استعلام قیمت
ثبت درخواست
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

انواع متریال پیچ و مهره

خرید پیچ و مهره صنعتی از جمله ملزومات کوچک اما بسیار کاربردی محسوب می‌شود که در تعداد زیادی از کالاها و دستگاه‌‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این رو در انواع و اقسام مختلفی و متناسب با محل قرار گیرای طراحی و تولید می‌شوند. اما کیفیت و استاندارد بودن پیچ و مهره‌ها نیز از جمله عواملی است که می‌تواند تاثیرات بسزایی در نحوه عملکرد وسایل و دستگاه‌های مربوطه داشته باشد. در این مقاله می‌خواهیم انواع پیچ و مهره‌های صنعتی را از لحاظ متریال به کار رفته شده در آن‌ها مورد بررسی قرار دهیم.

کاربرد پیچ و مهره با توجه به محل نصب و میزان فشاری که قرار است تحمل کنند به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. که در زیر برخی از مهم‌ترین آن‌ها را معرفی خواهیم کرد:

پیچ و مهره گالوانیزه

پیچ و مهره گالوانیزه یکی از انواع پیچ‌ و مهره‌های مدرنی هستند که در زمینه‌های صنعتی و تجاری کاربرد رایجی دارند. اگرچه ساختار و ظاهر پیچ و مهره‌های گالوانیزه ساده است اما کارایی بسیار پیچیده و مهندسی شده‌ای دارند. از آنجا که کارایی این  نوع پیچ و مهره‌ها خاص است لازم که در ساخت آن‌ها حتما استاندارد‌های بین‌المللی رعایت شود تا علاوه بر طول عمر مفید به مرور زمان خاصیت کششی و انعطاف‌پذیر بودن خود را از دست ندهند. کاربرد پیچ و مهره‌ گالوانیزه تولید چندین نوع از نیروها مکانیکی مختلف را به دنبال دارد که همین امر ایمنی دستگاه یا وسایل مربوطه را موجب می‌شود. از جمله کارایی‌های پیچ و مهره گالوانیزه عبارت‌اند از:

  • ایجاد فشردگی زیاد به قطعات جدا از هم، که موجب محکم‌تر شدن اتصال آن‌ها می‌شود.‌ وارد کردن نیروی پیش بار که در واقع محکم شده رزوه‌ها در محل مربوطه را به دنبال دارد.
  • پیچ و مهره‌‌های گالوانیزه همچنین باعث تولید فشار برشی یا همان عرضی در جهت عمود بر سطح مقطع واحد پیچ می‌شوند.
  • ایجاد فشار کششی از دیگر کارایی‌های پیچ و مهره‌های گالو‌انیزه است که فشار لازم را در جهت عمود پیچ وارد می‌کند.

انواع پیچ و مهره‌های گالوانیزه

پیچ و مهره‌های گالوانیزه در سه نوع بدون شیار، شش ضلعی و سوکت‌دار طراحی و تولید می‌شوند.

نوع بدون شیار آن‌ها، به پیچ‌هایی گفته می‌شود که سر آن‌ها گنبدی شکل است. این نوع پیچ و مهره‌ها کاربردشان برای مصارف امنیتی بسیار منحصر به فرد است.

از دیگر انواع پیچ و مهره‌های گالوانیزه پیچ شش گوش است که با توجه به اسمشان، سری ۶ ضلعی دارند و به همین دلیل، با ابزارهای مخصوص به آسانی امکان چرخش دارند. این نوع پیچ و مهره‌ها به نسبت سایرین کاربرد رایج‌تری دارند.

نوع سوم که سوکت‌دار است و جز انواع پیچ آلن است، دارای سری گرد و استوانه‌ای هستند. قیمت پیچ آلن باتوجه به نوع استیل یا گالوانیزه بودن آن متغییر است و به جهت برخوردار بودن از سوکت از طریق آچار آلن امکان باز و بسته شدن دارند.

استاندارد پیچ و مهره گالوانیزه

برخی استاندارد‌های پیچ و مهره گالوانیزه بر اساس استاندارد جهانی شامل موارد زیر می‌شود:

قطر ۴ الی ۳۰ میلی‌متر؛ پیچ و مهره ۶ گوش تمام دنده ۸.۸، ۱۰.۹، ۱۲.۹

قطر ۵ تا ۳۶ میلی‌متر و همچنین طول‌‌های کمتر؛ پیچ و مهره ۶ گوش تمام دنده کلاس ۸.۸

قطر‌ ۴ تا ۳۰ میلی‌متر و در ۲ گرید؛ پیچ و مهره ۶ گوش نیم دنده کلاس ۸.۸، ۱۰.۹، ۱۲.۹

قطر ۵ تا ۳۶ میلی‌متر؛ پیچ و مهره ۶ گوش نیم دنده کلاس ۴.۸

پیچ و مهره استیل

پیچ و مهره استیل یک نوع دیگر از پیچ و مهره‌های پرکاربرد هستند که ساختاری از جنس آلیاژ، کروم،‌ آلومینیوم، تیتانیوم، مس، فسفر و غیره دارند. پیچ و مهره‌های استیل انواع مختلفی دارند که متناسب کاربرد پیچ و مهره استیل متناسب با سایز و اندازه‌های متفاوتشان است. بیشترین کاربرد پیچ و مهره‌های استیل در صنعت‌هایی است که تجهیزات آن‌ها به طور مداوم در معرض مواد شیمیایی و رطوبت است مثل صنایع پتروشیمی، گاز، دریایی و نفت.

در واقع، پیچ و مهره‌های استیل به دلیل مقاوم بسیار بالایی که در برابر انواع مواد خورنده ناشی از این فضاها دارد می‌تواند نسبت به سایر جنس‌ها گزینه مناسب‌تری باشد. البته ذکر این نکته نیز مهم است که پیچ و مهره‌های استیل برخلاف مقاومت بالا در برابر خوردگی‌های گوناگون، در مقابل فشارهای بیش از حد نیز دوام کمی دارد. از این رو باید هنگام استفاده از آن‌ها حتما از نظر یک مختصص  استفاده کنید.

انواع گرید پیچ و مهره‌های استیل

این نوع پیچ و مهره‌ها در گرید مختلفی تولید می‌شود که از لحاظ ماهیتی، ساختار و همین‌طور موادی که در آن‌ها به کار رفته است با یکدیگر تفاوت دارند. دو گرید اصلی که به نسبت سایرین بسیار پرکاربرد هستند گریدهای ۲A و۴A است که به ترتیب با    شماره‌های ۳۰۴ و ۳۱۶ شناخته می‌شوند. عناصری که باعث تفاوت این دو گرید از یکدیگر شده است و در واقع، مقاومت بیشتر گرید ۴A از گرید ۲A را نشان می‌دهد عنصرهای مولیبدنیت و مولیبدنیوم نام دارد که میزان آن‌ها در گرید ۴A زیادتر است.

پیچ و مهره پلاستیکی

این نوع پیچ و مهره‌ها همان‌طور که از نامشان پیدا است جنسی پلاستیکی دارند. به همین دلیل کارایی آن‌ها در فضاهای متحمل فشار زیاد مناسب نخواهد بود. این نوع پیچ و مهره‌های معمولا با نام‌های دیگری نظیر پیچ و مهره پلی آمید، نایلونی و تفلون نیز شناخته می‌شوند.

به عبارت دیگر، کاربرد پیچ و مهره پلاستیکی بیشتر در ملزومات پز‌شکی، اسباب‌ بازی‌ها و سایر فضاهایی است که خوردگی ناشی از نمک یا اسید باشد. چرا که بر اساس تحقیقات پلاستیک ساختار مقاومی در مواجه با نمک دارد به‌گونه‌ای که این میزان مقاومت بیشتر از فلز است. بنابراین نکات در نظر داشته باشید که استفاده از پیچ و مهره‌های پلاستیکی در هر قطعه و یا محیطی امکان‌پذیر نیست.

تفاوت پیچ و مهره استیل و گالوانیزه

پیچ و مهره‌های صنعتی در گرید‌ها مختلفی همچون استنلس استیل،‌ گالوانیزه و آهنی تولید می‌شود که البته فلز پایه همه آن‌ها آهن است که متناسب با کارآیی پیچ و مهره‌ها درصد به کار رفته متغیر است. با این حال، اگر بخواهیم یک تفاوت کلی از این سه نوع ارائه دهیم باید گفت که پیچ و مهره گالوانیزه، در مواجه با آب و خورندگی‌های محیطی آسیب‌پذیر هستند. در حالی که نسبت به پیچ و مهره‌های استیل و آهنی مقاومت کششی بالاتری دارند.

پیچ و مهره‌های استیل نیز در مقابل خورنده‌های محیطی و آب و هوا دوام بسیار بالایی دارند اما از طرف دیگر، مقاومت کششی کمتری دارند. همین‌طور پیچ و مهره‌های آهنی نسبت به این دو نوع هم مقاومت کششی کمتری دارند و هم از در برابر موادهای خورنده محیطی حساس‌‌تر هستند.

قیمت پیچ و مهره صنعتی

پیچ و مهره از جمله ابزارآلات مهمی هستند که هر صنف و صنعتی متناسب با نوع کسب و کار خود به آن‌ها نیاز پیدا می‌کند. به همین دلیل است که شرکت‌های تولیدکننده انواع مختلفی از پیچ ومهره‌ها اعم از استیل، گالوانیزه و فولادی را طراحی و وارد بازار می‌کنند. با این حال، علاوه بر کارخانه‌های تولیدی، شرکت‌هایی نیز مسئولیت تامین و عرضه این محصول پرکاربرد را برعهده گرفته‌اند که یکی از قابل‌ اعتماد‌ترین آن‌ها فروشگاه آنلاین پیچ استور است. در این فروشگاه قیمت پیچ و مهره کیلویی کمتر از پیچ و مهره‌های تکی است. البته این بدان معنا نیست که شما از شرایط خرید پیچ و مهره‌ها به صورت تکی یا اندازه مشخصی برخوردار نیستید. اتفاقا فروشگاه آنلاین پیچ استور یکی از عرضه‌کننده‌های خوب است که برای کاربران خود شرایطی مساعد را فراهم کرده است تا آن‌ها محصولات مورد نیاز خود را در کمال اطمینان با صرف هزینه‌ایی مناسب تهیه کنند.

خرید پیچ و مهره

بنابراین در فروشگاه اینترنتی پیچ استور pichstore.com که نمایندگی فروش انواع پیچ و مهره‌های با کیفیت و استاندارد است شما علاوه بر امکان خرید پیچ و مهره گالوانیزه، در صورت نیاز خرید پیچ و مهره استیل و خرید پیچ و مهره پلاستیک نیز برایتان فراهم است.

فروشگاه پیچ استور پیچ و مهره‌های گالوانیزه را جهت اینکه محصول مربوطه کاملا اصل باشد مستقیما از کارخانه تولید پیچ و مهره گالوانیزه تهیه می‌کند. از این رو شما می‌توانید با خیالی آسوده این نوع پیچ و مهره‌ها از فروشگاه پیچ استور سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *