استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

سقف طرح سفال

سقف شیروانی طرح سفال
سقف طرح سفال

سقف هر ساختمان از اصلی ترین اجزای سازه می باشد که باید متناسب با آب و هوا و شرایط محیطی هر منطقه اجرا گردد. سقف ها دارای انواع مختلف اجرای سقف عرشه فولادی ، اجرای سقف دال بتنی ، اجرای تیرچه بلوک ، اجرای سقف شیبدار و … می باشند. سقف های شیروانی از جمله سقف هایی هستند که در مناطق پر بارش بسیار پرکاربرد می باشند. این سقف ها دارای پوشش های متنوع و زیبایی می باشند. یکی از این پوشش ها، ورق های طرح سفال است. این ورق ها دارای تنوع رنگی زیادی همچون آبی ، قرمز ، زرد ، نارنجی و سبز بوده و بسیار زیبا می باشند. ورق های گالوانیزه پس از تولید، رنگ زده می شوند که به دو صورت استاتیک و کوره ای انجام می شود. از این رو سقف شیروانی سفالی موجب زیبایی دوچندان سقف های شیروانی می گردد. این ورق ها در ضخامت های مختلفی تولید می شوند.

شیب این سقف ها موجب می شود که آب باران و برف به راحتی به پایین سقف منتقل گردد. این امر موجب افزایش مقاومت و استحکام سقف و عدم نفوذ آب به درون ساختمان می شود. زیرا در صورت تلنبار شدن برف بر روی سقف ساختمان ، بار وارد بر سقف افزایش یافته و ممکن است خرابی سقف را در پی داشته باشد. از این رو در مناطق پر بارش و شرجی اجرای سقف شیروانی بهترین گزینه برای اجرای سقف می باشد. در گذشته برای پوشش بسیاری از سقف ها از ایرانیت سیمانی استفاده می شده است. امروزه با تولید ایرانیت فایبرگلاس یکی از مصالح مصرفی در اجرای پوشش برخی از سقف ها، این نوع از ایرانیت می باشد.

سقف طرح سفال
ورق طرح سفال

مزایای اجرای سقف طرح سفال

اگرچه از سفال برای پوشش سقف های شیروانی نیز استفاده می شود اما سفال به مرور زمان دچار آسیب دیدگی ، شکست و پوسیدگی شده و با گذشت زمان، زیبایی آن نیز کاهش می یابد. در مقابل، ورق های طرح سفال ، گالوانیزه بوده و از این رو از استحکام بالاتری برخوردار می باشند. علاوه بر این، همان طور که پیشتر نیز ذکر گردید، تنوع رنگی این ورق ها بالا بوده و پاسخگوی هر سلیقه ای است. همچنین به دلیل رنگی بودن ورق های طرح سفال ، دیگر نیازی به رنگ کاری سقف نبوده و از این نظر موجب کاهش هزینه ها می گردد. 

وزن ورق های طرح سفال سبک بوده و در صورت اجرای صحیح، زیبایی خیره کننده ای به ساختمان می بخشد. از این ورق ها می توان در سقف های شیروانی ، پوشش سقف سوله ، سقف آلاچیق و نیز سردر منازل استفاده نمود. به دلیل نصب آسان این ورق ها و زیرسازی بسیار ساده آن ، اجرای سقف طرح سفال بسیار سریع می باشد. این ورق ها در برابر آتش سوزی می توانند تا دمای ۷۲۰ درجه سانتی گراد را تحمل نمایند. ورق های طرح سفال در برابر تابش آفتاب نیز مقاوم بوده و تا ۵۰ سال دوام دارند. علاوه بر این از نظر اقتصادی نیز مناسب هستند. شایان ذکر است که ورق های طرح سفال خود دارای انواعی همچون ورق های طرح سفال پالرمو و ورق های طرح سفال ژنوا می باشند.

سقف شیروانی طرح سفال

سقف شیبدار با ورق طرح سفال

مراحل اجرای سقف شیروانی فلزی طرح سفال

اولین مرحله در اجرای سقف شیروانی فلزی طرح سفال ، اجرای نشیمن به منظور انجام زیرسازی سقف می باشد. در مرحله بعد زیرسازی به صورت خرپایی انجام می گردد. در اجرای خرپا باید به شیب تعبیه شده برای سقف توجه ویژه ای نمود. سپس پوشش اولیه سقف یا همان پوشش روی زیرسازی اجرا می گردد. آخرین مرحله از اجرای سقف طرح سفال ، پوشش نهایی سقف می باشد.

در اجرای سقف طرح سفال باید توجه داشت که از سفت کردن زیاد پیچ ها پرهیز گردد. زیرا در غیر این صورت ورق تغییر شکل داده و در آن فرو رفتگی ایجاد می گردد. از دیگر موارد مورد توجه در اجرای سقف طرح سفال ، رعایت همپوشانی مورد نیاز ورق هاست. همچنین پیچ ها باید بر روی قله ورق ها نصب شده و در مسیر حرکت جریان آب نباشند. 

قیمت سقف شیروانی فلزی طرح سفال

اجرای سقف طرح سفال

قیمت سقف شیروانی فلزی طرح سفال

قیمت سقف شیروانی فلزی طرح سفال با توجه به متراژ کار ، قیمت ورق ، ضخامت ورق ، دستمزد اجرا و … تعیین می گردد. در حال حاضر با توجه به نوسانات بازار ، قیمت ورق ها تغییر کرده و این امر، به تنهایی تغییر هزینه های اجرا را در پی دارد. علاوه بر این، به منظور تخمین قیمت سقف شیروانی فلزی طرح سفال باید پرتی های کار و ورق را نیز مد نظر قرار داد.

عمران مدرن مجری انواع سقف های سازه ای می باشد. به منظور اطلاع از هزینه اجرای سقف وافل ۱۴۰۲ و سایر سقف های سازه ای می توانید با کارشناسان عمران مدرن در ارتباط باشید.

بلوک شیشه ای تبریز بلوک شیشه ای بجنورد بلوک شیشه ای کرمانشاه بلوک شیشه ای ارومیه بلوک شیشه ای اهواز بلوک شیشه ای یاسوج بلوک شیشه ای اردبیل بلوک شیشه ای زنجان بلوک شیشه ای گرگان بلوک شیشه ای اصفهان بلوک شیشه ای سمنان بلوک شیشه ای رشت بلوک شیشه ای کرج بلوک شیشه ای زاهدان بلوک شیشه ای خرم آباد بلوک شیشه ای ایلام بلوک شیشه ای شیراز بلوک شیشه ای ساری بلوک شیشه ای بوشهر بلوک شیشه ای قزوین بلوک شیشه ای اراک بلوک شیشه ای شهرکرد بلوک شیشه ای قم بلوک شیشه ای بندرعباس بلوک شیشه ای بیرجند بلوک شیشه ای سنندج بلوک شیشه ای همدان بلوک شیشه ای مشهد بلوک شیشه ای کرمان بلوک شیشه ای یزد بلوک شیشه ای تهران

برای مطالعه بیشتر:

اردواز

اجرای سقف سازه ای

سقف متحرک

قیمت ایرانیت سیمانی

ایرانیت شانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۲ نظر

  1. سقف طرح سفال برای نصبش به چه زیرساختی نیاز داره؟

  2. سقف طرح سفال در برابر افتاب سوختگی مقاومه؟

  3. میخواستم روی سقف طرح سفال تصویری رو برای زیبا سازی شهر چاپ بزنم ایا چاپ زدن تصویر روی سفال سقف امکان پذیر هست و به سقف اسیب نمیرسونه؟

  4. در صورت شکستن سفال های استفاده شده در سقف طرح سفال باید به چه مراجعی جهت تعمیر یا تعویض این سفال ها مراجعه کرد

  5. از چه رنگی از سقف طرح سفال بیشتر استفاده میشه

  6. سلام سقف های طرح سفال که از پیچ و مهره برای نصب کردن شون استفاده میشه در اثر گذر زمان و وزش باد و اینا امکان شل شدن پیچ و مهره ها هست ، برای اطمینان بیشتر هر چند وقت یکبار باید چک کنیم که این مهره ها آسیب ندیده باشن یا شل نشده باشن ؟!

  7. منظور از طرح سفال جنس سقفه ؟ من فکر میکردم سقفهای شیروانی فلزی هستن

  8. سلام ، سقف های طرح سفال معمولا با چه موادی ساخته میشوند؟؟
    من در بازار و سقف خانه هایی که دیدم ، این مدل سقف طرح سفال یا با سیمان یا بتن یا با فلز و گاها با پلاستیک فشرده ساخته میشن ، آیا انواع دیگری هم دارند ؟

  9. سقف کلا خیلی برای یک خونه مهمه و در شهرهایی که آب وهوای گرم و خشکی دارند اکثر روزهای سال هوا آفتابیه ، اگر از این سقف طرح سفال برای سایبان استفاده بشه چقدر میتونه عمر کنه چون خیلی از سقف ها و سایبان های این مدلی دیده میشن که رنگ میبازن و دیگه اون وجه اول خودشون رو ندارن بعد از چند سال!

  10. هزینە سقف طرح سفال برای الاچیق چقدره ؟

  11. سقف طرح سفال با فلز ساخته میشه ، این ورقه فلزی باپیچ و مهره به سقف اصلی وصل میشه؟‌!

  12. سلام پوشش زیر سفال ها چیه و این سقف فقط برای زیبایی هستش یا خود سقف آب پس نمیده؟