استعلام قیمت
ثبت درخواست
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

اسپیکر خانگی، چه چیزی بخریم؟ (اکتیو، پسیو یا سقفی)

موسیقی به یکی از بخش‌های جدانشدنی زندگی انسان‌های امروزی تبدیل شده و بیشتر افراد در ساعت‌های مختلف روز در حال گوش دادن موسیقی یا فایل‌های صوتی مانند پادکست‌ها هستند.

اگر چه گوشی‌های تلفن همراه و سیستم‌های کامپیوتری به عنوان هسته اصلی پخش فایل‌های صوتی در منازل و… شناخته می‌شوند، اما صدایی که از این تجهیزات به گوش می‌رسد کیفیت مناسبی ندارد و صدا واضح و با تمام زیر و بم‌هایش در محیط پخش نمی‌شود.

به همین دلیل است که این روزها سیستم‌های صوتی مانند اسپیکر خانگی طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند؛ و اغلب افراد از اسپیکرهای اکتیو و پسیو، ساندبارها، اسپیکرهای سقفی و حتی سینمای خانگی برای شنیدن صدای موسیقی و فایل‌های صوتی با بهترین کیفیت استفاده می‌کنند.

در این مطلب، بهترین اسپیکرهای خانگی را جهت شناخت بیشتر معرفی کرده است. برای خرید این اسپیکرها یا بررسی سایر سیستم‌های صوتی خانگی می‌توانید از وب‌سایت آوازک کمک بگیرید.

سیستم صوتی خانگی چیست؟

 سیستم صوتی خانگی چیست؟ اغلب کسانی که برای اولین بار قصد استفاده از اسپیکرهای اکتیو و پسیو، ساندبارها و… را دارند با این سؤال مواجه می‌شوند.

سیستم‌های صوتی خانگی در واقع لوازم الکترونیکی صوتی هستند که برای ضبط یا بازتولید صدا با بهترین کیفیت تولید شده‌اند. این سیستم‌ها معمولاً از یک آمپلی‌فایر و چند بلندگو تشکیل می‌شود و وظیفه پخش صدا در محیط‌های باز و بسته را بر عهده دارند.

هر کدام از سیستم‌های صوتی اجزای متفاوتی دارند و کیفیت صدایی که توسط آن‌ها تولید می‌شود برای محیط‌های خاصی مناسب است. بنابراین با توجه به اندازه محیط، بودجه‌ای که برای خرید سیستم صوتی در نظر دارید و کیفیت صدای مورد انتظارتان می‌توانید یکی از سیستم‌های صوتی مانند سینما خانگی، ساندبار یا انواع بلندگوها یا اسپیکرهای خانگی را برای پخش صدا انتخاب کنید.

بهترین اسپیکر خانگی

برای اینکه صدایی که به گوش می‌رسد گوش‌نواز باشد و بتوانید ساعت‌های متوالی به موسیقی دلخواهتان گوش بدهید و از آن لذت ببرید، لازم است که یکی از بهترین اسپیکرهای خانگی را تهیه کنید.

در ادامه راهنمای خرید اسپیکر خانگی را جهت شناخت بهترین اسپیکرها ارائه کرده‌ایم. پس از بررسی انواع بلندگوهای خانگی یا انواع اسپیکر خانگی، بهتر می‌توانید برای خرید سیستم صوتی مد نظرتان تصمیم‌گیری کنید.

اسپیکر بلوتوثی خانگی

اسپیکرهای بلوتوثی خانگی آوازک ظاهری جذاب دارند و می‌توانند آن‌ها را در کنار سایر وسایل دکوراتیو منزلتان مانند مجسه‌های روی کتابخانه، گل‌ها و گیاهان مصنوعی روی میز و  قرار دهید. این اسپیکرها به یک ساب ووفر باکیفیت مجهز شده‌اند و صدا را به صورت ۳۶۰ درجه و داینامیک در محیط پخش می‌کنند.

اسپیکرهای بلوتوثی که از بلوتوث نسخه ۴ به بالا پشتیبانی می‌کنند مصرف انرژی بهینه‌ای دارند و صدا را بدون قطع و وصل شدن در محیط پخش می‌کنند. باند اکتیو بلوتوثی نیاز به هزینه برای آمپلی‌فایر ندارد و قیمت آن مقرون‌به‌صرفه است. این باند با وجود کاهش تداخل سیگنال‌ها و عدم نیاز به سیم‌کشی داخلی، یکی از بلندگوهای قابل حمل باکیفیت محسوب می‌شود.

اسپیکرهای اکتیو خانگی معمولاً قابلیت اتصال با پورت AUX و USB دارند و برای استفاده در محیط‌های کوچک و فضاهایی مانند آپارتمان‌ها گزینه مناسبی است.

اسپیکرهای سقفی

برای انتخاب اسپیکر سقفی می‌توانید بهترین برند اسپیکر خانگی زیکو را در نظر داشته باشید. از جمله سیستم‌های صوتی باکیفیت تولید شده توسط این برند می‌توان به اسپیکرهای سقفی اشاره کرد. بلندگوهای سقفی توکار کاملاً درون سقف کاذب جاسازی می‌شوند و تنها یک نمای کلی از آن‌ها دیده می‌شود. این اسپیکرها برای فضاهایی مانند بیمارستان‌ها، خانه‌های بزرگ، رستوران‌ها، هتل‌ها و… گزینه مناسبی محسوب می‌شوند. اگر محیط مد نظرتان سقف  کاذب ندارد، میت‌وانید از اسپیکر سقفی روکار برای پخش صدا  استفاده کنید.

اسپیکرهای سقفی صدا را به صورت یکنواخت در محیط پخش می‌کنند،؛ و کسانی که از باند، دور یا به آن نزدیک هستند صدا را با یک کیفیت می‌شنوند.

بلندگوهای سقفی دارای دو مدل فول رنج و تووی (two way) دارای ووفر و تیوتر هستند. مدل اول به عنوان سیستم پیجینگ و اعلام هشدارها استفاده می‌شود و مدل دوم گزینه مناسبی برای پخش موسیقی است.

اسپیکر سقفی ضد آب یکی دیگر از انواع اسپیکر خانگی محسوب می‌شود که برای استفاده در محیط‌های مانند استخرها یا فضاهایی که رطوبت زیادی دارند در نظر گرفته می‌شود. این اسپیکرها ضدزنگ هستند و با نصب آن‌ها می‌توانید همیشه صدای موسیقی را با بهترین کیفیت در محیطی مانند استخرها و… نیز بشنوید.

از جمله بهترین بلندگوهای سقفی موجود در بازار می‌توان به بلندگو سقفی زیکو مدل CS-22، بلندگو سقفی زیکو مدل CLS-506 و بلندگو سقفی مدل CS-36 اشاره کرد. همه این بلندگوها را می‌توانید به راحتی از طریق سایت آوازک تهیه کنید.

اسپیکرهای اکتیو و پسیو

اسپیکرهای اکتیو و پسیو یکی دیگر از سیستم‌های صوتی خانگی هستند که برای شنیده شدن موسیقی و فایل‌های صوتی در محیط خانه، سمینارها، مجالس و… استفاده می‌شوند.

 این تجهیزات در سایزهای ۱۵ اینچ، ۸ اینچ و… تولید شده و آماده استفاده هستند. باندهای اکتیو مجهز به یک آمپلی‌فایر داخلی هستند و برای استفاده از آن‌ها نیازی به سیم‌کشی‌های طولانی ندارید. این باندها سیگنال‌های صدا را به خوبی از هم تفکیک می‌کنند و موسیقی را با بالاترین وضوح و کیفیت در محیط پخش می‌کنند.

اگر قصد دارید اسپیکر پسیو یا بلندگو پسیو را برای پخش موسیقی تهیه کنید، باید یک آمپلی‌فایر خارجی سفارش دهید.  وزن بلندگوهای پسیو سبک‌تر است و به راحتی می‌توانید آن‌ها را در محیط جابجا کنید. در صورتی که آمپلی‌فایر سیستم پسیو خراب شده باشد به راحتی می‌توانید آن را تعمیر و جایگزین کنید، بنابراین اسپیکر خانگی پسیو طول عمر بیشتری نیز برای استفاده خواهد داشت.

از جمله بهترین باندهای اکتیو و پسیو موجود در بازار می‌توان به باند اکتیو مدل SX-15A باند اکتیو مدل W-900A، باند اکتیو مدل ZX-4A، باند اکتیو مدل HIMAXX60A، باند پسیو مدل W-17P، باند پسیو مدل MK-735P اشاره کرد.

به عنوان مثال، باند اکتیو مدل HIMAXX60A توان خروجی برابر با ۹۰۰ وات دارد و صدا را با بالاترین کیفیت ممکن در محیط پخش می‌کند. برای راه‌اندازی این باند اکتیو نیازی به آمپلی‌فایر یا سیم‌کشی‌های طولانی ندارید، چون درون این اسپیکر یک آمپلی‌فایر سازگار با مقاومت ورودی و توان خروجی باند جاسازی شده است. بدنه مقاوم پلی‌پروپیلن، تیوتر ۱.۶ اینچی، ووفر ۱۵ اینچی و اکولایزر ۳ باند (Bass, Mid, High) از دیگر ویژگی‌های این اسپیکر قدرتمند حرفه‌ای هستند.

باند شارژی یا اکو همراه

باند شارژی یا اکو همراه به عنوان یکی از انواع اسپیکر خانگی یا بلندگو خانگی قابل حمل شناخته می‌شود. این باند را می‌توانید شارژ کرده و ساعت‌های زیادی برای پخش فایل‌های صوتی استفاده کنید. موقع استفاده از اکو همراه نیازی به سیستم برق‌رسانی نخواهید داشت و تا زمانی که باند شارژ داشته باشد می‌توانید با کمک آن موسیقی پخش کنید.

این باندها برای مراسم‌های مذهبی مانند هیئت‌های عزاداری یا مواردی که امکان حرکت باند زیاد است استفاده می‌شوند. همچنین می‌توانید اکو همراه را به سازهایی مانند گیتار وصل کنید و از شنیدن صدای ساز در محیط لذت ببرید.

از جمله بهترین باندهای شارژی یا اکو همراهای موجود در بازار می‌توان به اکو همراه ۶ اینچ بیسیم مدل Z-16، اکو همراه ۱۲ اینچی زیکو Z-122 و اکو همراه ۶*۲ باسیم مدل Z-26 اشاره کرد.

باندهای چمدانی

باندهای چمدانی یکی دیگر از نمونه‌های اسپیکر خانگی هستند که قابل حمل طراحی شده‌اند و در مسافرت‌ها و… می‌توانید از آن‌ها برای شنیدن موسیقی استفاده کنید. این اسپیکرها قابلیت اتصال به سایر تجهیزات با کمک کابل AUX یا به صورت بی‌سیم و از طریق بلوتوث را دارند. همچنین می‌توانید میکروفن خودتان را به باند وصل کرده و هم‌زمان با پخش آهنگ تمرینات خوانندگی خودتان را انجام دهید.

پورت‌های ورودی فلش مموری و کارت حافظه، ریموت کنترل همراه، نورپردازی‌های خاص اسپیکر و چرخ‌ها و دسته مخصوص حمل آن باعث شده که اسپیکر چمدانی به یکی از باندهای محبوب تبدیل شود.

سخن پایانی

برای خرید اسپیکر خانگی لازم است که ابتدا ابعاد محیط مورد نظر و مکانی که برای قرار دادن اسپیکر در نظر گرفته‌اید را مشخص کنید. سپس با توجه به نیازتان می‌توانید یکی از اسپیکرهای اکتیو یا پسیو، باندهای سقفی، اکو همراه یا باند چمدانی را از آوازک سفارش دهید.

محصولات ارائه شده توسط آوازک همه دارای گارانتی هستند و کیفیت مناسبی دارند. جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره انواع سیستم‌های صوتی و سفارش آن‌ها با کارشناسان تیم آوازک (۰۲۱۹۱۰۱۶۰۵۰) در ارتباط باشید.

سؤالات متداول+ جواب

تفاوت سینمای خانگی و ساندبار چیست؟

سینماهای خانگی فرکانس صدا را درست مانند سینما در خانه پخش می‌کنند و با شنیدن صدای پخش شده حس حضور در سینما را خواهید داشت. همچنین این سیستم‌ها معمولاً قابلیت پخش‌های فایل‌های صوتی توسط دیسکت را دارند، اما در ساندبارها این قابلیت دیده نمی‌شود.

قیمت اسپیکر خانگی کوچک چقدر است؟

عوامل متعددی در تعیین قیمت اسپیکر خانگی نقش دارند، بنابراین برای خرید بهترین اسپیکر خانگی پیشنهاد می‌کنیم مدل‌های مختلف ارائه شده در سایت آوازک را بررسی کنید.

 علت کم شدن صدای اسپیکر خانگی چیست؟

 اگر برد اسپیکر خانگی تغییر کرده و صدای آن کم شده باید تنظیمات اسپیکر و سلامتی بلندگوهای آن را بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *