استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵

آسانسور گیربکسی نوعی از آسانسورهای کششی است. به طور کلی آسانسورهای کششی به انواع گیرلس و گیربکسی تقسیم بندی می شوند که با انواع گیربکسی هزینه آسانسور در آپارتمان کمتر می باشد. برای نصب و راه اندازی این نوع از آسانسورها به موتورخانه نیاز است. آسانسورهای گیربکسی از قدیمی ترین انواع آسانسور می باشند. امروزه به دلیل افزایش ساخت و ساز ساختمان های چندطبقه، نیاز به اجرای آسانسور هم افزایش یافته است که یکی از گزینه های پیش رو به دلیل پایین تر بودن هزینه خرید و نصب، اسانسور گیربکسی است.

قیمت آسانسور گیربکسی

قیمت آسانسور گیربکسی به عوامل متعددی وابسته است. از این عوامل می توان به تعداد توقف، ظرفیت و اندازه کابین و برند موتور اشاره نمود. هر چه تعداد توقف و طول پیمایش آسانسور بیشتر باشد به تجهیزات بیشتر و قوی تری برای آسانسور نیاز است. این موضوع افزایش قیمت اسانسور گیربکسی را به همراه دارد. به طور مثال تعداد درب و شستی طبقات افزایش می یابد. بزرگتر شدن ابعاد کابین و ظرفیت آن هم موجب افزایش قیمت اسانسور گیربکسی خواهد شد.

آسانسور

 به طور کلی یکی از مهم ترین عوامل موثر بر قیمت هر آسانسوری ، موتور آن است. موتورها در برندهای مختلف و در انواع وارداتی و تولید داخل موجود بوده و مورد استفاده قرار می گیرند. قیمت موتورهای خارجی بیشتر از انواع ایرانی بوده و باعث افزایش قیمت آسانسور گیربکسی می شوند. نوع و متراژ سیم بکسل هم بر روی قیمت نهایی تاثیرگذار می باشد. به طور کلی همان طور که پیشتر نیز بیان شد، قیمت آسانسور گیربکسی از آسانسور کششی گیرلس کمتر است.

عملکرد آسانسور گیربکسی

نحوه عملکرد این آسانسورها به این صورت است که نیروی تولید شده از موتور به شافت ورودی گیربکس منتقل می گردد. قدرت و سرعت حرکت دورانی موتور توسط چرخ دنده های گیربکس کنترل شده و با سرعت پایین تری به شافت خروجی منتقل می شود. نیرو از شافت خروجی به فلکه منتقل شده و با حرکت سیم بکسل ها، کابین آسانسور به حرکت در می آید.

کابین اسانسور

انواع موتور اسانسور گیربکسی

موتورهای گیربکسی به دو نوع تک سرعته و دوسرعته تقسیم بندی می شوند. در انواع دوسرعته از دو سیم پیچ و در انواع تک سرعته از یک سیم پیچ استفاده شده است. مزیت موتور گیربکس دار تک سرعته این است که سبب حرکت روان تری می شود، بر خلاف انواع دو سرعته که حرکت و ایستادن آسانسور به طور کامل حس می شود.

به عبارتی در موتور گیربکس دار دو سرعته، به هنگام شروع حرکت سیم پیچ با سرعت بالا شروع به فعالیت می نماید. با نزدیک شدن کابین به محل توقف، سیم پیچ با سرعت کم شروع به فعالیت می نماید. به همین دلیل مسافران حرکت اولیه و توقف در انواع آسانسور گیربکسی با موتور دوسرعته را حس می کنند. در مقابل کاهش یا افزایش سرعت در موتور گیربکس دار تک سرعته به صورت تدریجی رخ می دهد و درنتیجه حرکت نرم تری دارد.

لازم به ذکر است که به دلیل فقدان اینورتر در آسانسورهای دوسرعته، این آسانسورها حتما باید با موتورهای گیربکس دار راه اندازی گردند. دلیل آن این است که برق شهری سه فاز ۳۸۰ ولت ۵۰ هرتز موجب چرخش دور بالای فلکه فلایول شده که باید توسط گیربکس به دور پایین تر و قدرت بالاتر تبدیل شود.

موتور گیربکسی

مزایای اسانسور گیربکسی

از مهم ترین مزایای این آسانسور، هزینه کمتر آن می باشد. این آسانسورها نسبت به آسانسورهای هیدرولیکی از سرعت بیشتری برخوردار هستند. آسانسور گیربکسی از بهترین گزینه ها برای ساختمان های با ارتفاع متوسط می باشد. این آسانسورها در سرعت های مختلفی از حدود ۰/۱ متر بر ثانیه تا حدود ۳ متر بر ثانیه قابل طراحی هستند.

معایب آسانسور گیربکسی

یکی از معایب آسانسور گیربکسی ، مصرف انرژی بالای آن است. سر و صدای اسانسورهای گیربکسی بیشتر است. موتورهای گیربکسی به صورت مرتب نیاز به روغن کاری دارند. استفاده پی در پی و ترافیک بالا سبب داغ شدن موتور گیربکسی می گردد. در این حالت سنسور دمای آن فعال شده و سبب می شود که اسانسور مدتی از کار بیفتد. در مقایسه با انواع گیرلس، آسانسور گیربکسی برای شروع حرکت به انرژی بیشتری نیاز دارد. موتور اسانسور گیربکسی بزرگتر بوده و تعمیر و نگهداری آن دشوارتر است.

در کنار آسانسور، بسیاری از ساختمان های بزرگ و پرتردد پله برقی هم اجرا می کنند. به منظور استعلام قیمت و خرید پله برقی می توانید با کارشناسان عمران مدرن در تماس باشید.

برای مطالعه بیشتر:

آسانسور شیشه ای هیدرولیک

معایب هوم لیفت

هوم لیفت چیست

نصب آسانسور در راه پله

هزینه استاندارد ادواری آسانسور

استاندارد آسانسور چیست

نحوه گرفتن مجوز اسانسور

تاییدیه استاندارد آسانسور هیدرولیک

استاندارد اسانسور

الزامات جدید استاندارد آسانسور

قانون شهرداری برای نصب آسانسور

نحوه محاسبه هزینه نصب آسانسور در آپارتمان

جای آسانسور در ساختمان

فضای مورد نیاز برای نصب اسانسور

استاندارد سازی آسانسور

سوالات متداول استاندارد آسانسور

قیمت پکیج کامل اسانسور

آسانسور جکی

اسانسور گیرلس

قیمت آسانسور هیدرولیکی کوچک

قیمت کابین آسانسور ۶ نفره

کابین اسانسور

آسانسور شیشه ای

آسانسور هیدرولیک غیر مستقیم

قیمت اسانسور چهار نفره

آخرین عناوین

تولید کننده تری دی پانل

تری دی پنل ‌ها به عنوان یکی از نوآوری‌ های مهم در صنعت ساخت و…

4 ساعت پیش

خرید اسانسور قسطی

خرید اسانسور قسطی ، ساکنین ساختمان های قدیمی و فاقد آسانسور را قادر می سازد…

4 ساعت پیش

آسانسور پنوماتیک

آسانسور پنوماتیک یکی از بروز ترین انواع آسانسورها می باشد که هنگام انتخاب آسانسور کمتر…

5 ساعت پیش

مزایا و معایب تری دی پنل

مزایای تری دی پنل به قدری گسترده است که کاربرد آن در مهندسی عمران و…

1 روز پیش

چراغ نما رومی

برای روشنایی نمای رومی از کدام چراغ ها استفاده می شود ؟ پیش از خرید…

2 روز پیش

پروژکتور ریلی

پروژکتور ریلی امروزه یکی از بهترین و پرطرفدارترین منابع روشنایی است. این پروژکتورها در فضاهای…

2 روز پیش