استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

چسب بند کشی کاشی و سرامیک

چسب بند کشی
چسب بندکشی رنگی

چسب بند کشی یکی از اجزای مهم در فرآیند کاشی کاری است. از این چسب پس از نصب کاشی ها و سرامیک ها برای پرکردن درزهای بین آن ها استفاده می شود. چسب بند کشی کاشی و سرامیک علاوه بر اینکه درزها را پر میکند و ظاهر زیباتری به کاشی و سرامیک می دهد، وظیفه ضد آب کنندگی هم به عهده دارد و مانع از نفوذ آب به سطوح زیرین می شود. در ادامه به بررسی ویژگی های چسب بندکشی کاشی و قیمت و انواع آن می پردازیم.

قیمت چسب بندکشی

قیمت چسب بند کشی تحت تاثیر عوامل مختلف متغیر است. عوامل موثر بر قیمت چسب بند کشی کاشی نوع محصول، برند و همچنین حجم آن هستند. قیمت چسب بندکشی در حدود قیمت چسب کاشی و سرامیک است. حداقل قیمت این چسب در نیمه اول سال ۱۴۰۳، ۱۲ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم است اما با بهبود ویژگی ها، قیمت چسب نیز افزایش می یابد. بالاترین قیمت چسب بندکشی سرامیک برای نوع ضداسید آن است که قیمت آن به ۱۰۰ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم نیز می رسد. لازم به ذکر است این محصول فقط برای مکان های خاص استفاده می شود که نیاز است در مقابل اسید و مواد خورنده مقاوم باشند.

انواع چسب بند کشی

چسب بندکشی را می توان از لحاظ حالت فیزیکی به دو دسته پودری و خمیری تقسیم بندی کرد که به عنوان پودر بندکشی و خمیر بندکشی نیز شناخته می شوند. نحوه دیگر تقسیم بندی این چسب بر اساس مواد تشکیل دهنده آن است. بر این اساس چسب بند کشی را می توان به دسته های چسب بر پایه سیمان، نانو و بر پایه پلیمر تقسیم کرد. چسب پلیمری خود به دو دسته چسب اپوکسی و اکریلیک تقسیم بندی می شود. چسب بر پایه سیمان همان دوغاب است که در قدیم برای پر کردن درز کاشی ها و سرامیک مورد استفاده قرار می گرفت ولی استفاده از آن دیگر تقریبا منسوخ شده است.

همچنین انواع دیگری از چسب بندکشی با ویژگی های خاص مانند چسب بند کشی آنتی باکتریال، ضد اسید و چسب های رنگی متناسب با رنگ سرامیک هانیز در بازار وجود دارند.

چسب بند کشی کاشی
پر کردن درز کاشی ها با چسب

چسب بندکشی ضد آب

همان طور که در بالا گفته شد، یکی از هدف های چسب بندکشی ،مقاومت در برابر نفوذ آب و رطوبت است. به همین دلیل به آن چسب بندکشی ضد آب نیز گفته می شود و گاهی با این عنوان عرضه می شود. چسب بندکشی ضد آب شامل هر دو نوع پودری و خمیری این چسب می شود. همچنین این چسب باید خاصیت چسبندگی بالا و قابلیت اجرا در همه سطوح افقی و عمودی را نیز داشته باشد و در برابر مواد شوینده نیز مقاوم باشد.

چسب بندکشی سرامیک
استفاده از ابزار مخصوص بندکشی

راهنمای انتخاب چسب بند کشی مناسب

چسب بندکشی انواع متفاوتی دارد که هر کدام برای شرایط مختلف مناسب هستند. به همین دلیل در هنگام انتخاب چسب بندکشی سرامیک و کاشی باید نکاتی را در نظر گرفت. از جمله این عوامل می توان به نوع کاشی و سرامیک، افقی یا عمودی بودن سطح، فاصله بین کاشی ها و محل کاشی کاری (داخل یا خارج ساختمان، استخر و سرویس بهداشتی) اشاره کرد. از دیگر عوامل موثر در انتخاب چسب بندکشی، رنگ کاشی و سرامیک است. برای اینکه رنگ درز کاشی ها با خود آن ها تضاد زیادی نداشته باشد، می توان از چسب های بندکشی رنگی برای این کار استفاده کرد.

خرید چسب بندکشی سرامیک

برای خرید چسب بند کشی کاشی می توان به فروشگاه های چسب های ساختمانی مراجعه کرد و چسب مدنظر برای کاربری خود را خریداری نمود.

یکی دیگر از راه های خرید چسب بند کشی مراجعه به فروشگاه های اینترنتی فعال در این حوزه می باشد. عمران مدرن یکی از فروشگاه های فعال در حوزه ساختمان است و انواع مصالح ساختمانی از جمله چسب کاشی و همینطور چسب بندکشی در این وبسایت عرضه می شوند. در این فروشگاه ویژگی های دقیق هر کالا به همراه قیمت به روز آن در صفحه هر محصول درج می شود. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر و داشتن انتخابی مناسب می توانید با کارشناسان مجرب این مجموعه تماس حاصل فرمایید و محصول مدنظر خود را تهیه کنید.

چسب بندکشی ضد آب
نحوه بندکشی کاشی با چسب

نحوه استفاده از چسب بند کشی

همان طور که می دانید چسب بند کشی پس از نصب کاشی و سرامیک مورد استفاده قرار میگیرد. یکی از نکاتی که قبل از استفاده از این چسب باید به آن توجه داشت، این است که چسب کاشی حتما باید خشک شده باشد و بهتر است ۲۴ ساعت پس از نصب کاشی و سرامیک از آن استفاده نمود. همچنین قبل از استفاده از چسب بندکشی سرامیک باید درز کاشی ها را از گرد و غبار و مواد اضافی پاک نمود.

مرحله بعد نوبت به آماده سازی چسب بند کشی می رسد. نوع خمیری یا مایع چسب بند کشی به صورت آماده مصرف تولید می شود و به هیچ مرحله آماده سازی نیاز ندارد. اما برای استفاده از پودر بندکشی باید ابتدا آن را با آب مخلوط نمود و آن را به وسیله ماله مخصوص بندکشی در درز کاشی ها کشید. دقت شود که چسب اضافی که روی کاشی ها ریخته می شود باید قبل از خشک شدن چسب پاک شود.

برای مطالعه بیشتر:

مقدار مصرف چسب کاشی

چسب سرامیک ضد آب

بهترین چسب بتن

چسب بلوک چیست

تفاوت چسب سنگ با چسب کاشی

چسب کاشی آژند

کاشت میلگرد با چسب هیلتی

چسب بتن هیرادشیمی

چسب بلوک سرزمین

مشخصات فنی چسب کاشت میلگرد

چسب بلوک شیشه ای

چسب بتن مایع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 5 ( 1 نظر)