استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

آیا مدیر ساختمان میتواند آسانسور را قطع کند؟

آیا مدیر ساختمان میتواند آسانسور را قطع کند
آیا مدیر ساختمان میتواند آسانسور را قطع کند

با توجه به اختیارات مدیر ساختمان که در ادامه بررسی می شوند، می توان گفت که مدیر ساختمان در دو شرایط می تواند آسانسور را قطع کند. اولا، هنگامی که ساکنین حق شارژ خود را پرداخت نکنند. ثانیا، در صورتی که امنیت ساکنین در استفاده از آسانسور به خطر بیفتد.

مدیریت ساختمان ها و مراقبت از تجهیزات آن ها، شامل آسانسور ، یکی از وظایف مهم مدیران ساختمان است. در این زمینه، یکی از مسائل مورد بحث، اختیارات مدیر ساختمان برای قطع یا محدودسازی عملکرد آسانسورهای ساختمان است. در این مقاله، به بررسی این سوال پرداخته می شود که آیا مدیر ساختمان میتواند آسانسور را قطع کند یا خیر و محدودیت ها و قوانین مربوط به این موضوع نیز بررسی خواهند شد.

مدیر ساختمان کیست و چه وظایفی دارد؟

در حال حاضر، با گسترش ساخت و سازها و زندگی آپارتمانی، مردم با چالش های مختلفی مواجه هستند. یکی از این چالش ها، اختلافات جمعی و شخصی میان ساکنین یک ساختمان است. مدیر ساختمان نقش بسیار مهمی در این مسئله داشته و وظایف گوناگونی را بر عهده دارد. وظیفه اصلی مدیر ساختمان، اداره ساختمان و اجرای تصمیماتی است که توسط مجمع عمومی ساختمان اتخاذ می شوند. همچنین، نظارت بر اجرای قوانین مربوط به آپارتمان نشینی و حل و فصل مشکلاتی که ممکن است بین ساکنین پیش آید، جزو وظایف مدیر ساختمان محسوب می شود. هدف اصلی این وظایف، بهبود رفاه ساکنین است.

در این راستا، مدیر ساختمان باید به تمامی نیازهای نگهداری و تعمیرات مورد نیاز ساختمان، اعم از عملکرد آسانسورها، توجه کند و نظارت لازم را بر آن ها داشته باشد. مدیر ساختمان باید تمام تدابیر لازم برای اطمینان از عملکرد صحیح و ایمنی آسانسورها را اتخاذ نماید. این تدابیر شامل، تنظیم برنامه‌های بازرسی دوره‌ای، نظارت بر سرویس و تعمیرات آسانسور و … می باشد.

در کنار آسانسور، بسیاری از ساختمان های بزرگ و پرتردد پله برقی هم اجرا می کنند. به منظور استعلام هزینه پله برقی و خرید آن می توانید با کارشناسان عمران مدرن در تماس باشید.

آیا مدیر ساختمان میتواند آسانسور را قطع کند
آسانسور ساختمان مسکونی

آیا مدیر ساختمان اجازه دارد آسانسور را قطع کند؟

در این بخش به این موضوع پرداخته می شود که آیا مدیر ساختمان میتواند آسانسور را قطع کند و این امر از چه شرایطی پیروی می کند.

همانطور که اشاره شد، آسانسور یکی از مهم ترین تجهیزات در ساختمان است و هرگونه اختلال در عملکرد صحیح آن می تواند خطرناک باشد و جان افراد را به خطر بیاندازد. از این رو، ایمنی و نحوه عملکرد آسانسور بسیار اهمیت دارد. در واقع، قطع آسانسور توسط مدیر ساختمان فقط در دو شرایط زیر امکان پذیر خواهد بود:

  1. هنگامی که ساکنین حق شارژ خود را پرداخت ننمایند.

یکی از قوانین مربوط به آپارتمان نشینی، پرداخت شارژ ساختمان است و هر ساکن موظف است هزینه‌ های جانبی شامل شارژ ساختمان را به موقع پرداخت کند. در صورتی که ساکنی حق پرداخت خود را نپردازد، مدیر ساختمان با صدور اظهارنامه و ابلاغ آن از طریق مراجع قانونی به فرد بدهکار اطلاع می دهد. سپس، اگر واحد بدهکار طی ۱۰ روز شارژ معوقه را پرداخت نکند، هیئت مدیره ساختمان می تواند از او در مراجع قانونی شکایت کند و دادگاه وظیفه دارد در اسرع وقت به این پرونده رسیدگی کند. در این مورد، آیا مدیر ساختمان میتواند آسانسور را قطع کند؟ بر اساس آراء وکلا، تا زمانی که حق شارژ توسط واحد بدهکار پرداخت نشود، مدیر ساختمان اختیار قطع خدمات مشترک مجتمع از جمله آسانسور را دارد.

  • هنگامی که امنیت ساکنین در استفاده از آسانسور به خطر بیفتد.

نصب و نگهداری آسانسور شامل استانداردها و قوانین ایمنی خاص خود است که باید به طور دوره ‌ای و دقیق بررسی شوند. هنگامی که عملکرد آسانسور، غیرطبیعی تشخیص داده شود، مدیر ساختمان می تواند به منظور حفظ سلامت ساکنین، آسانسور را بلافاصله قطع کند. در این صورت، تعمیر و تعویض قطعات ضروری انجام می شود تا آسانسور مجددا به عملکرد صحیح خود بازگردد.

آیا مدیر ساختمان میتواند آسانسور را قطع کند
آسانسور مسکونی
مسئولیت مدیر ساختمان در قبال آسانسور چیست؟

مدیر ساختمان باید تمام تدابیر لازم برای اطمینان از عملکرد صحیح و ایمنی آسانسورها را اتخاذ نماید. این تدابیر شامل، تنظیم برنامه‌های بازرسی دوره‌ای، نظارت بر سرویس و تعمیرات آسانسور و … می باشد.

آیا هنگامی که ساکنین حق شارژ خود را پرداخت ننمایند، مدیر ساختمان می تواند آسانسور را قطع کند؟

بله، بر اساس آراء وکلا، تا زمانی که حق شارژ توسط واحد بدهکار پرداخت نشود، مدیر ساختمان اختیار قطع خدمات مشترک مجتمع از جمله آسانسور را دارد.

برای مطالعه بیشتر:

هوم لیفت شیشه ای

معایب هوم لیفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.86 ( 4 نظر)

یک نظر

  1. آخه آقای وکیل چرا بی ربط نظر میدی در یک طبقه چند واحدی که همه شارژ دادند بجز یک نفر چطور وچه قانونی اجازه میده که آسانسور من که شارژ دادم رو قطع بکنه توسط قانون به حسابش میرسم با سپاس کلی نظر ندین یا اصلا وارد سایت نشید