استعلام قیمت
ثبت درخواست
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

مناسب‌ترین سنگ تراورتن برای ساختمان شما

یکی از انواع سنگ های ساختمانی محبوب در دنیای ساخت و ساز که امروزه در اغلب پروژه های ساختمانی استفاده می گردد، سنگ تراورتن است. این سنگ یکی از پرکاربردترین مصالح و متریال در ساختمان‌سازی است. سنگ تراورتن انواع متنوعی دارد که در این مطلب می‌خواهیم شما عزیزان را با بهترین سنگ های تراورتن حال حاضر در بازار سنگ‌ها آشنا کنیم. بنابراین با ما همراه باشید و ۱۰ دقیقه از زمان گران‌بهای خود را برای خواندن این مطلب بگذارید.

سنگ تراورتن چه نوع سنگی است؟

سنگ تراورتن در حقیقت یک سنگ آهکی است و از طرف دیگر نیز سنگ تراورتن یک نوع سنگ رسوبی است. سنگ تراورتن در حقیقت از رسوبات آب های شور و آهکی چشمه های آب گرم کوهستانی در مرور زمان تشکیل شده است. این رسوبات آهکی حقیقتاً یک ویژگی منحصر به فرد به سنگ های تراورتن هدیه داده اند و وزن آن‌ها را به طور قابل توجه‌ای کاهش داده است.

بنابراین سنگ تراورتن دارای خصوصیات فیزیکی و شیمیایی مخصوص به خود است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

ویژگی سنگ های تراورتن

سنگ تراورتن ویژگی های بسیار خوبی دارد که با دانستن آن، اطلاعات خود را در مورد سنگ تراورتن افزایش دهید.

۱ – جنس سنگ تراورتن

جنس آهکی و رسوبی این سنگ ساختمانی باعث شده است تا سنگ تراورتن دارای تراکم درونی کمی باشد و دارای تخلخل بالایی در درون خود باشد.

این تخلخل به صورت سوراخ هایی در درون سنگ تراورتن نمایان شده است. این تخلخل ها مزیت های بسیار خوبی به سنگ داده است که در ادامه برایتان خواهیم گفت.

۲ – رنگ بندی سنگ تراورتن

سنگ تراورتن دارای رنگ بندی متنوعی است و این طیف رنگی از سفید تا سیاه در انواع مختلفی در این سنگ دیده شده است. رنگ های سنگ تراورتن بسته به محیط های مختلف متفاوت است. به طور مثال در شهر طرق رنگ قرمز سنگ تراورتن به وفور دیده می شود ولی در سنگ تراورتن تکاب می توان رنگ سیلور را مشاهده کرد. این تنوع رنگی باعث شده است تا سنگ تراورتن انواع مختلفی داشته باشد.

۳ – تنوع طرح در سنگ تراورتن

سنگ تراورتن دارای تنوع طرحی بالایی است. سنگ تراورتن دارای طرح های بی‌موج، موج‌دار، بوکمچ، فورمچ، ساده و مات و طرح های شلوغ و غیرساده می‌باشد.این طرح ها می‌تواند به شما در ساخت و طراحی دکوراسیون داخلی منازل مسکونی و واحدهای تجاری کمک کند.

۴ – ابعاد سنگ تراورتن

سنگ تراورتن دارای اندازه های مختلفی است و در هر سایزی قابل برش‌دهی می‌باشد.

اندازه‌های ۴۰ طولی، تایل و اسلب سه سایز رایج در سنگ‌های تراورتن است.

البته در نظر داشته باشید که تمامی ابعاد و اندازه های سنگ تراورتن در مجموعه کارخانجات صنایع سنگ میرزایی قابل سفارش دهی است و در هر لحظه از شبانه روز می‌توانید با سرزدن به بخش راهنمایی و مشاوره سنگ ساختمانی، به صورت آنلاین مشاوره شوید و خرید سنگ خود را انجام دهید.

۵ – کیفیت سنگ تراورتن

سنگ تراورتن دارای کیفیت‌های مختلف است. کیفیت‌های متنوع با ضخامت‌های مختلف در سنگ تراورتن برای هر نوع کارایی امروزه در دسترس است.

خدا را شاکریم که در مجموعه کارخانجات صنایع سنگ میرزایی تمامی کیفیت‌های متنوع سنگ تراورتن را موجود داریم و می‌توانیم در دسترس شما خریداران عزیز قرار دهیم. برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره ۰۹۱۳۰۰۰۰۶۲۲ تماس حاصل نمائید.

۶ – فراوری سنگ تراروتن

سنگ تراورتن در سورت های متنوعی قابل فرآوری است. این فرآوری توسط ماشین‌آلات برش‌دهی سنگ قابل اجراست. از این رو، تنوع سورت در سنگ‌های تراورتن بسیار متفاوت است؛ زیرا تعدد این سنگ ها در کشور عزیزمان ایران بسیار بالاست.

کاربرد سنگ های تراورتن

سنگ تراورتن دارای کاربرد بسیار بالایی در پروژه های ساختمانی متفاوت است. اما محبوبیت بالای سنگ تراورتن باعث شده است تا سنگ تراورتن یکی از اولویت های مهندسان عمران، ناظران، طراحان و معماران باشد.

کاربردهای سنگ تراورتن را در ادامه برایتان توضیح خواهیم داد.

۱.نمای بیرونی ساختمان

نمای بیرونی ساختمان یکی از بخش های مهم ساختمان است که ارزش و جلوه ی اصلی یک ساختمان را به بیننده منتقل می‌کند. بنابراین هر چه زیباتر باشد بنابراین دارای چشم نوازی بیشتری خواهد بود. بنابراین سنگ تراورتن یکی از بهترین سنگ های ساختمانی است که باعث ایجاد ظاهری زیبا در نمای اصلی ساختمان می‌شود. سنگ ساختمانی تراورتن در حقیقت به عنوان سنگ نمادر قسمت اصلی سازه بنا خواهد شد.

مجموعه کارخانجات صنایع سنگ میرزایی می تواند در زمینه سنگ نما راهنمایی های لازم را به شما دهد و همچنین می‌تواند به هر گونه سوالی که در این زمینه داشته باشید جواب دهد.

بنابراین می توانید با شماره ی ۰۹۱۳۰۰۰۰۶۲۲ در ارتباط بوده و مسائل و مواردی که لازم به اطلاعات بیشتری در آن زمینه دارید را با تیم تخصصی ما در میان بگذارید.

۲.سنگ پله

پله های بیرونی و داخلی ساختمان یکی از بخش های مهم دیگر ساختمان است. از اینرو نیاز است کیفیت سنگ ساختمانی استفاده شده در پله‌ها تضمین شده باشد و همچنین وزن سازه را افزایش ندهد.

سنگ تراورتن یکی از بهترین گزینه ها برای سنگ پله است زیرا هم سبک وزن است و هم در ابعاد ۴۰ طولی متخص پله ها برش دهی می‌شود. همچنین برای پله های داخلی پنت هاوس‌ها و همچنین خانه های ویلایی مجلل و یا هتل های لوکس می‌توان از سنگ های تراورتن با رنگ های خاص استفاده نمود. لازم به ذکر است که از سنگ تراورتن عباس آباد و سنگ تراورتن رامشه در این محیط ها به وفور استفاده شده است و تجربه ثابت کرده است که این سنگ‌ها یکی از بهترین انتخاب‌ها برای این فضاها می‌باشد.

در صنایع سنگ میرزایی می‌توانید با اولین خرید سنگ ساختمانی ضمانت کیفیت سنگ تراورتن و همچنین خدمات پس از فروش مجموعه ما را به همراه داشته باشید و از هر نظر خیالتان از بابت این دو مورد راحت باشد.

بنابراین می توانید یک بار از کارخانجات صنایع سنگ میرزایی از نزدیک دیدن فرمائید.

از این رو نیاز است به شهر اصفهان سفر کرده و یک روز خود را خالی کنید تا بتوانید با تنوع بالای سنگ‌های ساختمانی کارخانه در شهرک محمودآباد بهترین انتخاب و هوشمندانه‌ترین تصمیم‌گیری را داشته باشید.

۳.سنگ دیوار

دیوارهای راه‌پله و یا دیوارهای داخلی ساختمان و همچنین دیوارهای ورودی ساختمان در محوطه بیرونی ساختمان و راه‌روهای ورودی می‌تواند توسط سنگ ساختمانی پوانده شود و زیبا گردد. از این رو بهترین سنگ مناسب در دیوارها، سنگ تراورتن است که زیبایی بسیار چشم گیری را به محیط مورد استفاده خواهد داد.

در گذشته از سنگ های ساختمانی تراورتن تا نیمه دیوار استفاده می شده است و همراه با گچ و سنگ یک فضای جدیدی را به وجود می آوردند که امروزه این سبک به طور کلی منسوخ شده است. بنابراین سبک های جدیدی مانند سبک های معاماری رومی، کلاسیک و غیره به وجود آمده است که با علم فنگ شویی نیز سازگارتر است و به افزایش روحیه انسان کمک خواهد کرد.

سنگ های تراورتن روشن مانند سفید و کرمی روشن میتواند باعث شود این فضاها دلباز شود و حس بزرگ بودن محیط به ساکنان به وجود آید. از این رو پیشنهاد می کنیم برای ساختمان های یک طبقه و دو طبقه و همچنین دیوارهای حیاط از سنگ تراورتن روشن استفاده نمائید.

۴.سنگ روشویی

در روشویی سرویس بهداشتی یا آشپزخانه می‌توان از سنگ‌تراورتن استفاده کرد و جلوه‌ی زیبایی به این فضاها بخشید. سنگ تراورتن یکی از سنگ‌های ساختمانی پرکاربرد است که امروزه در هر بخشی می توان از آن استفاده کرد. سنگ روشویی نیز یکی از آن‌هاست. در مرکاز خرید بسیار بزرگ و مجلل که تجملات یکی از آیتم های افزایش تردد در این مکان هاست، میتوان از روشویی های سنگ تراورتن استفاده کرد. از این رو می توان از تنوع رنگی سنگ تراورتن استفاده کرد و متناسب با فضا سنگ روشویی را انتخاب نمود.

۵.سنگ کانتر آشپزخانه

کانتر آشپزخانه یکی از قسمت های مهم آشپزخانه است که ویو زیبایی به آشپزخانه می دهد از این رو لازم است از یک سنگ مقاوم و زیبا مانند سنگ تراورتن حاجی آباد با طرحی زیبا در این قسمت استفاده نمود.

بنابراین می توان گفت سنگ تراورتن نیز یکی از گزینه های انتخاب سنگ رویه‌ی کانتر آشپزخانه است. از تنوع رنگی سنگ تراورتن می‌توان در جهت سازگاری و هماهنگی تم رنگی آشپزخانه با کانتر آشپزخانه استفاد نمود. 

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که سنگ تراورتن دارای تخلخل های بسیاری است، پس چگونه می تواند یک گزینه خوبی برای کانتر آشپزخانه باشد؟

باید در جواب به شما بگویم که با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از مواد پر کننده ای مثل رزین و اپوکسی، این عیب سنگ های تراورتن تا حدود زیادی رفع شده است و سطح رویی سنگ تراورتن با این مواد پر شده و مقاومت بالایی پیدا کرده است.

سنگ تراورتن کاربردهای بسیار زیادی در انواع قسمت های ساختمان به کار برده می شود از جمله در استخر، سرویس بهداشتی، کف ساختمان، نرده های سنگی، مجسمه های سنگی، لابی و  قسمت های دیگر ساختمان. بنابراین می توان گفت سنگ تراورتن یکی از گزینه های بسیار خوب در ساخت و ساز است که هم قیمت سنگ تراورتن نسبت به بقیه سنگ ها مناسب می باشد و هم مقاومت بسیار خوبی در طولانی مدت از خود نشان داده است بنابراین به شما همراهان عزیزی که تا انتها همراه ما بودید می گوییم که سنگ تراورتن را خریداری کنید زیرا در تمامی سازه خود می توانید از آن استفاده ببرید.

از این رو برای خرید مطمئن و مقرون به صرفه حتماً به مجموعه کارخانجات صنایع سنگ میرزایی مراحعه نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *