استعلام قیمت
۰۲۱-۶۵۰۲۳۱۰۹
معرفی کسب و کار ها

تفاوت رادیاتور ایران رادیاتور با لورچ

همه ما می دانیم که امروزه پکیج ها کاربرد بیشتری دارند و جایگزین بخاری های گازی شده اند. از بهترین برندهایی که در زمینه ارائه محصولات گرمایشی در کشور فعالیت می کنند می توان به ایران رادیاتور و لورچ اشاره کرد. این برندها با توجه به کیفیت محصولاتی که ارائه می دهند و قیمت مناسب محصولات، می توانند با سایر برندهای غیر ایرانی موجود در بازار رقابت دارند.

 رادیاتور پنلی از جمله محصولات پرفروش هر دو برند، می باشد. اما چه تفاوتی میان رادیاتور ایران رادیاتور با لورچ وجود دارد، مطالبی است که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

https://mohajer-co.com/products/tag-radiator-iran-radiator
خرید رادیاتور ایران رادیاتور

معرفی رادیاتور ایران رادیاتور

رادیاتور ایران رادیاتور برند نام آشنایی است که می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای سیستم ‌های گرمایی قدیمی باشد. فعالیت این مجموعه در زمینه تولید انواع پکیج، رادیاتور، اسپیلت و دیگر وسایل سرمایشی و گرمایشی است و می توان آن را از بزرگترین و قدیمی ‌ترین واحدهای تولیدی کشور نام برد.

 دو نوع رادیاتور در کارخانه های ایران رادیاتور ساخته می شود که پنلی و پرده ای نامیده می شوند. مدل پنلی آن در مناطق سردسیر بازدهی بالاتری دارد؛ زیرا امکانات آن بهتر است.

آشنایی با رادیاتور پنلی ایران رادیاتور

رادیاتور پنلی ایران رادیاتور از یک پنل یکپارچه ساخته شده و کاملاً مسطح است، از این رو فضای کمتری از محیط را اشغال می نماید. نصب این محصول آسان تر است و به دلیل طراحی زیبا، با انواع دکوراسیون منزل هماهنگ می شود.

 از آنجا که این رادیاتور از جنس فولاد است، هرچه ضخامت آن کمتر باشد حرارت بیشتری دریافت می کند و به محیط انتقال می دهد. این مدل از پنل ها گرما را به صورت متعادل پخش خواهند کرد و نسبت به سایر مدل های مشابه سرعت و قدرت بالاتری دارند.

 سطح این محصولات نیز با یک پوشش پلی استری پوشانده است تا در برابر رطوبت ضربه و یا خراش مقاوم باشند. این پوشش باعث می شود که شوفاژ به راحتی با یک دستمال مرطوب تمیز شود.

مشخصات اصلی رادیاتور فولادی ایران رادیاتور

برخی از مشخصات این محصول عبارت است از:

سازگاری با انواع پکیج ‌های دیواری

رادیاتور فولادی ایران رادیاتور با انواع پکیج های دیواری سازگاری دارد و اگر به درستی نصب شود، گرمای مناسبی را ایجاد می کند.

 پس اگر سیستم گرمایشی متفاوتی دارید، بهتر است به سراغ مدل های دیگر ایران رادیاتور بروید. البته این محصول به گونه ای ساخته می شود که با موتور خانه ها نیز سازگاری دارد و از این طریق نیز دارای کاربرد است.

بازدهی بالای انرژی

این محصول در سایزهای مختلف ۶۰ الی۱۴۰ سانتی‌ متر تولید می‌ شود و اگر اندازه آن را متناسب انتخاب کنید، بازدهی گرمایی بالاتری خواهد داشت.

برای نمونه در یک منزل کوچک، استفاده از رادیاتور ۶۰ سانتی‌ متری  گزینه مناسبی است و تا ۶۰ درصد، گرمای لازم برای محیط داخلی را فراهم می کند. توجه به این موضوع موجب شده تا در مصرف انرژی نیز صرفه‌‌ جویی شود.

عدم نیاز به هواگیری

زمانی نیاز به هوا گرفتن است که  در مسیر حرکت آب لوله‌ ها اکسیژن قرار بگیرد و از گرم شدن صد درصد رادیاتور جلوگیری کند. این مساله ممکن است به طور سالانه برای اکثر شوفاژها اتفاق بیافتد.

 اما این محصول به موجب ساختاری که دارد، با یک بار هواگیری بعد از نصب اولیه، دیگر نیازی به این کار نخواهد داشت.

مقایسه رادیاتور پنلی ایران رادیاتور و لورچ

در مقایسه پنل ایران رادیاتور و لورچ باید گفت که ایران رادیاتور از قدیمی ترین عرضه کننده های رادیاتور در ایران می باشد و رادیاتورهای این برند با استفاده از بهترین فناوری های روز دنیا و طی چند دهه تحقیق و پژوهش، ساخته می شوند و به بهترین شیوه ممکن انتقال گرمایش آب گرم را انجام می دهد.

https://mohajer-co.com/products/category-lorch-panel-radiator

خرید رادیاتور لورچ

 همچنین داشتن سابقه طولانی فعالیت این برند در زمینه تولید رادیاتور پنلی، ایران رادیاتور را به یکی از پیشگامان این عرصه تبدیل کرده است. شما می توانید در صورت تمایل به خرید رادیاتور پنلی این برند، به صفحه فروش رادیاتور پنلی ایران رادیاتور به سایت مهاجر مراجعه نمایید.

اما برند لورچ نیز از جمله پیشگامان تولید رادیاتور در ایران است که در طول چندین سال محصولات سرمایشی و گرمایشی با کیفیت عالی را تولید و به بازار عرضه نموده است.


 نام این برند نیز همیشه در کنار برندهای معروف ایران بوده است، اما با صراحت می توان گفت که ایران رادیاتور به مراتب از لورچ بهتر است.

به عنوان مثال هر دو برند ایران رادیاتور و لورچ از نظر جنس و آلیاژ به کار رفته در ساختار رادیاتور پنلی، از آلیاژ فولاد استفاده می نمایند.

مهمترین تفاوت این دو برند از نظر جنس و آلیاژ در این است که برند لورچ از ورقه‌ های فولادی با ضخامت ۱.۲۵ و طبق استاندارد ۱۰۱۳۰EN استفاده می‌ کند. اما رادیاتور پنلی ایران رادیاتور در ساختار خود استنلس استیل را مورد استفاده قرار می دهد.

 در نظر داشته باشید که استنلس استیل نیز نوعی فولاد ضد زنگ است که حدود یازده و نیم درصد از حجم آن را عنصر کروم تشکیل داده است.

 استنلس استیل نسبت به ورقه ‌های فولادی این مزیت را دارد که  زنگ نمی ‌زند و خورده نخواهد شد. در حقیقت، استنلس استیل با ایجاد لایه سطحی از اکسید کروم از خوردگی جلوگیری می کند. در حالی که ورقه‌ های فولادی معمولی به دلیل مقاومت کمتری که نسبت به خوردگی دارند، بایستی حتماً با پوشش محافظتی استفاده شود.


 از طرفی، استنلس استیل در مقایسه با فولاد معمولی طول عمر مفید بیشتری دارد و قابل بازیافت نیز است. لازم به ذکر است که با وجود مقاومت بالا نسبت به خوردگی، استنلس استیل لکه ‌پذیر است و میزان دقیق آلیاژی در آن متفاوت است.

تفاوت استنلس استیل و ورقه های فولادی در دو برند ایران رادیاتور

استنلس استیل از ورقه‌ های فولادی شکننده تر است و ورقه ‌های فولادی به مراتب سخت ‌تر و چکش ‌خوارتر از استنلس استیل هستند.

 همچنین استنلس استیل در مقابل خوردگی مقاومت بیشتری از خود نشان می دهد. ویژگی‌ های مکانیکی ورقه‌ های فولادی را با افزایش کربن می توان بهبود داد. عناصر آلیاژی مانند کروم در استنلس استیل به مقدار بیشتر مشاهده می ‌شود.

در حالت کلی، رادیاتورهای پنلی فولادی عمر مفید و مقاومت بیشتری دارند و ضربه سبب شکستگی یا لب پر شدن آن ‌ها نخواهد شد. از طرفی، چون فولاد دیرتر گرمای خود را از دست می ‌دهد، زمانی که در پکیج دیواری از آب گرم استفاده می کنید، آب دیرتر سرد می شود. همچنین، به دلیل عدم واکنش بین فولاد و مس، میزان جرم گیری پکیج در رادیاتور های پنلی بسیار کمتر می باشد.

بررسی تفاوت  شکل و ظاهر رادیاتور پنلی ایران رادیاتور و لورچ

از جمله نکات قوت هر دو برند لورچ و ایران رادیاتور در رادیاتور پنلی، طراحی ظاهری آن ها است. ظاهر و شکل این رادیاتور ها به گونه ای طراحی شده است که می توان به آسانی آن ها را از آلودگی های سطحی پاک نمود و تمیز کرد.

 اما باز هم می توان گفت که رادیاتور پنلی برند ایران رادیاتور نیز سطح صاف تری دارد و پیچیدگی ‌های آن کمتر است. لذا نظافتی راحت تری نسبت به رادیاتورهای دیگر دارند.

از تفاوت های دیگر بین رادیاتور پنلی دو برند ایران رادیاتور و لورچ رجا تأسیس وزن آن ها است. هر چند که وزن رادیاتور پنلی بسته به مدل و ابعاد آن متغیر است، اما اگر وزن دو رادیاتور پنلی هم اندازه که دو برند مختلف دارند را با هم مقایسه کنیم، متوجه می شویم که به دلیل قطعات به کار رفته در هر کدام از آن ها و نیز نوع آلیاژشان ، وزن یکسانی ندارند.

تفاوت دیگر ظاهری بین رادیاتور پنلی ایران رادیاتور و لورچ وجود دارد، تنوع رنگ آن ها است. رنگ استفاده شده در برند ایران رادیاتور از نوع اپوکسی با تراز صد در صد می باشد که سطح رادیاتور را به طور کامل فرا میگیرد و از زنگ زدن آن جلوگیری می کند در صورتی که برند لورچ تاسیس از رنگی با نوع الکترو استاتیک و تحت پوشش نانو جهت محافظت از رادیاتور در برابر رطوبت استفاده می نماید.

سخن پایانی

همانطور که گفته شد رادیاتور ایران رادیاتور در دو مدل ساخته می شود که ما در اینجا با بیشتر به مدل پنلی آن اشاره کردیم. این محصول می تواند یک انتخاب هوشمندانه برای روزهای سرد سال باشد و در کل نسبت به انواع رادیاتور لورچ برتری دارد. شما می توانید با مراجعه به سایت تهویه مهاجر، رادیاتور پنلی ایران رادیاتور را تهیه نمایید.

برای مطالعه بیشتر:

اجرای سرامیک روی گرمایش از کف

گرمایش از کف یا رادیاتور

نحوه اجرای گرمایش از کف

آخرین عناوین

ساندویچ پانل سوله

ساندوچ پانل سوله به ورق های سه لایه ی ساندويچ پانل گفته می شود. جنس…

2 روز پیش

برق اضطراری آسانسور

برق اضطراری آسانسور که با نام USP (منبع تغذیه بدون وقفه آسانسور) نیز شناخته می…

2 روز پیش

آسانسور پانوراما

آسانسور پانوراما یا شیشه ای به آسانسورهایی اطلاق می شود که حداقل یکی از وجوه…

2 روز پیش

کاتالوگ آسانسور

کاتالوگ آسانسور ، به منزله شناسنامه هر آسانسور است که اطلاعات کاملی را در مورد…

2 روز پیش

چراغ وال واشر نما

چراغ وال واشر نما ، یکی از رایج ترین تجهیزات مورد استفاده برای نورپردازی نمای…

3 روز پیش

ابعاد آسانسور

ابعاد آسانسور بسته به ظرفیت کابین متغیر بوده و هرچه ظرفیت یک آسانسور بیشتر باشد،…

3 روز پیش