استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

ساخت وان با اجر

ساخت وان با اجر
ساخت وان با اجر

یک از روش های رایج ساخت وان داخل خانه و یا در حیاط و فضای باز، ساخت وان با اجر می باشد. آجر، یکی از در دسترس ترین و ارزان ترین متریال ها برای ساخت وان و استخر می باشد. با تقریب بالایی می توان گفت که ساخت وان با اجر، همانند ساخت استخر با اجر می باشد. ساخت استخر و وان آجری تنها از چند مرحله ساده تشکیل شده که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

بسیاری افراد ترجیح می دهند به جای خرید وان های پیش ساخته و آماده، خودشان وان دلخواهشان را با ابعاد و مدل مد نظرشان بسازند. یکی از ارزان ترین متریال ها برای ساخت وان و استخر، آجر می باشد. در این مطلب به توضیح مراحل مختلف ساخت وان با اجر ، خواهیم پرداخت. پس برای آشنایی با مراحل و نحوه ساخت وان با اجر ، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

مراحل ساخت وان با اجر

همان طور که گفتیم، ساخت وان با اجر از چند مرحله ساده تشکیل شده است. فرایند ساخت وان با آجر بسیار ساده بوده و با یک برنامه ریزی درست، در بازه زمانی کوتاهی انجام می پذیرد. گرچه ساخت وان و استخر آجری آسان به نظر می رسد. اما اگر تجربه و مهارت کافی در ساخت ندارید، بهتر است ساخت آن را به یک گروه حرفه ای و کاربلد بسپارید. بدین ترتیب خیالتان از بابت طول عمر و دوام وان راحت خواهد بود. در ادامه، پایه و اساس مراحل ساخت انواع استخر و وان با آجر شرح داده شده است.

ساخت وان با اجر
ساخت وان با اجر

اندازه گیری فضا برای ساخت استخر و وان آجری

 اولین مرحله در ساخت انواع وان و استخر، اندازه گیری متراژ و مساحت مکانی است که قصد ساخت وان یا استخر در آن داریم. در انتخاب ابعاد، تنها نیاز است تا به فاصله لبه ی وان و استخر نسبت به اشیا و محیط اطراف آن دقت کرد. زیرا باید اطراف استخر و وان، مکانی امن و با فاصله از وان، برای عبور افراد در گروه های سنی مختلف و یا استراحت کردن، وجود داشته باشد. پس از اندازه گیری فضای  لازم برای ساخت وان با اجر ، سازنده می تواند مقدار مصالح مورد نیاز، مدت زمان ساخت و همچنین هزینه تمام شده ساخت آن را برآورد کند.

حفاری برای ساخت وان و استخر

اکنون که اندازه گیری ها انجام شده و مکان ساخت وان مشخص شده است، موعد حفاری زمین رسیده است. حفاری و تراز شیب کف وان، اهمیت بسیاری فراوانی دارد. زیرا اگر شیب وان به درستی تراز نشده باشد، پس از هر بار استفاده از وان، آب درون آن به خوبی تخلیه نشده و محل رشد جلبک و میکروب خواهد شد.

حفاری زمین بسته به ابعاد در نظر گرفته شده برای وان و استخر، به دو صورت مکانیکی و دستی صورت می گیرد. اگر ابعاد وان بزرگ باشد، برای سرعت در کار می توان با گروه های دارای تجهیزات مکانیکی مانند ماشین های حفاری هماهنگ کرد. اما برای حفر وان در ابعاد کوچک، می توان به کمک چند کارگر ماهر، در کمتر از یک روز کار را به انجام رساند.

ساخت وان با اجر
حفاری برای ساخت وان با اجر

کف سازی وان اجری با بتن مسلح

پس از اتمام حفاری، کفِ محل ساخت وان باید صاف شده و یک لایه سیمان یا بتن ریخته شود. پس از جایگذاری زهکش آب و سایر لوله کشی های کف، می توان یک ردیف آجر در قسمت دیواره وان چید. سپس بر روی آجر ها، میلگرد هایی به منظور ایجاد بتن مسلح قرار داده و بر روی آن بتن ریخته و سطح آن را صاف می کنیم. ۲ روز فرصت می دهیم تا بتن ها کاملا خشک شوند.

دیواره چینی وان با آجر

پس از خشک شدن بتن کف، نوبت دیواره چینی و همچنین پوشاندن کف وان با اجر می باشد. حداقل عرض دیواره آجری باید ۱۰ سانتی متر باشد. سایر مراحل لوله کشی های دیواره را نیز می توان در این مرحله جایگذاری کرد. پس از ساخت دیواره ها، پیشنهاد می شود قبل از شروع کاشی کاری یا هر نوع پوشش داخلی دیگری که برای درون استخر یا وان خود در نظر گرفته اید، ۱ الی ۲ روز (بسته به دمای محیط) فرصت دهید تا به طور کامل خشک شود.

ساخت وان با اجر
ساخت وان با اجر

عایق کاری وان آجری

حال لازم است تا دیواره ها و کف وان، عایق شود. از مزایای عایق کاری می توان به جلوگیری از نشت آب و همچنین بالا تر رفتن مقاومت دیواره های وان در برابر نیروی آب اشاره کرد. همچنین آجر، مقداری توانایی جذب آب دارد. برای عایق کاری دیواره ها، لازم است تا سطح داخلی و خارجی دیواره وان را با سیمان بپوشانید. برای عایق کاری کف وان نیز نیاز به قیرگونی یا ایزوگام می باشد.

نازک کاری و اتمام ساخت وان با اجر

حال به مرحله پایانی ساخت وان با اجر رسیده ایم. در این مرحله، نوبت پر کردن و کاشی کاری اطراف وان می باشد. درون وان را نیز هم می توان کاشی کاری کرده و هم می توان سطح داخلی آن را با مواد مخصوص پوشانیده و رنگ آمیزی کرد. در انتها نیز می توانید شیرآلات وان را نصب کنید.

برای مطالعه بیشتر:

وان جکوزی چیست

جکوزی آماده

مراحل ساخت جکوزی بتنی

ساخت وان با کاشی

فواید سونا و جکوزی برای دیسک کمر

وان ساده ویژه خردسالان، همراه با مشخصات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می دهید؟

امتیاز کاربران: 4.36 ( 3 نظر)