استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

ساخت جکوزی بتنی

مراحل ساخت جکوزی بتنی
مراحل ساخت جکوزی بتنی

مدت زیادی است که جکوزی ها، به کالایی ضروری در خانه ها تبدیل گشته است. زیرا علاوه بر جلوه لوکسی که جکوزی به دکوراسیون خانه می دهد، استراحت در آن نیز مزایای بسیاری دارد. اگر قصد تهیه جکوزی با کمترین هزینه و ابعاد دلخواه خود دارید، پیشنهاد ما ساخت جکوزی بتنی است. ممکن است این سوال ها برای شما پیش آید که آیا ساخت جکوزی بتنی ، نسبت به خرید آن، به صرفه است؟ مراحل ساخت جکوزی بتنی چگونه است؟ آیا در طی مراحل ساخت جکوزی بتنی ، نیاز به تیم سازنده ماهر بوده یا خودمان به تنهایی می توانیم انجام دهیم؟

یکی از رایج ترین متریال ها برای ساخت جکوزی، ساخت جکوزی با بتن می باشد. مواد تشکیل دهنده این نوع وان و جکوزی ها، بتن، آب و ماسه می باشد. ممکن است تصور کنید که جکوزی ساخته شده با ملات و بتن، به راحتی جکوزی های آماده نبوده و صیقلی نباشد. اما این تصور کاملا اشتباه است. سطح جکوزی بتنی به نرمی ابریشم بوده و شخص حمام کننده به هیچ عنوان در آن احساس ناراحتی نمی کند. همچنین به دلیل شکل پذیری بالا و حمل آسان بتن، می توان شکل و ابعاد جکوزی بتنی را به دلخواه خود طراحی و اجرا کرد. حال اگر به ساخت جکوزی دلخواه خود با بتن ترغیب شده اید، پیشنهاد می کنیم که این مطلب را تا انتها مطالعه کرده تا با شیوه و مراحل ساخت جکوزی بتنی آشنا شوید.

مراحل ساخت جکوزی بتنی

نکته بسیار مهم قبل از شروع مراحل ساخت جکوزی بتنی ، نیرو و تیم سازنده آن می باشد. ممکن است این سوال برای افراد پیش آید که آیا برای ساخت جکوزی بتنی ، نیاز به تیم سازنده ماهر بوده یا خودمان به تنهایی می توانیم انجام دهیم؟ نصب و ساخت جکوزی بتنی بدون کمک گرفتن از یک تیم حرفه ای، احتمال خطاها و اشکالات پروژه را افزایش می دهد. اگر خودتان تجربه ساخت ساز و لوله کشی دارید، هزینه ساخت جکوزی بتنی توسط خودتان، ارزان تر تمام خواهد شد.

در حالت کلی برای ساخت جکوزی بتنی با بهترین کیفیت و بدون نقص، بهتر است از یک تیم حرفه ای کمک بگیرید. ساخت جکوزی توسط یک تیم حرفه ای می تواند موجب تسریع در زمان ساخت و صرفه جویی در خرید مصالح اولیه شود. شما نیز خیالتان از نتیجه نهایی راحت خواهد بود. بعد از مشخص شدن تیم سازنده جکوزی بتنی ، می توانیم به سراغ توضیح شیوه و مراحل ساخت جکوزی بتنی برویم.

مراحل ساخت جکوزی بتنی
مراحل ساخت جکوزی بتنی

انتخاب مکان ساخت و ابعاد جکوزی بتنی

در اولین مرحله ساخت جکوزی بتنی ، فضا و مکان ساخت جکوزی بتنی مشخص شده و طرح جکوزی کشیده می شود. انتخاب مکان مناسب برای ساخت جکوزی بتنی ، نیاز به بررسی و کارشناسی دارد. زیرا باید بررسی شود که آیا کف، تحمل وزن جکوزی را داشته و بستر مناسبی برای ساخت جکوزی بتنی می باشد یا خیر. در این مرحله می توانید عمق و ابعاد جکوزی بتنی را با توجه به نیاز و کاربرد آن، تعیین کنید.

از دیگر مواردی که در هنگام مشخص کردن فضا و نقشه جکوزی باید در نظر گرفت، فضای مورد نیاز برای جایگذاری تاسیسات جکوزی مانند پمپ ها، فیلتراسیون، لوله کشی و برق کشی آن می باشد. همچنین لازم است تا طبق ابعاد جکوزی بتنی ، ظرفیت آن و نیاز های مشتری، آپشن ها و امکاناتی که قرار است بر روی جکوزی نصب شوند، مانند تعداد جت ها، چراغ ها، سیستم صوتی و سیستم ضد عفونی کننده ازن مشخص شوند. زیرا باید برای نصب و جایگذاری تاسیسات لازم برای تمامی این امکانات، نقشه کشی و براورد ابعاد شود.

جکوزی بتنی
جکوزی بتنی

حفاری و خاکبرداری برای ساخت جکوزی بتنی

پس از جانمایی محل ساخت جکوزی بتنی ، زمان حفاری کف و دیواره ها می باشد. اگر مدل جکوزی توکار باشد، دقت شود که عمق حفاری باید بیشتر از عمق در نظر گرفته شده برای جکوزی باشد. زیرا باید ارتفاع لایه های بتنی که برای کف سازی ایجاد می شوند را نیز در نظر گرفت. برای ساخت جکوزی بتنی در فضای داخلی خانه مانند حمام، ممکن است نیاز باشد تا علاوه بر زمین، قسمتی از دیواره نیز برای عبور و نصب تاسیسات جکوزی، حفر شود. اما برای جکوزی های بتنی در فضای باز، تنها کافی است تا کف زمین برای ساخت و عبور تاسیسات حفاری شود. برای خاکبرداری و حفاری نیاز به تیم مجهز می باشد. حفاری به وسیله تجهیزات پیشرفته و متصدیان ماهر آن، نسبت به روش های سنتی حفاری، با سرعت بالایی انجام می پذیرد.

ساخت جکوزی بتنی
ساخت جکوزی بتنی

آماده سازی زیربنا و آرماتوربندی جکوزی بتنی

پس از مشخص شدن ابعاد و طرح جکوزی و انجام حفاری های لازم، نوبت به آماده سازی زیربنا و بیس جکوزی بتنی می باشد. برای این کار، ابتدا بر روی خطوط مشخص کننده محیط و ابعاد جکوزی، یک الی دو ردیف بلوک بتنی قرار می دهیم. سپس در میان محدوده مشخص شده، تا ۵/۱ الی ۳/۱ ارتفاع بلوک ها، سنگ خرد شده یا سنگ بیس می ریزیم. حال زمان آرماتور بندی کف و دیواره جکوزی فرا رسیده است. میلگردها بر روی بلوک های بیس قرار می گیرند.

مراحل ساخت جکوزی بتنی
مراحل ساخت جکوزی بتنی

لوله کشی جکوزی بتنی

پس از نصب آرماتور بندی، زمان جانمایی تاسیسات است. میلگرد ها با سنگ های بیس فاصله دارند. به این ترتیب، به راحتی می توانید لوله کشی های کف و زهکش را جا نمایی کنید. در این مرحله، می توانید تمام لوله کشی ها و سیم کشی های لازم برای نصب تاسیسات جکوزی را جایگذاری و نصب کنید. برای دیواره جکوزی، اگر ابعاد آن کوچک باشد، می توانید از میلگرد استفاده نکرده و تنها به بلوک های سیمانی بسنده کنید.

مراحل ساخت جکوزی بتنی
مراحل ساخت جکوزی بتنی

بتن پاشی و ساخت دیواره جکوزی بتنی

پس از اتمام لوله کشی جکوزی و اطمینان از آب بندی درست کف و دیواره، نوبت بتن پاشی کف جکوزی بتنی و دیواره های آن می باشد. میان محدوده مشخص شده مملو از سنگ و بر روی دیواره ها، از بیرون و داخل، بتن پاشی می کنیم. این کار موجب بالا رفتن استحکام و مقاومت بدنه جکوزی می شود. همچنین بهتر است که اطراف جکوزی بتنیِ فضای باز را مقداری بتن پاشی کرد. به این ترتیب، هم از رشد چمن در نزدیکی جکوزی جلوگیری شده و هم به استحکام بدنه جکوزی بتنی کمک می شود.

مراحل ساخت جکوزی بتنی
مراحل ساخت جکوزی بتنی

اتمام ساخت جکوزی بتنی

بسیاری افراد ظاهر طبیعی و مینیمال بتن را می پسندند. به همین دلیل نیازی به رنگ آمیزی و یا کاشی کاری نمی بینند. اما اگر شما طرفدار جکوزی کاشی کاری شده و یا دارای نمای سنگی می باشید، در این مرحله می توان انجام داد. پس از اتمام بدنه جکوزی بتنی ، می توان شیرالات و تعلیقات را نصب کرده و از جکوزی بتنی خود لذت ببرید.

جکوزی بتنی
جکوزی بتنی مشکی

برای مطالعه بیشتر:

وان جکوزی های زیر ۲۰ میلیون تومان

ساخت وان با اجر

ابعاد جکوزی یک نفره

طریقه نصب جکوزی اماده

ساخت وان با کاشی

فواید جکوزی سرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *