استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

راهکارهای تبدیل وان به جکوزی

تبدیل وان به جکوزی

 تبدیل وان به جکوزی ، از راهکارهای رایج برای استفاده بهینه از وان است. افراد به دلایل متعددی تصمیم به تبدیل وان به جکوزی می گیرند. جکوزی ها از امکاناتی هستند که حس لذت بخش ماساژ با آب و به واسطه آن، آرامش را به ارمغان می آورند. می دانیم که جکوزی در دسته بندی کالاهای لوکس قرار گرفته و از جمله تاسیساتی محسوب شده که برای نصب به فضای بزرگ نیاز دارند.

برای کسانی که قصد بهره مندی از جکوزی داشته اما بودجه مالی بالایی برای خرید آن ندارند، تبدیل وان به جکوزی پیشنهاد بهتری است. زیرا تبدیل وان به جکوزی هزینه کمتری نسبت به خرید و یا سفارش یک جکوزی آماده دارد. همچنین به دلیل ابعاد کوچک تر وان نسبت به جکوزی های موجود در بازار، از فضای موجود در سرویس بهداشتی نیز می توان بهینه تر استفاده کرد. پیش از بررسی چگونگی تبدیل وان به جکوزی ، لازم است با نحوه کارکرد وان و جکوزی بیشتر آشنا شده و سپس اقدام به ساخت جکوزی با وان کنیم.

نحوه کار وان و جکوزی

از وان و جکوزی عمدتاً به منظور شستشو و یا افزایش آرامش جسمی و ذهنی استفاده می ‌شود. اما کارکرد آن ‌ها با یکدیگر متفاوت است. وان‌ ها به طور کلی دارای دو قسمت اصلی، شامل مخزن وان و شیرهای آب است. بخش مخزن مانند یک حوضچه بزرگ و عمیق بوده که می تواند به طور همزمان چندین فرد را در خود جای دهد. بخشی که در آن شیرهای آب قرار گرفته، شامل دو شیر سرد و گرم بوده که دما و شدت جریان آب ورودی به داخل وان را تنظیم می کند. کارکرد وان ساده، بسیار آسان است. تنها کافی است تا وان را پر از آب کرده و سپس از آن استفاده کرد.

اما جکوزی یک نوع وان با تجهیزات و امکانات بیشتر بوده که برای ماساژ و آرامش عضلات بدن بسیار مفید است. جکوزی همانند وان، دارای مخزن بزرگی بوده که با آب پر می شود. تفاوت عمده جکوزی ها با وان های ساده، در امکانات و قابلیت های آن ها می باشد. آب درون جکوزی توسط پمپ ها به گردش درآمده و سپس از طریق جت ها با فشار به درون مخزن جکوزی بازگردانده می شود. فشار آب خارج شده از جت ها، حسی مانند ماساژ بر روی بدن ایجاد کرده و موجب شادابی و رفع خستگی می شود. به صورت کلی، این امکانات و قابلیت های جکوزی، تفاوت بسیاری در تجربه استفاده از وان و جکوزی ایجاد می کنند. استراحت در جکوزی راهی برای افزایش آرامش و برطرف کردن خستگی ها و استرس  است.

تبدیل وان به جکوزی
نحوه کار وان و جکوزی

لوازم مورد نیاز برای تبدیل وان به جکوزی

تبدیل وان به جکوزی ، بهتر است توسط افراد متخصص و با تجربه صورت گیرد. برای این کار  به تجهیزات و لوازم خاصی نیاز می باشد. برخی از این لوازم عبارت هستند از:

  • پمپ جکوزی: برای تبدیل وان به جکوزی و ایجاد جریان آب، نیاز به پمپ جکوزی می باشد. پمپ جکوزی باید قدرت کافی برای پمپاژ آب به درون سایر اجزا مانند گرمکن و جت ‌های جکوزی را داشته باشد.
  • جت جکوزی: جت ها بر روی بدنه داخلی وان نصب می شوند. برای ساخت جکوزی با وان ، تعداد جت ها بستگی به اندازه، ظرفیت و نیاز کاربر دارد.
  • سیستم کنترل جکوزی: برای کنترل دما، شدت جریان آب و دیگر ویژگی ‌های جکوزی، نیاز به نصب یک سیستم هوشمند کنترل جکوزی می باشد.
  • سیستم گرمایشی: برای گرم کردن آب در مخزن، وان باید یک سیستم گرمایشی مانند گرمکن های الکتریکی یا گازی، داشته باشد.
  • سیستم فیلتراسیون: برای پاک‌ سازی آب درون مخزن، باید یک سیستم فیلتراسیون نصب شود. این سیستم شامل فیلترهای مختلفی بوده که باکتری‌ ها و آلودگی‌ ها را از آب جدا می کند.
  • لوله‌ ها و اتصالات: موقع تبدیل وان به جکوزی ، برای اتصال پمپ، جت ‌ها و سایر تجهیزات به هم، باید تعدادی لوله و اتصالات نیز تهیه شوند.
  • سیستم الکتریکی: در هنگام تبدیل وان به جکوزی ، برای راه ‌اندازی پمپ، گرمکن و سایر تجهیزات، باید یک سیستم الکتریکی نیز نصب شود. این سیستم شامل کابل‌ های برق و قطعات الکتریکی می‌ باشد.

می دانیم که برای تبدیل وان به جکوزی که یک کار پیچیده می باشد، بهتر است این کار توسط یک تکنسین حرفه ‌ای انجام شده تا از مشکلات و خسارات احتمالی جلوگیری شود. برای تبدیل وان به جکوزی ، به امکانات چندان پیچیده ای نیاز نیست. زیرا اکثر لوازم را می توان به راحتی خریداری کرد.

تبدیل وان به جکوزی
تبدیل وان به جکوزی

استفاده از چراغ های LED برای تبدیل وان به جکوزی

در قدم بعدی برای تبدیل وان به جکوزی و نزدیک تر شدن به تجربه جکوزی، می توان از چراغ های LED زیر آب استفاده کرد. بسته به سلیقه و تمایل خود، می توان این چراغ ها را در امتداد طرفین و پایین وان خود قرار داد. برخی از این چراغ ها قابلیت کنترل از راه دور دارند. برخی دیگر نیز با باتری کار  کرده و می توانند بیش از ۴۰ ساعت روشن بمانند. قابلیت کنترل از راه دور چراغ های LED این امکان را فراهم می کند که کاربر به راحتی چراغ ها را روشن و خاموش کند. همچنین، کاربر می تواند از طیف وسیعی از برنامه های نورپردازی منحصر به فرد استفاده کند.

تبدیل وان به جکوزی
استفاده از چراغ های LED برای تبدیل وان به جکوزی

نصب تشک جکوزی قابل حمل برای تبدیل وان به جکوزی

برای تبدیل وان به جکوزی ، می ‌توان یک تشک جکوزی قابل حمل که دارای پدهای گرمایشی داخلی و قسمت های حباب ‌ساز بوده، تهیه کرد. با استفاده از این دستگاه، نصف راه برای تبدیل وان به جکوزی طی شده است. استفاده از تشک جکوزی قابل حمل، موجی از حباب ‌ها را از کف وان آزاد می ‌کند. تشک جکوزی یک راه عالی برای ماساژ در حین استراحت در وان است. فرآیند نصب تشک برای تبدیل وان به جکوزی بسیار ساده است. فقط باید از ایمنی الکتریکی آن اطمینان حاصل کرده و قبل از استفاده، همه سیم‌ ها بررسی شوند. 

تبدیل وان به جکوزی
نصب تشک جکوزی قابل حمل برای تبدیل وان به جکوزی

نصب جت های آب برای تبدیل وان به جکوزی

اگر نیاز به قدرت بیشتری در ایجاد حباب ها و فشار آب باشد، می توان برای تبدیل وان به جکوزی ، بر روی یک سیستم هیدرو جت الکتریکی جکوزی سرمایه گذاری کرد. این سیستم در واقع یک موتور قدرتمند با دو جت داخلی می باشد. با نصب موتور داخل وان، جت ها باعث افزایش فشار آب شده و حباب های زیادی در آب ایجاد خواهند شد. باید این نکته را در نظر داشت که سیستم هیدرو جت الکتریکی، همان طور که از نام آن  پیداست، با برق کار می کنند. بنابراین، باید نکات ایمنی لازم هنگام نصب این جت ها داخل وان را رعایت نمود.

تبدیل وان به جکوزی
نصب جت های آب برای تبدیل وان به جکوزی

نصب کیت های تبدیل وان به جکوزی

گزینه دائمی تر و قدرتمندتر برای تبدیل وان به جکوزی خرید یک کیت تبدیل وان به جکوزی با شش جت یا بیشتر می باشد. این کیت ها را می توان به طور دائمی در کناره های وان نصب کرد. برای نصب کیت تبدیل وان به جکوزی ، به ابزارهای خاصی نیاز است. قبل از نصب جت‌ ها، باید سوراخ‌ هایی در دیواره های وان برش داده شده و شلنگ‌ های هوا و موتور برای به کار انداختن جت ‌ها نصب شوند. با انجام این مراحل، تبدیل وان به جکوزی انجام خواهد شد.

برای مطالعه بیشتر:

قیمت جکوزی خانگی یک نفره

فرق وان و جکوزی

نحوه اجرای لوله کشی جکوزی

چگونه جکوزی بسازیم

بلوئر جکوزی چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می دهید؟

امتیاز کاربران: اولین نفر باشید!