از مدارک و اسناد مهم اداری خود محافظت نمود.

محل نگه داری وسایل با ارزش

با نصب دوربین مداربسته مخفی در محل نگهداری وسایل ارزشمند و پرهزینه مانند طلا، مدارک و اسناد خانوادگی، سکه و پول نقد، می توان امنیت آن ها را افزایش داد.

کیفیت تصویر در دوربین مدار بسته مخفی

دوربین مداربسته مخفی معمولا کیفیت تصویر بسیار بالایی ندارد. با توجه به محدودیت اندازه دوربینها ، طبیعتا نمی توان فضا کافی را برای قرار داردن یک چیپ تصویر قدرتمند، فراهم نمود. البته تکنولوژی ساخت، تراشه، کیفیت تصویر و لنز دوربین مداربسته مخفی به مرور زمان در حال تغییر و تکامل است.

کیفیت تصویر دوربین مداربسته مخفی از TVL400 در دوربین مداربسته مخفی آنالوگ تا ۸ مگاپیکسل در دوربین مداربسته مخفی تحت شبکه متغیر است. دوربین مخفی مدار بسته دارای لنز ثابت بوده و معمولا در فاصله های کانونی ۱.۷، ۲.۸ و ۳.۶ میلی متر در بازار موجود است.

دمای محیط

دوربین های مداربسته مخفی درون قاب دوربین معمولا فضای کافی برای جابه جایی هوا و خنک شدن ندارند. لذا استفاده از این دوربین ها در محیط های گرم توصیه نمی گردد.

دید در شب

دوربین های مداربسته مجهز به مادون قرمز، دارای LED هایی هستند که این نور را تامین می کنند. این LED ها در تاریکی مطلق، نور قرمز کمرنگی از خود ساطع می کنند که استفاده از آن ها در دوربین مداربسته مخفی و یا دوربین جاسوسی باعث آشکار شدن محل قرار گیری دوربین می شود. از این رو دوربین مداربسته مخفی معمولا فاقد قابلیت دید در شب است. همچنین این دوربین معمولا دید مناسبی در نور کم نداشته و برای گرفتن تصاویر مطلوب، لازم است نور محیطی مناسبی ایجاد نمود.

دوربین مداربسته مخفی

 

دوربین مداربسته مخفی

انواع دوربین مدار بسته مخفی

دوربین مدار بسته مخفی در انواع زیر دسته بندی می شود:

دوربین مدار بسته مینیاتوری

دوربین مدار بسته مینیاتوری یا سوزنی با ابعادی در اندازه یک قوطی کبریت، رایج ترین نوع از دوربینهای مداربسته مخفی به شمار می روند. دوربین مدار بسته سوزنی دارای ابعادی کوچک و همچنین لنز ثابت و میکروفون جهت دریافت صدا از محیط مورد نظر می باشد.

لازم است دوربین مداربسته مینیاتوری در پشت یک سطح غیرشفاف نصب گردد. یکی از معایب دوربین مدار بسته سوزنی این است که از آن نمی توان برای تصویر برداری در شب استفاده نمود. چراکه برای ضبط فیلم در این دوربین ها به نور کافی نیاز می باشد.

دوربین مدار بسته مینیاتوری

 

دوربین مدار بسته مینیاتوری

دوربین مدار بسته مینیاتوری در انواع دوربین مینیاتوری آنالوگ و دوربین مینیاتوری تحت شبکه قابل ارائه است.

دوربین های مینیاتوری را دوربین پین هول و یا دوربین ATM نیز می نامند. دلیل نامگذاری دوربین مدار بسته پین هول به نام دوربین ATM ، کاربرد زیاد دوربین پین هول در دستگاه های خود پرداز ATM می باشد.

از قابلیت ‌های دوربین مدار بسته پین هول ، کیفیت بالای تصویر است که به این دلیل عموما قیمت دوربین مینیاتوری به نسبت دیگر دوربین های مداربسته مخفی، بیشتر است.

دوربین مدار بسته مخفی آینه ای

دوربین مداربسته مخفی آینه ای، در ظاهر به صورت یک آینه محدب است، اما داخل آن یک دوربین مخفی نصب می ‌شود. در صورتی که از این دوربین استفاده گردد، لازم است نور محیط تنظیم گردد تا تصاویر ضبط شده کیفیت مطلوبی داشته باشند.

دوربین مداربسته مخفی آینه ای

 

دوربین مدار بسته مخفی آینه ای

دوربین مداربسته مخفی لامپی

دوربین‌ مداربسته مخفی لامپی یا هالوژنی، به راحتی در داخل یک لامپ هالوژن جای می‌ گیرد و تصاویر را با کیفیت بالا ثبت می‌ نماید. دوربین مدار بسته لامپی دارای WIFI بوده و می توان به آسانی تصاویر زنده و ضبط شده دوربین را بر روی تلفن همراه مشاهده نمود.

دوربین مدار بسته مخفی لامپی

 

دوربین مدار بسته لامپی

دوربین مداربسته مخفی دتکتوری

این دوربین ها در ظاهر، به صورت سیستم های هشدار ایمنی آتش سوزی یا سیستم های اعلام سرقت نصب می شوند؛ به همین جهت شناسایی آن ها دشوار است.

دوربین مدار بسته مخفی در اطفای حریق

 

دوربین مداربسته مخفی در اطفای حریق

دوربین مداربسته مخفی در پریز برق

دوربین مداربسته مخفی در پریز برق به جهت فضای محل قرارگیری، قابلیت های محدود تری به نسبت سایر دوربین های مدربسته مخفی دارد. یکی از مزایای قابل توجه دوربین مداربسته مخفی در پریز برق، عدم نیاز به باطری و منبع تغذیه خارجی است، به طوری که برق این دوربین به وسیله پریز تامین می گردد. همچنین دوربین تعبیه شده در این پریزها به نحوی طراحی می گردد که با چشم غیر مسلح قابل شناسایی نباشد.

دوربین مداربسته مخفی در پریز برق

 

دوربین مداربسته مخفی در پریز برق

کوچک ترین دوربین مدار بسته مخفی

در صنعت دوربین های مخفی، روز به روز دوربین هایی با تکنولوژی های بالاتر و اندازه های کوچک تر ارائه می شود. اما در حال حاضر کوچک ترین دوربین جاسوسی به اندازه یک بند انگشت می باشد.

دوربین مدار بسته مخفی بند انگشتی

 

دوربین مدار بسته مخفی بند انگشتی

دوربین مدار بسته مخفی بی سیم

یک دوربین مدار بسته مخفی مشابه همه دوربینهای مداربسته می تواند به صورت با سیم و بدون سیم موجود باشد. دوربین مداربسته مخفی باسیم، توسط کابلی به دستگاه گیرنده متصل می شود. اما دوربین مداربسته مخفی بی سیم می تواند تصاویر ضبط شده را در شعاع محدودی منتقل کرده و به دستگاه گیرنده برساند.

گرچه کنترل دوربین های مداربسته مخفی به دو صورت دستی و از راه دور (ریموت کنترل) صورت می پذیرد. اما دوربین مداربسته مخفی بیسیم معمولا جهت کنترل و نظارت بر یک مکان، از راه دور مورد استفاده قرار می گیرد. به سبب بی نیازی این دوربین ها از کابل کشی های طولانی، قیمت دوربین مدار بسته بی سیم از نوع با سیم آن کمتر بوده و نصب آن نیز با سهولت بیشتری صورت می گیرد.

به طور کلی دوربین مداربسته مخفی بی سیم از قابلیت های متنوعی برخوردار است. از جمله این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کنترل و نظارت بر محیط به صورت آنلاین
  • عدم نیاز به دستگاه ضبط کننده تصویر
  • پشتیبانی از ظرفیت بالای حافظه (گیگابایت)
  • قابلیت بزرگ نمایی و زومینگ بالا
دوربین مدار بسته مخفی

 

دوربین مدار بسته مخفی

مزایا و معایب استفاده از دوربین مدار بسته مخفی

از مزایای دوربینهای مدار بسته مخفی می ‌توان به کوچک بودن و نصب آن در مکان دلخواه، بدون این ‌که قابل شناسایی باشد، اشاره نمود. همچنین عموما قیمت دوربین مدار بسته مخفی از دیگر دوربین‌ های مداربسته کم تر است.

از معایب برخی از دوربین های مداربسته مخفی می توان به غیر واقعی بودن یا محدب بودن تصویر آن ها در فواصل نزدیک اشاره نمود. چراکه هر چه لنز دوربینها دارای قطر بیشتری باشد، در فاصله های نزدیک، تصویر واقعی تری را ارائه می نماید. همچنین همان طور که اشاره گردید، این نوع از دوربین های مدار بسته از آن جایی که به عنوان دوربین مدار بسته مخفی مورد استفاده قرار می گیرند، معمولا فاقد قابلیت دید در شب می باشند.

قیمت دوربین مدار بسته مخفی

عوامل موثر بر قیمت دوربین مداربسته مخفی عبارتند از:

  • رزولیشن دوربین
  • قابلیت ضبط صدا
  • قابلیت دید در شب
  • اندازه (هر چقد اندازه دوربین کوچک تر باشد، قیمت آن نیز افزایش می یابد.)
  • داشتن قاب (مانند قاب خودکار، قاب چشمی، قاب شارژر و …)

هوشمند سازی هتل تبریز هوشمند سازی هتل بجنورد هوشمند سازی هتل کرمانشاه هوشمند سازی هتل ارومیه هوشمند سازی هتل اهواز هوشمند سازی هتل یاسوج هوشمند سازی هتل اردبیل هوشمند سازی هتل زنجان هوشمند سازی هتل گرگان هوشمند سازی هتل اصفهان هوشمند سازی هتل سمنان هوشمند سازی هتل رشت هوشمند سازی هتل کرج هوشمند سازی هتل زاهدان هوشمند سازی هتل خرم آباد هوشمند سازی هتل ایلام هوشمند سازی هتل شیراز هوشمند سازی هتل ساری هوشمند سازی هتل بوشهر هوشمند سازی هتل قزوین هوشمند سازی هتل اراک هوشمند سازی هتل شهرکرد هوشمند سازی هتل قم هوشمند سازی هتل بندرعباس هوشمند سازی هتل بیرجند هوشمند سازی هتل سنندج هوشمند سازی هتل همدان هوشمند سازی هتل مشهد هوشمند سازی هتل کرمان هوشمند سازی هتل یزد هوشمند سازی هتل تهران

برای مطالعه بیشتر:

ارتفاع نصب دوربین مداربسته

دوربین مدار بسته

انواع دوربین مدار بسته

دستگاه اکسس کنترل

دزدگیر اماکن

آیفون تصویری هوشمند چیست

درب اتوماتیک

قیمت سیستم هوشمند سازی ساختمان

خانه هوشمند ارزان

قفل دیجیتال ارزان

قیمت درب ضد سرقت ۱۴۰۱

آنتن مرکزی

دوربین مداربسته وایرلس رم خور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 5 ( 1 نظر)

۶ نظر

  1. قیمت دوربین مداربسته مخفی دارای قابلیت ضبط صدا حدودا چقدر بیشتر از دوربین مدار بسته مخفی ای هستش که این قابلیت رو نداره؟

  2. استفاده از این دوربین ها مجوز خاصی میخواد یا استفاده ازشون ازاده

  3. میشه این دوربین مدار بسته مخفی رو روی لباس هم نصب کرد

  4. میشه این دوربین مدار بسته مخفی رو روی لباس هم نصب کرد

  5. چرا دوربین مدار بسته مخفی؟
    چرا باید یکی کلی هزینه کنه کلی کاغذ بازی و دردسر درست کنه برای خودش که مجوز بگیره بعد دو سه برابر دوربین مدار بسته های معمولی پول دوربین بده که حالا دوربینی که نصب میکنه معلوم نباشه! خب یه دوربین مدار بسته معمولی نصب کنه مجوز هم نمیخواد که قشنگ معلوم باشه این خونه یا این مغازه دوربین داره اینطوری طرف نگا میکنه از ترس دوربین کاری نمیکنه اصلا…حالا مخفی باشه میره بعد چن ماه گشتن یا پیداش میکنن یا نه تازه اگرم پیداش کنن چیزایی که دزدیده رو فروخته بعد پول نداره به شما پس بده میوفته زندان یکی دوسال بعد این همه ماجرا اول همه میفهن شما دوربین مداربسته داری پس اون قضیه مخفی بودن پر! دوم زندانی بودن دزد مالتون برای شما نه پول میشه نه اموال.

  6. برای کسب اجازه نصب دوربین مدار بسته مخفی باید به پلیس فتا مراجعه کرد؟!!