استعلام قیمت
۰۲۱-۶۵۰۲۳۱۵۷

دتکتورها (Detector) در سیستم اعلام حریق، دستگاه‌های حسگر هستند که طراحی شده‌اند تا انواع مختلفی از علائم حریق را شناسایی کرده و اطلاعات مربوط به آنها را به سیستم اعلام حریق ارسال کنند. این دستگاه‌ها برای افزایش ایمنی در ساختمان‌ها و اماکن مختلف استفاده می‌شوند. نوع دتکتورها ممکن است بسته به نیازها و محیط استفاده متغیر باشد. برند های مختلفی در بازار وجود دارد که تولید کننده دتکتور اعلام حریق هستند. دتکتور زتا یکی از باکیفیت ترین آشکارسازهای موجود در بازار است.

آشکارساز های یک سیستم اعلام حریق انواع مختلفی دارند، دتکتور دود، دتکتور شعله ای، دتکتور گازی، دتکتور ترکیبی.

آشکارساز دود بر اساس تغییرات در غلظت دود حاصل از احتراق مواد، به طور معمول در صورت شناسایی دود، سیگنال اعلام حریق را فراهم می‌کنند. دتکتور زتا مدل حرارتی بر اساس افزایش دما ناشی از حریق، به جای شناسایی دود، واکنش نشان می‌دهند و هشدار حریق را فراهم می‌کنند.

دتکتور زتا در مدل های مختلف در بازار موجود است در ادامه لیستی از انواع دتکتور های این کمپانی بررسی شده است.

برخی از سیستم‌های اعلام حریق از دتکتورهای گاز برای شناسایی نشت گازهای خطرناک مانند گازهای گلخانه‌ای یا گازهای سمی استفاده می‌کنند در این سیستم های اعلام حریق از دتکتور زتا مدل گازی استفاده می شود.

دتکتورهای آدرس پذیر اطلاعات دقیق تری را ارائه می‌دهند و می‌توانند محل دقیق حریق را در سیستم مشخص کنند. این دتکتورها به صورت فردی آدرس‌دهی می‌شوند و اطلاعات خود را به سیستم ارسال می‌کنند. دتکتور زتا آدرس پذیر به عنوان سازه‌های اساسی در سیستم‌های اعلام حریق برای زودتر شناسایی و پیشگیری از حریق و اطلاع‌رسانی به مراکز کنترل استفاده می‌شود.

قیمت دتکتور زتا

با توجه به تنوعی که دتکتور های تولید شده توسط کمپانی زتا دارند امکان اعلام دقیق قیمت دتکتور زتا به صورت دقیق وجود ندارد. علاوه بر آن به دلیل التهاباتی که بازار ارز دارد قیمت ها روزانه در حال تغییر است. بنابرابن برای دریافت لیست قیمت دتکتور های زتا، با شماره تلفن های واحد فروش عمران مدرن تماس بگیرید.

نکته ی دیگری که در تعیین قیمت دتکتور های ZETA اهمیت دارد گارانتی است. محصولات زتا به طور معمول از گارانتی یکساله برخوردار هستند و اگر مدت گارانتی بیشتر باشد قیمت دتکتور زتا بیشتر می شود.

انواع دتکتور دودی زتا

شرکت ZETA متناسب با سیستم اعلام حریق آدرس پذیر و سیستم اعلام حریق متعارف اقدام به تولید دتکتور های دودی در دو مدل اپتیکال و بیم دتکتور کرده است. دتکتور های دودی تولید شده توسط شرکت زتا در قالب مدل های زیر ارائه می شوند:

  • دتکتور زتا نوع دودی متعارف Fyreye MKII-OP
  • دتکتور zeta دودی آدرس پذیر MKII-AOP
  • دتکتور دودی آدرس پذیر زتا MKII-AOP/B سیاه رنگ
  • بیم دتکتور زتا ZT-BEAM/XTRA
  • بیم دتکتور زتا ZT-BEAM/KIT140
  • بیم دتکتور زتا ZT-BEAM/KIT160

برای خرید هر یکی از دتکتور های ذکر شده با کارشناسان عمران مدرن تماس بگیرید، تا سفارش شما را ثبت نمایند.

مشخصات فنی دتکتور دودی مدل MKII-OP Zeta

در دتکتورهای دودی فتوالکتریک زتـــــا سری Fyreye MKII از یک منبع تولید کننده نور (IR LED) یک فتو دیود (دیود حساس به نور) استفاده شده است.

دتکتورهای دودی فتوالکتریک زتـــــا بر اساس الگو EN54 طراحی شده است و پایه های آن دارای قفل جهت جلوگیری از حذف غیر مجاز، خروجی چراغ ریموت LED و سازگار با تمام تجهیزات سری Fyreye میباشد. دتکتور zeta از مدل دودی دارای استانداردهای جهانی معتبر همچون LPCB، BSI، VDS است. آشکارساز دودی اپتیکال زتا جهت شناسایی دود سیال ناشی از حریق ذرات قابل مشاهده کوچک (۰٫۵ تا ۱۰μm ) مانند مبلمان، PVC، پلاستیکی، فوم و تمام مواد مشابه مناسب است.

دتکتور اعلام حریق

بیم دتکتور زتا

بیم دتکتور zeta یا دتکتور اشعه ای زتا که برای رفع مشکلات فناوری های قدیمی و منسوخ در زمینه سیستم اعلام حریق ایجاد شده است با استفاده از پرتو خطی در مناطق بزرگ و باز استفاده می شود.

محدودیت دسترسی به بعضی نقاط ساختمان در گذشته باعث تشخیص هشدار غیر قابل اعتماد و کاذب می شد و به طور کلی تشخیص حریق سخت و زمان بر بود، اما اکنون با استفاده از فناوری پیشرفته موتوری قابل اطمینان زتا دیگر چنین مشکلی وجود ندارد. بیم دتکتور زتا در هنگام راه اندازی، خود را با مرکز بازتابنده تراز می کند و به طور خودکار با رفلکتور همسو می شود. این تراز هوشمند به کاهش هشدار های کاذب کمک می کند بنابراین باعث صرفه جویی در وقت، منابع، اعتبار و در نهایت هزینه می شود.

دتکتور حرارتی

آتش‌سوزی با تولید حرارت همراه است. حرارتی که بسیار بالاتر از دمای طبیعی فضای ساختمان است و یا مسیر افزایش غیرطبیعی را دنبال می‌کند. به ‌این ‌ترتیب دمای آتش یکی از بهترین روش‌های تشخیص وقوع حریق است. انواع دتکتور حرارتی یا Thermal detector برای این منظور طراحی ‌شده‌اند.

این دتکتورها نسبت ‌به دمای زیاد محیط و یا افزایش شدید دمای محیط و یا هر دوی این رخدادها حساس هستند. حرارت زیاد، غیرطبیعی است و می‌تواند دلیل رخداد حریق در فضاهای ساختمانی باشد. دتکتور های حرارتی در مدل های دتکتور حرارتی ثابت ،دتکتور حرارتی افزایشی دتکتور خطی و دتکتور حرارتی ترکیبی در بازار موجود می باشد.

دتکتور zeta

انواع دتکتور حرارتی زتا

دتکتور زتا در دو نوع ثابت و افزایشی، مناسب سیستم اعلام حریق متعارف و سیستم اعلام حریق آدرس پذیر به بازار عرضه می شود. مدل های دتکتور حرارتی متعارف و آدرس پذیر زتا شامل موارد زیر می باشند:

  • دتکتور زتا نوع حرارتی ثابت متعارف Fyreye MKII مدل MKII-HF
  • دتکتور حرارتی ثابت متعارف زتا Fyreye MKII مدل MKII-HF-CS90
  • دتکتور زتا نوع حرارتی افزایشی متعارف Fyreye MKII مدل MKII-HR
  • دتکتور حرارتی ثابت آدرس پذیر زتا MKII مدل MKII-AHF
  • دتکتور زتا نوع حرارتی افزایشی آدرس پذیر MKII مدل MKII-AHR

مشخصات فنی دتکتور حرارتی مدل Fyreye MKII

این دتکتور از ترمیستور برای تشخیص سریع افزایش دما استفاده می کند. دمای آستانه این آشکارساز ۵۷ درجه سانتی گراد می باشد. این دتکتور در مدت زمان ۱۰ ثانیه ای فعال می شود.

برای مطالعه بیشتر:

عیب یابی اعلام حریق سنس

شرکت سنس اعلام حریق

آموزش نصب دتکتور اعلام حریق

اعلام حریق zitex

آژیر اعلام حریق آریاک

دتکتور دودی سنس

اعلام حریق gst

سیستم اعلام حریق زتا

آخرین عناوین

چراغ دکوراتیو نما

چراغ دکوراتیو نما ، ابزاری نوین و موثر برای افزایش زیبایی و جذابیت نمای ساختمان…

3 روز پیش

تری دی پانل چیست

تری دی پانل که با نام پانل سه بعدی نیز شناخته می شود یکی از…

3 روز پیش

اگر در آسانسور گیر کردیم چیکار کنیم

گیر افتادن در آسانسور یکی از ترس های شایع می باشد و بسیاری از افراد…

3 روز پیش

چراغ ریلی مگنتی

چراغ ریلی مگنتی یکی از جدیدترین و مدرن ترین سیستم های روشنایی است که امکانات…

3 روز پیش

هالوژن نما

هالوژن نما ، یکی از ساده ترین و در عین حال موثرترین راه های نورپردازی…

4 روز پیش

مشخصات فنی آسانسور

اطلاع از مشخصات فنی آسانسور برای نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه از آن ضروری می باشد.…

4 روز پیش