استعلام قیمت
ثبت درخواست
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

کاهش سرانه مصرف آب کشور با استفاده از شیرآلات شودر

برند شودر یکی از محبوب‌ترین برندهای تولیدکننده شیرآلات استاندارد و کم‌مصرف است. یکی از بارزترین ویژگی‌های شیرآلات شودر صرفه‌جویی در مصرف آب است. حال برای آن‌که بدانید شیرآلات شودر چگونه به کاهش سرانه مصرف آب کشور کمک می‌کند، با ما همراه باشید.

با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور، کاهش سرانه مصرف آب در ایران به نسبت دیگر کشورهای جهان از اهمیت بالاتری برخوردار است. روش‌های زیادی برای بهینه‌سازی مصرف آب وجود دارد که با پیشبرد هر یک از آن‌ها می‌توان در مصرف آب صرفه‌جویی کرد. طبق آخرین بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان شرکت آب و فاضلاب، بخش عظیمی از آب‌ مصرفی کشور، آب شرب بوده که در منازل مسکونی مصرف می‌شود.

در این بین بر هیچکس پوشیده نیست که نصب شیرآلات استاندارد در ساختمان،‌ یکی از مواردی است که سهم قابل توجهی را در کاهش مصرف آب ایفا می‌کند.

تجهیزات کاهنده مصرف آب در شیرآلات شودر

قطعاتی که با عنوان کاهنده‌ی مصرف آب تولید می‌شوند، به میزان چشم‌گیری در کاهش مصرف آب شرب تاثیر گذار هستند. پرلاتور که بر حسب کارایی آن را با نام آبفشان یا درفشان نیز معرفی می‌کنند، یکی از مهمترین تجهیزات بهینه‌سازی مصرف آب شناخته می‌شود. درفشان‌ها در انواع مختلفی تولید و در بازار عرضه می‌گردند که  در میزان پاشش آب متفاوت از یکدیگر هستند.

پرلاتور آلمانی به‌کار برده شده در شیرآلات شودر، قطعه‌ای توری شکل، مشبک و از جنس فلز است.

ویژگی‌های این قطعه باعث شده تا آب به‌صورت رشته‌ای و نرم از شیر خارج شود. فشار ناشی از ترکیب اکسیژن با آب نیز تمام قطره‌های آب داخل لوله را به‌صورت یکنواخت به خارج از لوله می‌فرستد. به همین منظور خرید شیرآلات ساختمانی و بهداشتی شودر گزینه مناسبی برای صرفه‌جویی در مصرف آب هستند.

فلاش تانک‌های دو زمانه شودر، سردوش‌های کم‌مصرف شودر و رگلاتور (محدود کننده جریان آب) از دیگر تجهیزاتی هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توان ۲۰ تا ۳۰ درصد از استفاده بی‌رویه آب شرب صرفه‌جویی کرد. برای اطلاعات بیشتر درباره هر یک از این تجهیزات کاهنده مصرف آب می‌توانید به سایت شودر مراجعه کنید.

انواع شیرآلات استاندارد و کم مصرف

همانطور که گفتیم یکی از روش‌های برجسته‌ برای کاهش مصرف آب استفاده از شیرآلات استانداردی است که در طراحی آن‌ها به صرفه‌جویی در مصرف آب توجه شده است. برخی از انواع شیرآلات ‌با عنوان شیرآلات کم‌مصرف نام‌گذاری می‌شوند. اما این دسته‌بندی در شیرآلات بدین منظور نیست که در دیگر انواع شیرآلات بهینه‌سازی مصرف آب شکل نگرفته است. بلکه پرلاتورها در همه شیرآلات، بخصوص در شیرآلات پیچی یا دو دستگیره‌ای برای کاهش مصرف میزان آب، جاسازی شده‌اند. انواع شیرآلات استاندارد و کم مصرف شودر به شرح زیر هستند.

شیرآلات چشمی

سنسورهای تعبیه شده در شیرآلات چشمی شودر موجب می‌شود تا بدون تماس دست آب قطع و وصل گردد. همین امر مانع از خارج شدن جریان مداوم آب شده و زمانی که دست شخص از جلوی حسگرها کنار برود، جریان آب قطع می‌گردد. استفاده از شیرآلات چشمی شودر به نسبت شیرآلات پیچی تا ۷۰ درصد از مصرف بی‌رویه آب می‌کاهد. شیرآلات چشمی شودر را در مکان‌های عمومی می‌توان نصب کرد.

شیرآلات اهرمی

شیرالات شودر با دسته‌های اهرمی در انواع شیر روشویی، شیر حمام، شیر ظرفشویی و شیر توالت تولید شده‌اند. در این نوع از شیرآلات برای تنظیم دمای آب نیاز نیست تا جریان آب در مدت نامحدود باز بماند. تنها با تکان دادن دسته اهرمی به چپ و راست می‌توان دما را تنظیم کرد و جریان آب را نیز با حرکت دادن اهرم به پایین یا بالا کنترل کرد. کاهش ۳۰ درصدی مصرف آب با نصب شیرآلات اهرمی شودر امکان‌پذیر است.

ویژگی‌های شیرآلات استاندارد و کم مصرف شودر

شرکت شودر با الهام گرفتن از طراحی صنعتی باهاوس آلمان، با هدف خلق شیرآلات استاندارد و کم‌مصرف، برای کسب رضایت مشتریان، آغاز به فعالیت کرد. طراحی منحصربه‌فرد، استفاده از اجزای سازنده درجه یک، ماندگاری رنگ بالا در بدنه شیرآلات و قیمت مناسب آن به نسبت محصولات دیگر رقبا، سبب گشته تا در بین مردم به محبوبیت برسد.

 از دیگر ویژگی‌های انواع شیرآلات شودر به استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف آب در ساخت آن‌ها می‌توان اشاره کرد که موجب می‌شود، از هدر رفت آب جلوگیری کند.

داشتن استانداردهای معتبر روز دنیا از جمله گواهی استاندارد ملی و استاندارد بین‌المللی ۱۴۰۱ ISO از موارد دیگری است که نشان می‌دهد نصب این برند از شیرآلات در حمام، روشویی، توالت و آشپزخانه می‌تواند در کاهش سرانه مصرف آب کشور اثرگذار باشد. با مراجعه به سایت رسمی شرکت شودر می‌توانید انواع شیرآلات را براساس ویژگی، ظاهر و… انتخاب و بررسی کنید. سپس با مراجعه به فروشگاه‌های معتبر و سایت‌های دارای نماد الکترونیکی برای خرید شیرآلات شودر اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *