استعلام قیمت
ثبت درخواست
هوشمندسازی

دوربین مداربسته میکروفون دار

در دوربین مداربسته میکروفون دار میکروفون هایی تعبیه شده که می تواند علاوه بر ضبط تصویر تمامی صداهای محیط را در درایو خود ذخیره کند. این ابزارهای ضبط صدا به طور کلی به دو نوع دوربین میکروفن دار داخلی و خارجی تقسیم می شوند  که برای دوربین میکروفن دار خارجی می توان از میکروفون های گلفی، جعبه ای و سوزنی استفاده کرد. آگاهی از شیوه ی کارکرد دوربین مداربسته میکروفن دار برای نصب و خریداری نمونه ی با کیفیت آن بسیار ضروری است؛ بنابراین جهت آشنایی بهتر شما با انواع مختلف دوربین مداربسته میکروفون دار توضیحاتی ارائه خواهد شد. البته لازم به ذکر است که نصب سیستم ضبط صدا بدون اطلاع رسانی به افراد غیرقانونی است و شما باید قبل از خرید دوربین مداربسته میکروفن دار خود مجوز بگیرید.

دوربین مداربسته میکروفون دار

قیمت دوربین مداربسته میکروفون دار

قیمت دوربین مداربسته میکروفون دار با توجه به خصوصیات میکروفن دوربین می تواند تغییر کند.در رابطه با تاثیر ویژگی های میکروفن بر قیمت دوربین مداربسته میکروفن دار می توان عوامل زیر را ذکر کرد:

  • نوع میکروفن: انواع مختلفی از میکروفون ها از جمله میکروفون های همه جهته، جهت دار و مرزی وجود داردند. میکروفون های همه جهته صدا را از همه جهات ضبط می کنند، در حالی که میکروفن های جهت دار بر منابع صوتی خاصی تمرکز می کنند و نویز پس زمینه را کاهش می دهند. میکروفون های مرزی برای استفاده بر روی سطوح صاف طراحی شده اند و پوشش صدای گسترده ای را ارائه می دهند.
  • حساسیت: حساسیت میکروفون توانایی آن را در ضبط صداهای سطح پایین تعیین می کند. برای کاربردهای دوربین مداربسته میکروفون دار، مهم است که میکروفنی با حساسیت کافی برای ضبط صدای واضح انتخاب کنید، با افزایش حساسیت میکروفن قیمت آن افزایش میابد.
  • کاهش نویز: به دنبال میکروفون هایی با ویژگی های داخلی کاهش نویز یا فناوری هایی باشید که به کاهش نویز پس زمینه و بهبود وضوح صدای ضبط شده کمک می کند. این عمل می تواند در محیط هایی با سطح سر و صدای محیطی بالا  بسیار مهم باشد.
  • مقاومت در برابر عوامل طبیعی: اگر میکروفون در معرض محیط های بیرونی و سخت قرار می گیرد، مطمئن شوید که در برابر آب و هوا مقاوم است. به دنبال میکروفون‌هایی با درجه‌بندی IP مناسب برای مقاومت در برابر گرد و غبار، رطوبت و تغییرات دما باشید.
  • نوع اتصال: میکروفن ممکن است به نوع خاصی از اتصال مانند آنالوگ یا دیجیتال نیاز داشته باشد. حتما اطمینان حاصل کنید که با پورت های ورودی صوتی موجود DVR یا دوربین شما سازگار باشد.
دوربین مداربسته میکروفون دار

خرید دوربین امنیتی میکروفون دار

در خرید دوربین مداربسته میکروفون دار باید به نوع دوربین و میکروفن و حتی کابل توجه کرد. در حالت کلی قیمت دوربین با توجه به برند، تکنولوژی، کیفیت، لنز، جنس بدنه، قابلیت بهبود تصاویر، هوشمندی دوربین مدار بسته و ویژگی های خاص دوربین مدار بسته متغییر است. همچنین از کابل‌های نیمه سازه که به طور خاص برای کاربرد های صوتی طراحی شده‌اند، استفاده کنید. این کابل باید دارای پوشش مناسب برای کاهش تداخلات و حفظ تمامیت سیگنال باشد.

نحوه اتصال دوربین مداربسته میکروفن دار خارجی و داخلی

خرید دوربین مداربسته میکروفن دار با توجه به نوع میکروفن را به طور کلی می توان به دو نوع محدود کرد:

دوربین میکروفن دار داخلی

به طور معمول، شما نمی توانید تشخصی دهید که میکروفون در دوربین مداربسته میکرفن داری وجود دارد، زیرا با نگاه کردن به ظاهر دوربین قابل تشخیص نمی باشد. میکروفون‌ های داخلی معمولاً در دوربین‌ های مداربسته گران ‌قیمت تر موجود می باشند.

دوربین مداربسته میکروفون دار داخلی

دوربین با میکروفن خارجی

 در مقابل، میکروفون خارجی بیرون از دوربین مداربسته شما قرار می‌گیرد و می‌تواند به آن متصل شود تا هم صوت و هم تصویر را فراهم کند. بسته به مدل‌ ها، ممکن است به صورت مستقیم به یکدیگر متصل شوند یا از طریق DVR یا NVR نصب شده باشند. معمولاً نصب میکروفون‌ها آسان است، به خصوص اگر در دوربین‌ مداربسته شما یک پورت صوتی مخصوص وجود داشته باشد.  

صرف نظر از داخلی یا خارجی بودن میکروفن دوربین مداربسته میکروفون دار، میکروفون های دوربین امنیتی در هنگام قرار گرفتن در یک اتاق ساکت به اندازه کافی حساس هستند تا صدا را از شعاع ۱۲ متر دریافت کنند. که البته نتایج براساس نویز محیط متفاوت است.

دوربین مداربسته با میکروفن خارجی

انواع دوربین مداربسته میکروفون دار

 انواع دوربین مداربسته میکروفون دار باتوجه به نوع میکروفن  می تواند در دسته بندی های متفاوتی قرار بگیرد. به طور کلی می توان گفت امکان ضبط صدا در تمام سیستم های نظارتی و انواع تجهیزات مداربسته وجود دارد. اما بجز دوربین مداربسته میکروفن دار داخلی، بقیه سیستم ها نیاز به تهیه تجهیزات مورد نیاز دارد.

دوربین مداربسته میکروفون دار

انواع سیستم ضبط صدا در دوربین مداربسته میکروفن دار از دو نظر قابلیت تنظیم صدا و قاب و بدنه میکروفن مورد بررسی قرار می گیرند و تقسیم بندی می شوند.

طبقه بندی میکروفون از نظر نوع قاب و بدنه

  • میکروفن گلفی :این نوع میکروفون یکی از شناخته شده ترین ها در بازار است و همانطور که از نام آن پیداست ظاهری مانند توپ گلف دارد. این نوع سیستم های ضبط صدا بسیار سبک و کوچک بوده و با ولتاژ ۶ الی  ۱۲ ولت کار می کنند.
  • میکروفن باکس :همانطور که از نام آن پیداست بدنه ی آن به شکل جعبه ای کوچک طراحی شده است و پیچی برای تنظیم صدا بر روی آن تعبیه شده است. ولتاژ مصرفی آن ۹ الی ۱۲ ولت است و حساسیت بالایی دارد.
  • میکروفن سوزنی :این نوع میکروفون یکی از انواع پرکاربرد در محیط های داخلی است. ساختار آن کوچک و از دسته میکروفن های مخفی است و استفاده از آن نیاز به سیم کشی دارد. همچنین این نوع میکروفون در دوربین مداربسته میکروفون دار کیفیت صدای عالی و بدون نویز ایجاد می کند.
انواع میکروفون دوربین مداربسته

طبقه بندی از نظر قابلیت تنظیم صدا

  • میکروفون ولوم دار: این نوع میکروفون ها دارای قابلیت تنظیم صدای ضبط شده هستند که این امر از طریق پیچی که در ساختار آنها قرار گرفته است، امکان پذیر است.
  • میکروفون بدون ولوم: این نوع میکروفن ها قابلیت تنظیم میزان صدا را ندارد که محدودیت هایی را در سیستم ضبط صدا به وجود می آورد.
دوربین مداربسته میکروفون دار با قابلیت تنظیم صدا

برای مطالعه بیشتر:

ارتفاع نصب دوربین مداربسته

نصب دوربین مدار بسته

دوربین وایرلس چرخشی

۷ دوربین مداربسته مه شکن ، مناسب مناطق کوهستانی

این ۶ مدل دوربین مداربسته برای ویلا حرف ندارند!

آخرین عناوین

دستورالعمل اجرای ملات مسلح شده با مش الیاف شیشه برای مهار دیوار (والمش)

برای دانلود دستورالعمل طراحی و اجرای ملات مسلح شده با مش الیاف شیشه برای مهار دیوارهای…

10 ساعت پیش

بلوک گلدانی

بلوک گلدانی که از آن با نام های دیگری چون فلاورباکس یا بلوک شیب بندی…

11 ساعت پیش

کانیو بتنی چیست

کانیو بتنی چیست؟ این پرسشی است که به احتمال زیاد در هنگام آشنایی با فرآورده…

17 ساعت پیش

بهترین بلوک سبک در ساختمان سازی چیست؟

امروزه بلوک های سبک یکی از پرکاربردترین و بهترین بلوک ها در صنعت ساختمان سازی…

1 روز پیش

بررسی بلوک های عایق در ساختمان سازی، مقایسه چند بلوک پرطرفدار

امروزه در صنعت ساخت و ساز، پیشرفت های چشمگیری در تولید مصالح نوین صورت گرفته…

1 روز پیش

آیا هبلکس برای دیوار سوله استفاده می شود؟

هبلکس به عنوان یکی از محبوب ترین مصالح ساختمانی سبک و مقاوم امروزه مورد توجه…

1 روز پیش