استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
معرفی کسب و کار ها

راهنمای خرید لوله و اتصالات UPVC و عوامل مؤثر بر قیمت آن

لوله و اتصالات از جمله تجهیزات کاربردی هستند که برای انتقال سیالات مختلف از نقطه‌ای به نقطه دیگر استفاده می‌شوند و می‌توانند بر اساس فاکتورهایی همچون کاربردها، جنس و نوع، سایز و ابعاد و … به انواع مختلفی تقسیم شوند. لوله و اتصالات UPVC به دلیل داشتن ویژگی‌های منحصربه‌فردی همچون قیمت مناسب، مقاومت در برابر خوردگی، طول عمر بالا، قابلیت بازیافت، نصب ساده و راحت، وزن کم و … در بسیاری از پروژه‌های صنعتی و غیر صنعتی استفاده می‌شوند. امروزه انواع مختلفی از این تجهیزات در دسترس هستند که می‌تواند انتخاب و خرید را برای افراد سخت و گمراه‌کننده نماید و قیمت این محصولات نیز تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد. در ادامه مطلب به بررسی کامل راهنمای خرید انواع لوله و اتصالات UPVC و فاکتورهای مؤثر در قیمت آنها پرداخته می‌شود.

انواع لوله و اتصالات UPVC و ویژگی‌های آنها

در حقیقت یو پی وی سی مخفف عبارت Unplasticized polyvinyl chloride بوده که به معنی پلی وینیل کلراید پلاستیک نشده است و از مقاومت بسیار زیادی در برابر مواد شیمیایی و عوامل محیطی برخوردار است. لوله‌های UPVC می‌توانند در سایزهای مختلف و با ویژگی‌های فیزیکی گوناگون تولید شوند و کاربردی‌ترین اتصالات آنها نیز شامل اتصالات مغزی، اتصالات سه‌راهی، اتصالات چهارراهی، بوشن‌ها، درپوش‌ها، فلنج واشر، اتصالات زانویی و مهره‌ماسوره می‌باشند. از مهم‌ترین ویژگی‌های این تجهیزات می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • قیمت لوله و اتصالات یو پی وی سی در مقایسه به تجهیزات فلزی و … مناسب‌تر است.
  • در برابر خوردگی مقاومت بالایی دارند.
  • سطح داخلی و خارجی بسیار صافی دارند و اصطکاک کمی ایجاد می‌کنند.
  • دارای استحکام مکانیکی بالایی هستند و می‌توانند فشار زیادی را تحمل کنند.
  • بهداشتی بوده و تغییری در کیفیت سیالات ایجاد نمی‌کنند.
  • وزن کمی دارند و حمل‌ونقل و نصب آنها ساده است.
  • از طول عمر و سازگاری بالایی با محیط‌زیست برخوردارند.

راهنمای خرید لوله و اتصالات UPVC

محبوبیت بالا و کاربردهای زیاد لوله و اتصالات یو پی وی سی باعث شده که امروزه شرکت‌های متعددی در سراسر جهان در زمینه تولید این محصولات فعالیت داشته باشند و به همین دلیل ممکن است افراد در خرید لوله و اتصالات UPVC دچار سردرگمی شوند. برای خرید این تجهیزات لازم است که افراد به نکات و فاکتورهای مختلفی توجه داشته باشند که مهم‌ترین آنها به شرح زیر هستند:

  • کاربردهای لوله و اتصالات و نوع پروژه‌ها

همانطور که گفته شد هرکدام از انواع لوله‌ها و اتصالات می‌توانند برای اهداف و کاربردهای مختلفی تولید شوند و از ویژگی‌های منحصربه‌فردی برخوردار باشند. افراد قبل از خرید حتما باید به نوع پروژه و کاربرد تجهیزات توجه داشته باشند تا مناسب‌ترین لوازم را خریداری کنند. به عنوان مثال لوله و اتصالات ساختمانی می‌تواند با لوله و اتصالات استخر و صنایع مختلف متفاوت باشند و کاربردهای متمایزی داشته باشند.

  • قیمت لوله و اتصالات

خرید لوله و اتصالات upvc در مقایسه با سایر تجهیزات فلزی، پلاستیکی. پلیمری دیگر با توجه به ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که دارد بسیار به‌صرفه‌تر است اما لازم است که در زمان خرید آنها به قیمت محصولات توجه ویژه‌ای شود. البته قیمت می‌تواند تحت تأثیر فاکتورهای مختلفی همچون تعداد، ویژگی‌ها و مشخصات، کاربردها، مزایا و معایب، اندازه و ابعاد، استانداردها، طول عمر و … باشد.

  • ویژگی‌ها و مشخصات لوله و اتصالات

یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که در زمان خرید لوله و اتصالات UPVC باید به آن توجه داشت ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی آنها است. هر کدام از انواع لوله‌ها و اتصالات می‌توانند در برابر عواملی همچون ضربه، فشار، حرارت، رطوبت، مواد شیمیایی، تغییرات دما و … واکنش متفاوتی داشته باشند. این ویژگی‌ها می‌توانند متناسب با نوع کاربرد محصولات متفاوت باشد و باید دقت زیادی در انتخاب محصولات داشت.

  • استاندارد تجهیزات

داشتن نشان استاندارد در زمان خرید هر وسیله‌ای از الزامات است و حتما باید محصولات و تجهیزات UPVC نیز نشان استاندارد داشته باشند. در حقیقت داشتن نشان استاندارد در لوله‌ها و اتصالات یو پی وی سی به این معنی است که این محصولات آزمون‌ها و تست‌هایی همچون تست فشار هیدرواستاتیک، تست برگشت طولی، تست مقاومت در برابر حلال‌های آلی، تست ضربه، تست سفتی حلقوی و سایر تست‌های مهم دیگر را پاس کرده‌اند و می‌توان با اطمینان خاطر از آنها استفاده کرد.

  • برند تولیدکننده

توجه به برند و شرکت سازنده محصولات از مهم‌ترین نکاتی است که حتما باید در زمان خرید لوله و اتصالات UPVC به آن توجه داشت. امروزه هزاران شرکت مختلف در سراسر دنیا در زمینه تولید این محصولات فعالیت داشته و محصولات مختلفی به بازار عرضه می‌کنند که هر کدام از آنها می‌توانند کیفیت و ویژگی‌های متفاوتی داشته باشند. سابقه شرکت تولیدکننده، مدت‌زمان گارانتی محصولات، مواد اولیه استفاده شده در تولید محصولات، میزان رضایت مشتریان از محصولات، کیفیت محصولات و … می‌توانند نشان‌دهنده اعتبار یک برند و تضمین دهنده محصولات آن باشند.

  • در کنار تمامی موارد ذکر شده برای خرید لوله برق و خرید لوله و اتصالات UPVC لازم است که به موارد دیگری همچون میزان عرضه و تقاضا، مدت زمان گارانتی محصولات، ابعاد و اندازه محصولات، نوسانات نرخ ارز و قیمت مواد اولیه و … توجه شود.

جمع‌بندی نهایی

لوله و اتصالات UPVC از جمله تجهیزاتی هستند که امروزه در بسیاری از پروژه‌های صنعتی و غیر صنعتی جایگزین تجهیزات فلزی و سنتی شده‌اند و به دلیل داشتن ویژگی‌هایی همچون مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی، عدم خوردگی، طول عمر بالا و … محبوبیت بالایی دارند. برای خرید لوله و اتصالات UPVC لازم است که به نکات و فاکتورهای مختلفی همچون نوع نیاز پروژه و کاربردهای تجهیزات، استانداردها، برند تولیدکننده، کیفیت محصولات، ابعاد و اندازه، مزایا و معایب، میزان گارانتی و … توجه شود.

آخرین عناوین

بهترین آسانسور

با توجه به تنوع برندها و مدل های مختلف آسانسور در بازار، انتخاب بهترین آسانسور…

16 ساعت پیش

شینگل خارجی

شینگل خارجی امروزه در اکثر پروژه ها به عنوان پوشش بام مورد استفاده قرار می…

17 ساعت پیش

آسانسور kone

آسانسور kone یکی از برترین برندهای آسانسور می باشد. این برند در سال 1910 میلادی…

17 ساعت پیش

قانون جدید نصب آسانسور برای ساختمانهای قدیمی

قانون جدید نصب آسانسور برای ساختمانهای قدیمی سوال بسیاری از ساکنین ساختمان های قدیمی ساخت…

17 ساعت پیش

لاین نوری چیست

در دنیای پویای معماری و طراحی داخلی، نورپردازی به عنوان یکی از مؤلفه های اساسی…

20 ساعت پیش

فضای لازم برای آسانسور ۴ نفره

فضای لازم برای آسانسور 4 نفره و دو نفره به اندازه کابین استفاده شده و…

21 ساعت پیش