استعلام قیمت
۰۲۱-۶۵۰۲۳۱۵۷
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

پنل خانه هوشمند

پنل خانه هوشمند
پنل خانه هوشمند

پنل خانه هوشمند یک وسیله‌ی لمسی می‌باشد که با لمس آن می‌توان یک کار را بدون وجود کلیدی در خانه به ویژه خانه هوشمند انجام داد. تکنولوژی این تاچ پنل خانه هوشمند به این صورت می‌باشد که حساسیت بالایی به لمس صفحات خود دارند. این پنل‌ها در خانه‌های هوشمند به عنوان یک کنترل‌کننده مرکزی عمل می‌کنند، به این صورت که می‌توان کلیه کلیدها، روشنایی، گرمایش و سرمایش را کنترل کرد و عملکرد آن‌ها را در تاچ پنل مشاهده کرد. باید توجه کرد که قیمت پنل مرکزی کنترل هوشمند با توجه به امکانات ارائه شده متنوع می‌باشد. پنل لمسی خانه هوشمند به کمک سیم کشی هوشمند ساختمان که با استفاده از سیم‌بندی خاص هوشمند سازی می‌باشد انجام می‌گیرد.

تکنولوژی‌های مختلفی برای ساخت صفحه لمسی پنل خانه هوشمند وجود دارد که به صورت‌های صفحه لمسی مقاومتی، خازنی، فروسرخ و فناوری موج آکوستیک سطح می‌توان اشاره کرد. هر کدام از این نوع تاچ پنل ها در صنایع مختلف کاربرد های متنوعی دارند که در هوشمند سازی ساختمان هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. در واقع پنل لمسی خانه هوشمند این امکان را برای کاربر فراهم می‌کند که به بهترین و راحت‌ترین حالت سیستم برقی و گرمایشی و سرمایشی منزل خود را کنترل کند. این تاچ پنل های لمسی در منازل بر روی هر دیواری قابلیت نصب را دارند و کاربری آن‌ها راحت می‌باشد.

تاچ پنل خانه هوشمند
تاچ پنل خانه هوشمند

قیمت پنل مرکزی کنترل هوشمند

قیمت تاچ پنل با توجه به این که دارای سیستم اندروید می‌باشد یا خیر و همچنین وجود دیگر امکانات نظیر ارتباط با اینترنت، پشتیبانی از دیگر پکیچ خانه هوشمند ، وجود پروتکل ارتباطی خاص با ماژول‌های هوشمند، پشتیبانی از اس‌ام‌اس و همچنین سیستم صوتی هوشمند خانگی و AUX متغیر می‌باشد. قیمت پنل مرکزی کنترل هوشمند به غیر از ارتباط مستقیم با امکانات ذکر شده، به ابعاد تاچ پنل خانه هوشمند مرتبط است.

با وجودبالا بودن  قیمت پنل مرکزی کنترل هوشمند این تاچ پنل خانه هوشمند امکانات بی‌شماری در هوشمند سازی ساختمان به کاربر می‌دهد. در نتیجه این قابلیت‌ها قیمت تاچ پنل را برای هزینه نسبتا بالای پنل خانه هوشمند توجیح می‌کند.

قیمت پنل مرکزی کنترل هوشمند
قیمت پنل مرکزی کنترل هوشمند

ابعاد تاچ پنل خانه هوشمند

ابعادتاچ پنل لمسی خانه هوشمند بنا به سلیقه کاربر، طراحی داخلی خانه و همچنین قیمت تاچ پنل تهیه می‌باشد. این ابعاد برای تاچ پنل خانه هوشمند بیشتر در سه سایز ۷، ۱۰ و ۱۲ برای برندهای مختلف تولید می‌شود. البته در صورت نیاز کاربر و سلیقه انتخاب در ابعاد تاچ پنل لمسی خانه هوشمند سایزهای ۴ و ۱۵ هم برای برندهای مختلفی وجود دارد، که می‌توان آن‌ها را برای هوشمند سازی ساختمان استفاده کرد. پنل لمسی با توجه به سایز موجود قابلیت‌های مختلفی را هم ارائه می‌دهند. با توجه به این که برندهای مختلف برای هوشمند سازی ساختمان وجود دارد در جدول زیر ابعاد تولیدی برخی از برندها اشاره شده است.

برند تاچ پنلابعاد تولیدی
Interra7 و ۱۰ اینچ
Akuvox7 و ۱۰ اینچ
I-Luxus7 به صورت عمودی و ۱۰ به صورت افقی
Astrum Inspinia7 و ۱۰ اینچ
Orvibo4 اینچ
ابعاد تاچ پنل خانه هوشمند
ابعاد تاچ پنل خانه هوشمند

قابلیت های پنل خانه هوشمند

نقشتاچ پنل لمسی خانه هوشمند در ساختمان‌ها را می‌توان به صورت زیر دسته‌بندی کرد.

  • قابلت ایجاد و ویرایش سناریو
  • کنترل روشنایی به صورت اتوماتیک و دستی
  • کنترل سرمایش و گرمایش ساختمان به صورت اتوماتیک و دستی
  • کنترل امنیتی ساختمان در مواقع سرقت
  • کنترل ایمنی ساختمان در مقابل آتش‌سوزی و دود‌های مضر
  • کنترل سیستم صوتی و تصویری
  • کنترل شیر گاز و قطع آن
  • کنترل پرده‌ها
  • آبیاری خودکار گلخانه و گلدان‌ها
  • آیفون تصویری هوشمند
  • مشاهده دوربین‌های مدار بسته نصب شده

پروتکل پنل خانه هوشمند

پنل لمسی خانه هوشمند در پروتکل های مختلفی تولید و به بازار ارائه می‌شوند. پروتکل‌های موجود در بازار ایران شامل KNX، Bus، ZigBee و SIP می‌باشد که هر کدام دارای مزایا و معایبی می‌باشند.

پروتکل پنل خانه هوشمند
پروتکل پنل خانه هوشمند

پنل لمسی خانه هوشمند با پروتکل KNX

KNX یک استاندارد باز یا در توصیف بهتر یک پروتکل ارتباطی یکنواخت یا مستقیم می‌باشد که برای اتوماسیون و شبکه‌سازی ساختمان‌های مختلف استفاده می‌شود. پنل خانه هوشمند پروتکل KNX در دو نوع عرضه می‌شوند.

  1. تاچ پنل خانه هوشمند سروردار
  2. تاچ پنل خانه هوشمند بدون سرور

کابرها معمولا تمایل دارند که علاوه بر کنترل مرکزی سیستم هوشمند خانه با تاچ پنل خانه هوشمند ، این سیستم را با گوشی خود نیز کنترل کنند که برای این منظور باید از پنل لمسی لمسی خانه هوشمند سروردار استفاده کرد. این تاچ پنل های خانه هوشمند با توجه به عدم نیاز به سرور خارجی مقرون به صرفه‌تر می‌باشند. اما در حالت بدون سرور بودن پنل خانه هوشمند ، این پنل به صورت یک کنترل‌کننده محلی (لوکال) عمل می‌کند که در نتیجه نمی‌توان ارتباط را با گوشی داشته باشد.

پنل لمسی خانه هوشمند با پروتکل KNX
پنل لمسی خانه هوشمند با پروتکل KNX

پنل لمسی خانه هوشمند با پروتکل Bus

پنل لمسی خانه هوشمند پروتکل Bus دارای دو نوع ارتباط می‌باشد که در زیر آورده شده است.

  1. پروتکل C-Bus
  2. پروتکل S-Bus

تاچ پنل خانه هوشمند با پروتکل C-Bus به صورت یک مسیر انتقال ۷ لایه می‌باشد که رای اتوماسیون و هوشمند سازی ساختمان ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پروتکل توانایی انتقال داده تا ۱۰۰۰ متر را دارد. البته باید به این نکته توجه کرد که این طول انتقال داده پنل لمسی خانه هوشمند را می‌توان به کمک پل‌های شبکه C-Bus افزایش داد. حداکثر تعداد شبکه در C-Bus برابر ۲۵۵ می‌باشد که می‌توان در تاسیسات استفاده کرد. باید به این مورد دقت کرد که اگر از رابط اترنت C-Bus استفاده شود محدودیت سایز سیستم مورد استفاده رفع شده و سایز سیم پنل خانه هوشمند فقط به آدرس دهی محدود می‌شود.

از طرفی پروتکل S-Bus که یکی از رایج‌ترین و امن‌ترین پروتکل‌های ارتباطی بین پنل های لمسی خانه هوشمند می‌باشد. این پروتکل قابلیت انتقال اطلاعات تا ۱۵۰۰ متر را دارا می‌باشد. کابل مورد استفاده در این پروتکل Cat5 که دارای ۸ سیم ۴ زوجی می‌باشد.

تاچ پنل خانه هوشمند با پروتکل ZigBee

پنل خانه هوشمند مورد نیاز کاربر قابلیت این را دارد که به صورت بی‌سیم مورد استفاده قرار بگیرد که به این نوع سیم‌بندی هوشمند سازی بیسیم گفته می‌شود. برای استفاده از این نوع پنل لمسی خانه هوشمند باید از پروتکل ZigBee کمک گرفت. این پروتکل بدون نیاز به سیم‌کشی و زیرساخت مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این نوع پروتکل ارتباط سیستم های هوشمند از طریق وایرلس می‌باشد که کار نصب و راه‌اندازی را به شدت آسان می‌کند و امکان استفاده برای هر نوع خانه‌ای (ساخته شده یا در حال ساخت) را در خود ایجاد می‌کند.

تاچ پنل خانه هوشمند با پروتکل ZigBee
تاچ پنل خانه هوشمند با پروتکل ZigBee

پنل خانه هوشمند با پروتکل SIP

پایه و اساس پروتکل SIP به صورت IP می‌باشد که امکان انعطاف، باز بودن و قابل گسترش بودن را برای پنل خانه هوشمند مانند پروتکل‌های HTTP و SMTP می‌دهد. این پروتکل به این صورت عمل می‌کند که درخواست‌ها را از کاربر به واسطه پنل لمسی خانه هوشمند دریافت می‌کند و با پردازش آن خروجی مورد نظر را یا خود پنل انجام می‌دهد و یا با انجام عملیات خاص اطلاعات را به سرور دیگر ارسال می‌کند.

سیستم عامل پنل خانه هوشمند

سیستم عامل‌های مورد استفاده در تاچ پنل خانه هوشمند در دو نوع به صورت وفور وجود دارد که شامل موارد زیر می‌باشد.

  1. سیستم عامل اندروید
  2. سیستم عامل لینوکس

با توجه به گستردگی و فراوانی سیستم عامل اندوید رابط کاربری این نوع سیستم عامل برای مردم نسبت به لینوکس راحت‌تر خواهد بود از طرفی وجود گوشی‌های تلفن همراه با این نوع سیستم عامل ارتباط و کنترل این نوع تاچ پنل خانه هوشمند را آسان‌تر می‌کند.

برای مطالعه بیشتر:

انواع خانه هوشمند

طراحی سیستم آبیاری هوشمند

هوشمند سازی آپارتمان

پریز هوشمند

سیستم برق هوشمند ساختمان

سیستم آبیاری هوشمند

گرمایش از کف چگونه اجرا می شود

قیمت سیستم هوشمند سازی ساختمان

سازنده تابلو کنتور برق

اجرای سرامیک روی گرمایش از کف

گرمایش از کف یا رادیاتور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.54 ( 7 نظر)

۷ نظر

  1. پنل خانه هوشمند سایز های مختلفی داره، میشه هر مدلی از اون ها رو برای خانه هوشمند استفاده کرد یا باید برند تجهیزات هوشمند و چنل خانه هوشمند یکی باشه؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    • با سلام خدمت شما
      در پنل خانه هوشمند اگر پروتکل ارتباطی سیستم های هوشمند با پنل خانه هوشمند یکسان باشد امکان اتصال به یک دیگر وجود دارد.